ΝΣΚ/314/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Πτυχία – Διπλώματα – Τίτλοι Σπουδών. Συνδρομή λόγων ανακλήσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ανάκληση πτυχίου για μη συνδρομή των κατ’ άρθρο 25 παρ.12 Ν 1268/1982 προϋποθέσεων της επιτυχίας στα προβλεπόμενα μαθήματα και της συγκέντρωσης του απαιτούμενου αριθμού διδακτικών μονάδων. Ανάκληση υποχρεωτική κατ’ άρθρο 11 παρ.4 Ν 5343/1932 αν ελήφθη «δια παραστάσεως εν γνώσει ψευδών πραγμάτων ως αληθών ή δι’ αθεμίτου αποκρύψεως ή αποσιωπήσεως πραγμάτων αληθών». Ανάκληση δυνητική σε κάθε άλλη περίπτωση που η λήψη πτυχίου οφείλεται σε πράξεις ή παραλείψεις υπαλλήλων ΑΕΙ. Η έλλειψη των προϋποθέσεων πρέπει να προκύπτει ανεπιφύλακτα από διαπιστωμένα πραγματικά περιστατικά καθώς και η ευθύνη κάθε εμπλεκόμενου προσώπου και ο βαθμός αυτής. Η εκτίμηση των περιστατικών αυτών ως προς την έλλειψη των εν λόγω προϋποθέσεων και την ευθύνη συγκεκριμένων προσώπων, η οποία αποτελεί την νόμιμη αιτία της ανάκλησης ανήκει αποκλειστικά στα αρμόδια όργανα του ΑΕΙ που είναι το Δ.Σ. του Τμήματος, για την παροχή σχετικής γνώμης προς τη Σύγκλητο και η τελευταία για τη λήψη της τελικής απόφασης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/99/2001
1) Δεν εφαρμόζεται το άρθρο 29 του Ν 1268/1982 στους φοιτητές του ΕΑΠ ενώ έχει αυτό εφαρμογή σε όλους τους φοιτητές των ΠΣΕ ανεξαρτήτως ηλικίας. 2) Οι φοιτητές του ΕΑΠ που είναι δημόσιοι υπάλληλοι δικαιούνται των αδειών εξετάσεων των άρθρων 59 και 60 του Ν 2683/99 αλλά όχι της εκπαιδευτικής άδειας του άρθρου 58 του ίδιου ως άνω νόμου. 3) Δεν επιτρέπεται η παράλληλη φοίτηση φοιτητών προπτυχιακών τμημάτων του ΕΑΠ σε οποιοδήποτε άλλο προπτυχιακό τμήμα σπουδών (κανονικό ή ΑΣΕ) άλλου ΑΕΙ, καθώς επίσης δεν επιτρέπεται η παράλληλη φοίτηση φοιτητών σε οποιοδήποτε προπτυχιακό τμήμα ΠΣΕ ανεξαρτήτως αν γίνεται για λήψη πτυχίου ή απλής βεβαιώσεως παρακολούθησης μαθημάτων σε προπτυχιακό τμήμα σπουδών οποιουδήποτε άλλου ΑΕΙ.
ΝΣΚ/68/2007
Υπαγωγή ή μη των Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος, που προέρχονται από τη ΣΔΥΛΣ και είναι κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ, στη ρύθμιση του άρθρου 13 παρ.2γ του Ν 2935/2001.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Η ρύθμιση του άρθρου 13 του Ν 2935/2001 δεν εφαρμόζεται στους προερχόμενους από τη ΣΔΥΛΣ Αξιωματικούς Λ.Σ. (κατόχους πτυχίου ΑΕΙ), με εξαίρεση αυτούς οι οποίοι κατά το χρονικό διάστημα από 22-8-1995 έως 19-7-2001 είχαν αναλάβει τις θεσπισθείσες με αυτήν υποχρεώσεις και τις είχαν εκπληρώσει.
ΝΣΚ/321/2003
Πανεπιστήμιο. Γνώση αποτελεσμάτων εισαγωγής στα ΑΕΙ. Προθεσμία εγγραφής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επιτυχών σε ΑΕΙ χάνει το δικαίωμα εγγραφής του εφόσον δεν υπέβαλε σχετική αίτηση στο ΑΕΙ, εντός της νομίμου προθεσμίας. Η γνώση της επιτυχίας γίνεται με ευθύνη του επιτυχόντος από την ανάρτηση σχετικών πινάκων στο κατά τόπο Λύκειο. Εάν υπάρχουν εξαιρετικοί λόγοι παρατείνεται η προθεσμία κατά 30 ημέρες.
ΝΣΚ/166/2001
ΑΕΙ - ΔΕΠ. Λήξη θητείας Επίκουρου Καθηγητή ΑΕΙ μετά από αρνητική κρίση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νομίμως υποβάλλει δεύτερη αίτηση για εξέλιξη στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή ΑΕΙ μετά από πρώτη αρνητική κρίση του εκλεκτορικού, λέκτορας του οποίου ο μέγιστος χρόνος της θητείας του έχει ήδη συμπληρωθεί πριν από την α κρίση, χωρίς δική του ευθύνη, αφού η ανωτέρω θητεία του παρατείνεται αυτοδικαίως και μετά τη λήξη του μέγιστου χρόνου αυτής μέχρις ότου ολοκληρωθεί η οφειλόμενη κατά νόμο τελευταία κρίση εξέλιξης αυτού στην επόμενη βαθμίδα.
ΔΕΔ/Αθ/760/2025
Η Απόφαση 760/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή πρώην διαχειρίστριας εταιρείας κατά απόφασης της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης (Ε.Μ.ΕΙΣ.). Η προσφεύγουσα ζητούσε την απαλλαγή της από την αλληλέγγυα ευθύνη για εταιρικές οφειλές που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας της (16/11/2011 έως 02/05/2013), ισχυριζόμενη έλλειψη υπαιτιότητας και τυπικό διορισμό. Η Ε.Μ.ΕΙΣ. είχε περιορίσει την ευθύνη της προσφεύγουσας στο ποσό των 67.858,23 ευρώ, το οποίο αντιστοιχούσε σε οφειλές ΦΠΑ που προήλθαν από τη λήψη εικονικών στοιχείων εντός της περιόδου διαχείρισής της. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό της περί απουσίας υπαιτιότητας, καθώς η προσφεύγουσα, ως διορισμένη διαχειρίστρια, διέθετε την οργανική εξουσία και δεν προσκόμισε αποδεικτικά στοιχεία για τη μη ενεργό συμμετοχή της στη διοίκηση.
ΝΣΚ/469/2002
Πυροσβεστικό Σώμα. Μισθολογική προαγωγή πυρονόμου του ΠΣ, ο οποίος κατατάχθηκε με τυπικό προσόν το απολυτήριο εξαταξίου γυμνασίου, κατείχε και υπέβαλε πτυχίο ΑΕΙ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι Ανθυπασπιστές των Ενόπλων Δυνάμεων και αντίστοιχοι της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού και Πυροσβεστικού Σώματος, που προέρχονται από μόνιμους Υπαξιωματικούς προάγονται μισθολογικά στο βαθμό του Ταγματάρχη και Αντισυνταγματάρχη με τη συμπλήρωση είκοσι τεσσάρων (24) και είκοσι επτά (27) ετών πραγματικής συνολικής υπηρεσίας αντίστοιχα. Ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας θεωρείται ο χρόνος που διανύθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις ή στην Ελληνική Αστυνομία, το Λιμενικό και το Πυροσβεστικό Σώμα, ή την τέως Ελληνική Χωροφυλακή και την τέως Αστυνομία Πόλεων από την ημερομηνία κατάταξής τους, καθώς και ο χρόνος φοίτησης στα ΑΕΙ, τα ΤΕΙ, τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) και εξάμηνη θαλάσσια υπηρεσία μετά τη λήψη διπλώματος Γ’ τάξης Αξιωματικού του Εμπορικού Ναυτικού, εφόσον η φοίτηση ή το πτυχίο αποτελεί τυπικό προσόν κατάταξής τους. Στην προκειμένη περίπτωση που η κατάταξη του ενδιαφερομένου και άλλων υποψηφίων (εν συνόλω 6) στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, έγινε με τυπικό προσόν το απολυτήριο εξαταξίου Γυμνασίου και όχι του πτυχίου τους, δεν δύναται, για την μισθολογική τους προαγωγή, να θεωρηθεί ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, ο χρόνος φοίτησής τους στα ΑΕΙ. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/113/2021
1) Αν τίθεται θέμα ανάκλησης εν όλω ή εν μέρει (κατά το μέρος που αφορά την κατηγορία) της πράξης διορισμού της Ε.Τ., υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ (τ. ΟΑΕΕ) και 2) αν είναι νόμιμη η ένταξη της υπαλλήλου σε κατώτερη κατηγορία μετά την ανάκληση ισοτιμίας πτυχίου ως προσόντος διορισμού σε ανώτερη κατηγορία και σε θετική περίπτωση, αν η ένταξη αυτή ανατρέχει νομίμως στον χρόνο ανάκλησης της απόφασης ισοτιμίας του πτυχίου.(...)1) Δεν τίθεται ζήτημα ανάκλησης εν όλω ή εν μέρει (κατά το μέρος που αφορά την κατηγορία) της πράξης διορισμού της υπαλλήλου Ε.Τ. (κατά πλειοψηφία). 2) Είναι νόμιμη η ένταξη της υπαλλήλου σε κατώτερη κατηγορία μετά την ανάκληση της ισοτιμίας του πτυχίου της ως προσόντος διορισμού σε ανώτερη κατηγορία και η ένταξη αυτή ανατρέχει νόμιμα στον χρόνο ανάκλησης της απόφασης ισοτιμίας του πτυχίου (κατά πλειοψηφία)
ΝΣΚ/105/2008
Εργοληπτικές επιχειρήσεις. Λήψη υπόψη της τήρησης των δεικτών βιωσιμότητας κατά την έκτακτη αναθεώρηση του πτυχίου Μ.Ε.ΕΠ. Ισχύς πτυχίου που εκδίδεται μετά την αναθεώρηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά την έκτακτη αναθεώρηση του πτυχίου εργοληπτικής επιχείρησης με πρωτοβουλία της υπηρεσίας τήρησης του Μ.Ε.ΕΠ. δεν ελέγχεται η τήρηση των δεικτών βιωσιμότητας, αλλά το εκδιδόμενο μετά την (έκτακτη κατά τα άνω) αναθεώρηση πτυχίο έχει ισχύ μέχρι το τέλος της περιόδου τακτικής αναθεώρησης, όπως αυτή ορίζεται στην παρ.8 του άρθρου 16 του Ν 1418/1984.
ΝΣΚ/374/2005
Προσμέτρηση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικού σε Μεταλυκειακά Προπαρασκευαστικά Κέντρα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η πρόσληψη στα Μεταλυκειακά Προπαρασκευαστικά Κέντρα εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ02, κατόχου πτυχίου Ιστορίας – Φιλοσοφίας ΑΕΙ του Βουκουρεστίου, το οποίο είχε αναγνωρισθεί από το ΔΙΚΑΤΣΑ μόνον ως ισότιμο, δεν είναι νόμιμη, διότι δεν διέθετε πριν από την αναγνώριση του πτυχίου της ως αντιστοίχου με τα απονεμόμενα από Τμήμα της Ελληνικής Φιλολογίας ΑΕΙ της ημεδαπής, τα απαιτούμενα από τις διατάξεις της παρ.9 του άρθρου 14 του Ν 1566/1985, του άρθρου 26 του Ν 1304/1982 και της σε εκτέλεση αυτού εκδοθείσης Υ.Α. τυπικά προσόντα του κλάδου, και ως εκ τούτου δεν μπορεί να προσμετρηθεί για την εγγραφή της στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών με τριαντάμηνη προϋπηρεσία μέχρι 30-6-2004 του άρθρου 6 παρ.4 του Ν 3255/2004.
ΝΣΚ/439/2012
Συνδρομή προϋποθέσεων χρόνου ασφάλισης και ηλικίας κατά τον χρόνο εξόδου από την ασφάλιση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία του Τομέα Ασφάλισης Νομικών (ΤΑΝ) προϋποθέσεις του χρόνου ασφαλίσεως και της ηλικίας πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά κατά τον χρόνο εξόδου από την ασφάλιση, ενώ δεν επιτρέπεται η έλλειψη της προϋποθέσεως του ορίου της ηλικίας να θεραπευθεί με την μετέπειτα συμπλήρωση της εκκρεμούσης της αιτήσεως συνταξιοδοτήσεως. (ομοφ.)