ΝΣΚ/368/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αρμοδιότητα οργάνων προς άσκηση πειθαρχικής δικαιοδοσίας στα νοσοκομεία της παρ.10 του άρθρου 13 του Ν 2889/2001. Ένδικα μέσα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στα νοσοκομεία του άρθρου 13 παρ.10 του Ν 2889/2001: α) μόνο ο Διοικητής αυτών έχει αρμοδιότητα επιβολής των ποινών που προβλέπονται από τη διάταξη της παραγράφου 1α του άρθρου 12 του νόμου τούτου και β) τα Διοικητικά Συμβούλια των νοσοκομείων αυτών είναι αρμόδια να επιβάλλουν όλες τις προβλεπόμενες από τις διατάξεις των παραγράφων 1β και 2 εδ.1ο του ιδίου νόμου ποινές, ενώ, κατά των αποφάσεων των ως άνω πειθαρχικών οργάνων, επιτρέπεται, αφενός, στην περίπτωση (α), άσκηση ένστασης ενώπιον των Διοικητικών Συμβουλίων των νοσοκομείων αυτών και, αφετέρου, κατά των αποφάσεων των τελευταίων επιτρέπεται μόνο η άσκηση έφεσης ενώπιον του Κεντρικού Πειθαρχικού Συμβουλίου και μόνο στις περιπτώσεις που ρητά ορίζονται στις διατάξεις της παρ. 2 εδ.2ο και 3ο του άρθρου 12 του Ν 2889/2001.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/110/2002
Συμβούλια Κρίσης και Επιλογής Ιατρικού και Οδοντιατρικού Προσωπικού Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων (ΣΚΕΙΟΠΝΙ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) α) Στα ΣΚΕΙΟΠΝΙ προεδρεύουν οι διοικητές των νοσοκομείων από την ημέρα της τοποθέτησής τους. β) Στα νοσοκομεία του άρθρου 13 παρ.10 του Ν 2889/2001 προεδρεύει στα ΣΚΕΙΟΠΝΙ, μέχρι την κατάργησή τους, ο Πρόεδρος του ΔΣ. γ) Στη σύνθεση των ΣΚΕΙΟΠΝΙ συμμετέχει, όπου έχει ολοκληρωθεί η επιλογή του, ο Πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου του νοσοκομείου σε αντικατάσταση του Προέδρου της Επιστημονικής Επιτροπής. δ) Στη σύνθεση του ΣΚΕΙΟΠΝΙ συμμετέχει ο διευθυντής της ιατρικής υπηρεσίας που αναδεικνύεται με την διαδικασία του άρθρου 7 του Ν 2889/2001.
ΝΣΚ/195/2016
Νοσοκομεία προερχόμενα από διάθεση περιουσίας υπέρ κοινωφελών σκοπών, όπως το Ψ.Ν.Α «Δρομοκαΐτειο». Λειτουργία και αρμοδιότητες σε σχέση με τις Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών (ΔΥΠΕ) και το Υπουργείο Υγείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η άσκηση εν γένει των κατά νόμον αρμοδιοτήτων των ΔΥΠΕ, εφ’ όσον με τα ερωτήματα δεν τίθεται ιδιαίτερος νομικός προβληματισμός επί συγκεκριμένης διατάξεως για τις αρμοδιότητες των ΔΥΠΕ, δεν προκύπτει ότι εμποδίζεται ως προς τα ιδρυματικού χαρακτήρα νοσοκομεία του ΕΣΥ του Ν.2889/2001, άρθρ.13, παρ.10 και ότι οι προβλέψεις του Ν.3329/2005, άρθρ.5, περ(γ) εφαρμόζονται και για τα ως άνω νοσοκομεία (ομοφ).
ΝΣΚ/369/2012
Μέλη ΔΕΠ της Ιατρικής – Χορήγηση ή μη κλινικού επιδόματος – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δικαίωμα να λάβουν το προβλεπόμενο υπό του νόμου (άρθρα 13 παρ.6 του Ν. 2889/2001 και 23 παρ.2 εδαφ.δ’ του Ν. 4009/2011) κλινικό επίδομα, έχουν όλα τα μέλη ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες, εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των Α.Ε.Ι. (συμπεριλαμβανομένων και των υπηρετούντων λεκτόρων), υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και ασκούν κλινικό έργο στις πανεπιστημιακές αυτές κλινικές, τα εργαστήρια ή τις μονάδες των οικείων νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. ή των Α.Ε.Ι. Η παροχή των παραπάνω υπηρεσιών αποτελεί για τα υπηρετούντα αυτά μέλη ΔΕΠ και απαραίτητη προϋπόθεση του δικαιώματός τους για παράλληλη άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος και διατήρηση ιδιωτικού ιατρείου.
ΝΣΚ/267/2011
Απαγόρευση αποσπάσεων ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού σε καθήκοντα διάφορα της ειδικότητάς τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διατάξεις της παρ.8 του άρθρου 11 του Ν 3833/2010, εφαρμόζονται για το εν γένει προσωπικό της ιατρικής υπηρεσίας των δημοσίων νοσοκομείων, όπως αυτό διαλαμβάνεται στην παρ.6 του άρθρου 6 του Ν 2889/2001, στο οποίο περιλαμβάνεται το παραϊατρικό προσωπικό και το προσωπικό κοινωνικής εργασίας, από την έναρξη δε της ισχύος του Ν 3833/2010 δεν επιτρέπεται η απόσπαση και η διάθεση τούτου σε γραφεία βουλευτών, ευρωβουλευτών και κομμάτων. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/390/2002
ΕΣΥ. Ενστάσεις ιατρών κλάδου ΕΣΥ κατά πειθαρχικών αποφάσεων ΔΣ νοσοκομείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά των αποφάσεων των Διοικητικών Συμβουλίων των νοσοκομείων, που κοινοποιήθηκαν μετά την ισχύ του Ν 2889/2001, που παρέχει δυνατότητα ασκήσεως ενστάσεως κατά των αποφάσεων του Συμβουλίου Διοίκησης των νοσοκομείων, ως πειθαρχικών οργάνων, δικαιούνται οι ιατροί να ασκούν ένσταση, εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την ημέρα της κοινοποιήσεώς τους της αποφάσεως, ενώπιον του Διοικητικού Συμβουλίου του οικείου ΠεΣΥ, που κρίνει σε δεύτερο βαθμό, ακόμα και αν κατά τον χρόνο εκδόσεως των πρωτοβαθμίων πειθαρχικών αποφάσεων δεν είχε γίνει έναρξη της λειτουργίας των Κεντρικών Υπηρεσιών των ΠεΣΥ, ή δεν είχε γίνει η συγκρότηση του Συμβουλίου Διοίκησης του οικείου νοσοκομείου, οι δε ενστάσεις αυτές θα εκδικασθούν από το ΠεΣΥ, όταν αρχίσει να λειτουργεί νόμιμα, διότι, κρίσιμος χρόνος για τη δυνατότητα υποβολής ενστάσεως κατά αποφάσεως πρωτοβαθμίου υπηρεσιακού συμβουλίου είναι ο χρόνος της κοινοποιήσεως αυτής στον τιμωρηθέντα υπάλληλο.
ΣΤΕ 1574/2006
Διοικητής νοσοκομείου ΕΣΥ:Με τα δεδομένα αυτά και λαμβανομένου υπόψη ότι, πάντως, οι διοικητές των νοσοκομείων της παρ. 10 του άρθρου 13 του Ν. 2889/2001, μεταξύ των οποίων και το αιτούν (το οποίο, κατά τα προαναφερθέντα, έχει υπαχθεί στις διατάξεις του Ν.Δ. 2592/1953 και έχει, κατόπιν αυτού, ενταχθεί στο Ε.Σ.Υ.), δεν είναι πλέον, σύμφωνα με την πιο πάνω διάταξη της παρ. 23 του άρθρου 2 του Ν. 3204/2003, πρόεδροι ούτε μέλη του διοικητικού συμβουλίου των εν λόγω νοσοκομείων και εισηγούνται, απλώς, προς τα όργανα αυτά επί των προβλεπόμενων στις διατάξεις της παρ. 7 Α του άρθρου 5 του Ν. 2889/2001 θεμάτων της αρμοδιότητάς τους, η επίμαχη νομοθετική ρύθμιση συνιστά θεμιτή κατά το Σύνταγμα επέμβαση στη διοικητική δομή και λειτουργία του αιτούντος νοσοκομείου. Επομένως, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος ο λόγος ακυρώσεως με τον οποίο προβάλλεται ότι αντίκειται στο άρθρο 109 του Συντάγματος η πρόβλεψη με το Ν. 2889/2001 οργανικής θέσης διοικητή και ο διορισμός του με την προσβαλλόμενη πράξη στο αιτούν νοσοκομείο χωρίς απόφαση του διοικητικού του συμβουλίου. Αβάσιμοι είναι, περαιτέρω, και οι προβαλλόμενοι ισχυρισμοί ότι ο καθορισμός των ωραρίων απασχόλησης των απογευματινών ιατρείων του νοσοκομείου, του αριθμού των περιστατικών που εξετάζονται ανά ημέρα και του αριθμού των διαγνωστικών και θεραπευτικών πράξεων που διενεργούνται ανά ημέρα με απόφαση του Διοικητή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 9 του Ν. 2889/2001 που παρατίθεται στην προηγούμενη σκέψη, καθώς και η συμμετοχή του Διοικητή στην τριμελή επιτροπή διοίκησης και διαχείρισης του ειδικού λογαριασμού της παρ. 3 του άρθρου αυτού (Ε.Λ.Λ.ΑΠ.Ι.- άρθρο 1 της ανωτέρω υπ’ αριθμ. ΔΥ5α/οικ. 40927/10-12-2001 Κ.Υ.Α.) αντίκεινται στη συνταγματική διάταξη του άρθρου 109. Τούτο δε διότι, οι μεν προαναφερόμενες αρμοδιότητες του Διοικητή σχετικά με τη λειτουργία των απογευματινών ιατρείων, οι οποίες αφορούν τη διοίκηση του νοσοκομείου, νοούνται και αυτές ως εισηγητικές προς το Διοικητικό Συμβούλιο του νοσοκομείου και τον Πρόεδρο αυτού, οι οποίοι λαμβάνουν την τελική απόφαση επί των σχετικών θεμάτων, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 23 του Ν. 3204/2003η δε συμμετοχή του Διοικητή στην τριμελή επιτροπή διοίκησης και διαχείρισης του ως άνω λογαριασμού αφορά άσκηση δευτερεύουσας συλλογικής αρμοδιότητας, φορείς της οποίας, εκτός από τον Διοικητή, είναι και άλλα όργανα του νοσοκομείου. Τέλος, ούτε η συμμετοχή του Διοικητή ως Προέδρου στα προβλεπόμενα από το άρθρο 11 παρ. 8 και 11 του Ν. 2889/2001 ...Συμβούλια Επιλογής Ιατρών (Επιμελητών και Διευθυντών) του νοσοκομείου, αντί του μέχρι τότε κατέχοντος την αντίστοιχη θέση Προέδρου των Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου στα πρώην ΣΚΕΙΟΠΝΙ (άρθρο 16 παρ. 2 υποπαρ. στ΄ του Ν. 2519/1997), μέτρο το οποίο επίσης προβλέπεται ως γενικό και αφορά όλα τα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ., παραβιάζει το ανωτέρω άρθρο 109, εφόσον τα Συμβούλια Επιλογής Ιατρών δεν αποτελούν όργανα διοικήσεως του νοσοκομείου, ο δε προβαλλόμενος αντίθετος λόγος της υπό κρίση αιτήσεως είναι επίσης απορριπτέος ως αβάσιμος.
ΠΟΛ.1074/2018
Απαλλαγή από την τήρηση λογιστικών αρχείων (βιβλίων) και έκδοση λογιστικών στοιχείων, ιατρών που παρέχουν υπηρεσίες στην ολοήμερη λειτουργία των νοσηλευτικών ιδρυμάτων που ανήκουν στο Ε.Σ.Υ., πέραν του τακτικού ωραρίου λειτουργίας αυτών, βάσει των διατάξεων του ν. 2889/2001, όπως ισχύει.
ΝΣΚ/393/2008
Ειδική διοικητική προσφυγή κατ αποφάσεων του Νομάρχη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά των αποφάσεων του Νομάρχη επιτρέπεται η άσκηση ειδικής διοικητικής προσφυγής ενώπιον του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας. Η εκδοθείσα επί της προσφυγής απόφαση του Γενικού Γραμματέα είναι αμετάκλητη και δεν επιτρέπεται άσκηση αιτήσεως θεραπείας κατ αυτής.
ΝΣΚ/269/2002
Κωλύματα εκλογιμότητος ιατρών ΕΣΥ, στις εκλογές για την ανάδειξη των αρχών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εμπίπτουν στο κώλυμα ή ασυμβίβαστο του άρθρου 21 παρ.1 εδ.β’ του ΠΔ 30/1996, οι διευθυντές ιατροί της Ιατρικής και Νοσηλευτικής Υπηρεσίας των Νοσοκομείων ΠΕΣΥ, στους οποίους ανατίθενται και διοικητικά καθήκοντα σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 και 8 του νόμου 2889/2001, για την βελτίωση και εκσυγχρονισμό του Εθνικού Συστήματος Υγείας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/165/2013
Ισχύς της παρ.4 του άρθρου 11 του Ν. 2889/2001, μετά την εφαρμογή του Ν. 4009/2011 – Δυνατότητα ή μη πραγματοποιήσεως ιατρικών πράξεων από ιατρούς, μέλη Δ.Ε.Π., πλήρους και μερικής απασχόλησης, εντός ιδιωτικών κλινικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η παράγραφος 4 του άρθρου 11 του Ν. 2889/2001, με την οποία απαγορεύεται στους πανεπιστημιακούς ιατρούς, οι οποίοι εργάζονται σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες, που είναι εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των Α.Ε.Ι., να παρέχουν υπηρεσίες, με οποιαδήποτε σχέση, περιλαμβανομένης και αυτής του συμβούλου, σε ιδιωτικές κλινικές ή σε ιδιωτικά διαγνωστικά ή θεραπευτικά εργαστήρια και γενικότερα σε κάθε είδους ιδιωτικές επιχειρήσεις, που παρέχουν ή καλύπτουν ασφαλιστικά υπηρεσίες υγείας, καθώς και να εγκαθιστούν ιδιωτικά ιατρεία ή ιατρικά μηχανήματα εντός των παραπάνω ιδιωτικών φορέων, εξακολουθεί να ισχύει και μετά την έναρξη εφαρμογής του Ν. 4009/2011, για όλους, ανεξαιρέτως τους πανεπιστημιακούς ιατρούς, πλήρους και μερικής απασχόλησης. (ομοφ.)