×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα ή μη αναγνώρισης ως συντάξιμου του χρόνου εργασίας συνταξιούχου του Δημοσίου, ο οποίος συνέχισε να απασχολείται στον δημόσιο τομέα μετά τη συνταξιοδότησή του, σε περίπτωση που δεν έχει λάβει χώρα πλήρης αναστολή της καταβολής της συντάξεώς του, κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθ. 6 παρ. 1 του ν. 1379/1983. Ύπαρξη ή μη υποχρέωσης των οργάνων του e-ΕΦΚΑ να ενημερώνουν τους ασφαλισμένους για το ισχύον ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό νομικό πλαίσιο(..)Κατάσταση : Αποδεκτή Οι ασφαλισμένοι που έλαβαν σύνταξη από εργασία στο δημόσιο τομέα και συνέχισαν να εργάζονται μετά τη συνταξιοδότησή τους σε θέσεις του δημόσιου τομέα, λαμβάνοντας ταυτόχρονα τόσο τις αποδοχές της θέσης τους, όσο και τη σύνταξή τους (ή ποσοστό αυτής), δεν δικαιούνται να αξιοποιήσουν τον χρόνο απασχόλησής τους με την ιδιότητα του συνταξιούχου. Το συντάξιμο του σχετικού χρόνου απασχόλησης δεν αίρεται, αν ο συνταξιούχος υποβάλει αίτηση για την αναστολή καταβολής της σύνταξής του και περιορισθεί στη λήψη μόνο των αποδοχών της θέσης εργασίας του. Ο ανωτέρω θεσπιζόμενος περιορισμός συνιστά θεμιτή επέμβαση σε συνταξιοδοτική αξίωση, η οποία δεν παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας του άρθρου 25 παρ. 1 εδ. δ΄ του Συντάγματος και δεν αντίκειται στις προστατευτικές της περιουσίας διατάξεις του άρθρου 1 του Πρώτου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ. Εφόσον οι προϋποθέσεις αξιοποίησης, ως συντάξιμου, του χρόνου εργασίας των εργαζόμενων στον δημόσιο τομέα συνταξιούχων του Δημοσίου θεσπίζονται ρητά στο νόμο, δεν υφίσταται υποχρέωση των οικείων οργάνων του Ασφαλιστικού Οργανισμού να ενημερώνουν σχετικά τους ασφαλισμένους κατά το χρόνο συνταξιοδότησής τους. Η ενημέρωση για τις προϋποθέσεις αναγνώρισης χρόνου υπηρεσίας ως συντάξιμου ανάγεται στην αποκλειστική σφαίρα ευθύνης του διοικούμενου. Τέτοια υποχρέωση της Διοίκησης δεν προκύπτει ούτε από τις θεμελιώδεις αρχές του Δικαίου της Κοινωνικής Ασφάλισης (ομόφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/310/2011

Περικοπή ή μη του ποσού της σύνταξης και δυνατότητα ή όχι, αναγνώρισης ως συντάξιμου, του χρόνου ασφάλισης των συνταξιούχων του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους να εργάζονται σε επιχειρήσεις που, κάποτε ανήκαν στον δημόσιο τομέα, στη συνέχεια όμως, εξήλθαν απ’ αυτόν.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η απαγόρευση που θεσπίζουν οι διατάξεις των παρ.1 και 5 του άρθρου 58 του Π.Δ. 1041/1979, αναφορικά με τη μη αναγνώριση ως συντάξιμου στο Δημόσιο, καθώς και στους άλλους ασφαλιστικούς φορείς, του χρόνου ασφάλισης των συνταξιούχων γενικά του Δημοσίου ή του δημόσιου τομέα του άρθρου 1 παρ.6 του Ν. 1256/1982, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους, να απασχολούνται σε επιχειρήσεις του τομέα αυτού, και να λαμβάνουν ταυτοχρόνως σύνταξη και αποδοχές, δεν επηρεάζεται από την έξοδο των επιχειρήσεων αυτών, από τον ειρημένο τομέα. (ομοφ.) β) Οι εν λόγω συνταξιούχοι, υπόκεινται και στους θεσπιζόμενους με τη διάταξη της παρ. 14 του άρθρου 8 του Ν. 2592/1998 περιορισμούς (κατά 70 %) του ποσού της αποληπτέας σύνταξής τους, ακόμη και στη περίπτωση που, οι ως άνω, υπαγόμενες αρχικά στο δημόσιο τομέα του άρθρου 1 παρ.6 του Ν. 1256/1982, επιχειρήσεις στις οποίες παρείχαν αυτοί, μετά τη συνταξιοδότησή τους, τις υπηρεσίες τους, στη συνέχεια ιδιωτικοποιήθηκαν ή εξήλθαν από τον δημόσιο αυτό τομέα, στα πλαίσια των ρυθμίσεων του Ν. 3429/2005 ή άλλου νόμου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/33/2011

α) Η απαγόρευση που θεσπίζουν οι διατάξεις των παρ.1 και 5 του άρθρου 58 του Π.Δ. 1041/1979, αναφορικά με τη μη αναγνώριση ως συντάξιμου στο Δημόσιο, καθώς και στους άλλους ασφαλιστικούς φορείς, του χρόνου ασφάλισης των συνταξιούχων γενικά του Δημοσίου ή του δημόσιου τομέα του άρθρου 1 παρ.6 του Ν. 1256/1982, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους, να απασχολούνται σε επιχειρήσεις του τομέα αυτού, και να λαμβάνουν ταυτοχρόνως σύνταξη και αποδοχές, δεν επηρεάζεται από την έξοδο των επιχειρήσεων αυτών, από τον ειρημένο τομέα. (ομοφ.)
β) Οι εν λόγω συνταξιούχοι, υπόκεινται και στους θεσπιζόμενους με τη διάταξη της παρ. 14 του άρθρου 8 του Ν. 2592/1998 περιορισμούς (κατά 70 %) του ποσού της αποληπτέας σύνταξής τους, ακόμη και στη περίπτωση που, οι ως άνω, υπαγόμενες αρχικά στο δημόσιο τομέα του άρθρου 1 παρ.6 του Ν. 1256/1982, επιχειρήσεις στις οποίες παρείχαν αυτοί, μετά τη συνταξιοδότησή τους, τις υπηρεσίες τους, στη συνέχεια ιδιωτικοποιήθηκαν ή εξήλθαν από τον δημόσιο αυτό τομέα, στα πλαίσια των ρυθμίσεων του Ν. 3429/2005 ή άλλου νόμου. (ομοφ.)

Φ.80020/oικ.19536/563/2011

ΘΕΜΑ:«Aναγνώριση συντάξιμου χρόνου στο Δημόσιο ή σε φορέα κύριας ασφάλισης για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος σε φορείς και τομείς επικουρικής ασφάλισης» (άρθρο 41 παρ. 7 του ν. 3996 /2011 – ΦΕΚ 170 Α΄).


ΙΚΑ/Σ81/10/2012

Εργαζόμενοι σε Επιχειρήσεις που ολικά ή μερικά εξαιρέθηκαν οποτεδήποτε από το Δημόσιο Τομέα εξακολουθούν να έχουν την ιδιότητα Συνταξιούχου δημόσιου τομέα(ΑΔΑ: Β44Ε4691ΩΓ-42Μ)


ΝΣΚ/141/2010

Αναγνώριση του χρόνου απασχόλησης μετά τη συνταξιοδότηση από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, συνταξιούχου-εργαζομένου στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Δυνατότητα επανυπολογισμού της ασφαλιστικής του κλάσης, βάσει του άρθρου 29 παρ. 7 εδ. γ΄ του ΑΝ 1846/1951.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για τους καλλιτέχνες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους να απασχολούνται με την αυτή (καλλιτεχνική) ειδικότητα στον ίδιο εργοδότη (Ε.Λ.Σ.) τελούντες υπό καθεστώς αναστολής της σύνταξή τους, ισχύει η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 3 του Ν. 3518/2006, η οποία επιτρέπει σε αυτούς, όμως μόνο για το από 1-1-2002 και εφεξής χρονικό διάστημα, να αναγνωρίσουν ως συντάξιμο τον διανυθέντα μετά τη συνταξιοδότησή τους χρόνο, καθώς επίσης και να τον αξιοποιήσουν για τον επανυπολογισμό της σύνταξής τους, βάσει του τεκμαρτού ημερομισθίου της ασφαλιστικής κλάσης κατάταξης των νέων – προερχομένων από τη νέα απασχόλησή τους – αποδοχών και υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι αυτοί έχουν πραγματοποιήσει 1.500 τουλάχιστον Η.Ε. υπό καθεστώς αναστολής καταβολής της σύνταξής τους.


ΝΣΚ/474/2012

Ασφαλισμένοι ΤΑΠ ΔΕΗ – Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 35 του Ν. 1539/1985 περί προσαύξησης του χρόνου που έχει διανυθεί στα Β.Α.Ε. και της με αριθ. 866/51/7-12-2006 απόφασης του Δ.Σ. του ΟΑΠ ΔΕΗ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1.α) Η κατά 20% προσαύξηση του χρόνου που έχει διανύσει ασφαλισμένος του ΤΑΠ ΔΕΗ στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα με βάση τις διατάξεις του άρθρου 35 του Ν. 1539/1985, ναι μεν δύναται να χορηγηθεί σε όλες τις περιπτώσεις που το συνταξιοδοτικό δικαίωμα λόγω γήρατος, θεμελιώνεται με οιαδήποτε διάταξη της νομοθεσίας του ΤΑΠ ΔΕΗ του κλάδου συντάξεως του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ εκτός αυτής των βαρέων, πλην όμως η προσαύξηση αυτή δεν επιτρέπεται να χορηγείται στους ασφαλισμένους του ΤΑΠ ΔΕΗ, οι οποίοι αποχωρούν οικειοθελώς από την υπηρεσία τους, πριν από την συμπλήρωση του απαιτουμένου για την κατά τον Κ.Β.Α.Ε. συνταξιοδότησή τους χρόνου και επιλέγουν να θεμελιώσουν το συνταξιοδοτικό δικαίωμά τους σε άλλες -πλην Κ.Β.Α.Ε.- ευεργετικές νομοθετικές διατάξεις. β) Η εν λόγω προσαύξηση δεν επιτρέπεται κατά νόμον να χορηγείται σε ασφαλισμένους, οι οποίοι συνταξιοδοτούνται λόγω αναπηρίας ή λόγω θανάτου. 2. Η υπ’ αριθμ. 866/51/7-12-2006 απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΠ ΔΕΗ, δεν επιτρέπεται να εφαρμόζεται επί άλλων υποθέσεων συνταξιοδοτήσεως.


ΠΔ 164/2004

Ρυθμίσεις για τους εργαζομένους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στο Δημόσιο Τομέα.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/369/2024

Η απόφαση 369/2024 του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε Β΄ Ελάσσονα Ολομέλεια απορρίπτει αίτηση αναιρέσεως κατά της υπ. αριθμ. 1196/2018 απόφασης του ΙΙ Τμήματος, η οποία απέρριψε έφεση πρώην εκπαιδευτικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η αναιρεσείουσα ζητούσε αναγνώριση ως συντάξιμου χρόνου υπηρεσίας από 1.9.1989 έως 30.6.2015, κατά τον οποίο λάμβανε συγχρόνως αποδοχές και σύνταξη γήρατος από ΤΑΠ-ΟΤΕ, ως πρώην υπαλλήλου ΟΤΕ. Το Δικαστήριο έκρινε ότι, δεδομένου ότι κατέστη συνταξιούχος το 1986, όταν ο ΟΤΕ ανήκε στον δημόσιο τομέα (σύμφωνα με άρθρο 1 παρ. 6 ν. 1256/1982), ο εν λόγω χρόνος δεν αναγνωρίζεται ως συντάξιμος βάσει άρθρου 58 Συνταξιοδοτικού Κώδικα, εκτός αν επιστραφεί η σύνταξη (άρθρο 96). Απορρίπτει επιπλέον ισχυρισμούς περί παραβίασης αρχών προστατευόμενης εμπιστοσύνης και χρηστής διοίκησης, θεωρώντας τις διατάξεις σαφείς και προβλέψιμες. Μειοψηφία δύο συμβούλων κρίνει αναιρετέα την απόφαση λόγω δυσανάλογης μεταχείρισης μετά την έξοδο ΟΤΕ από δημόσιο τομέα. Καταδικάζει σε κατάπτωση παραβόλου.


16084/2004

Οδηγίες για την εφαρμογή του Π.Δ.164/2004 "Ρυθμίσεις για τους εργαζομένους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στο Δημόσιο Τομέα"


ΝΣΚ/27/2013

Αναγνώριση ως συντάξιμου χρόνου υπηρεσίας αστυνομικού προσωπικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν δύνανται οι επιτυχόντες στο διαγωνισμό κατάταξης στην Ελληνική Αστυνομία που διενεργήθηκε με βάση την 6002/2/10-στ΄ από 11-1-1989 Προκήρυξη του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, οι οποίοι, μετά την τότε άρνηση της Διοίκησης να τους προσλάβει, συμμετείχαν σε αντίστοιχους διαγωνισμούς επομένων ετών που προκηρύχθηκαν πριν την έναρξη ισχύος του ν.2190/1994 και κατετάγησαν στο Σώμα, να αναγνωρίσουν ως συντάξιμο από το Δημόσιο το χρόνο που μεσολάβησε από την κλήση τους προς κατάταξη έτους 1989 μέχρι την κατάταξή τους, με καταβολή του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών από τους ίδιους, κατ΄ εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν.3075/2002. (πλειοψ.)