ΝΣΚ/269/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Κωλύματα εκλογιμότητος ιατρών ΕΣΥ, στις εκλογές για την ανάδειξη των αρχών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εμπίπτουν στο κώλυμα ή ασυμβίβαστο του άρθρου 21 παρ.1 εδ.β’ του ΠΔ 30/1996, οι διευθυντές ιατροί της Ιατρικής και Νοσηλευτικής Υπηρεσίας των Νοσοκομείων ΠΕΣΥ, στους οποίους ανατίθενται και διοικητικά καθήκοντα σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 και 8 του νόμου 2889/2001, για την βελτίωση και εκσυγχρονισμό του Εθνικού Συστήματος Υγείας. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/390/2002
ΕΣΥ. Ενστάσεις ιατρών κλάδου ΕΣΥ κατά πειθαρχικών αποφάσεων ΔΣ νοσοκομείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά των αποφάσεων των Διοικητικών Συμβουλίων των νοσοκομείων, που κοινοποιήθηκαν μετά την ισχύ του Ν 2889/2001, που παρέχει δυνατότητα ασκήσεως ενστάσεως κατά των αποφάσεων του Συμβουλίου Διοίκησης των νοσοκομείων, ως πειθαρχικών οργάνων, δικαιούνται οι ιατροί να ασκούν ένσταση, εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την ημέρα της κοινοποιήσεώς τους της αποφάσεως, ενώπιον του Διοικητικού Συμβουλίου του οικείου ΠεΣΥ, που κρίνει σε δεύτερο βαθμό, ακόμα και αν κατά τον χρόνο εκδόσεως των πρωτοβαθμίων πειθαρχικών αποφάσεων δεν είχε γίνει έναρξη της λειτουργίας των Κεντρικών Υπηρεσιών των ΠεΣΥ, ή δεν είχε γίνει η συγκρότηση του Συμβουλίου Διοίκησης του οικείου νοσοκομείου, οι δε ενστάσεις αυτές θα εκδικασθούν από το ΠεΣΥ, όταν αρχίσει να λειτουργεί νόμιμα, διότι, κρίσιμος χρόνος για τη δυνατότητα υποβολής ενστάσεως κατά αποφάσεως πρωτοβαθμίου υπηρεσιακού συμβουλίου είναι ο χρόνος της κοινοποιήσεως αυτής στον τιμωρηθέντα υπάλληλο.
ΝΣΚ/66/2002
ΟΤΑ. Ιατροί. Κωλύματα και ασυμβίβαστα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υφίσταται κώλυμα εκλογιμότητας στις εκλογές προς ανάδειξη των αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης β΄ βαθμού και για τους γιατρούς που έχουν υπηρετήσει στην οικεία Περιφέρεια, κατά το έτος της διενέργειας των εκλογών, ως Γενικοί Διευθυντές ή Διευθυντές οργανικής μονάδος, όπως αυτή ορίζεται από τον οργανισμό ή κανονισμό του Νοσοκομείου, κατά περίπτωση. (ομοφ.)
ΝΣΚ/79/2000
Φροντιστήρια. Ισχύς των περιορισμών της παρ.4 του άρθρου 68 του ΑΝ 2545/1940 για τους διευθυντές των κέντρων (φροντιστηρίων) ξένων γλωσσών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Πέραν από το ασυμβίβαστο της ιδιότητας του Διευθυντή με την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, οι λοιπές διατάξεις του ΑΝ 2545/1940 δεν θεσπίζουν ιδιαίτερα κωλύματα ή ασυμβίβαστα στο πρόσωπο του Δ/ντή. Ως εκ τούτου τα λοιπά κωλύματα, ασυμβίβαστα και περιορισμοί, που τίθενται για τον ιδιοκτήτη και ιδρυτή ιδιωτικού σχολείου ή φροντιστηρίου, δεν ισχύουν στο πρόσωπο του Διευθυντή αυτού.
ΝΣΚ/207/2013
α) Ιατροί πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης των πρώην υπηρεσιών νοσοκομειακής υποστήριξης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με βαθμό Διευθυντή – Μεταφορά και ένταξή τους στα νοσοκομεία του ΕΣΥ – Εφαρμογή ή μη των διατάξεων της περ.Ζ του άρθρου 4 του ν. 3754/2009. β) Κατάργηση ιατρικού τμήματος του παραρτήματος ενός νοσοκομείου – Εφαρμογή ή μη της διάταξης του άρθρου 32 παρ.1 του ν. 4025/2011 σε υπηρετούντα ιατρό με βαθμό Διευθυντή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι ιατροί πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με βαθμό Διευθυντή και για τους οποίους διαπιστώθηκε η μεταφορά και η ένταξή τους στα νοσοκομεία του ΕΣΥ (φορείς υποδοχής), δύνανται να συμμετάσχουν κατ’ άρθρο 4 περ.Ζ του ν. 3754/2009 (όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει) στη διαδικασία κάλυψης κενής ή κενούμενης θέσης Συντονιστή Διευθυντή από την ημερομηνία που διαπιστώθηκε (1-6-2011) η μεταφορά και η ένταξή τους στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ. Όμως για αυτούς δεν μπορεί να εφαρμοστεί η τελευταία παράγραφος του ιδίου ως άνω άρθρου και νόμου και να καταστούν αυτομάτως και μάλιστα αναδρομικώς Συντονιστές Διευθυντές, αφού κατά την έναρξη ισχύος του ν. 3754/2009, αυτοί δεν υπηρετούσαν ως Διευθυντές στο ΕΣΥ. β) Η απάντηση επί του δευτέρου ερωτήματος δεν είναι δυνατή. (ομοφ.)
ΝΣΚ/482/2002
Πολύτεκνοι. Ειδική αμοιβή πανεπιστημιακών ιατρών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφ' όσον συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, ήτοι πρόκειται περί πανεπιστημιακών ιατρών που προσφέρουν κλινικό και εργαστηριακό έργο σε κλινική, εργαστήριο ή μονάδα εγκατεστημένη σε νοσοκομείο του ΕΣΥ ή των ΑΕΙ, οι αιτούντες ιατροί δικαιούνται να τους καταβληθεί η, προβλεπόμενη στη διάταξη της παρ.6 του άρθρου 13 του Ν 2889/2001, ειδική αμοιβή, για κάθε μήνα πραγματικής υπηρεσίας τους, συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου που αυτοί απουσιάζουν με κανονική άδεια, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι κατέχουν συγχρόνως νόμιμα, ως πολύτεκνοι, και θέση ιατρών κλάδου ΕΣΥ.
ΝΣΚ/142/2003
Αρμοδιότητα Συμβουλίου Επιλογής Διευθυντών Ιατρών ΕΣΥ, προκειμένου να προβεί σε επανάκριση για την πλήρωση μιας θέσης Δ/ντού Γενικής Ιατρικής ή Παθολογίας του κλάδου ΕΣΥ για το Γ.Ν. – Κέντρο Υγείας Σητείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με το δεδομένο ότι προς απόκτηση της ειδικότητος της Γενικής Ιατρικής απαιτείται όπως χρονικό διάστημα 6 μηνών από την απαιτούμενη τετραετή άσκηση διανύεται στην Παθολογία, συνάγεται ότι, αρμόδιο πλέον Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών για να επιληφθεί της αναπεμφθείσας υπόθεσης, ήτοι για να κρίνει και κατατάξει τους υποψηφίους για την πλήρωση μιας θέσης Δ/ντού Γενικής Ιατρικής ή Παθολογίας του κλάδου ΕΣΥ που προκηρύχθηκε για το Νομαρχιακό Γενικό Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας Σητείας, εφόσον το, μέχρι την θέση σε ισχύ των ως άνω Συμβουλίων, αρμόδιο ΣΚΕΙΟΠΝΙ Κρήτης έχει καταργηθεί, είναι το Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών Γενικής Ιατρικής, καθόσον για την απόκτηση της τελευταίας αυτής ειδικότητας προϋποτίθεται η άσκηση των μετεκπαιδευομένων ιατρών, μεταξύ άλλων, και στην παθολογία, ενώ δεν συμβαίνει το αντίστροφο, τα δε, εκτός του Προέδρου (Πρόεδρος του ΠεΣΥ), μέλη του Συμβουλίου αυτού (τρεις Διευθυντές ιατροί ΕΣΥ της ίδιας ή συναφούς ειδικότητας και ένας Πανεπιστημιακός καθηγητής Α’ ή Β’ βαθμίδας της ίδιας επίσης ή συναφούς ειδικότητας) έχουν υποβληθεί στην αναγκαία μετεκπαίδευση και έχουν την απαιτούμενη εμπειρία για να κρίνουν, οπωσδήποτε, τους ιατρούς ειδικότητας Γενικής Ιατρικής, αλλά, σύμφωνα με τα παραπάνω, και τους ιατρούς ειδικότητας Παθολογίας.
ΝΣΚ/365/2000
Προϊστάμενος - κωλύματα. Ασυμβίβαστο ή μη ιδιότητας Ελεγκτικού οργάνου και αιρετού μέλους Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι προϊστάμενοι Υπηρεσίας Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.) σε επίπεδο διεύθυνσης, ή και σε επίπεδο τμήματος όταν η αντίστοιχη Υ.Δ.Ε. λειτουργεί σε επίπεδο τμήματος μόνον, δεν μπορούν να είναι και μέλη του Νομαρχιακού Συμβουλίου του νομού στον οποίο υπηρετούν με την πιο πάνω ιδιότητα. Το ασυμβίβαστο αυτό δεν ισχύει για τους προϊσταμένους τμήματος Υ.Δ.Ε. η οποία λειτουργεί σε επίπεδο διεύθυνσης. Προϊστάμενος Υ.Δ.Ε. μπορεί να διορισθεί πρόεδρος Δ.Σ. Νοσοκομείου, θα πρέπει όμως να μη συμμετέχει στη διαδικασία ελέγχου των δαπανών του συγκεκριμένου Νοσοκομείου για εφημερίες, υπερωρίες, νυχτερινή εργασία κλπ του νοσηλευτικού προσωπικού του, αναπληρούμενος στην άσκηση της αρμοδιότητας αυτής από το νόμιμο αναπληρωτή του.
ΕΣ/ΤΜ.1/51/2014
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΜΟΙΒΩΝ σε ιατρικό προσωπικό:..επιδιώκεται η ανάκληση της 46 Συν/ση 6η/29.4.2013 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ορθώς με την υπό ανάκληση πράξη κρίθηκε μη νόμιμη η διενεργούμενη κράτηση υπέρ του ... Ο ισχυρισμός δε του ανωτέρω ταμείου ότι οι ιατροί του ΕΣΥ που συμμετέχουν στη λειτουργία των απογευματινών ιατρείων των νοσοκομείων δεν δύναται να αντιμετωπίζονται ως ιδιώτες ούτε ασκούν στο πλαίσιο της λειτουργίας τους ιδιωτικό έργο, αλλά αντιθέτως η αμοιβή που εισπράττουν για τη συμμετοχή τους σε αυτά είναι δημόσια λόγω αφενός του σκοπού του νόμου, ο οποίος με τη θέσπιση των απογευματινών ιατρείων απέβλεψε στην εξυπηρέτηση δημοσίου σκοπού και δη στην αξιοποίηση του εξοπλισμού των δημόσιων νοσοκομείων και στην εξασφάλιση ευκολότερης πρόσβασης των πολιτών στις προσφερόμενες από τα δημόσια νοσοκομεία υπηρεσίες υγείας, αφετέρου της χρήσης από τους ιατρούς των απογευματινών ιατρείων των ιατρικών μηχανημάτων και εν γένει της υποδομής των δημόσιων νοσοκομείων, είναι αβάσιμος και απορριπτέος. Και τούτο, διότι ο νομοθέτης, ενόψει της ισχύουσας απαγόρευσης της παράλληλης άσκησης ελεύθερου ιατρικού επαγγέλματος από τους ιατρούς του ΕΣΥ και των δραστικών περιορισμών της κείμενης νομοθεσίας στη δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού ιατρείου από τους πανεπιστημιακούς ιατρούς που εργάζονται σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες των νοσοκομείων του ΕΣΥ, εισήγαγε, στο πλαίσιο της θέσπισης των απογευματινών ιατρείων με το άρθρο 9 του ν. 2889/2001 και της ολοήμερης (εκτός τακτικού ωραρίου) λειτουργίας των νοσηλευτικών ιδρυμάτων του ΕΣΥ με το άρθρο 1 του ν. 3868/2010, στοιχεία και διαδικασίες που προσιδιάζουν στην άσκηση ιδιωτικού ιατρείου, με σκοπό, χάριν της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των δημόσιων νοσοκομείων έναντι των ιδιωτικών και της αύξησης με νόμιμο τρόπο των αποδοχών των ιατρών που επιθυμούν να απασχολούνται στα ιατρεία αυτά, να καταστήσει, υπό τη μορφή κινήτρου, την αμοιβή που εισπράττουν οι ιατροί στο πλαίσιο της ανωτέρω ολοήμερης λειτουργίας ιδιωτική και πάντως εντελώς διακριτή και ανεξάρτητη από τις λοιπές πάσης φύσεως αποδοχές που λαμβάνουν από την εργασία που προσφέρουν υποχρεωτικά κατά το τακτικό ωράριο του νοσοκομείου, λόγω της υπαλληλικής τους σχέσης, χωρίς, όμως, να αποβλέπει και στη μετατροπή των δημόσιων νοσοκομείων που λειτουργούν απογευματινά ιατρεία σε ιδιωτικές κλινικές και εργαστήρια ούτε των ιατρών που συμμετέχουν σε αυτά σε ελεύθερους επαγγελματίες. Τούτο άλλωστε συνάγεται και από το γεγονός ότι παρά τις βελτιώσεις που το άρθρο 1 του ν. 3868/2010 επέφερε κυρίως σε οργανωτικά θέματα της λειτουργίας των απογευματινών ιατρείων, διατηρήθηκε σε ισχύ η παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 2889/2001, με την οποία ρητά προβλέπεται ότι τα (δυνητικά) εισοδήματα των ιατρών του ΕΣΥ και των πανεπιστημιακών ιατρών από τις ιατρικές επισκέψεις και τις ιατρικές πράξεις στο πλαίσιο της ολοήμερης (απογευματινής) λειτουργίας των νοσοκομείων, θεωρείται ότι προέρχονται από την άσκηση ιδιωτικού έργου, ο δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενος ισχυρισμός του Ταμείου, σύμφωνα με τον οποίο το θεσπιζόμενο με την ανωτέρω διάταξη νομικό πλάσμα δεν επιδιώκει να καταστήσει ιδιωτική την παρεχόμενη εργασία των ιατρών κατά την λειτουργία των ολοήμερων (απογευματινών) ιατρείων, αλλά να εισάγει ως προς την αμοιβή που εισπράττεται για την εργασία αυτή διαφορετικό καθεστώς φορολόγησης, είναι με βάση τα προεκετεθέντα αβάσιμος και απορριπτέος.(...). Ως εκ τούτου, τα ποσά της αμοιβής που εισπράττουν οι ιατροί του ΕΣΥ, λόγω της συμμετοχής τους στην ολοήμερη λειτουργία των απογευματινών ιατρείων των νοσοκομείων, δεν συνιστούν αποζημίωση, κατά την έννοια που προσδίδει σε αυτή το άρθρο 27 του π.δ. 422/1981, και δεν υπόκεινται στην προβλεπόμενη από τη διάταξη αυτή κράτηση. Κατ’ ακολουθία όσων έγιναν δεκτά, η αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί.
ΝΣΚ/201/2011
IKA ETAM – Παραίτηση και αντικατάσταση μελών ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ-ΕΤΑΜ, κατά τη διάρκεια των εργασιών του – Δημοσίευση ή μη της συγκρότησης των επιτροπών που δεν εξαιρέθηκαν αρμοδίως ώστε να λειτουργούν ως αμειβόμενες, μετά την δημοσίευση του Ν 3833/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Στις θεμελιώδεις υποχρεώσεις των ιατρών, οι οποίοι καθίστανται μέλη του ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ και οι οποίοι συνδέονται με υπηρεσιακή σχέση με το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, στο οποίο ανήκει το ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ, αλλά και για τα λοιπά μέλη που συμμετέχουν στο ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ ως εκ του λειτουργήματός τους (καθηγητές ή αναπληρωτές καθηγητές ιατρικών και οδοντιατρικών σχολών και διευθυντές τμημάτων ή μονάδων του ΕΣΥ) περιλαμβάνεται και το καθήκον τους να προσέρχονται στις συνεδριάσεις του ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ, να παρίστανται σ’ όλη τη διάρκειά τους και να λαμβάνουν μέρος στη σχετική ψηφοφορία. Από τις ανωτέρω διατάξεις που διέπουν την συγκρότηση και λειτουργία του ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ δεν συνάγεται δικαίωμά τους να υποβάλουν παραίτηση και δια της υποβολής της παραιτήσεως να επιφέρουν την λήξη της ιδιότητός τους ως μελών του ανωτέρω Συμβουλίου. Τούτο, όμως, δεν κωλύει την Διοίκηση αυτεπάγγελτα ή κατόπιν ενημέρωσής της από τα μέλη αυτά να λαμβάνει υπ’ όψη της μετά από αιτιολογημένη κρίση θεμελιούμενη στα στοιχεία του οικείου φακέλου του μέλους ή υποβαλλόμενα από αυτά, διάφορα κωλύματα, αντικειμενικά ή και προσωπικά (π.χ. μετάθεση, ασθένεια, απόσπαση εκτός έδρας, φόρτος εργασίας κ.λπ.) και να προβαίνει στην αντικατάστασή τους ακόμη και κατά την διάρκεια των εργασιών του ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ. Διαφορετική όμως, λύση πρέπει να δοθεί στην περίπτωση των μελών του Συμβουλίου, που μετέχουν σ’ αυτό ως «ιδιώτες», δηλ. των μελών που υποδεικνύονται από τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο ή την Πανελλήνια Οδοντιατρική Ομοσπονδία και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Επιστημονικού Υγειονομικού Προσωπικού ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, για τα οποία πρέπει να γίνει δεκτή η δυνατότητα να τερματίζουν τη συμμετοχή τους στο ως άνω Συμβούλιο με την υποβολή στη Διοίκηση (στο συγκροτήσαν αυτό όργανο) της παραίτησής τους απ’ αυτό. β) Μετά την δημοσίευση και ισχύ του Ν 3833/2010 οι πράξεις συγκροτήσεως συλλογικών οργάνων των οποίων τα μέλη δεν λαμβάνουν καμμία πρόσθετη αμοιβή ή αποζημίωση δεν δημοσιεύονται στην Ε.τ.Κ. με την επιφύλαξη πρόβλεψης, σε ειδική διάταξη, περί δημοσιεύσεως στην Ε.τ.Κ. της πράξης συγκρότησης του συλλογικού οργάνου, οπότε η πράξη αυτή δημοσιεύεται στην Ε.τ.Κ. Εάν όμως κατ’ εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 17 του Ν 3205/2003, εκδοθεί η προβλεπόμενη σε εξαιρετικές περιπτώσεις Κ.Υ.Α. του Υπουργού Οικονομικών και του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού και καθορισθεί αποζημίωση για μέλη του συλλογικού οργάνου και η οποία Κ.Υ.Α. δημοσιεύεται στην Ε.τ.Κ. κατ’ άρθρον 5 παρ. 1 περ. ιβ του Ν 3469/2006, τότε καθίσταται δημοσιευτέα εντός ευλόγου χρόνου στην Ε.τ.Κ. και η πράξη συγκρότησης του συλλογικού οργάνου για το οποίο εκδόθηκε εξαιρετικώς η ως άνω Κ.Υ.Α., μέχρι την έκδοση της οποίας δεν προβλεπόταν αμοιβή για τα μέλη αυτού του συλλογικού οργάνου. (ομοφ.)