ΝΣΚ/338/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Κοινοτικό Δίκαιο. Εθνικό γεωργοπεριβαλλοντικό πρόγραμμα μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών. Καταγγελία συμβάσεων. Διαδικασία απένταξης και επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ενόψει της διαπιστωθείσης ανάγκης απένταξης από το εθνικό γεωργοπεριβαλλοντικό πρόγραμμα της μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών, των μη επιλέξιμων κατά τους Κανονισμούς 2078/92 και 746/96 εκτάσεων: 1. Είναι μεν δυνατή η μονομερής διακοπή των συμβάσεων που αφορούν τις άνω μη επιλέξιμες εκτάσεις, επιβάλλεται όμως από τις αρχές της χρηστής και εύρυθμης διοίκησης η προηγούμενη αιτιολογημένη τροποποίηση του εθνικού προγράμματος τούτου, ώστε να συμφωνεί προς τις κοινοτικές διατάξεις ως προς την επιλεξιμότητα των προς ένταξη εκτάσεων, καθώς και η υποβολή του στην Επιτροπή προς έγκριση, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 Καν.2078/92 και 18 Καν.746/96. 2. Δεν απαιτείται η τήρηση συγκεκριμένης διαδικασίας για την απένταξη, στο βαθμό που η τελευταία αναφέρεται σε λόγους νομιμότητας των γενικών κριτηρίων επιλεξιμότητας, και σε πλάνη περί τα πράγματα, χωρίς αυτό να εμποδίζει την αρμόδια προς τούτο υπηρεσία να ακολουθήσει, εφόσον το επιθυμεί, τη διαδικασία που προβλέπεται για την ένταξη στο πρόγραμμα, ή άλλη διαδικασία που θα ορισθεί αρμοδίως, ειδικά προς τούτο. 3. Η επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων αποτελεί υποχρέωση που επιβάλλεται από το κοινοτικό και το εθνικό δίκαιο, ακόμα και στην περίπτωση αχρεωστήτων καταβολών που οφείλονται σε λάθος της αρμόδιας αρχής. Η ακολουθητέα διαδικασία προσδιορίζεται από το άρθρο 20 Καν.746/96 και τα άρθρα 27 παρ.3 Ν 992/79 και 28 Ν 2520/97, όπως ισχύουν. 4. Αρμόδια για την απένταξη υπηρεσία είναι η Δ/νση Χωροταξίας και Προστασίας Περιβάλλοντος του Υπ. Γεωργίας, και για τον καταλογισμό των αχρεωστήτως καταβληθέντων ο Υπουργός Γεωργίας, κατόπιν της προδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 28 Ν 2520/97, την οποία διενεργεί η εκάστοτε αρμόδια αρχή για την αναγνώριση και εκκαθάριση της δαπάνης, για την οποία διαπιστώθηκε παράνομη ή αχρεώστητη καταβολή.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/74/2003
Κανονισμός 2078/92. Πρόγραμμα μακροπρόθεσμης παύσης καλλιέργειας γεωργικών γαιών. Επιλεξιμότητα βοσκοτόπων υπό την μορφή χορτολίβαδων, θαμνολίβαδων και δασολίβαδων. Υλοποίηση υποχρεώσεων δικαιούχων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι αντίθετες μεταξύ τους, οι διατάξεις της κ.υ.α. 237/348747/8765/9-9-1996, που ούτως ή άλλως δεν αποτελεί πράξη κοινοτικού οργάνου, και οι διατάξεις του Δασικού Κώδικα (ΝΔ 86/69) σχετικά με τις ουσιαστικές υποχρεώσεις των δικαιούχων του προγράμματος της μακροπρόθεσμης παύσης καλλιέργειας (απαγορεύσεις βοσκής, κυνηγίου κλπ). Οι αυτές διατάξεις του Δασικού Κώδικα δεν είναι αντίθετες, ελλείψει κοινών κανόνων εφαρμογής στους Καν. 2078/92 και 746/96, προς τις διατάξεις των εν λόγω Κανονισμών, ούτε θίγουν το πεδίο εφαρμογής ή την πρακτική αποτελεσματικότητά τους. Επιλέξιμες για ένταξη στο μέτρο της μακροπρόθεσμης παύσης καλλιέργειας γεωργικών γαιών είναι, σύμφωνα με τα άρθρα 1 στοιχ.ε’, και 2 παρ.1 στοιχ.στ’ του Καν. 2078/92 και το άρθρο 7 του Καν. 746/96, κατά κανόνα μεν οι γεωργικώς καλλιεργούμενες εκτάσεις, κατ’ εξαίρεση δε οι εκτατικοί βοσκότοποι που προέρχονται από αρόσιμες γαίες. Οι διατάξεις αυτές των εν λόγω Κανονισμών κατισχύουν των αντιθέτων (εθνικών) διατάξεων, της κ.υ.α. υπ’ αριθμ. 237/348747/8765/9-9-1996 οι οποίες καθορίζουν ως επιλέξιμους, μεταξύ άλλων, προς ένταξη στο συγκεκριμένο μέτρο της μακροπρόθεσμης παύσης καλλιέργειας, όχι εκτατικούς κατά την έννοια του άρθρου 7 Καν. 746/96 βοσκότοπους, αλλά βοσκότοπους, προσδιοριζομένους με τους όρους χορτολίβαδα, θαμνολίβαδα και δασολίβαδα, ερμηνευομένους βάσει των μορφολογικών και λειτουργικών στοιχείων του άρθρου 3 του Ν 998/79. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/273/2003
Πρόγραμμα μακροχρόνιας παύσης καλλιέργειας γεωργικών γαιών. Αρμοδιότητα έκδοσης απαγορευτικών διατάξεων βοσκής και κυνηγίου στις ενταχθείσες εκτάσεις. Επιλεξιμότητα προς ένταξη βοσκοτόπων με τη μορφή χορτολίβαδων, θαμνολίβαδων ή δασολίβαδων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υπό την προϋπόθεση ότι οι εξουσιοδοτικές, σχετικά με την αρμοδιότητα έκδοσης απαγορεύσεων βοσκής και κυνηγίου διατάξεις του ΝΔ 86/69, που απονέμουν την αρμοδιότητα αυτή στα όργανα της Διοίκησης (Υπουργό Γεωργίας – Δασική Υπηρεσία) περιορίζονται, κατά την εφαρμογή τους επί των ουσιαστικών υποχρεώσεων – βασικών δεσμεύσεων του προγράμματος της κ.υ.α. 237/96, αποκλειστικά στο θέμα της διαδικασίας και του τύπου, και όχι της σκοπιμότητας έκδοσής τους, οπότε δεν θίγουν το πεδίο εφαρμογής, το ωφέλιμο αποτέλεσμα και την πρακτική αποτελεσματικότητα των διατάξεων των Καν. 2078/92 και 746/96, όπως εφαρμόζονται με την κ.υ.α. 237/96, δεν αντιβαίνουν προς αυτές και ισχύουν παραλλήλως, υπό την έννοια ότι τα ανωτέρω όργανα της Διοίκησης είναι υποχρεωμένα να συνεργούν στην υλοποίηση των δεσμεύσεων που αναλαμβάνουν οι δικαιούχοι του προγράμματος. (ομόφωνα) Οι βοσκότοποι, υπό την ειδικότερη μορφή των χορτολίβαδων, θαμνολίβαδων και δασολίβαδων, αποτελούντες άλλη κατηγορία εκτάσεων από αυτήν των δασικών, είναι επιλέξιμοι κατά την κ.υ.α. 237/96 και τον Καν. 2078/92 άρθρο 2 παρ.1 περ.στ’. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/225/2009
Κοινοτικά Αγροπεριβαλλοντικά Προγράμματα - Μακροχρόνια παύση εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών - Μέτρο Β΄ - Επιλεξιμότητα αγροτεμαχίων - Απένταξη - Ανάκτηση αχρεωστήτως καταβληθέντων - Συνέχιση προγράμματος υπό το μέτρο Α΄.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επιλεξιμότητα εκτάσεων για ένταξη στο Μέτρο Β΄ του Κοινοτικού Προγράμματος της Μακροχρόνιας Παύσης Καλλιέργειας του Κανονισμού (ΕΟΚ) 2078/92. α) Αγροτεμάχια που κείνται εν μέρει εντός και εν μέρει εκτός επιλέξιμης ζώνης του μέτρου Β΄ του προγράμματος της μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών είναι επιλέξιμα για ένταξη στο μέτρο τούτο, κατά το εντός της επιλέξιμης ζώνης κείμενο τμήμα τους, και μη επιλέξιμα κατά το εκτός. β) Πρέπει, στα πλαίσια της νομιμότητας της διοικητικής δράσης και της υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος προστασίας των οικονομικών συμφερόντων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και του Ελληνικού Δημοσίου, να απενταχθούν από το πρόγραμμα τα ευρισκόμενα εκτός επιλέξιμης ζώνης μη επιλέξιμα τμήματα των πιο πάνω αγροτεμαχίων, που εντάχθηκαν παράτυπα στο μέτρο αυτό. γ) Πρέπει να αναζητηθούν από τους δικαιούχους οι καταβληθείσες αχρεωστήτως σ’ αυτούς ενισχύσεις, που αντιστοιχούν στην παράτυπη ένταξη των κατά τα ανωτέρω μη επιλέξιμων τμημάτων των εν λόγω αγροτεμαχίων. δ) Δεν είναι η συνέχιση του προγράμματος, με τη μετατροπή των δεσμεύσεων, που προέρχονται από παράτυπη ένταξη των τμημάτων αγροτεμαχίων στο μέτρο Β΄, σε δεσμεύσεις του μέτρου Α΄.
ΝΣΚ/342/2006
Πρόγραμμα μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών. Μέτρο Β΄. Αγροτεμάχια εν μέρει εντός και εν μέρει εκτός επιλέξιμης ζώνης. Επιλεξιμότητα προς ένταξη. Απένταξη. Ανάκτηση αχρεωστήτως καταβληθέντων. Συνέχιση προγράμματος υπό το μέτρο Α΄.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αγροτεμάχια που κείνται εν μέρει εντός και εν μέρει εκτός επιλέξιμης ζώνης του μέτρου Β΄ του προγράμματος της μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών είναι επιλέξιμα για ένταξη στο μέτρο τούτο, κατά το εντός της επιλέξιμης ζώνης κείμενο τμήμα τους, και μη επιλέξιμα κατά το εκτός. Στα πλαίσια της νομιμότητας της διοικητικής δράσης και της υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος προστασίας των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και του Ελληνικού Δημοσίου, πρέπει να απενταχθούν από το πρόγραμμα, τα ευρισκόμενα εκτός επιλέξιμης ζώνης, μη επιλέξιμα τμήματα των πιο πάνω αγροτεμαχίων, που εντάχθηκαν παράτυπα στο μέτρο αυτό. Πρέπει να αναζητηθούν ατόκως από τους δικαιούχους οι καταβληθείσες αχρεωστήτως σ’ αυτούς ενισχύσεις, που αντιστοιχούν στην εκ λάθους της αρμόδιας αρχής παράτυπη ένταξη των πιο πάνω μη επιλέξιμων τμημάτων των εν λόγω αγροτεμαχίων. Δεν είναι δυνατή η συνέχιση του προγράμματος, με τη μετατροπή των δεσμεύσεων που προέρχονται από παράτυπη ένταξη αγροτεμαχίων στο μέτρο Β΄, σε δεσμεύσεις του μέτρου Α΄.
ΝΣΚ/297/2002
Πρόγραμμα Βιολογικής Γεωργίας. Μη νόμιμες εντάξεις. Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) 1) Όσοι παραγωγοί δεν συναινέσουν στην τροποποίηση του χρόνου έναρξης των εκ των συμβάσεων δεσμεύσεων κατά τα οριζόμενα στη Γνωμοδότηση 768/2001, διακόπτουν την εκτέλεση της σύμβασης με δική τους υπαιτιότητα και τίθενται εκτός του συγκεκριμένου πενταετούς προγράμματος βιολογικής καλλιέργειας (2000-2004). 2) Οι παραγωγοί που δεν θα δεχτούν την τροποποίηση της σύμβασης υποχρεούνται να επιστρέψουν τα ποσά που τους καταβλήθηκαν αχρεωστήτως για το 1999 κατά τη διαδικασία που προβλέπεται ειδικά στο άρθρο 28 του Ν 2520/1997 όπως ισχύει σήμερα. 3) Η αρμόδια υπηρεσία εφαρμογής του προγράμματος (Δ/νση Γεωργίας Ν.Α. Πειραιά) αφού προβεί σε όλες τις ενέργειες που προβλέπει το άρθρο 28 του Ν 2520/1997, όπως ισχύει σήμερα και αφού ελέγξει όλα τα στοιχεία των συμβάσεων που υπεγράφησαν μετά την 26η Ιουλίου 1999 θα συντάξει και υποβάλλει δια της αρμόδιας Δ/νσεως έκθεση ελέγχου προς τον Υπουργό, ο οποίος βάσει του περιεχομένου της έκθεσης ελέγχου, θα εκδόσει, εφόσον συντρέχει περίπτωση αδικαιολόγητης πληρωμής, απόφαση επιστροφής των καταβληθέντων κατά το 1999 αχρεωστήτως ποσών. Αν υφίσταται περίπτωση συμψηφισμού θα εφαρμοστεί η πρόσφατη ειδική ρύθμιση του άρθρου 23 παρ.29 του Ν 2945/2001 που αντικατέστησε την παρ.4 του άρθρου 28 του Ν 2520/1997 και η Δ/νση Γεωργίας της Ν.Α. Πειραιά, θα συμψηφίσει το αντίστοιχο ποσόν και θα κοινοποιήσει την πράξη συμψηφισμού στον υπόχρεο και στην αρμόδια ΔΟΥ αν το οφειλόμενο ποσόν βεβαιώθηκε σ αυτήν. 4) Η υποχρέωση επιστροφής των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών –καταβολή που έγινε με συντρέχουσα ευθύνη και των αντισυμβαλλομένων παραγωγών- επιβάλλεται στην συγκεκριμένη περίπτωση από το κοινοτικό και το εθνικό δίκαιο.
ΝΣΚ/93/2009
Κοινοτικές ενισχύσεις – ΕΛΕΓΕΠ – Καταλογισμός αχρεωστήτως καταβληθέντων – Αίτηση θεραπείας – Αναστολή καταλογιστικής πράξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά των αποφάσεων Υπουργού Γεωργίας (ήδη ΑΑΤ), που εκδίδονται κατ εφαρμογή του άρθρου 28 του Ν 2520/1997, για επιστροφή αδικαιολογήτως και σε βάρος του ΕΛΕΓΕΠ καταβληθέντων ποσών, δεν προβλέπεται η άσκηση ειδικής διοικητικής ή ενδικοφανούς προσφυγής. Πέραν των προβλεπομένων ενδίκων βοηθημάτων επιτρέπεται η άσκηση αίτησης θεραπείας (απρόθεσμη απλή διοικητική προσφυγή), χωρίς ανασταλτικό αποτέλεσμα. Επιτρεπτή (όχι υποχρεωτική) η αναστολή της καταλογιστικής πράξης. Απόφαση του Υπουργού για αναστολή εκτέλεσης, εκδιδόμενη μετά πάροδο 30 ημερών από την άσκηση της αίτησης θεραπείας, θα πρέπει να περιέχει ειδική αιτιολογία.
ΝΣΚ/257/2016
Εκκρεμής έλεγχος του ΣΔΟΕ επί επενδυτικού σχεδίου ενταγμένου στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2007-2013 - Υποχρέωση της υπηρεσίας για διεξαγωγή όλων των ελέγχων αρμοδιότητάς της.(...)Ανεξάρτητα από την έκβαση του διεξαγόμενου ελέγχου από το ΣΔΟΕ (ήδη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων), η ερωτώσα υπηρεσία, πρέπει να μεριμνήσει να γίνουν όλοι οι προβλεπόμενοι έλεγχοι και να εξετασθεί η τήρηση όλων των όρων της απόφασης έγκρισης, η ολοκλήρωση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, η συνδρομή της ύπαρξης των ιδίων κεφαλαίων για την ένταξη στο Πρόγραμμα και γενικά η νομιμότητα όλων των αδειών, δικαιολογητικών και παραστατικών που απαιτούνται, σύμφωνα με τις διατάξεις του ενωσιακού και του εθνικού δικαίου και με τους κανόνες που έχουν τεθεί από την νομολογία του Δ.Ε.Ε. Από τα συμπεράσματα των ανωτέρω ελέγχων, θα εξαρτηθεί κατά πόσον η ερωτώσα υπηρεσία θα προχωρήσει στην εξέταση των αιτημάτων του επενδυτή και της εκκαθάρισης πληρωμής ή θα ξεκινήσει διαδικασία απένταξης του επενδυτή από το Πρόγραμμα και καταλογισμού σε βάρος του των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών. Σε περίπτωση δε που κοινοποιηθεί εγκαίρως στην Υπηρεσία το πόρισμα του ελέγχου της Γ.Γ.Δ.Ε., πρέπει αυτή να το λάβει υπόψη της για τις ανωτέρω εκτιμήσεις. Εάν, αντιθέτως, το πόρισμα του ελέγχου της κοινοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση του Προγράμματος, από το περιεχόμενο και τις παραδοχές του θα εξαρτηθεί η απένταξη ή μη του επενδυτή από το Πρόγραμμα και, συνεπακόλουθα, ο καταλογισμός ή μη σε βάρος του των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.
221179/2006
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 79184/1957/6.11.1996 απόφασης του Υπουργού Γεωργίας «Καθορισμός λεπτομερειών εφαρμογής της υπ’ αριθμ. 237/348747/8765/9.9.1996 απόφασης Υπουργού Οικονομικών και Υπουργού Γεωργίας για την υλοποίηση του προγράμματος «Μακροχρόνια παύση καλλιέργειας γεωργικών γαιών» Καν(ΕΟΚ)2078/1992 και καθορισμός δικαιολογητικών και τρόπου πληρωμής των οικονομικών ενισχύσεων στα πλαίσια του ως άνω προγράμματος όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. 218727/7.7.2006 απόφαση Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Φ.Ε.Κ. 1063/Β)
ΝΣΚ/260/2000
Κοινοτικό Δίκαιο. Κατάπτωση εγγυητικών επιστολών, υπολογισμός τόκων και δυνατότητα διακανονισμού της οφειλής προερχομένης από αχρεωστήτως καταβληθείσα επιδότηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αρμοδία υπηρεσία του Εθνικού Οργανισμού Καπνού (ΕΟΚ) οφείλει να προχωρήσει στην άμεση ανάκτηση των αχρεωστήτως καταβληθεισών επιδοτήσεων κατά την διαγραφόμενη στο Ν.2520/97 διαδικασία υπολογίζοντας και τους τόκους που προβλέπονται στην προπαρατεθείσα διάταξη του άρθρου 28 Ν.2520/97, όπως το άρθρο αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 Ν.2732/99. Εάν η υπόχρεη για επιστροφή της αχρεωστήτως καταβληθείσης επιδοτήσεως εταιρία δεν καταβάλλει οικειοθελώς το οφειλόμενο ποσόν με τις προσαυξήσεις των οφειλομένων τόκων για οποιονδήποτε λόγο και δεν υφίσταται απαίτησή της προς συμψηφισμό, τότε η αρμοδία υπηρεσία, οφείλει να προχωρήσει πάραυτα στην κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών και εάν η οφειλή δεν εξοφληθεί πλήρως δια της καταπτώσεως αυτής, τότε θα πρέπει να εκδοθεί η οικεία πράξη ανάκτησης των αχρεωστήτως καταβληθεισών επιδοτήσεων η οποία και θα αποσταλεί στη ΔΟΥ για βεβαίωση του χρέους. Περαιτέρω, οιαδήποτε ρύθμιση καταβολής της οφειλής σε δόσεις βεβαιωθέντων και ληξιπροθέσμων χρεών, δύναται να λάβει χώρα μόνο κατά τη διαγραφόμενη στο Ν.2648/98 διαδικασία, δια της υποβολής αιτήσεως ενώπιον του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Οικονομικών.
ΝΣΚ/249/2004
Πρόγραμμα Βιολογικής Γεωργίας - Ακυρότητα συμβάσεως βιοκαλλιέργειας - Νόμιμη κατοχή - Έλεγχος - Κυρώσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Ακυρότητα της συναφθείσας μεταξύ Δημοσίου και βιοκαλλιεργητή συμβάσεως, που καταρτίστηκε σε χρόνο που ίσχυε συγκεκριμένο Νομαρχιακό πρόγραμμα και αφορά σε εκμετάλλευση εκτάσεως, που κείται εκτός της επιλέξιμης για την εφαρμογή του προγράμματος βιολογικής γεωργίας (Καν. 2078/92) περιοχής, γιατί προσκρούει στις διατάξεις της ΚΥΑ 349/99 και της ΥΑ 93105/99, οι οποίες τυγχάνουν πλήρους εφαρμογής στην προκειμένη περίπτωση (δεδομένης της υπάρξεως Νομαρχιακού προγράμματος). Η μετά διετία επέκταση του προγράμματος δεν θεραπεύει την ακυρότητα. 2. Από τις συνδυασμένες διατάξεις της ΚΥΑ 349/99, που για τα μη ρυθμιζόμενα από αυτή θέματα προβλέπει ότι εξακολουθούν να ισχύουν οι λοιπές διατάξεις της υπ’ αρ. 202/394999/4-1-96 ΚΥΑ, καθώς και από το σημείο 3 της τελευταίας, προκύπτει ότι δικαιούχοι για ένταξη στο πρόγραμμα βιολογικής γεωργίας (Καν. 2078/92) είναι φυσικά πρόσωπα κάτοχοι γεωργικής εκμεταλλεύσεως, ή νομικά πρόσωπα που είναι κάτοχοι και άμεσα υπεύθυνοι για τη διαχείριση της εκμετάλλευσης. Δεν τίθεται θέμα σχετικά με το κύρος και τη νομιμότητα της συναφθείσας μεταξύ Ελλ. Δημοσίου και βιοκαλλιεργητή συμβάσεως, παρά το γεγονός ότι ο παραγωγός δεν απέδειξε νόμιμη κατοχή σε τμήμα της δηλωθείσας εκτάσεως, το οποίο θα πρέπει να θεωρηθεί ως μη ανευρεθείσα έκταση. Η υπηρεσία αφού προηγουμένως προβεί σε έλεγχο για την διαπίστωση της εκ μέρους του τηρήσεως όλων εν γένει των υποχρεώσεών του, θα πρέπει να προχωρήσει στην επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων κατά τις ειδικότερες διακρίσεις που αναφέρονται στο άρθρο 13 της νεώτερης ΥΑ 85129/01, οι περί ελέγχων και κυρώσεων διατάξεις της οποίας εφαρμόζονται σε όλες τις συμβάσεις βιοκαλλιέργειας (Καν. 2078/92 και Καν. 1257/99).