×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/33/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εκπαιδευτικοί υπάλληλοι. Προσόντα διορισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάταξη του άρθρου 14 παρ.8 περ.ι Ν 1566/1985, στην οποία παραπέμπει ο Ν 2525/1997 (άρθρο 6 παρ.4 εδ.1), ως ειδικότερη επικρατεί της διατάξεως του εδ.2 παρ.4 άρθρου 6 του παραπέμποντος νόμου και συνεπώς είναι νόμιμοι οι διορισμοί των εκπαιδευτικών κλάδου κοινωνιολόγων, που δεν διέθεταν πτυχίο ΠΑΤΕΣ της ΣΕΛΕΤΕ. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/444/2002

ΤΕΙ. ΣΕΛΕΤΕ. Φοίτηση πτυχιούχων κατώτερων τεχνικών επαγγελματικών σχολών σε τμήματα της ΠΑΤΕΣ της ΣΕΛΕΤΕ και κατάταξή τους σε ανώτερο κλάδο από αυτό που ήδη κατετάγησαν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι πτυχιούχοι κατώτερων τεχνικών σχολών, οι οποίοι έχουν καταταγεί σε οργανικές θέσεις Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού και Τεχνικών Εργαστηρίων των ΤΕΙ κλάδου ΔΕ1, κατ εφαρμογή της παρ.2 του άρθρου 11 του Ν 2817/2000, δεν μπορούν ούτε να φοιτήσουν σε κάποιο από τα τμήματα της ΠΑΤΕΣ της ΣΕΛΕΤΕ, ούτε και περαιτέρω να καταταγούν σε ανώτερο κλάδο από αυτό που ήδη κατετάγησαν διότι στερούνται του απαραίτητου γι αυτά βασικού τίτλου σπουδών.


ΝΣΚ/315/2001

Εκπαιδευτικοί υπάλληλοι. Ενταξη στον ενιαίο πίνακα του άρθρου 138 του Ν 2725/1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι εργαζόμενοι ως ωρομίσθιοι στις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ, οι οποίοι ήσαν εγγεγραμμένοι στους πίνακες διοριστέων του Ν 1566/1985 και είχαν τα προσόντα να διορισθούν ως προσωρινοί αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 του Ν 1566/1985 στην υπόλοιπη δημόσια εκπαίδευση ή δεν ήσαν εγγεγραμμένοι σ αυτούς λόγω μη κατοχής του πτυχίου της ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ, όπου αυτό απαιτείτο, καλύπτουν τις προϋποθέσεις του άρθρου 138 του Ν 2725/1999, όπως αυτές συμπληρώθηκαν με την περ.δ της παρ.15 του άρθρου 6 του Ν 2909/2001 και μπορούν να ενταχθούν στον ενιαίο πίνακα του άρθρου αυτού, εφόσον έχουν συμπληρώσει προϋπηρεσία τουλάχιστον 16 μηνών μέχρι την 30-6-1998.


ΝΣΚ/361/2004

Διορισμοί – ανακλήσεις διορισμών εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ09.(...)Το ΥΠΕΠΘ έχει υποχρέωση σε συμμόρφωση σε ακυρωτική απόφαση διοικητικού δικαστηρίου να προβεί στην ανάκληση διορισμού 27 εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ09 που διεγράφησαν από τον πίνακα του ΑΣΕΠ έτους 2000 (πλειοψ.), και παράλληλα να προβεί στον αναδρομικό διορισμό 14 εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου που ενεγράφησαν στο νέο ανασυντεταγμένο πίνακα του ΑΣΕΠ και δύναται να ανακαλέσει το διορισμό οκτώ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ως εγγεγραμμένων στον πίνακα επιτυχόντων του έτους 2000, ο οποίος έχει γίνει κατά παράβαση του άρθρου 6 του Ν 2525/97 και του άρθρου 14 παρ.8 περ.θ’ του Ν 1566/85, εφ’ όσον δεν έχει παρέλθει διετία από τη δημοσίευση των σχετικών πράξεων (ομόφωνα).


ΝΣΚ/342/2003

Ένταξη υπαλλήλων του "Εθνικού Ιδρύματος Κωφών" βάσει του Ν 2817/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η παρεχόμενη στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Εθνικού Ιδρύματος Προστασίας Κωφαλάλων Αθηνών εκπαίδευση, παρά την υπαγωγή του ως άνω ΝΠΔΔ στον έλεγχο και την εποπτεία του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας, ρυθμίζεται, κατευθύνεται και ελέγχεται από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ενώ, το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρετεί σ’ αυτό, εφόσον ανήκει στους κλάδους που αναφέρονται στην παρ.2 του άρθρου 35 του Ν 1566/1985, έχει την ίδια μεταχείριση με το εκπαιδευτικό προσωπικό των δημοσίων σχολείων και συνεπώς, όσοι εκ του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού του ως άνω Ειδικού Δημοτικού Σχολείου έχουν και το απαραίτητο για όλους τους εκπαιδευτικούς τυπικό προσόν των παιδαγωγικών σπουδών, ήτοι πτυχίο ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ, μπορούν να ενταχθούν στις αντίστοιχες ειδικότητες – κλάδους της κατηγορίας ΠΕ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.10 του άρθρου 3 του Ν 2817/2000.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/205/2018

Προμήθεια και εγκατάσταση φωτιστικών σωμάτων...Με τα δεδομένα αυτά η διαδικασία ανάθεσης της κρινόμενης σύμβασης παρίσταται νόμιμη. Ειδικότερα, οι όροι των άρθρων 2.2.4.1. και 2.2.9.2.Β.2 εδ. στ΄ της διακήρυξης είναι νόμιμοι, καθόσον η απαίτηση για τη διάθεση κτηριακών εγκαταστάσεων εντός της ελληνικής επικράτειας προς απόδειξη της επαγγελματικής ικανότητας του υποψηφίου νομίμως ζητείται σε μια τέτοια σύμβαση προμήθειας, ιδιαίτερα απαιτητικής σε ποσότητα ειδών, καθόσον δεν είναι ασύνδετη και δυσανάλογη με το συμβατικό αντικείμενο και ο σχετικός όρος μπορεί να καλυφθεί και με μίσθωση των απαιτούμενων χώρων αποθήκευσης με συνέπεια να είναι επιτεύξιμος για κάθε συμμετέχοντα. Περαιτέρω, και οι όροι σύμφωνα με τους οποίους οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό υποχρεούνται επί ποινή αποκλεισμού αφενός να έχουν εκτελέσει κατά τη διάρκεια της προηγούμενης τριετίας τουλάχιστον 10 συμβάσεις προμήθειας του ιδίου αντικειμένου και αφετέρου να έχουν εκτελέσει κατ’ ελάχιστον μία προμήθεια του ιδίου αντικειμένου ανά έτος της προηγούμενης τριετίας, δεν εμπόδισαν εν τοις πράγμασι την ανάπτυξη του ανταγωνισμού, αφού στη διαδικασία συμμετείχαν τρεις (3) εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται ενεργά στο συγκεκριμένο τομέα. Σε κάθε περίπτωση τόσο οι συμμετέχουσες όσο και άλλες δυνητικά υποψήφιες δεν επικαλέστηκαν βλάβη από αυτούς, με την αιτίαση ότι παραβιάστηκαν οι προϋποθέσεις συμμετοχής τους στο διαγωνισμό σε σημείο τέτοιο που να την αποκλείουν ή να την καθιστούν ουσιωδώς δυσχερή, αφού δεν τους προσέβαλαν, ούτε επικαλέστηκαν ότι δεν διέθεταν την απαιτούμενη εμπειρία την οποία αντίθετα στα υποβληθέντα Ευρωπαϊκά Ενιαία Έγγραφα Προμήθειας (ΕΕΕΠ) ισχυρίστηκαν ότι διέθεταν, αλλά εντέλει δεν απέδειξαν. Συνεπώς, και οι όροι αυτοί παρίστανται νόμιμοι (ΕΣ VI Τμ. 608 και 609/2018). Κατ’ ακολουθία δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στο πλαίσιο της ανωτέρω διαγωνιστικής διαδικασίας και, συνεπώς δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης.


ΝΣΚ/219/2013

Δυνατότητα ή μη πρόσληψης και απασχόλησης τραπεζοκόμων στα Ολοήμερα Σχολεία (νηπιαγωγεία, δημοτικά).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στις διατάξεις των Ν. 1566/1985, 2525/1997, του Π.Δ/τος 200/1998, καθώς και του Π.Δ/τος 201/1998 δεν προβλέπεται η παροχή σίτισης των μαθητών, που φοιτούν σε δημόσια σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Απεναντίας, στις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 243 του Ν. 3463/2006 και της παρ.2 του άρθρου 103 του Ν. 3852/2010 προβλέπεται η λειτουργία κυλικείων στα ανωτέρω σχολεία, η διαχείριση των εσόδων των οποίων είναι έργο της αρμόδιας σχολικής επιτροπής. Ως εκ τούτου, αφού στις κείμενες διατάξεις δεν υφίστανται θεσμοθετημένες ανάγκες σίτισης των μαθητών των ανωτέρω σχολείων δεν είναι επιτρεπτή, ούτε εφικτή η πρόσληψη και απασχόληση τραπεζοκόμων, για την κάλυψη αναγκών σίτισης των μαθητών των ολοήμερων σχολείων (νηπιαγωγείων, δημοτικών).


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/218/2017

ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΟΙΝΩΦ.ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (..) μη νομίμως προσελήφθη η δικαιούχος του εντάλματος με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου στο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) της ως άνω Δημοτικής Επιχείρησης (..) Στην προκειμένη περίπτωση από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του ΚΔΑΠ της ...... προβλέπεται η απασχόληση καθηγητή πολιτικής οικονομίας και κατ’ εφαρμογή της πρόβλεψης αυτής, με τη σχετική ανακοίνωση, προκηρύχθηκε η πρόσληψη, ως μέλους του εκπαιδευτικού - διδακτικού προσωπικού του κατ’ επίκληση της παρ. 2 περ. β του άρθρου 14 του ν. 2190/ 1994, ενός Καθηγητού ΤΕ Διοίκησης – Οικονομίας. Η ειδικότητα όμως ΤΕ Διοίκησης και Οικονομίας αφορά σε πτυχιούχους μη καθηγητικής σχολής και συνεπώς οι πτυχιούχοι της σχολής αυτής δεν συνιστούν εκπαιδευτικό ή διδακτικό προσωπικό και δεν μπορούν να προσλαμβάνονται κατ’ επίκληση της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994, εκτός αν κατέχουν πτυχίο που αποδεικνύει την παιδαγωγική και διδακτική επάρκειά τους. Συνακόλουθα, μη νομίμως προσελήφθη η δικαιούχος του εντάλματος Ι. ... ως εκπαιδευτικό - διδακτικό προσωπικό, καθόσον αυτή δεν κατέχει τα προσόντα διορισμού ως εκπαιδευτικού, αφού δεν προκύπτει ότι κατείχε πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΠΑΤΕΣ - ΣΕΛΕΤΕ) ή διδακτορικό δίπλωμα ή μεταπτυχιακό τίτλο στις επιστήμες της Αγωγής, από τα οποία να προκύπτει η παιδαγωγική και διδακτική επάρκειά της..(..) Κατ’ ακολουθίαν αυτών, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί..


ΝΣΚ/77/2000

Εκπαιδευτικοί. Υπερωρίες. Αποζημίωση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με τη διάταξη της παρ.1 εδ.2 της κυρωθείσας με το άρθρο 7 του Ν.1810/1988 με αρ.62712/2479/5-7-1988 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Οικονομικών και Εργασίας, που τροποποίησε την αρχική διάταξη της παρ.16 του άρθρου 14 του Ν.1566/1985, ο νομοθέτης αρκείται προκειμένου να καταβληθεί σε εκπαιδευτικό αποζημίωση για προαιρετική υπερωριακή διδασκαλία, στην απόφαση του οικείου Νομάρχη με την οποία βεβαιώνεται η ημερομηνία έναρξης της διδασκαλίας και η οποία έτσι καλύπτει και το διάστημα κατά το οποίο παρεχόταν η υπερωριακή διδασκαλία ενώ η απόφαση ανάθεσης αυτής δεν είχε εκδοθεί πριν, αλλά μετά την έναρξη της ως άνω διδασκαλίας.


ΕΣ/ΤΜ.6/2089/2011

Λειτουργία εγκαταστάσεων συστήματος διαχείρισης απορριμάτων..ζητείται, παραδεκτώς, η ανάκληση της 57/2011 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Με τα δεδομένα αυτά ορθώς το Κλιμάκιο έκρινε με την προσβαλλόμενη πράξη του ότι οι προαναφερόμενοι όροι των άρθρων 2 και 4 του σχεδίου σύμβασης περί δυνατότητας χρονικής επέκτασης της σύμβασης για δύο επιπλέον έτη, η οποία επιχειρείται να προσδιοριστεί με παραπομπή στα άρθρα 2 και 4 της ΕΣΥ και κατ’ επέκταση στο άρθρο 25 παρ. 4 εδ. α΄ και β΄ του π.δ/τος 60/2007 δεν είναι νόμιμοι. Τούτο, διότι, αφενός μεν με την παραπομπή αυτή γίνεται εξομοίωση του δικαιώματος μονομερούς χρονικής επέκτασης της σύμβασης εκ μέρους της Αναθέτουσας Αρχής (δικαίωμα προαίρεσης), με την παρεχόμενη εκ του νόμου δυνατότητα σύναψης είτε νέων συμπληρωματικών συμβάσεων (βλ. α. 25 παρ. 4 α΄ π.δ/τος 60/2007) είτε συμβάσεων που συνίστανται σε παροχή παρόμοιων υπηρεσιών (βλ. α. 25 παρ. 4 β΄ π.δ/τος 60/2007) και αφετέρου οι ανωτέρω όροι της υποβληθείσας σύμβασης πάσχουν αοριστίας, γιατί δεν εξειδικεύουν τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα ασκηθεί το δικαίωμα χρονικής επέκτασης του συμβατικού αντικειμένου και δεν το προσδιορίζουν ποιοτικά.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί και να διαταχθεί η κατάπτωση του κατατεθέντος για την άσκησή της παραβόλου.


ΝΣΚ/95/2020

Ζητήματα σχετικά: α) με την ορθή ή μη εφαρμογή από τις Διοικήσεις των Τ.Ε.Ι. αρχικά και στη συνέχεια των Πανεπιστημίων στα οποία αυτά εντάχθηκαν, της διάταξης του άρθρου 20 παρ. 6 του ν. 4452/2017, ανεξάρτητα από το χρόνο κατά τον οποίο κατέστησαν αμετάκλητες οι δικαστικές αποφάσεις περί των οποίων διαλαμβάνει η εν λόγω διάταξη, β) με την τύχη των πράξεων διορισμού των δικαιωθέντων με τις προαναφερόμενες δικαστικές αποφάσεις σε περίπτωση μη ορθής εφαρμογής της ως άνω διάταξης και γ) με την υποχρέωση σε συμμόρφωση προς αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις (εν προκειμένω πολιτικών δικαστηρίων) που δικαιώνουν το έκτακτο προσωπικό αναγνωρίζοντας ότι συνδεόταν με το οικείο Τ.Ε.Ι. με μία ενιαία σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου από της αρχικής πρόσληψης και υποχρεώνουν το διάδοχο Πανεπιστήμιο να συνεχίζει να τους απασχολεί στην ίδια θέση, με την ειδικότητα και με τους ίδιους όρους απασχόλησης που είχε έως και την άσκηση των αγωγών.(...)α) Η μεταβατική διάταξη του άρθρου 20 παρ. 6 του ν. 4452/2017, καταλαμβάνει αποκλειστικά τα μέλη του έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού των Τ.Ε.Ι. (Εργαστηριακούς ή Επιστημονικούς Συνεργάτες ή Ακαδημαϊκούς Υπότροφους), που ήδη κατά το χρόνο έναρξης ισχύος της (στις 15-2-2017) είχαν αμετάκλητη δικαστική κρίση ότι συνδέονταν με το οικείο Τ.Ε.Ι. µε σχέση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου και δεν δημιούργησε πάγιο δικαίωμα και υπέρ όσων εκ των μελών αυτών δικαιώθηκαν καθ’ όμοιο τρόπο με δικαστική απόφαση που κατέστη αμετάκλητη οποτεδήποτε μετά από τον ανωτέρω χρόνο (κατά πλειοψηφία). β) Διορισμοί μελών του προσωπικού αυτού κατόπιν δικαστικών αποφάσεων που κατέστησαν αμετάκλητες μετά την 15-2-2017, από το οικείο Τ.Ε.Ι. ή από το Πανεπιστήμιο στο οποίο εντάχθηκε μεταγενέστερα αυτό, σε συσταθείσες προσωποπαγείς θέσεις καθηγητών εφαρμογών (ή λεκτόρων εφαρμογών μετά την ισχύ του ν. 4521/2018) κατ’ εφαρμογή της ως άνω διάταξης, παρίστανται μη νόμιμοι και η Διοίκηση του Πανεπιστημίου δύναται καταρχήν να ανακαλέσει τις σχετικές πράξεις διορισμού εντός διετίας από την έκδοσή τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 20 παρ. 2 του ν. 3528/2007 (Υ.Κ.) (κατά πλειοψηφία). γ) Στην περίπτωση ανάκλησης πράξης διορισμού κατά τα ανωτέρω, η Διοίκηση του οικείου Πανεπιστημίου, σε συμμόρφωση προς τη δικαστική απόφαση, και υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει δυνατότητα συμμόρφωσης προς αυτήν, θα πρέπει να προβεί στις ενδεδειγμένες ενέργειες για την υλοποίηση των κατά περίπτωση αμετακλήτως κριθέντων με αυτήν. Περαιτέρω στις περιπτώσεις που με την ίδια απόφαση υποχρεώνεται το Πανεπιστήμιο να απασχολεί το μέλος του έκτακτου προσωπικού μεταξύ άλλων και με τους ίδιους όρους που απασχολείτο έως και την άσκηση της αγωγής, εφόσον αυτό απασχολείτο με μειωμένο ωράριο, με το ίδιο ωράριο θα συνεχίσει να απασχολείται και ως συμβασιούχος αορίστου χρόνου (κατά πλειοψηφία).