ΝΣΚ/120/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αξιωματικοί αποστρατευόμενοι πριν το πέρας χρόνου υποχρεωτικής παραμονής τους στο στράτευμα. Τρόπος καταβολής της σε βάρος τους καταλογιζομένης αποζημιώσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μεταξύ των χρεών προς το Δημόσιο συγκαταλέγεται και η καταλογιζομένη σε βάρος αξιωματικού αποζημίωση λόγω αποστρατείας του συνεπεία πειθαρχικών παραπτωμάτων πριν από το πέρας του χρόνου που ήταν υποχρεωμένος να παραμείνει στο στράτευμα. Ο έχων το δικαίωμα του καταλογισμού δύναται να ορίσει η καταβολή του σχετικού χρέους να γίνει σε δόσεις, χωρίς τούτο να αντίκειται στο άρθρο 3 του ΝΔ 356/1974 (ΚΕΔΕ).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Δ.Εφ.Αθ/1042/2009
Περίληψη : Σε περίπτωση ύπαρξης περισσοτέρων χρεών, εάν δεν υπάρχει αντίθετη συμφωνία, ο οφειλέτης έχει το δικαίωμα να ορίσει κατά την καταβολή το χρέος που θέλει να εξοφληθεί. Το ίδιο δικαίωμα έχει ο οφειλέτης και αν το χρέος αποτελείται από κεφάλαιο, τόκους και έξοδα. Εάν στην περίπτωση αυτή ο οφειλέτης δεν ορίσει διαφορετικά κατά την καταβολή, η παροχή καταλογίζεται πρώτα στα έξοδα, έπειτα στους τόκους και τελευταία στο κεφάλαιο, ενώ αν ο οφειλέτης ορίσει άλλη σειρά, διαφορετική από αυτήν, ο δανειστής μπορεί να αρνηθεί την αποδοχή της παροχής, αν όμως έλαβε και κράτησε την παροχή, όπως όρισε τον καταλογισμό της ο οφειλέτης, είναι υποχρεωμένος να την καταλογίσει σύμφωνα με τη θέληση του οφειλέτη. Καταβολή εργοληπτικού ανταλλάγματος νομιμοτόκως.
ΝΣΚ/312/2016
Έννοια του όρου «σύνολο εκκαθαρισμένων πραγματικών αποδοχών», που ορίζεται ως βάση υπολογισμού της αποζημίωσης, που πρέπει να καταβάλουν τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων, εάν αποχωρήσουν από το στράτευμα πριν την πάροδο του προβλεπόμενου ελάχιστου χρόνου παραμονής τους.(...)Ως «σύνολο εκκαθαρισμένων πραγματικών αποδοχών», κατά τη διάταξη του άρθρου 33 παρ. 1 του ν. 3883/2010, με την οποία ορίζεται ο τρόπος υπολογισμού της αποζημίωσης, που οφείλουν να καταβάλουν στο Δημόσιο, όσοι αποχωρούν πρόωρα από το στράτευμα, νοούνται οι συνολικές πραγματικές αποδοχές που λαμβάνουν οι αξιωματικοί, αποτελούμενες από τον βασικό μισθό πλέον των επιδομάτων, μετά την εκκαθάρισή τους, δηλαδή την αφαίρεση των κάθε είδους πάγιων κρατήσεων, όχι όμως και του φόρου εισοδήματος (πλειοψ.).
ΝΣΚ/101/2005
Ενέργειες Διοικήσεως για εκτέλεση ακυρωτικής αποφάσεως Διοικητικού Εφετείου. Προϋποθέσεις παραπομπής αξιωματικών σε Ανωτάτη Υγειονομική Επιτροπή από τον ΥΕΘΑ ή Α/ΓΕΣ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η Διοίκηση οφείλει σε εκτέλεση της σχετικής ακυρωτικής αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών να αναπέμψει την υπόθεση του υπόψη Αξ/κού στην ΑΥΕΣ προκειμένου αυτή να απαντήσει επί των τεθέντων διευκρινιστικών ερωτημάτων από το Α.Σ.Σ., το οποίο στη συνέχεια -αναλόγως των απαντήσεων αυτής- είναι αρμόδιο να αποφανθεί: ι) εάν ο υπόψη αξιωματικός πρέπει να εξακολουθήσει να παραμείνει στο στράτευμα και να εκτελεί υπηρεσία γραφείου ή ιι) υπέρ της μη παραμονής του στο στράτευμα με ειδική αναφορά στις υπηρεσιακές ανάγκες, οι οποίες δεν επιτρέπουν την παραμονή και την ένταξη τούτου στην υπηρεσία γραφείου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 14 παρ.6 και 7 του ΝΔ 1400/1973. β) Δεν δύνανται ο ΥΕΘΑ ή ο Α/ΓΕΣ να παραπέμψουν νομίμως εκ νέου τον υπόψη αξιωματικό στην Ανωτάτη Υγειονομική Επιτροπή Στρατού. (ομοφ.)
ΝΣΚ/182/2013
Εκπαιδευτικοί υπάλληλοι – Εκπαιδευτική άδεια – Αθέτηση της υποχρέωσης υπηρέτησης εκπαιδευτικού για χρονικό διάστημα ίσο με το τριπλάσιο του χρόνου διάρκειας της αδείας της – Ανάκληση ή μη της υποβληθείσης πριν από τη λήξη του ως άνω χρόνου παραίτησής της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η υποχρέωση του εκπαιδευτικού υπαλλήλου να παραμείνει στην υπηρεσία, μετά το τέλος της εκπαιδευτικής άδειας, επί χρονικό διάστημα ίσο με το τριπλάσιο του χρόνου διάρκειας της αδείας, δεν αποτελεί αυτή καθ’ εαυτή νόμιμο λόγο ανάκλησης της διοικητικής πράξεως, με την οποία διαπιστώθηκε η επελθούσα από το νόμο αυτοδίκαια αποδοχή της παραιτήσεως, συνεπεία υποβολής δεύτερης αιτήσεως παραίτησης, κατ’ άρθρο 148 παρ.5 του Υ.Κ. (ομοφ.)
ΕΣ/ΠΡΑΚΤΙΚΑ/29/2007
Δήμος Νίκαιας Για όσο χρόνο οι αποφάσεις ασφαλιστικών μέτρων διατηρούν την ισχύ τους είναι υποχρεωμένος ο Δήμος Νίκαιας να αποδέχεται τις υπηρεσίες των παραπάνω εργαζομένων και να καταβάλλει σ' αυτούς τις κατά περίπτωση νόμιμες αποδοχές. Μη δυνατή η μετατροπή της εργασιακής σχέσης σε αορίστου χρόνου.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ V/655/2024
Με την υπό κρίση έφεση ζητείται η ακύρωση της ... πράξης του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Στρατού (Διεύθυνση Οικονομικού/3α), με την οποία καταλογίστηκε η εκκαλούσα, απόστρατη Ανθυπολοχαγός Υγειονομικού (ΥΙ), με το ποσό των 138.979,60 ευρώ, που φέρεται ότι αντιστοιχεί σε οφειλόμενη αποζημίωση για την αποκατάσταση της ζημίας που υπέστη το Ελληνικό Δημόσιο λόγω παραίτησής της πριν από τη συμπλήρωση του χρόνου υποχρεωτικής παραμονής της στο στράτευμα.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ V/654/2024
Με την υπό κρίση έφεση, όπως αναπτύσσεται με το από 20.5.2020 υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση της .... πράξης του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Στρατού (Διεύθυνση Οικονομικού/3α), με την οποία καταλογίστηκε ο εκκαλών, απόστρατος Λοχαγός Υγειονομικού (ΥΙ), με το ποσό των 140.916,63 ευρώ, που φέρεται ότι αντιστοιχεί σε οφειλόμενη αποζημίωση για την αποκατάσταση της ζημίας που υπέστη το Ελληνικό Δημόσιο λόγω παραίτησής του πριν από τη συμπλήρωση του χρόνου υποχρεωτικής παραμονής του στο στράτευμα.
ΝΣΚ/146/2024
Ερωτάται εάν: α) Φυσικό πρόσωπο, που λόγω της ιδιότητάς του ως νόμιμου εκπροσώπου ή διοικούντος πτωχεύσαντος νομικού προσώπου έχει εκ του νόμου αλληλέγγυα ευθύνη για οφειλές του νομικού προσώπου προς το Δημόσιο οι οποίες υπόκεινται κατ’ άρθρο 195 του ν.4738/2020 σε απαλλαγή, αποβιώσει πριν την επέλευση της απαλλαγής, η απαλλαγή επέρχεται και υπέρ των κληρονόμων του. β) Σε περίπτωση καταφατικής απάντησης, ο έχων έννομο συμφέρον πιστωτής, στην προκειμένη περίπτωση το Δημόσιο, δύναται να ασκήσει τα ένδικα βοηθήματα της προσφυγής και της αίτησης ανάκλησης σε βάρος των κληρονόμων του αποβιώσαντος κατ’ επίκληση νόμιμων λόγων που αφορούν τον αποβιώσαντα ή στερείται σχετικής έννομης προστασίας. (...) α) Εάν φυσικό πρόσωπο, το οποίο λόγω της ιδιότητάς του ως νόμιμου εκπροσώπου ή διοικούντος νομικό πρόσωπο που πτώχευσε, ευθύνεται για οφειλές του νομικού προσώπου προς το Δημόσιο, αποβιώσει πριν την, κατά το άρθρο 195 του ν.4738/2020, επέλευση της απαλλαγής, η απαλλαγή αυτή επέρχεται υπέρ των κληρονόμων του. β) Ο έχων έννομο συμφέρον πιστωτής, στην προκειμένη περίπτωση το Δημόσιο, δύναται , κατ' αρχήν, να ασκήσει τα ένδικα βοηθήματα της προσφυγής και της αίτησης ανάκλησης σε βάρος των κληρονόμων του αποβιώσαντος κατ’ επίκληση νόμιμων λόγων που αφορούν τον αποβιώσαντα, πλην όμως στην προκειμένη περίπτωση το Δημόσιο δεν δύναται να ασκήσει προσφυγή κατά της απαλλαγής, καθόσον η αποσβεστική προθεσμία για την άσκησή της έληξε στις 31.12.2021. Τούτου παρέπεται ότι, το Δημόσιο δεν δύναται να ασκήσει αίτηση ανάκλησης της απαλλαγής, αφού η άσκησή της προϋποθέτει την έκδοση δικαστικής απόφασης επί ασκηθείσας προσφυγής.
Γίνεται αποδεκτή 23/1/2025
ΝΣΚ/142/2008
Δυνατότητα ή μη ματαίωσης δημόσιου διαγωνισμού πριν την αποσφράγιση της τεχνικής και της οικονομικής προσφοράς του ενός απομείναντος υποψηφίου μετά την αξιολόγηση των δικαιολογητικών συμμετοχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μπορεί να ματαιωθεί ανοιχτός διεθνής δημόσιος διαγωνισμός παροχής υπηρεσιών, ο οποίος διενεργείται στη βάση της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς, πριν την αποσφράγιση της τεχνικής και της οικονομικής προσφοράς του μοναδικού διαγωνιζόμενου που μπορεί να παραμείνει σ’ αυτόν μετά την έκδοση απόφασης της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία κρίθηκε ότι υπέβαλε νομίμως τα απαιτούμενα, σύμφωνα με την προκήρυξη, δικαιολογητικά.
ΝΣΚ/57/2012
Δυνατότητα ή μη απόσπασης υπαλλήλου του Υπουργείου Οικονομικών σε υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων του άρθρου 7 του Ν.3320/2005.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η απόσπαση υπαλλήλου του Υπουργείου Οικονομικών - Σ.Δ.Ο.Ε. Π.Δ. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης ως εθνικού εμπειρογνώμονα σε υπηρεσία (Γενική Διεύθυνση Εμπορίου) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων του άρθρου 7 του Ν.3320/2005, διότι, ο υπάλληλος αυτός, υποχρεούται να παραμείνει στη θέση διορισμού του σε υπηρεσία παραμεθόριας περιοχής τουλάχιστον για μία δεκαετία από το διορισμό του και να αναμείνει την παρέλευση του προβλεπόμενου χρόνου, για τον οποίο δεσμεύτηκε να παραμείνει στην περιοχή που υπηρετεί, επειδή έλαβε επιδότηση αγοράς ή ανέγερσης κατοικίας σε αυτήν, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.14 του άρθρου 10 του Ν.3051/2002 και του άρθρου 10 του Ν. 3320/2005 αντίστοιχα. (ομοφ.)