×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/338/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ενισχυτική διδασκαλία μαθητών Γυμνασίου – Αμοιβή υπεύθυνου ενισχυτικής διδασκαλίας – Διδασκαλία μαθημάτων κατά την περίοδο των εξετάσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Σε περίπτωση που το πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας σε Γυμνάσιο λειτουργεί με λιγότερα από τρία τμήματα, τότε το ωράριο διδασκαλίας του υπεύθυνου αυτής, υπολογίζεται αναλόγως των ετών υπηρεσίας του. 2) Οι τέσσερις ώρες διδασκαλίας μαθήματος, που προβλέπονται στην παρ.3 της υπ’ αριθ. 96734/Γ7/11-9-2003 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, υπολογίζονται για κάθε τμήμα, έτσι όπως αυτό (τμήμα) ορίζεται στην παρ.4 της αυτής απόφασης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

114223/Δ2/2024

Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία για το σχολικό έτος 2024-2025.

138709/Δ2/2024-19.11.2024:Εγκύκλιος έναρξης της Ενισχυτικής Διδασκαλίας για το σχολικό έτος 2024-2025. ΑΔΑ:63ΣΖ46ΝΚΠΔ-ΧΨΔ


159691/Δ2/2025

Θέμα: Εγκύκλιος έναρξης της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2025-2026 στο Πλαίσιο της Πράξης «Ενισχυτική Διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σχολικό έτος 2025-2026», με κωδικό ΟΠΣ 6022747 του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027»

Σχετ.: 1. η υπό στοιχεία 135203/Δ2/24.10.2025 Υ.Α. (Β΄ 5910)

2. η υπό στοιχεία 157095/Δ2/2025/02-12-2025 (ΑΔΑ: 6Δ8Ζ46ΝΚΠΔ-Α3Δ) Απόφαση ΑΔΑ:Ρ0ΤΗ46ΝΚΠΔ-ΗΝΩ


159702/ΓΔ4/2025

Θέμα: Πρόσληψη αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για την πλήρωση κενών θέσεων σε τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2025- 2026 και έναρξη του προγράμματος, στο Πλαίσιο της Πράξης «Ενισχυτική Διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σχολικό έτος 2025-2026», με κωδικό ΟΠΣ 6022747 του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027»

Σχετ.: 1. Η υπό στοιχεία 135160/ΓΔ4/24.10.2025 Υ.Α. (Β’ 5760)

2. Η υπό στοιχεία 157099/ΓΔ4/2.12. 2025(ΑΔΑ: Ψ02Ε46ΝΚΠΔ-Ψ3Π) Απόφαση


ΝΣΚ/77/2000

Εκπαιδευτικοί. Υπερωρίες. Αποζημίωση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με τη διάταξη της παρ.1 εδ.2 της κυρωθείσας με το άρθρο 7 του Ν.1810/1988 με αρ.62712/2479/5-7-1988 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Οικονομικών και Εργασίας, που τροποποίησε την αρχική διάταξη της παρ.16 του άρθρου 14 του Ν.1566/1985, ο νομοθέτης αρκείται προκειμένου να καταβληθεί σε εκπαιδευτικό αποζημίωση για προαιρετική υπερωριακή διδασκαλία, στην απόφαση του οικείου Νομάρχη με την οποία βεβαιώνεται η ημερομηνία έναρξης της διδασκαλίας και η οποία έτσι καλύπτει και το διάστημα κατά το οποίο παρεχόταν η υπερωριακή διδασκαλία ενώ η απόφαση ανάθεσης αυτής δεν είχε εκδοθεί πριν, αλλά μετά την έναρξη της ως άνω διδασκαλίας.


ΕΣ/ΤΜ.1/258/2008

Καταβολή οδοιπορικών εξόδων και ημερήσιας αποζημίωσης:Με δεδομένα τα πραγματικά αυτά περιστατικά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, οι πιο πάνω εκπαιδευτικοί, αφού, κατόπιν της νομίμως, εκ του αρμοδίου προς τούτο οργάνου, εκδοθείσας απόφασης, διατέθηκαν προς συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου τους στα ανωτέρω αναφερόμενα σχολεία, τα οποία βρίσκονται σε άλλη πόλη από αυτή του σχολείου που έχουν τοποθετηθεί και από αυτή της κατοικίας τους, δικαιούνται της προβλεπόμενης αποζημίωσης για τις ώρες που δίδαξαν στα σχολεία αυτά καθώς και, λόγω της ανωτέρω μετακίνησης τους, της προβλεπομένης χιλιομετρικής αποζημίωσης για την κάλυψη των σχετικών οδοιπορικών εξόδων τους. Περαιτέρω, η πραγματοποίηση των ως άνω ωρών διδασκαλίας και των αντίστοιχων μετακινήσεων των φερόμενων ως δικαιούχων εκπαιδευτικών αποδεικνύονται από τα συνοδεύοντα, τα οικεία για την πληρωμή κάθε δαπάνης εντάλματα, δικαιολογητικά, όπως αυτά (δικαιολογητικά) απαιτούνται από την 2/45850/0026/13.7.2001 "Καθορισμός δικαιολογητικών δαπανών υπερωριακής διδασκαλίας μονίμων και αναπληρωτών καθηγητών, διδασκαλίας ωρομίσθιων καθηγητών, καθώς και συμπλήρωσης υποχρεωτικού ωραρίου" απόφαση του Υπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ 947 Β΄, διορθώσεις σφαλμάτων στο ΦΕΚ 1065 Β΄). Εξάλλου, όπως προκύπτει, από τα στοιχεία του φακέλου, χωρίς, συναφώς, να απαιτείται εκ του νόμου άλλη ειδικότερη αιτιολογία, η συμπλήρωση των υποχρεωτικών ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας στο σχολείο που είχαν τοποθετηθεί οι φερόμενοι ως δικαιούχοι εκπαιδευτικοί δεν ήταν αντικειμενικά δυνατή λόγω της κατεχόμενης απ’ αυτούς ειδικότητας, καθόσον οι προβλεπόμενες ώρες διδασκαλίας του αντίστοιχου μαθήματος δεν κάλυπταν το υποχρεωτικό ωράριό τους ενώ, περαιτέρω, λόγω ακριβώς του εξειδικευμένου, επιστημονικού γνωστικού αντικειμένου τους δεν μπορούσε να τους ανατεθεί η διδασκαλία άλλου μαθήματος (βλ. σχετ. την Γ2/3325/4.9.1989 "Καθορισμός αντιστοιχίας ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και διδασκόμενων μαθημάτων" εγκύκλιο του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και την νυν ισχύουσα 118842/Γ2/17.9.2008 "Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ" απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ΦΕΚ 1984 Β΄).  Επιπροσθέτως, πρέπει να λεχθεί ότι με τις, εν πάση περιπτώσει, αναγόμενες σε κρίσεις σκοπιμότητας και ουσιαστικές επιλογές της διοίκησης, τοποθετήσεις των φερόμενων ως δικαιούχων εκπαιδευτικών στα συγκεκριμένα σχολεία και την, μετέπειτα, διάθεσής τους σε άλλα σχολεία, για συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου τους, δεν αποδεικνύεται καταδήλως από κάποιο στοιχείο του φακέλου η επιδίωξη συγκεκριμένου σκοπού διαφορετικού από εκείνον που καθορίζουν οι σχετικές διατάξεις. Ενόψει όλων των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες και, ως εκ τούτου, τα εντάλματα αυτά πρέπει να θεωρηθούν. 


ΝΣΚ/407/2011

Δυνατότητα ή μη ορισμού Διευθυντή Διδακτορικών Διατριβών, ή υπεύθυνου μέλους ΔΕΠ Διδακτορικών Διατριβών, ή Υπεύθυνης Επιτροπής Διδακτορικών Διατριβών στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μέχρι την ίδρυση της Σχολής Μεταπτυχιακών Σπουδών κατ’ άρθρο 7 παρ.4 του Ν. 4009/2011 και τη συγκρότηση των οργάνων αυτής, διάστημα κατά το οποίο εξακολουθούν να ισχύουν, ως προς τα Π.Μ.Σ. και την εκπόνηση των διδακτορικών διατριβών, οι διατάξεις του Ν. 3685/2008, δεν υφίσταται νομική δυνατότητα ορισμού Διευθυντή Διδακτορικών Διατριβών, ή υπεύθυνου μέλους ΔΕΠ Διδακτορικών Διατριβών, ή Yπεύθυνης Eπιτροπής Διδακτορικών Διατριβών, είτε σε Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών, είτε στο ίδιο το Τμήμα, με βάση δε την απάντηση αυτή παρέλκει η απάντηση στο δεύτερο σκέλος του ερωτήματος περί της δυνατότητας καθορισμού αρμοδιοτήτων των ανωτέρω.


ΕΣ/Τ1/138/2009

Δαπάνη υπερωριακής απασχόλησης εκπαιδευτικών που βαρύνει τον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2009, είναι μη νόμιμη, αφού, κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 1. εδάφιο ε' του ν.3205/2003. αφορά σε αμοιβή υπερωριακής εργασίας που παρασχέθηκε σε προγενέστερο του τελευταίου διμήνου του προηγούμενου οικονομικού έτους (2008) χρονικό διάστημα. Εξάλλου, ο προβαλλόμενος ισχυρισμός περί παράβασης της διάταξης της παρ. 6 του άρθρου 16 του ν. 3205/2003, σύμφωνα με την οποία «Στις ρυθμίσεις των διατάξεων του άρθρου αυτού δεν εμπίπτει το εκπαιδευτικό προσωπικό της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την ανάθεση διδασκαλίας του μαθήματος της ειδικότητας του, προαιρετικής ή υποχρεωτικής (επιμίσθιο), της οποίας η ωριαία αμοιβή εξακολουθεί να καταβάλλεται στο ύψος που έχει διαμορφωθεί κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου», είναι αβάσιμος και απορριπτέος. Και τούτο, διότι η θεσπισθείσα με την επικαλούμενη διάταξη εξαίρεση αφορά μόνο στο ύψος της ωριαίας αμοιβής που δικαιούται το εκπαιδευτικό προσωπικό της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για παρασχεθείσα υπερωριακή διδασκαλία και δεν επεκτείνεται στα ρυθμιζόμενα με τις λοιπές διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 3205/2003 ζητήματα.


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟ/742/2025

Υπηρεσίες Συμβούλου.(...)Το Τμήμα κρίνει ότι με βάση τα προαναφερθέντα, η αναθέτουσα αρχή κινήθηκε εντός των ορίων της διακριτικής της ευχέρειας κατά την θέσπιση του προαναφερθέντος όρου του άρθρου 2.2.6 της Διακήρυξης. Τούτο διότι, με δεδομένο το πράγματι μεγάλο ποσοτικά αντικείμενο της σύμβασης, αφορών σε 155 έργα με συνολικό προϋπολογισμό μεγάλου ύψους, σε συνδυασμό με τις πολλαπλές αρμοδιότητες του Υπεύθυνου Έργου, συνιστάμενες στην διαχείριση, ωρίμανση, αξιολόγηση και παρακολούθηση εκτέλεσης των ενταγμένων στο ΠΠΑ έργων (βλ. σκέψη 10 της παρούσας), καθώς και τον προσήκοντα συντονισμό μεγάλης συγκριτικά ομάδας έργου, κρίνεται ότι πρόκειται για σύμβαση με ιδιαίτερες απαιτήσεις που καθιστούν πρόσφορη και κατάλληλη την απαίτηση της 20ετούς εμπειρίας, ως εχέγγυο της καλής εκτέλεσης αυτής. Για τους λόγους αυτούς.Δέχεται την προσφυγή ανάκλησης και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση..Ανακαλεί τη 12/2025 Πράξη της Υπηρεσίας Επιτρόπου 


ΕλΣυν.Τμ.6/2066/2010

Δημόσια έργα.Συμπληρωματικές συμβάσεις.Αίτηση ανάκλησης της 249/2010 πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Κατασκευή κτηρίου αμφιθεάτρων και κτηρίου αιθουσών διδασκαλίας του …», ποσού 1.576.520,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων απροβλέπτων, αναθεώρησης και ΦΠΑ)(...)Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην ΙΙΙ σκέψη της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι ορθά το Ε΄ Κλιμάκιο με την προσβαλλόμενη πράξη  του  έκρινε  ότι  κωλύεται  η υπογραφή του σχεδίου της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Κατασκευή κτηρίου αμφιθεάτρων και κτηρίου αιθουσών διδασκαλίας του Τ.Ε.Ι…» μεταξύ του αιτούντος Α.Τ.Ε.Ι και της εργοληπτικής επιχείρησης…, καθόσον αφενός μεν οι εργασίες διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου για την πρόσβαση στα κτίρια, οι οποίες αποτελούν το αντικείμενο των οικοδομικών εργασιών της συμπληρωματικής σύμβασης, συνιστούν νέο έργο και δεν αφορούν στο αντικείμενο της αρχικής σύμβασης, αφού αυτό, όπως καθορίσθηκε με τη διακήρυξη και τα λοιπά συμβατικά τεύχη, αφορούσε στην κατασκευή του κτιρίου αμφιθεάτρων και κτιρίου αιθουσών διδασκαλίας του ΤΕΙ… και όχι και στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου αυτών, αφετέρου δε το σύνολο των προβλεπομένων με τη συμπληρωματική αυτή σύμβαση εργασιών (Η/Μ και Οικοδομικών) δεν οφείλονται σε απρόβλεπτες περιστάσεις κατά την τεχνική εκτέλεση του αρχικού έργου, δηλαδή σε αιφνίδια πραγματικά περιστατικά, που αντικειμενικά, κατά τους κανόνες της ανθρώπινης εμπειρίας και λογικής, δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθούν, αλλά, αντιθέτως, η ανάγκη εκτέλεσής τους ανάγεται στην παράλειψη της Αναθέτουσας Αρχής, κατά παραδοχή και της Διευθύνουσας Υπηρεσίας Έργων αυτής, να τις περιλάβει στον προϋπολογισμό και τα τιμολόγια του διαγωνισμού για την αρχική σύμβαση, παρά την πρόβλεψή τους από την αρχική μελέτη αυτού, λόγω υψηλού προϋπολογισμού τους, το οποίο σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι οφείλεται σε απρόβλεπτες περιστάσεις, τη συνδρομή των οποίων εξάλλου δεν επικαλείται ούτε η αναθέτουσα αρχή. (…)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση ανάκλησης του Α.Τ.Ε.Ι …  πρέπει να απορριφθεί, κωλυομένης, ως εκ τούτου, της υπογραφής της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Κατασκευή κτηρίου αμφιθεάτρων και κτηρίου αιθουσών διδασκαλίας του Τ.Ε.Ι. …» μεταξύ αυτού και της εργοληπτικής επιχείρησης ….


ΕΣ/ΤΜ.4/22/2018

Παροχή υπηρεσιών διαχείρισης, εγκατάστασης, υποστήριξης, λειτουργίας και συντήρησης του οπτικοακουστικού εξοπλισμού ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 85/2018 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα(...) Το Τμήμα, μετά την επανεξέταση της υπόθεσης και συνεκτιμώντας αφενός τα νέα στοιχεία, τα οποία δεν είχαν υποβληθεί ενώπιον του Κλιμακίου και ειδικότερα: α) τις δύο προσφορές, που έλαβε το αιτούν κατά την έρευνα αγοράς που διεξήγαγε πριν από τη διενέργεια του συνοπτικού διαγωνισμού και από τις οποίες προκύπτει ετήσια δαπάνη σημαντικά μεγαλύτερη από την προϋπολογισθείσα (με αναγωγή στη διετία) και μάλιστα για υπηρεσίες περιορισμένου εύρους σε σχέση με αυτές της διακήρυξης και β) τον υπολογισμό των μικτών μηνιαίων και ετήσιων αποδοχών ενός ή δύο εξειδικευμένων συνεργατών για 40 ή 60 ώρες την εβδομάδα και με βασικό μισθό 1000 ευρώ/μήνα, από τον οποίο (υπολογισμό), σε συνδυασμό με τις αυξημένες σε σχέση με την προηγούμενη σύμβαση δράσεις της Σχολής, όπως αυτές εκτενώς αναλύονται στην υπό κρίση αίτηση (αύξηση της χρήσης οπτικοακουστικών μέσων λόγω της πρόσκλησης επισκεπτών καθηγητών, αλλά και κατά τις δράσεις του εργαστηρίου φωτογραφίας ακόμη και σε υπαίθριους χώρους, όπως επίσης για τη διδασκαλία σεμιναρίων νοηματικής γλώσσας, για τις αυξανόμενες εκδηλώσεις της Σχολής, για τις ξεναγήσεις σχολείων που έχουν αυξηθεί κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους σε 37 έναντι 7 κατά το προηγούμενο έτος και  για την υποστήριξη νέου μαθήματος στο Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και, τέλος, λόγω της επέκτασης των χώρων λειτουργίας της Σχολής στους χώρους της Documenta14, δηλαδή σε νέο εκθεσιακό χώρο 2.000 τ.μ., στον χώρο της παλαιάς βιβλιοθήκης 630 τ.μ., σε αίθουσα συνεδριάσεων 220 τ.μ. και σε νέο χώρο πολυμεσικών στο κτήριο της νέας βιβλιοθήκης) και με τις υποχρεώσεις του αναδόχου (βλ. παρ. IV της παρούσας), προκύπτει κατά προσέγγιση η προϋπολογισθείσα δαπάνη της διακήρυξης και αφετέρου το γεγονός ότι εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της αναθέτουσας αρχής ο καθορισμός του ύψους της αμοιβής για παρεχόμενες υπηρεσίες και ότι, εν πάση περιπτώσει, για την ανάθεση των επίμαχων (υπηρεσιών) διεξήχθη συνοπτικός διαγωνισμός, κρίνει ότι στην προκειμένη περίπτωση τεκμηριώνεται επαρκώς το μέγεθος της προϋπολογιζόμενης δαπάνης της σύμβασης, κατά παραδοχή του προβαλλόμενου λόγου ανάκλησης.Ανακαλεί την 85/2018 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα​