×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΠΟΛ 1005/2014

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4174/2013
ΦΕΚ: 19/Β/10.01.2014
ΠΟΛ 1005/31.12.2013-ΦΕΚ 19Β/2014) Απόδοση Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, το οποίο πραγματοποιεί οποιαδήποτε οικονομική συναλλαγή με τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, τα πιστωτικά ιδρύματα και τα ιδρύματα πληρωμών της ημεδαπής.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Δ.Τ.10/01/2020

Υποχρεώσεις ενημέρωσης των καταναλωτών από πιστωτικά ιδρύματα, ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος και ιδρύματα πληρωμών


124876/2021

Καθορισμός πολιτικής χρήσης, κόστους χρήσης και διαδικασίας χορήγησης δεδομένων ΓΕΜΗ σε πιστωτικά και χρηματοδοτικά Ιδρύματα, σε Ιδρύματα πληρωμών, σε Ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος και σε διατραπεζικές εταιρίες.


240/1/2025

Όροι και διαδικασία παροχής υπηρεσιών πληρωμών και εξαργύρωσης ηλεκτρονικού χρήματος μέσω αντιπροσώπων από πιστωτικά ιδρύματα που εδρεύουν ή έχουν υποκατάστημα στην Ελλάδα.


Α.1188/2020

Τροποποίηση της ΠΟΛ 1006/31.12.2013 (Β΄ 19/ 2014) απόφασης του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», όπως ισχύει. 


Α.1027/2022

Παράταση της προθεσμίας υποβολής στοιχείων και πληροφοριών της περ. 1.1.ε του άρθρου 1 και του άρθρου 4 της υπό στοιχεία ΠΟΛ 1033/2014 (Β’  276) απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, τα οποία διαβιβάζονται στην Α.Α.Δ.Ε. από πιστωτικά και χρηματοδοτικά ιδρύματα και ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 4174/2013 (Α’ 170).


ΝΣΚ/200/2016

Διαχείριση και επένδυση κεφαλαίων και χρηματικών διαθεσίμων των κοινωφελών ιδρυμάτων και κεφαλαίων αυτοτελούς διαχείρισης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα αυτοτελή κοινωφελή ιδρύματα και τα κεφάλαια αυτοτελούς διαχείρισης υποχρεούνται να καταθέτουν τα χρηματικά διαθέσιμά τους σε πιστωτικά ιδρύματα μόνο της ημεδαπής και όχι της αλλοδαπής, εκτός αν ορίζεται άλλως από τον διαθέτη, δωρητή ή στην συστατική τους πράξη. Επιπλέον, δεν δύνανται να επενδύουν τα χρηματικά ποσά, που προέρχονται από τις περιουσίες τους, πέραν των ακινήτων και των τραπεζικών καταθέσεων και σε άλλες μορφές επενδύσεων, όπως ομόλογα ή έντοκα γραμμάτια, ή άλλο τίτλο δανεισμού που εκδίδει ή εγγυάται το δημόσιο, σε μετοχές, σε ομολογιακά δάνεια, σε πολύτιμα μέταλλα κ.ά., εκτός αν ορίζεται άλλως από τον διαθέτη ή δωρητή, ή στην συστατική τους πράξη. Τέλος, όταν προβλέπεται από τη συστατική πράξη η τον οργανισμό των ανωτέρω ιδρυμάτων η επένδυση διαθεσίμων σε χρεόγραφα, μετοχές ή άλλες κινητές αξίες, τότε αυτή επιτρέπεται να γίνεται κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη έγκριση της αρμόδιας Αρχής, αλλά απλή γνωστοποίηση σε αυτήν (πλειοψ.) -- ΣΥΝΑΠΟΔΟΧΗ ΑΠΟ ΥΠ. ΔΙΟΙΚ/ΚΗΣ ΜΕΤΑΡ/ΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΥΠ. ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ.


ΝΣΚ/50/2014

Φορολογική μεταχείριση δαπανών αγοράς αγαθών που πραγματοποιούνται από εταιρείες με έδρα σε κράτη μη συνεργάσιμα ή με προνομιακό φορολογικό καθεστώς, μέσω τριγωνικών συναλλαγών – Έννοια και έκταση εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 31 παρ.1 περ.γ’, 51Α και 51Β του ν. 2238/1994.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατά την έννοια του τελευταίου εδαφίου της περίπτωσης γ’ της παραγράφου 1, του άρθρου 31 του ν. 2238/1994, δεν εκπίπτονται από τα ακαθάριστα έσοδα ημεδαπής επιχείρησης οι δαπάνες, που καταβλήθηκαν ή οφείλοντο σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, των οποίων η δραστηριότητα εξαντλήθηκε στην τιμολόγηση της συναλλαγής και μόνον, ενώ η παράδοση των αγαθών ή η παροχή των υπηρεσιών διενεργήθηκε από τρίτο πρόσωπο, με έδρα σε κράτος μη συνεργάσιμο ή με προνομιακό φορολογικό καθεστώς (τριγωνικές συναλλαγές), χωρίς να ερευνάται αν οι δαπάνες αυτές είναι πραγματικές και παραγωγικές, αποκλειομένης της εφαρμογής του άρθρου 51Β του ν. 2238/1994. (ομοφ.)


ΕλΣυν.Τμ.6/2207/2011

Zητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 74/2011 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης σύναψης δανείου, ύψους 29.450.000 ευρώ, μεταξύ του Δήμου .. και της .. Τράπεζας ....Με τα παραπάνω δεδομένα, μη νομίμως, όπως ορθώς έκρινε και το Κλιμάκιο, εγκρίθηκε η σύναψη του ανωτέρω δανείου με την …Τράπεζα, μετά από διενέργεια διαπραγματεύσεων μόνο με αυτή, χωρίς να απευθυνθεί πρόσκληση και σε άλλα πιστωτικά ιδρύματα για υποβολή προσφορών και χωρίς να υπάρξει οποιαδήποτε δημοσιότητα της πρόθεσης του Δήμου να προβεί σε δανεισμό. Τα γεγονός ότι δεν τηρήθηκε καμία διατύπωση δημοσιότητας, λαμβανομένου υπόψη και του μεγέθους και της γεωγραφικής θέσης του Δήμου, πλήττει τις αρχές της ίσης μεταχείρισης, της απαγόρευσης των διακρίσεων, του ελεύθερου ανταγωνισμού και της διαφάνειας, των οποίων η τήρηση, ως θεμελιωδών αρχών του εθνικού και κοινοτικού δικαίου, όφειλε να έχει διασφαλιστεί στο πλαίσιο της επίμαχης διαδικασίας. Αλυσιτελώς, ως εκ τούτου, προβάλλεται ότι αποτελεί συνήθη τραπεζική πρακτική η αναχρηματοδότηση ενός δανείου να αναλαμβάνεται από την τράπεζα που έχει δώσει το αρχικό δάνειο. Και τούτο διότι ο ισχυρισμός αυτός δεν αναιρεί το γεγονός ότι ακόμα και η περίπτωση λήψης δανείου για την αναχρηματοδότηση δανείου που έχει λήξει, όπως εν προκειμένω, συνιστά αυτοτελή διαδικασία λήψης νέου δανείου, η οποία δεν απαλλάσσει την αναθέτουσα αρχή από την υποχρέωση τήρησης των απαιτούμενων διατυπώσεων δημοσιότητας. Η παροχή νέου δανείου, έστω και με τον εν λόγω σκοπό αναχρηματοδότησης, συνιστά υπηρεσία που υπόκειται σε ανταγωνισμό στην αγορά (πρβλ και Ε.Σ. 1284/2010, όπου σε αντίστοιχη περίπτωση αναχρηματοδότησης δανείου διαβιβάστηκε σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε δεκατρία πιστωτικά ιδρύματα, εκ των οποίων ανταποκρίθηκαν τα έξι) και, ως εκ τούτου, δεν είναι επιτρεπτός ο εκ των προτέρων αποκλεισμός των ενδιαφερόμενων να συμμετάσχουν στη σχετική διαδικασία ανάθεσης, αλλά επιβάλλεται, βάσει των ως άνω θεμελιωδών αρχών, να προσδοθεί επαρκής βαθμός δημοσιότητας στη σχετική διαδικασία και να διασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση σ’ αυτή των ενδιαφερόμενων φορέων.Το δε άνοιγμα στον ευρύτερο δυνατό ανταγωνισμό δεν συναρτάται μόνο με τη διασφάλιση των ως άνω θεμελιωδών αρχών, αλλά και με το συμφέρον του ίδιου του δανειοδοτούμενου Δήμου, ο οποίος διαθέτει με τον τρόπο αυτόν ευρεία δυνατότητα επιλογής σε σχέση με την πλέον συμφέρουσα και κατάλληλη προσφορά.(..)Κατά συνέπεια, σύμφωνα με όσα προηγουμένως έγιναν δεκτά, τόσο η αίτηση ανάκλησης όσο και η παρέμβαση πρέπει να απορριφθούν. ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΕλΣυν.Τμ.Μείζ.-Επταμελούς Σύνθεσης/2825/2011


ΕλΣυν.Τμ.Μείζ.-Επταμελούς Σύνθεσης/2825/2011

Ζητείται η αναθεώρηση της υπ΄αριθμ. 2207/2011 απόφασης του VI  Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης σύναψης δανείου, ύψους 29.450.000,00 ευρώ, μεταξύ του Δήμου .... και της ...., ΄(..)Οσον αφορά στην κρίση της προσβαλλόμενης απόφασης, ότι η έγκριση της σύναψης της σύμβασης του εν λόγω δανείου με την Αγροτική Τράπεζα μετά τη διενέργεια διαπραγματεύσεων μόνον με αυτή, χωρίς ο Δήμος Αθηναίων να απευθύνει πρόσκληση και σε άλλα πιστωτικά ιδρύματα για υποβολή προσφορών δηλαδή χωρίς να υπάρξει οποιαδήποτε δημοσιότητα της πρόθεσης του Δήμου Αθηναίων να προβεί σε δανεισμό, πλήττει τις αρχές της ίσης μεταχείρισης, του ελεύθερου ανταγωνισμού και της διαφάνειας, το παρόν Τμήμα της Μείζονος Επταμελούς Σύνθεσης, αναφερόμενο στις υπό στοιχείο V σκέψεις της παρούσης,  κρίνει ότι το  VI  Τμήμα με την προσβαλλόμενη απόφασή του, ορθά το νόμο ερμήνευσε και εφάρμοσε, τα δε περί αντιθέτου υποστηριζόμενα με την αίτηση αναθεώρησης και με την παρέμβαση πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμα, παρελκούσης της ερεύνης των λοιπών λόγων της αίτησης αναθεώρησης και της παρέμβασης.Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση αναθεώρησης καθώς και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση, πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμες, δεκτού γενομένου  ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της δανειακής σύμβασης ύψους 29.450.000,00 ευρώ μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και της Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος και να διαταχθεί η επιστροφή του παραβόλου στην παρεμβαίνουσα, αφού από το νόμο δεν προβλέπεται η κατάθεση παραβόλου για την παρέμβαση. Απορρίπτει την ως άνω αίτηση και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση


ΕΣ/Τμ4(ΚΠΕ)/11/2014

ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ: Νόμιμη. (...) Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων, κατά την 198/27.9.2012 συνεδρίασή του, αποφάσισε να αποδοθούν στον Ο.Α.Ε.Δ. «Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας υπέρ των Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολουμένων» τα ποσά 2.814.720,00 ευρώ και 1.582.920,00 ευρώ που αφορούν εισπράξεις που πραγματοποιήθηκαν από τους Τομείς Υγειονομικών υπέρ του λογαριασμού αυτού για το έτος 2011 και το α΄ εξάμηνο του έτους 2012 αντίστοιχα. Το ποσό αυτό προσδιορίστηκε βάσει των αρχείων της μηχανογράφησης, σύμφωνα με τα οποία οι ασφαλισμένοι που κατέβαλαν την υπέρ Ο.Α.Ε.Δ. εισφορά για το έτος 2011 ανέρχονταν σε 23.450 (Χ 120,00 ευρώ = 2.814.720,00), και για το πρώτο εξάμηνο του 2012 ανέρχονταν σε 26.382 (Χ 60,00 ευρώ = 1.582.920,00 ευρώ). Σε εκτέλεση της προαναφερόμενης απόφασης, εκδόθηκε από τον Τομέα Υγειονομικών του ………... το 101, οικονομικού έτους 2013 χρηματικό ένταλμα πληρωμής, ποσού 4.396.980,00 ευρώ, τη θεώρηση του οποίου αρνήθηκε ο Επίτροπος με τη 42/17.10.2013 πράξη του, ενόψει του ότι από μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που περιλαμβάνεται στο φάκελο προέκυπτε ότι στις 15.10.2013 το ποσό που αντιστοιχούσε στον κωδικό του Ο.Α.Ε.Δ. για το χρονικό διάστημα από 1.1.2011 έως 30.6.2012 ανερχόταν σε 2.719.824,96 ευρώ, ενώ υπήρχε μεγάλο μέρος πληρωμών, για τις οποίες δεν είχε ολοκληρωθεί η επεξεργασία (ενν. η διάσπαση των εισφορών, καθόσον σύμφωνα με τις οικείες νομοθετικές διατάξεις η μηνιαία εισφορά ύψους 10,00 ευρώ βεβαιώνεται και συνεισπράττεται μαζί με τις λοιπές εισφορές), ούτε άλλωστε περιλαμβανόταν στο φάκελο βεβαίωση του Τμήματος Εσόδων και δεν μπορούσε να συναχθεί ότι η υπέρ Ο.Α.Ε.Δ. απόδοση των κρατήσεων είναι ισόποση της είσπραξης. Ακολούθως, η υπηρεσία αφού ακύρωσε το προαναφερόμενο ένταλμα, το αντικατέστησε με το 332, οικονομικού έτους 2013 χρηματικό ένταλμα, μειώνοντας το εντελλόμενο ποσό σε 3.348.712,40 ευρώ. Συναφώς, προσκομίζεται αναλυτικός πίνακας, υπογεγραμμένος από την Προϊσταμένη Λογιστηρίου ....., ο οποίος εμφανίζει το «Συγκεντρωτικό Ταμείο για 1.1.2011 έως 30.6.2012» και ειδικότερα τα έσοδα από αποδείξεις καταβολής ασφαλισμένων κατά πιστωτικό ίδρυμα, από τον οποίο προκύπτει ότι ως «έσοδα υπέρ Ο.Α.Ε.Δ.» εισπράχθηκαν α) από την «Εθνική Τράπεζα» ποσό 1.126,99 ευρώ, β) από την «ALPHA BANK» ποσό 1.126,99 ευρώ και γ) από την «EUROBANK» ποσό 3.346.458,42 ευρώ. Συνεπώς, και εφόσον με το προαναφερόμενο δημόσιο έγγραφο βεβαιώνεται ότι το εντελλόμενο με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα ποσό αντιστοιχεί στις πράγματι καταβληθείσες από τους ασφαλισμένους στα αναλυτικά αναφερόμενα πιστωτικά ιδρύματα εισφορές, η επίμαχη δαπάνη είναι νόμιμη.