Σ23/2/428515/2022
Τύπος: Εγκύκλιοι
«Ειδικότερα Θέματα Διαδοχικής Ασφάλισης, Αξιοποίησης Χρόνου Ασφάλισης και Απασχόλησης Συνταξιούχων σε ασφαλισμένους που έχουν διατελέσει σε θέσεις βουλευτών ή αιρετών των Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ βαθμού ή άλλες θέσεις της εκτελεστικής εξουσίας επί θητεία με ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς - Παροχή οδηγιών.»
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
38113/2022
Ειδικότερα Θέματα Διαδοχικής Ασφάλισης, Αξιοποίησης Χρόνου Ασφάλισης και Απασχόλησης ΣυνταξιούχωνΑΔΑ:6ΔΗΡ46ΜΤΛΚ-ΚΔΜ
38416/2022
Ειδικότερα Θέματα Διαδοχικής Ασφάλισης, Αξιοποίησης Χρόνου Ασφάλισης και Απασχόλησης Συνταξιούχων ΑΔΑ: ΨΖΒΔ46ΜΤΛΚ-Π12
Σ23/1/75268/2021
« Αντιμετώπιση αιτημάτων συνυπολογισμού χρόνου ασφάλισης με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης και αξιοποίησης παράλληλου χρόνου ασφάλισης πρώην φορέων, όσων έχουν καταστεί συνταξιούχοι από 13/5/2016 και μετά.»
ΝΣΚ/69/2016
Επηρεάζεται ή όχι το συνταξιοδοτικό δικαίωμα του Ν.Β., ασφαλισμένου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ως γονέα αναπήρου τέκνου, από την ενδεχόμενη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος της συζύγου του, με χρήση των διατάξεων της διαδοχικής ασφάλισης - Σωρευτικές προϋποθέσεις του Ν. 3996/2011 άρθρ. 37.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Ν.Β. μπορεί να συνταξιοδοτηθεί ως πατέρας ανάπηρου τέκνου από την 24-12-2013 ημερομηνία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησής του, ανεξάρτητα αν η σύζυγός του έχει ή όχι θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα στο Δημόσιο, σύμφωνα με τις διατάξεις περί διαδοχικής ασφάλισης. Η από 2-2-2015 υπεύθυνη δήλωση της συζύγου του Ν.Β. για μη χρησιμοποίηση των διατάξεων περί διαδοχικής ασφάλισης δεν λαμβάνεται υπόψη, δεδομένου ότι υπάρχει εκπεφρασμένη βούληση της, να μην κάνει χρήση του χρόνου αυτού.
1719882/2025
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 17/2025 με Θέμα: «Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 74 και 89 του ν.5239/2025 περί αξιοποίησης χρόνου ασφάλισης του Κλάδου Πρόσθετης Ασφάλισης Αγροτών του πρώην Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (τ. ΟΓΑ) κατά τη συνταξιοδότηση σύμφωνα με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης». ΑΔΑ:63ΓΗ46ΜΑΠΣ-ΝΚΘ
ΝΣΚ/435/2012
Δυνατότητα εφαρμογής, επί αιτήσεων ιατρών πρώην βουλευτών, των οποίων η θητεία έληξε με τη διάλυση της Βουλής για τον διορισμό τους σε θέσεις ιατρών ΕΣΥ, των διατάξεων του άρθρου 50 του Ν.1759/1988, δεδομένης της κατάργησής τους με τη λήξη της τρέχουσας βουλευτικής περιόδου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν δύναται να εφαρμοσθούν, επί αιτήσεων ιατρών, πρώην βουλευτών της Βουλής της ΙΓ΄ Περιόδου Προεδρευόμενης Δημοκρατίας, των οποίων η θητεία έληξε με τη διάλυση της Βουλής (11-4-2012), οι οποίες υπεβλήθησαν μετά την 11-4-2012 και με τις οποίες αιτούνται τον διορισμό τους σε θέσεις ιατρών ΕΣΥ, οι διατάξεις του άρθρου 50 του Ν.1759/1988. (ομοφ.)
ΝΣΚ/41/2003
Διορισμός στο ΕΣΥ ιατρών - τέως βουλευτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η καθιερούμενη με τη διάταξη του άρθρου 50 του Ν. 1759/1988 παρέκκλιση αφορά μόνον τον τρόπο διορισμού στο ΕΣΥ των ιατρών – τέως βουλευτών, οι οποίοι διορίζονται απευθείας χωρίς προκήρυξη, κατά τα λοιπά όμως υπάγονται στις εκάστοτε ισχύουσες για το ΕΣΥ διατάξεις και επομένως μετά την ισχύ του Ν. 2519/1997, ήδη δε υπό την ισχύ του Ν. 2889/2001 διορίζονται σε θέσεις με θητεία. (ομοφ.)
ΙΚΑ/Α20/251/97/2013
ΙΚΑ/ΕΓΚ.47/2013 (ΑΔΑ: ΒΛΩΨ4691ΩΓ-ΝΓΓ): «Αναγνώριση στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ / ή και του ΕΤΕΑ ( τ .ETEAM ) χρόνου που αντιστοιχεί στην θητεία Βουλευτών, Υπουργών, Υφυπουργών και των Αιρετών Προέδρων Κοινοτήτων , Δημάρχων και Νομαρχών ,σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 παρ.8 περ. β' του Ν.3863/2010 , όπως αυτές συμπληρώθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 138 παρ.Ζ' του Ν.4052/2012»
ΝΣΚ/80/2025
Δυνατότητα ή μη αναγνώρισης ως συντάξιμου του χρόνου εργασίας συνταξιούχου του Δημοσίου, ο οποίος συνέχισε να απασχολείται στον δημόσιο τομέα μετά τη συνταξιοδότησή του, σε περίπτωση που δεν έχει λάβει χώρα πλήρης αναστολή της καταβολής της συντάξεώς του, κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθ. 6 παρ. 1 του ν. 1379/1983. Ύπαρξη ή μη υποχρέωσης των οργάνων του e-ΕΦΚΑ να ενημερώνουν τους ασφαλισμένους για το ισχύον ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό νομικό πλαίσιο(..)Κατάσταση : Αποδεκτή Οι ασφαλισμένοι που έλαβαν σύνταξη από εργασία στο δημόσιο τομέα και συνέχισαν να εργάζονται μετά τη συνταξιοδότησή τους σε θέσεις του δημόσιου τομέα, λαμβάνοντας ταυτόχρονα τόσο τις αποδοχές της θέσης τους, όσο και τη σύνταξή τους (ή ποσοστό αυτής), δεν δικαιούνται να αξιοποιήσουν τον χρόνο απασχόλησής τους με την ιδιότητα του συνταξιούχου. Το συντάξιμο του σχετικού χρόνου απασχόλησης δεν αίρεται, αν ο συνταξιούχος υποβάλει αίτηση για την αναστολή καταβολής της σύνταξής του και περιορισθεί στη λήψη μόνο των αποδοχών της θέσης εργασίας του. Ο ανωτέρω θεσπιζόμενος περιορισμός συνιστά θεμιτή επέμβαση σε συνταξιοδοτική αξίωση, η οποία δεν παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας του άρθρου 25 παρ. 1 εδ. δ΄ του Συντάγματος και δεν αντίκειται στις προστατευτικές της περιουσίας διατάξεις του άρθρου 1 του Πρώτου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ. Εφόσον οι προϋποθέσεις αξιοποίησης, ως συντάξιμου, του χρόνου εργασίας των εργαζόμενων στον δημόσιο τομέα συνταξιούχων του Δημοσίου θεσπίζονται ρητά στο νόμο, δεν υφίσταται υποχρέωση των οικείων οργάνων του Ασφαλιστικού Οργανισμού να ενημερώνουν σχετικά τους ασφαλισμένους κατά το χρόνο συνταξιοδότησής τους. Η ενημέρωση για τις προϋποθέσεις αναγνώρισης χρόνου υπηρεσίας ως συντάξιμου ανάγεται στην αποκλειστική σφαίρα ευθύνης του διοικούμενου. Τέτοια υποχρέωση της Διοίκησης δεν προκύπτει ούτε από τις θεμελιώδεις αρχές του Δικαίου της Κοινωνικής Ασφάλισης (ομόφ.)
ΙΚΑ/Α 20/251/13/2014
Κοινοποίηση διατάξεων του άρθρου 90 του ν. 4182/13 που αφορούν Α.Κατάργηση των διατάξεων του άρθρου 5 παρ. 8 περ. β΄ του Ν.3863/2010, όπως αυτές συμπληρώθηκαν από το άρθρο 138 παρ. Ζ΄ του Ν.4052/2012, σχετικά με τη δυνατότητα αναγνώρισης στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ / ή και του Ε.Τ.Ε.Α. (τ. ΕΤΕΑΜ) χρόνου που αντιστοιχεί στην θητεία Βουλευτών, Υπουργών, Υφυπουργών και των Αιρετών, Προέδρων Κοινοτήτων, Δημάρχων και Νομαρχών. Β.Υπαγωγή στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ των προσώπων που απασχολούνται σε Ανεξάρτητες Αρχές. (ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 16)(ΑΔΑ: ΒΙΕ94691ΩΓ-Χ60)