×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/450/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Νέο Πρόγραμμα Μείωσης Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Παραγωγοί μπορούν να υπογράψουν συμβάσεις μεσούσης της καλλιεργητικής περιόδου 2004, να εφαρμόσουν τις δεσμεύσεις του Προγράμματος αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης και να κριθούν δικαιούχοι ενισχύσεων για την καλλιεργητική αυτή περίοδο, υπό την προϋπόθεση ότι αποδεδειγμένα θα ελεγχθούν τουλάχιστον με τους προβλεπόμενους στα άρθρα 59-61 του Καν. 445/02 ελέγχους για την τήρηση των αναληφθεισών δεσμεύσεων. 2. Παλαιοί δικαιούχοι που πληρούν τις προϋποθέσεις της νέας ΚΥΑ 570/125759/6.2.04, δύνανται οποτεδήποτε, πριν λήξει η πενταετία της αρχικής σύμβασης, να θεωρηθούν δικαιούχοι και να ενταχθούν στο Νέο Πρόγραμμα Μείωσης της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης με νέα σύμβαση για μια νέα πενταετία με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις ρυθμίσεις της νέας ΚΥΑ και να ενισχυθούν με τα νέα ποσά που προβλέπονται υπό τον όρο, όμως, ότι δεν έχουν εκκρεμότητες με αχρεωστήτως ληφθείσες ενισχύσεις και ότι θα αυξήσουν τις δεσμεύσεις που θα αναλάβουν για τη νέα πενταετία σε σύγκριση με την αρχική. 3. Δεν είναι δυνατόν αν δεν υπογραφούν νέες συμβάσεις, να θεωρηθούν αυτοί ως δικαιούχοι του νέου Προγράμματος και ταυτόχρονα να ελέγχονται οι αναληφθείσες δεσμεύσεις στα πλαίσια του παλαιού Προγράμματος. Κατά συνέπεια, είτε θα ισχύει η παλαιά σύμβαση, είτε θα ισχύει η νέα, μόλις υπογραφεί, είτε καμμία. Επιλεκτική εφαρμογή διαφόρων ρυθμίσεων, όρων, προϋποθέσεων κλπ του παλαιού και του νέου Προγράμματος, της παλαιάς και της προς υπογραφή νέας σύμβασης, κατά τη κρίση της Διοίκησης ή του διοικούμενου, δεν είναι νοητή, ούτε προβλέπεται ή συνάγεται από τις ισχύουσες διατάξεις. Είναι όμως δυνατόν, παλαιοί δικαιούχοι, παρότι ζήτησαν να διακόψουν την παλαιά τους σύμβαση και τη διέκοψαν, προκειμένου να συνάψουν νέα σύμβαση, η οποία σύμβαση όμως, για οποιουσδήποτε λόγους δεν υπεγράφη ακόμη, να συνεχίζουν να ελέγχονται στα πλαίσια της παλαιάς τους σύμβασης για τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις που είχαν αναλάβει, θεωρουμένων των αποτελεσμάτων, της διακοπής, ως επερχομένων ευθύς ως συναφθεί η νέα σύμβαση και υπαχθούν στο νέο ΠΜΝΓΠ για μία νέα πενταετία.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/36/2004

Προβλήματα εφαρμογής του «Προγράμματος Μείωσης της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν υφίστανται τα αναγκαία συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Προγράμματος, πλην όμως, το Πρόγραμμα εκτελείται και οι «δυνάμει» δικαιούχοι γεωργοί ελέγχονται για την τήρηση των δεσμεύσεων του Προγράμματος, τα νομικά κενά που αναφύονται θα καλυφθούν αναγκαστικά με αναγωγή και συνδυασμένη ερμηνεία των διατάξεων της Συνθήκης για τη Γεωργία, (άρθρα 32 –38 Σ) του γενικού πλαισίου των διεπόντων την έννομη σχέση Κανονισμών (Καν.1257/99 και 1750/99), των ειδικών αναφορών στο ΕΠΑΑ και στο περιεχόμενο σ’ αυτό «Πρόγραμμα Μείωσης της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης», της απόφασης της Επιτροπής με την οποία εγκρίθηκε το Πρόγραμμα και των γενικών αρχών του κοινοτικού και εθνικού δικαίου με συνεκτίμηση του όλου κοινοτικού σκοπού που επιδιώκεται. 2) Η εγκριτική απόφαση της Ε.Ε. για το «Έγγραφο Προσανατολισμού Αγροτικής Ανάπτυξης» και το εμπεριεχόμενο σ’ αυτό Πρόγραμμα Μείωσης της Νιτρορύπανσης σε συνδυασμό: i) με την παράλειψη της Διοίκησης να εκδώσει και να δημοσιεύσει την κανονιστική Υ.Α. 85154/574/14-3-2001 ii) με την παράλειψη της Διοίκησης να δράσει εγκαίρως, χωρίς καμία καθυστέρηση, όπως επιβάλλει η αρχή της επίκαιρης και αποτελεσματικής δράσης της Διοίκησης και iii) με τις ενδεχόμενες συνακόλουθες ενέργειες της Διοίκησης για την εφαρμογή της ανυπόστατης Υ.Α. (πράξεις, παραλείψεις, υποσχέσεις) δημιούργησε στους υπό ένταξη στο Πρόγραμμα παραγωγούς ένα στέρεο υπόβαθρο ανάπτυξης νομίμων προσδοκιών και δικαιολογημένης εμπιστοσύνης ότι υφίσταται το αναγκαίο νομικό πλαίσιο ένταξης στο Πρόγραμμα και κατά συνέπεια, -βάσει και των αρχών της ασφάλειας του δικαίου, της χρηστής διοίκησης, του κράτους δικαίου, της επίκαιρης και αποτελεσματικής δράσης της Διοίκησης- αν η σχετική δέσμευση τηρήθηκε και ελέγχθηκε, τότε οι δικαιούχοι παραγωγοί πρέπει να εισπράξουν την ανάλογη επιδότηση. 3) Οι μεταγενέστερες και νομίμως δημοσιευθείσες εφαρμοστικές του Προγράμματος Υ.Α., σιωπηρώς αναγνωρίζουν ως νόμιμες, έγκυρες και ισχυρές τις συμβάσεις που υπεγράφησαν πριν την έκδοσή τους, για τις οποίες κατηγορίες συμβάσεων είναι εφαρμοστέες οι διατάξεις των αποφάσεων αυτών, υπό τις αυτονόητες προϋποθέσεις ότι οι συμβάσεις αυτές πληρούν κατά τα λοιπά τους όρους και τις προϋποθέσεις που τίθενται στις ως άνω αποφάσεις, επιπλέον δε, ότι κατά τον χρόνο σύναψης των συμβάσεων, ήταν δυνατή η διενέργεια αποτελεσματικών ελέγχων. 4) Η επιλέξιμη έκταση στην οποία θα εφαρμοστούν οι δεσμεύσεις και την οποία αφορά η υπογραφείσα σύμβαση, είναι η έκταση βαμβακοκαλλιέργειας επί της οποίας έχουν «δικαίωμα» να καλλιεργήσουν βαμβάκι οι παραγωγοί. Συμβάσεις που περιλαμβάνουν εκτάσεις πλέον του ως άνω δικαιώματος, είναι νόμιμες, έγκυρες και ισχυρές μόνο ως αφορώσες στην έκταση για την οποία υφίσταται το «δικαίωμα» βαμβακοκαλλιέργειας, ενώ δεν είναι εφαρμοστέες ως προς την επιπλέον ενταχθείσα στο Πρόγραμμα έκταση. Περαιτέρω ο όρος των συμβάσεων, ότι οι δεσμεύσεις αφορούν και τις καλλιέργειες σιταριού δεν είναι νόμιμος και άρα θεωρείται άκυρος, διότι το σιτάρι δεν είναι επιλέξιμη καλλιέργεια, αλλά καλλιέργεια για την υλοποίηση της δέσμευσης της αμειψισποράς κατά τα αναφερόμενα στο Π.Μ.Ν.Γ.Π.


ΝΣΚ/205/2012

Κοινοτικό Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης για την «Προστασία των ευαίσθητων στα νιτρικά περιοχών» – Παράταση διετούς διάρκειας – Δικαιούχοι ένταξης ή μη οι παραγωγοί των οποίων η σύμβαση έληξε την προηγουμένη ημέρα της δημοσιοποίησης της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στο Μέτρο 214 στον Άξονα 2 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013, προβλεπόταν μεταξύ άλλων η δυνατότητα χρονικής παράτασης δύο ετών των συμβάσεων των δικαιούχων γεωργών που είχαν αναλάβει και τηρούσαν τις προβλεπόμενες γεωργοπεριβαλλοντικές δεσμεύσεις. Στο καθεστώς της παράτασης θα εντάσσονταν όσοι κατά την ημερομηνία δημοσιοποίησης της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος (17-11-2011), θα είχαν σε ισχύ σύμβαση και τηρούσαν τις αναληφθείσες δεσμεύσεις. Παραγωγοί των οποίων η σύμβαση έληξε την προηγούμενη της δημοσιοποίησης της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος (16-11-2011), δύναται να ενταχθούν στο καθεστώς διετούς παράτασης, εφόσον υπέβαλαν αιτήσεις μέχρι την ορισθείσα καταληκτικά ημερομηνία και τήρησαν αποδεδειγμένα και άνευ διακοπής τις συμβατικές τους υποχρεώσεις και εφόσον υφίστανται οι αναγκαίες πιστώσεις. Και τούτο διότι δεν υπάρχει «εν τοις πράγμασιν» ουσιαστική διακοπή ή ασυνέχεια ή κενό διάστημα στην υλοποίηση των συμβατικών δεσμεύσεων των παραγωγών και σε κάθε περίπτωση, αντίθετη λύση, δεν θα ήταν σύμφωνη με τις γενικές αρχές της ισότητας, της αναλογικότητας, της επιείκειας, της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και των νομίμων προσδοκιών για ένταξη στο καθεστώς της παράτασης των ήδη ενταγμένων. (ομοφ.)


ΝΣΚ/158/2006

Εφαρμοστέο νομικό καθεστώς κατά το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 για τις κατατάξεις πτυχιούχων ΑΕΙ και ΤΕΙ σε ΑΕΙ ενόψει της νομοθετικής μεταβολής που επήλθε με το Ν 3404/2005.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ενόψει του ότι με τις νεότερες διατάξεις και ειδικά για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος 2005-2006, αφενός ορίσθηκε νέα προθεσμία, μεταγενέστερη της παλαιάς, για την υποβολή της αίτησης και των δικαιολογητικών κατάταξης, αφετέρου προβλέφθηκαν μεταβατικές διατάξεις για συγκεκριμένα θέματα της διαδικασίας κατάταξης, ώστε να μην αιφνιδιάζονται οι υποψήφιοι, στους οποίους δόθηκε η δυνατότητα να υποβάλλουν νέα αίτηση σε άλλο ΑΕΙ της επιλογής τους, από αυτό που είχαν υποβάλει την αρχική τους αίτηση, εφόσον έκριναν ότι οι νέες ρυθμίσεις καθιστούσαν δυσχερέστερη την κατάταξή τους στο ΑΕΙ της αρχικής τους επιλογής, κρίνεται ότι και για το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 ισχύει το νέο νομοθετικό καθεστώς του Ν 3404/2005.


ΝΣΚ/159/2006

Εφαρμοστέο νομικό καθεστώς κατά το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 για τις κατατάξεις πτυχιούχων ΑΕΙ και ΤΕΙ σε ΑΕΙ ενόψει της νομοθετικής μεταβολής που επήλθε με το Ν 3404/2005.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ενόψει του ότι με τις νεότερες διατάξεις και ειδικά για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος 2005-2006, αφενός ορίσθηκε νέα προθεσμία, μεταγενέστερη της παλαιάς, για την υποβολή της αίτησης και των δικαιολογητικών κατάταξης, αφετέρου προβλέφθηκαν μεταβατικές διατάξεις για συγκεκριμένα θέματα της διαδικασίας κατάταξης, ώστε να μην αιφνιδιάζονται οι υποψήφιοι, στους οποίους δόθηκε η δυνατότητα να υποβάλλουν νέα αίτηση σε άλλο ΑΕΙ της επιλογής τους, από αυτό που είχαν υποβάλει την αρχική τους αίτηση, εφόσον έκριναν ότι οι νέες ρυθμίσεις καθιστούσαν δυσχερέστερη την κατάταξή τους στο ΑΕΙ της αρχικής τους επιλογής, κρίνεται ότι και για το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 ισχύει το νέο νομοθετικό καθεστώς του Ν 3404/2005.


ΝΣΚ/118/2009

Κοινοτικές ενισχύσεις – Πρόγραμμα Μείωσης της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προελεύσεως – Καταβολή ενισχύσεων σε εκδοχείς των δικαιούχων – Διαδικασία ανάκτησης αχρεωστήτως καταβληθέντων – αρμόδιος φορέας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διαδικασία των εκχωρήσεων σε τρίτους, του δικαιώματος είσπραξης της ενίσχυσης, η οποία ακολουθήθηκε κατά την περίοδο 1995-2001 στο Πρόγραμμα Μείωσης της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης, δεν ήταν σύμφωνη, με τις ισχύουσες κοινοτικές διατάξεις και νομολογιακές παραδοχές, ούτε όμως και με τις εθνικές διατάξεις, αφού δεν προκύπτει ότι τηρήθηκαν οι επί ποινή ακυρότητας προβλεπόμενες διατυπώσεις του άρθρου 95 του Ν 2362/1995. Κατά συνέπεια οι εκχωρήσεις ήταν άκυρες και δεν δέσμευαν το Δημόσιο, το οποίο έπρεπε να πληρώσει τον δικαιούχο γεωργό και όχι τον εκδοχέα της απαίτησης. Ειδικότερα ως προς τις εκχωρήσεις που φέρεται ότι συνήψαν οι 11 παραγωγοί που δεν αναγνώρισαν την υπογραφή τους, τίθεται προεχόντως θέμα ποινικής διερεύνησης και αξιολόγησης και άμεσης ανάκτησης των καταβληθέντων. Υποχρέωση επιστροφής της ενίσχυσης, έχει ο εκδοχέας της απαίτησης, που εισέπραξε το ποσό, ο οποίος οφείλει να επιστρέψει τα ληφθέντα, ενώ αρμόδια Υπηρεσία που θα κινήσει κατά των εκδοχέων τη διαδικασία ανάκτησης των αχρεωστήτως καταβληθεισών ενισχύσεων για τους 11 παραγωγούς που δεν αναγνώρισαν την υπογραφή τους στη σύμβαση εκχώρησης, είναι η εκάστοτε κατά τόπο αρμόδια Υπηρεσία για την αναγνώριση και εκκαθάριση της δαπάνης (ΔΑΑ της ΝΑ).


ΝΣΚ/6/2003

Μεταβολή προσώπου αντισυμβαλλομένου σε σύμβαση παροχών των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δυνατή η έγκριση της μεταβολής του προσώπου της αντισυμβαλλομένης σε σύμβαση παροχών, λόγω εκκαθαρίσεως και συγχωνεύσεώς της (Liquidation by Merger) με τη μητρική της εταιρεία, έτσι ώστε να υπεισέλθει άλλη θυγατρική εταιρεία υπό την προϋπόθεση ότι θα περιληφθεί ρητός όρος ότι η νέα εταιρεία αναλαμβάνει, ως διάδοχος, όλες τις υποχρεώσεις και ευθύνες της αποχωρούσης εταιρείας και θα προσκομισθεί εγγυητική επιστολή καλής εκτελέσεως στο όνομα της νέας εταιρείας.


ΝΣΚ/92/2024

Με το δεδομένο της υποβολής από τον τέως Αναπληρωτή Καθηγητή Κ.Λ. αίτησης στις 26/10/2009 για την εξέλιξή του σε θέση Δ.Ε.Π. της βαθμίδας καθηγητή, της συγκρότησης του οικείου Εκλεκτορικού Σώματος σε Σώμα στις 6/12/2012 και της αναπομπής της υπόθεσης στο Ίδρυμα με την υπ’ αριθμ. Φ.122.2/3063/Ζ2/11-1-2024 απόφαση του Υπουργού κατόπιν ελέγχου νομιμότητας της διαδικασίας, ερωτάται, εάν η διοίκηση οφείλει να συγκροτήσει εξ αρχής το Εκλεκτορικό Σώμα, ποιος ο αριθμός των Εκλεκτόρων, εάν πρέπει να περιληφθούν σ’ αυτό και αναπληρωματικά μέλη και εάν πρέπει να οριστεί εκ νέου η οικεία Εισηγητική Επιτροπή. (...) Δεν απαιτείται η εξ αρχής συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος, προκειμένου να κρίνει επί της υποθέσεως του Κ.Λ. μετά από αποπομπή αυτής από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κατόπιν άσκησης από αυτόν ελέγχου νομιμότητας. Επειδή, όμως, το οικείο Εκλεκτορικό Σώμα συντίθεται σήμερα από επτά μόλις μέλη (τακτικά και αναπληρωματικά) πρέπει να ανασυγκροτηθεί, διατηρώντας, πάντως, τα υφιστάμενα μέλη του, εκ των οποίων τα αναπληρωματικά θα αναπληρώσουν τα τακτικά μέλη. Περαιτέρω, κατά την ανασυγκρότηση το Σώμα, πρέπει να διαθέτει, τελικά, έντεκα τακτικά μέλη και ισάριθμα αναπληρωματικά, τηρουμένης της αναλογίας της προέλευσης των μελών κατά τα 2/3 από το Τμήμα της Σχολής και κατά το 1/3 από άλλα Τμήματα του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι. Η σημερινή μείωση του αριθμού των μελών Δ.Ε.Π. που υπηρετούν στην Μονοτμηματική Σχολή Ε.Μ.Φ.Ε. κάτω των 100 δεν ασκεί επιρροή στον αριθμό των εκλεκτόρων, που θα απαρτίσουν το νέο Εκλεκτορικό Σώμα, δεδομένης της ήδη υφισταμένης μείωσης των μελών τούτου κάτω του ελαχίστου ορίου των έντεκα. Μετά την ανασυγκρότησή του το νέο όργανο θα απαρτίζεται από έντεκα μέλη, όπως ανωτέρω έχει αναφερθεί. Κατά την ανασυγκρότηση του σώματος και αφού τα υπάρχοντα αναπληρωματικά μέλη αναπληρώσουν τα υπάρχοντα τακτικά, θα οριστούν νέα αναπληρωματικά μέλη μέχρι του αριθμού των έντεκα. Μετά την νόμιμη ανασυγκρότησή του το νέο εκλεκτορικό σώμα δεν θα ορίσει νέα τριμελή επιτροπή, αφού ο λόγος της ακύρωσης-αναπομπής δεν αφορά στη συγκρότηση και σύνθεση αυτής, ούτε έχει προκύψει κάποιος μεταγενέστερος λόγος, που την αφορά. Το νέο όργανο, επιλαμβανόμενο της υπόθεσης, θα εξετάσει τη βασιμότητα της αίτησης εξαίρεσης, που έχει υποβληθεί από τον ενδιαφερόμενο, κατά τις υποδείξεις της παραπεμπτικής Υπουργικής Απόφασης.


ΣΤΕ/1919/2019

Ολοκλήρωση αυτοκινητόδρομου...Με τα δεδομένα αυτά, εφόσον, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, επί εμπρόθεσμης υποβολής αιτήσεως για τακτική αναθεώρηση, εάν χορηγηθεί νέα βεβαίωση, αυτή αρχίζει, κατά νόμον, να ισχύει αμέσως μετά τη λήξη της παλαιάς, η προβλεπόμενη δε στην Δ15/οικ/4036/20014 υ.α. “παράταση” της ισχύος της παλαιάς βεβαιώσεως για 90 ημέρες, συνιστά έντονη υπόδειξη προς την αρμόδια υπηρεσία, προκειμένου αυτή να εξετάζει τη συνδρομή των προϋποθέσεων και να εκδίδει γρήγορα την σχετική απόφαση, και, επί αποδοχής από το αρμόδιο όργανο της εμπροθέσμως υποβληθείσης αιτήσεως αναθεωρήσεως, δεν ανατρέπει τον κανόνα, κατά τον οποίο η ισχύς της νέας βεβαιώσεως ανατρέχει στον χρόνο λήξεως της προηγουμένης, οι ΔΟΥ/οικ. .../14.1.2019 και ΔΟΥ/ .../8.2.2019 αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών δεν αιτιολογούνται νομίμως, όπως βασίμως προβάλλεται.


ΝΣΚ/302/2005

α) Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο δεν μπορεί να προβαίνει σε έγκυρη ανανέωση ή παράταση συμβάσεων με συμβασιούχους έργου, υποκείμενο στους περιορισμούς του άρθρου 6 παρ.3 Ν 2527/1997, με εξαίρεση τις συμβάσεις που συνάπτονται με το προσωπικό που αναφέρεται στη διάταξη του άρθρου 21 παρ.3 εδ.1 του Ν 2190/1994, όπως αυτή ερμηνεύτηκε αυθεντικά. β) Ως «αρχική σύμβαση», μετά την οποία θα αρχίσει ο υπολογισμός του τριμήνου, προκειμένου να συναφθεί νέα σύμβαση με τον ίδιο εργαζόμενο, δύναται να θεωρηθεί μόνον η συναπτόμενη μετά την ημερομηνία θέσεως σε ισχύ του ΠΔ 164/2004.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/262/2024

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ «Περισυλλογή και διαχείριση κάθε είδους νεκρών ζώων και λήψη δειγμάτων εγκεφαλικού ιστού από τα νεκρά ζώα, στα οποία απαιτείται»(...)Το Έβδομο Τμήμα με την προσβαλλόμενη απόφασή του δέχθηκε ως ορθές τις ανωτέρω κρίσεις του Ζ΄ Κλιμακίου σχετικά με τον νομικό χαρακτηρισμό της ελεγχόμενης σύμβασης και την μη υπαγωγή της, υπό τις συγκεκριμένες περιστάσεις, στις προϋποθέσεις της κατ’ άρθρο 132 παρ. 1 γ΄ του ν. 4412/2016 επιτρεπτής τροποποίησης σύμβασης, ακολούθως, όμως, ανακάλεσε την προσβαλλόμενη πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου για λόγο αυτεπαγγέλτως εξεταζόμενο, ήτοι διότι η ελεγχόμενη σύμβαση ως νέα αυτοτελής απευθείας ανάθεση, η δαπάνη της οποίας θα καλυφθεί από ενωσιακούς πόρους, δεν υπάγεται στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθόσον υπολείπεται του προβλεπομένου στο άρθρο 324 παρ. 3 της Δικονομίας ορίου των 5.000.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).(...)Οι επίμαχες δε υπηρεσίες της ελεγχόμενης 1ης τροποποιητικής σύμβασης, οι οποίες είναι όμοιες κατ’ είδος με αυτές της από 5.5.2021 κύριας σύμβασης, αφορούν σε χρονικό διάστημα μετά το πέρας της διάρκειας της αρχικής. Συνεπώς, η υπό κρίση σύμβαση δεν είναι τροποποιητική αυτής, αλλά νέα, αυτοτελής σύμβαση, μη εμπίπτουσα εν προκειμένω στις διατάξεις του άρθρου 132 του ν. 4412/2016 (...). Με τα δεδομένα αυτά, το εξεταζόμενο σχέδιο σύμβασης συνιστά νέα αυτοτελή σύμβαση, η οποία ως χρηματοδοτούμενη αμιγώς από εθνικούς πόρους του ΠΔΕ, υπάγεται στον προσυμβατικό έλεγχο του Δικαστηρίου (άρθρο 324 της Δικονομίας). Δοθέντος, όμως, ότι η δαπάνη της ανωτέρω ανάθεσης υπηρεσιών περισυλλογής νεκρών ζώων ανέρχεται στο ποσό του 1.141.935,48 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), αυτή εμπίπτει στην ελεγκτική αρμοδιότητα του οικείου Επιτρόπου. Δεδομένου, όμως, ότι υπό τον νέο αυτό (ορθό) νομικό της χαρακτηρισμό, δεν έχει δοθεί η δυνατότητα στα μέρη να προσκομίσουν τα αναγκαία στοιχεία για την τεκμηρίωση της νομιμότητας της τηρηθείσας διαδικασίας ως διαδικασίας απευθείας ανάθεσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκήρυξης, ώστε να ελεγχθεί η νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης, η Ολομέλεια κρίνει ότι το υπό κρίση σχέδιο σύμβασης με τον φάκελο της υπόθεσης πρέπει να παραπεμφθεί στον Επίτροπο της 2ης Υπηρεσίας Επιτρόπου ΟΤΑ Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, προκειμένου αυτός να ελέγξει τη διαδικασία συνομολόγησής της υπό τον νέο νομικό της χαρακτηρισμό. Αναθεωρεί την 1440/2023 απόφαση του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Παραπέμπει, λόγω αρμοδιότητας, τον φάκελο της σύμβασης ... στον Επίτροπο της 2ης Υπηρεσίας Επιτρόπου ΟΤΑ Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας.