×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/29/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Σύναψη συμβάσεως δημοσίου έργου άνω του ενός δισ. δρχ.. Έλεγχος νομιμότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η σύμβαση του έργου «ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΨΕΩΝ ΚΤΙΡΙΟΥ Μ.Τ.Π.Υ. ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ», προϋπολογισμού 5.800.000 ευρώ (με Φ.Π.Α.), θεωρείται ότι έχει συναφθεί (καταρτισθεί) από την κοινοποίηση στις 7-7-2004 της εγκριτικής των πρακτικών της δημοπρασίας αποφάσεως του Δ.Σ. του Μ.Τ.Π.Υ. (Προϊσταμένης Αρχής του έργου) στην αναδειχθείσα μειοδότρια επιχείρηση «…. ΑΤΕ», είναι δε έγκυρη, αφού ο προβλεπόμενος από το άρθρο 8 παρ.1 Ν 2741/1999 έλεγχος νομιμότητας αυτής από το Ε’ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν απέβη αρνητικός και επί πλέον το προβλεπόμενο από τη διάταξη του άρθρου 3 του Ν 3021/2002 πιστοποιητικό ασυμβιβάστων ιδιοτήτων εκδόθηκε σε κάθε περίπτωση πριν από την υπογραφή της συμβάσεως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣΤΕ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ 3470/2011

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-Ανάθεση-Αποκλεισμός υποψηφίου: Επειδή, ο νομοθέτης με τον εκτελεστικό του άρθρου 14 παρ. 9 του Συντάγματος νόμο 3021/2002, που ίσχυε κατά τον χρόνο εκδόσεως της προσβαλλομένης πράξεως με τα άρθρα 2 και 3 του ν. 3021/2002 .., καθιέρωσε την γενική και απόλυτη απαγόρευση σύναψης δημοσίων συμβάσεων με φυσικά ή νομικά πρόσωπα, των οποίων οι ιδιοκτήτες, βασικοί μέτοχοι, εταίροι και διευθυντικά στελέχη είναι ιδιοκτήτες, βασικοί μέτοχοι, εταίροι και διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης καθώς και με φυσικά ή νομικά πρόσωπα των οποίων οι ιδιοκτήτες, βασικοί μέτοχοι, εταίροι και διευθυντικά στελέχη είναι παρένθετα πρόσωπα ή συγγενείς ιδιοκτητών, βασικών μέτοχων, εταίρων και διευθυντικών στελεχών επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης, αν τα τελευταία δεν καταφέρουν να αποδείξουν ότι ενεργούν δι' ίδιον λογαρισμόν και δεν είναι παρένθετα ή ότι έχουν οικονομική αυτοτέλεια έναντι των συγγενών αυτών. Ενόψει όμως της εννοίας των διατάξεων του άρθρου 14 παρ. 9 του Συντάγματος, όπως αυτή εξετέθη στην προηγουμενη σκέψη και σύμφωνα με την οποία μόνη η συνδρομή μιας εκ των ασυμβιβάστων ιδιοτήτων δεν μπορεί να οδηγήσει στην απαγόρευση αναθέσεως δημοσίας συμβάσεως, αν δεν αποδεικνύεται, περαιτέρω, ότι κατά τη διαδικασία της αναθέσεως της συγκεκριμένης δημοσίας συμβάσεως, το εν λόγω πρόσωπο, το φέρον την προαναφερθείσα ιδιότητα προέβη αποδεδειγμένα σε παράνομη ή αθέμιτη ενέργεια , προκειμένου να επιτύχει να του ανατεθεί, τελικώς, η εν λόγω δημόσια σύμβαση, το όλο πλέγμα των διατάξεων του νόμου 3021/2002, ο οποίος στηρίζεται σε αντίθετη ερμηνεία των διατάξεων του εν λόγω άρθρου του Συντάγματος και με τον οποίο προσδιορίζονται οι συνέπειες της συνδρομής των ασυμβιβάστων ιδιοτήτων του εν λόγω άρθρου, προσκρούουν στην αληθή έννοια αυτού και ως αντίθετες με αυτό δεν είναι εφαρμοστέες. Με τα δεδομένα αυτά η προσβαλλόμενη απόφαση η οποία εξεδόθη κατ' εφαρμογή των αντισυνταγματικών αυτών διατάξεων του νόμου 3021/2002 είναι ακυρωτέα, παρέλκει δε ως αλυσιτελής η έρευνα των λοιπών λόγων ακυρώσεως.


ΝΣΚ/171/2009

Μειοδοτικός διαγωνισμός για τη σύναψη συμβάσεως αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση θαλασσίων δρομολογιακών γραμμών – Προσυμβατικός έλεγχος του Ε.Σ. – Ανάκληση ή μη κατακυρωτικής πράξεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η γνωμοδότηση επελήφθη ερωτήματος, το οποίο αφορούσε συγκεκριμένο μειοδοτικό διαγωνισμό για τη σύναψη συμβάσεως αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση θαλασσίας δρομολογιακής γραμμής και με δεδομένο ότι ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου απέβη αρνητικός, αποφάνθηκε αν συντρέχει περίπτωση κηρύξεως αυτού αγόνου και επαναλήψεώς του ή κατακυρώσεώς του στον μη νομίμως αποκλεισθέντα μειοδότη. (πλειοψ.)


ΕΣ/Τ4/112/2000

Μη τηρηση της διαδικασίας του άρθρου 8 του ν. 2741/1999, καθόσον δεν διενεργήθηκε έλεγχος νομιμότητας της οικείας συμβάσεως - πριν από τη σύναψή της - από το αρμόδιο Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου,


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/509/2023

Προμήθεια από το Υπουργείο Υγείας 30.000 αγωγών ασθενών του αντιικού φαρμάκου paxlovid διά της εταιρείας «...ΑΕ».(...)Αποφαίνεται ότι ο έλεγχος νομιμότητας των από 11.3.2022 και από 29.7.2022 συμβάσεων μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (Υπουργείο Υγείας) και της εταιρείας με την επωνυμία «... ΑΕ» απέβη αρνητικός. 

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/126/2024


ΝΣΚ/385/2011

α) Έλεγχος νομιμότητας στην συγκρότηση Εκλεκτορικού Σώματος. β) Έλεγχος νομιμότητας για την συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων του διδακτικού και ερευνητικού έργου υποψηφίου στη θέση Επίκουρου Καθηγητή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο έλεγχος νομιμότητας από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στην εκλογή μελών ΔΕΠ πρέπει να είναι πλήρως αιτιολογημένος. Η κρίση για την εκλογή μέλους ΔΕΠ στηρίζεται διαζευκτικά ή σωρευτικά, είτε στο συνολικό διδακτικό έργο των υποψηφίων είτε στην συνολική του επιστημονική και ερευνητική δραστηριότητα, ικανό μέρος των οποίων έχει συντελεσθεί τα τελευταία πέντε έτη από την υποβολή της αίτησης για εξέλιξη ή εκλογή.


ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/572/2005

Για την εκτέλεση έργων από το Δημόσιο, τα ν.π.δ.δ. και τις δημόσιες επιχειρήσεις ή οργανισμούς, η προϋπολογιζόμενη δαπάνη των οποίων . χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο αναλογών Φ.Π.Α. (βλ. άρθρο 19 του ν. 3193/2003, Α' 266), υπερβαίνει το ποσό του(1.000.000) ευρώ. διενεργείται υποχρεωτικά έλεγχος νομιμότητας της οικείας συμβάσεως, πριν από τη σύναψη της. από Κλιμάκια του Ε.Σ.


ΝΣΚ/397/2004

Χρησιμοποίηση από την Πυροσβεστική Υπηρεσία ελικοπτέρων δασοπυροσβέσεως, μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως και πριν από την ολοκλήρωση του ελέγχου νομιμότητας της σχετικής συμβάσεως από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στα πλαίσια του διενεργηθέντος ανοικτού διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου παροχής υπηρεσιών δασοπυροσβέσεως, με τη χρήση έξι (6) ελικοπτέρων μεσαίου τύπου, για την αντιπυρική περίοδο 2004, είναι δυνατή, ενόψει της ενάρξεως της αντιπυρικής περιόδου, η ένταξη στον επιχειρησιακό σχεδιασμό και η χρησιμοποίηση των ελικοπτέρων της εταιρείας, υπέρ της οποίας κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως και την θετική έκβαση του αναγκαίου ελέγχου αυτών και πριν από τη σύναψη της οικείας συμβάσεως, η οποία κωλύεται, διότι ο προβλεπόμενος από το άρθρο 8 παρ.1 του Ν 2741/1999, όπως ισχύει, έλεγχος νομιμότητας αυτής από Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν έχει ολοκληρωθεί.


ΝΣΚ/55/2004

Έλεγχος νομιμότητας προγραμματικής συμβάσεως καταρτισθείσης κατά τον Ν 1564/1985.  Η καταρτισθείσα στο πλαίσιο των διατάξεων του άρθρου 23 του Ν 1564/1985, προς εκπλήρωση του σκοπού αυτού του νόμου, προγραμματική σύμβαση, με συμβαλλόμενα μέρη τον Υπουργό Γεωργίας και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, συνάδει προς τον νόμο και διασφαλίζει τα έννομα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου. 

ΝΣΚ/109/2010

Έλεγχος νομιμότητας εκλογής μέλους ΔΕΠ από τον Πρύτανη του Α.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η συνάφεια τόσο της διδακτορικής διατριβής όσο και του ερευνητικού και εν γένει επιστημονικού έργου κάθε κρινόμενου υποψηφίου με το γνωστικό αντικείμενο της προκηρυχθείσας θέσης είναι αναγκαίος όρος για την εκλογή σε θέση ΔΕΠ. Η παραβίαση της διάταξης αυτής αποτελεί αντικείμενο του ελέγχου νομιμότητας του Πρύτανη.


ΝΣΚ/404/2004

Εγκυρότητα ή μη δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών εν σχέσει προς την εφαρμογή του άρθρου 4 του Ν 3021/2002, του άρθρου 5 παρ.3 του ΠΔ 261/1997 και την ύπαρξη διαφοράς του αναγραφομένου στην κατακυρωτική πράξη και στη σύμβαση συμβατικού τιμήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η μη τήρηση της διαδικασίας του άρθρου 4 του Ν 3021/2002 οδηγεί σε ακυρότητα των δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών με αντικείμενο άνω των 250.000 ευρώ. β) Το άρθρο 5 παρ.3 του ΠΔ 261/1997 δεν εφαρμόζεται όταν δεν προκύπτει ότι η προϋπολογιζόμενη δαπάνη για παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών είναι ανώτερη των 3.000.000 δρχ. γ) Ακυρότητα της συμβάσεως όταν το αναγραφόμενο σ’ αυτή συμβατικό τίμημα είναι διάφορο της προσφοράς του αναδόχου.