×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/337/2019

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3852/2010

Επιχορήγηση πολιτιστικών και αθλητικών συλλόγων:..Με τα δεδομένα αυτά οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, διότι  οι σχετικές αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου λήφθηκαν μετά τη διενέργεια των δημοτικών εκλογών και πριν την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών, χωρίς ο Δήμος ... να επικαλείται και να αποδεικνύει περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης που κατά νόμο θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν τη λήψη τους.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

20086/29/2015

Παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής εγγράφων «Με Εντολή Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου» για θεώρηση Βιβλίων Πολιτιστικών Συλλόγων και τήρηση Μητρώου Πολιτιστικών Συλλόγων


ΕΣ/Τμ.4/(ΚΠΕ)139/2014

Νόμιμη η δαπάνη, η οποία αφορά στην προμήθεια ενός (1) απινιδωτή για Νοσοκομείο, η οποία διενεργήθηκε κατόπιν απευθείας ανάθεσης, καθόσον αυτή απέβλεπε στην κάλυψη εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης (αντιμετώπιση σπάνιας και ιδιαίτερα σοβαρής πάθησης), ενώ εξάλλου το προς προμήθεια είδος δεν ήταν ενταγμένο στο Παρατηρητήριο Τιμών, ούτε συμπεριλαμβανόταν στην συμφωνία- πλαίσιο με την συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία δεν διέθετε το είδος.


ΝΣΚ/209/2000

Δήμοι - Κοινότητες. Μεταφορά με υπηρεσιακό λεωφορείο Δήμου άλλων προσώπων πέραν του προσωπικού του. Μεταβίβαση αυτοκινήτου σε Α.Ε. κατ άρθρο 2 παρ.1 εδ.στ Ν.251/76.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Ι.Τρίαντος, Πάρεδρος 1. Με το υπηρεσιακό λεωφορείο του Δήμου Β.Κυνουρίας Αρκαδίας είναι δυνατή η μεταφορά, πέραν του προσωπικού του, των δημοτικών συμβούλων, εφόσον αυτοί πρόκειται να εκτελέσουν εργασία αναγόμενη στα καθήκοντά τους, καθώς και των μελών χορευτικών συγκροτημάτων, των πολιτιστικών συλλόγων, της Φιλαρμονικής του Δήμου και των λοιπών Φιλαρμονικών, προκειμένου να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις πολιτιστικού χαρακτήρα, όχι, όμως, και των πολιτών-συγγενών του προσωπικού του Δήμου, δεδομένου ότι αυτοί δεν εξυπηρετούν υπηρεσιακές ανάγκες. 2. Είναι δυνατή, κατ άρθρο 2 παρ.1 εδ.στ του Ν.251/1976, η μεταβίβαση στην "Εταιρεία Ανάπτυξης Λίμνης Τριχωνίδας Ανώνυμη Εταιρεία" αυτοκινήτου από τον Ο.Δ.Δ.Υ., δεδομένου ότι ο σκοπός της είναι κατά κύριο λόγο κοινωφελής, το δε ζητούμενο αυτοκίνητο πρόκειται να εξυπηρετήσει το σκοπό αυτό.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/284/2019

Καταβολή αποζημίωσης για υπερωριακή, νυχτερινή εργασία:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, η υπερωριακή απασχόληση των φερόμενων ως δικαιούχων δημοτικών αστυνομικών δεν είναι νόμιμη, καθόσον η εγκριτική της απασχολήσεως αυτής απόφαση του Δημάρχου ... δεν διαλαμβάνει πλήρη και ειδική αιτιολογία, με αναφορά σε συγκεκριμένα και σαφή πραγματικά στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών) που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων της εν λόγω υπηρεσίας, κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα, η φύλαξη δημοτικής περιουσίας καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και η αστυνόμευση προγραμματισμένων πολιτιστικών εκδηλώσεων σε τρεις δημοτικές ενότητες δεν συνιστούν έκτακτες, εποχικές ή επείγουσες αλλά διαρκείς υπηρεσιακές ανάγκες, που ανήκουν στα συνήθη καθήκοντα των δημοτικών αστυνομικών. Δεδομένου δε ότι η Δημοτική Αστυνομία λειτουργεί κατά νόμο σε 24ωρη βάση και όλες τις ημέρες της εβδομάδας, θα αρκούσε εν προκειμένω η αναφορά στη σχετική εγκριτική απόφαση των ειδικών εκείνων περιστάσεων που επέβαλαν την πρόσθετη κατά χρόνο απασχόληση του προσωπικού για την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας, καθώς και των λόγων για τους οποίους δεν ήταν εφικτός ο εκ των προτέρων σχεδιασμός για την αντιμετώπιση τους με κατανομή των υπηρετούντων υπαλλήλων σε αντίστοιχες βάρδιες (πρβλ. Ε.Σ. ΚΠΔΕ στο Ι Τμ. 98, 41/2012). Περαιτέρω, η αιτιολογία σχετικά με τη συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων για την καθιέρωση υπερωριακής εργασίας δημοτικών υπαλλήλων, η οποία απαιτείται, κατά τα ανωτέρω, να περιλαμβάνεται στο σώμα της σχετικής εγκριτικής απόφασης του αρμοδίου οργάνου, δεν δύναται να αναπληρωθεί εκ των υστέρων με το έγγραφο επανυποβολής του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος (βλ. Ε.Σ. ΚΠΕΣ στο Ι Τμ. 44/2018, 33/2013, 98, 60, 41/2012, Ι Τμ. 105/2011). Σε κάθε πάντως περίπτωση η επικαλούμενη έλλειψη προσωπικού, κατά μόλις ένα άτομο, λόγω χορήγησης άδειας ανατροφής, θα έπρεπε να οδηγήσει σε ορθολογικότερη κατανομή της εργασίας του υπάρχοντος προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας και όχι στην, κατά καταστρατήγηση των προαναφερόμενων διατάξεων, συστηματική απασχόληση των υπηρετούντων καθ’ υπέρβαση του κανονικού ωραρίου εργασίας (βλ. Ε.Σ. ΚΠΕΔ στο Ι Τμ. 98, 41/2012, Ι Τμ. 105/2011). Ιδίως δε, όταν όλες οι αναφερόμενες υπηρεσιακές ανάγκες (φύλαξη δημόσιας περιουσίας και προγραμματισμένες πολιτιστικές εκδηλώσεις) ήταν εκ των προτέρων γνωστές, με αποτέλεσμα να παρίσταται εφικτός ο έγκαιρος προγραμματισμός τους.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον Επίτροπο, και, ως εκ τούτου, το ένταλμα αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/Τμ.7/292/2011

ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ. Μη νόμιμη δαπάνη  για την εκτέλεση εργασιών καθαρισμού κοινοχρήστων χώρων  των δημοτικών οδών από ξερή βλάστηση, καθαρισμού τάφρου , καθαρισμού ρεμάτων  και καθαρισμού αποστραγγιστικών τάφρων (..) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα κρίνει ότι μη νομίμως τα αρμόδια όργανα του Δήμου προσέφυγαν στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 103 παρ. 2γ΄ του Δ.Κ.Κ., καθόσον οι σχετικές αποφάσεις της Δημαρχιακής Επιτροπής δεν είναι επαρκώς αιτιολογημένες, ήτοι δεν γίνεται επίκληση της επείγουσας εκείνης ανάγκης που επέβαλε την προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση η εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη δεν στοιχειοθετείται όταν υπάρχει κίνδυνος  καταστροφών από έντονα καιρικά φαινόμενα κατά την περίοδο του φθινοπώρου και πολύ περισσότερο την περίοδο του  χειμώνα, δεδομένου ότι, σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, κατά τους χειμερινούς μήνες είναι αναμενόμενη η εκδήλωση έντονων καιρικών φαινομένων, οπότε οι εργασίες καθαρισμού ρεμάτων, τάφρων και αγροτικών δρόμων, προς αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων, δύναται να προγραμματιστούν  εγκαίρως και να διενεργηθούν οι νόμιμες διαδικασίες αναθέσεως. Εξάλλου, ούτε η διεξαγωγή των δημοτικών εκλογών, ούτε η θέση σε ισχύ από 1.1.2011 του ν.3852/2010, αποτελούν έκτακτα και απρόβλεπτα γεγονότα που καθιστούσαν αδύνατο τον προγραμματισμό της αναθέσεως των εν λόγω εργασιών με την τήρηση των νόμιμων διαδικασιών του διαγωνισμού. Τέλος, δεν συνιστά έκτακτο και απρόβλεπτο περιστατικό, ικανό να δικαιολογήσει, εν προκειμένω, την απευθείας ανάθεση, η μη ύπαρξη επαρκούς πίστωσης για την ανάθεση των εν λόγω εργασιών εγκαίρως, δοθέντος  ότι κατά τον κρίσιμο χρόνο των αναθέσεων, οπότε και είχαν εξασφαλιστεί οι σχετικές πιστώσεις (βλ. το  έγγραφο επανυποβολής του Δήμου), ήταν δυνατή η διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού, λόγω του συνολικού ποσού αυτών (41.200,00 ευρώ). (..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι μη νόμιμες και μη κανονικές και αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.  


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/92/2018

Παροχή υπηρεσίας στελέχωσης των αθλητικών και πολιτιστικών χώρων​: Οι ανατεθείσες με την από 5.1.2018 σύμβαση υπηρεσίες στελέχωσης των αθλητικών και πολιτιστικών χώρων που διαχειρίζεται το Ν.Π.Δ.Δ. του Δήμου .., συνιστάμενες, εν γένει, σε εποπτεία για την ασφαλή άθληση των χρηστών των αθλητικών εγκαταστάσεων, γραμματειακή υποστήριξη στο πλαίσιο λειτουργίας του … Κολυμβητηρίου, δυνητικά δε, και των υπολοίπων αθλητικών εγκαταστάσεων, μέριμνα για την εύρυθμη λειτουργία του Λαογραφικού Μουσείου … και καθαριότητα των συγκεκριμένων εγκαταστάσεων, πρόδηλα συμπεριλαμβάνονται στα συνήθη καθήκοντα του προσωπικού που υπηρετεί στο Γραφείο Μουσείων και Βιβλιοθηκών καθώς επίσης στο Γραφείο Αθλητικών Εγκαταστάσεων του εν λόγω Ν.Π.Δ.Δ., οι -συναφείς με τις παρασχεθείσες υπηρεσίες- αρμοδιότητες των οποίων εκτέθηκαν ανωτέρω. Μολονότι το ήδη απασχολούμενο ολιγομελές προσωπικό στις συναφείς ειδικότητες εύλογα θεωρείται ότι δεν επαρκεί για την κάλυψη και των συγκεκριμένων αναγκών, ενώ στο Λαογραφικό Μουσείο … δεν απασχολείται άτομο της απαιτούμενης για τη λειτουργία του ειδικότητας, εντούτοις, δεδομένου ότι η παροχή των επίμαχων υπηρεσιών αποσκοπούσε στην κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών, η σύναψη σύμβασης με αντικείμενο την ανάθεση τους σε τρίτο δεν είναι νόμιμη. Οι εν λόγω υπηρεσίες, ως εκ της φύσεως τους, παρέχονται μόνο από μόνιμο προσωπικό, προς τον σκοπό δε αυτό το Ν.Π.Δ.Δ. όφειλε να προβεί, οπωσδήποτε σε σύντομο χρόνο μετά τη σύσταση του, σε τροποποίηση του Οργανισμού του προκειμένου να προβλεφθούν οι θέσεις εκείνες που ήταν απαραίτητες για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των δομών του, όπως οι προκείμενες, οι οποίες θα μπορούσαν, στη συνέχεια, να καλυφθούν μέσω προσλήψεων κατόπιν παροχής σχετικής έγκρισης από την Επιτροπή της Π.Υ.Σ. 33/2006, το γεγονός δε ότι υποχρεώθηκε εν τέλει να το πράξει στο πλαίσιο της προβλεπόμενης από τον ν. 4440/2016 διαδικασίας για τη συμμετοχή του στο Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας δεν αναιρεί την πλημμέλεια της ελεγχόμενης σύμβασης.(...)Κατ’ ακολουθία όσων ανωτέρω εκτέθηκαν, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/9/2001

Λεωφορεία ΔΧ. Μεταφορά διαφόρων κατηγοριών πολιτών με υπηρεσιακά αυτοκίνητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Δεν είναι επιτρεπτή, ως μη προβλεπόμενη από το νόμο, ούτε εξυπηρετούσα υπηρεσιακή ανάγκη, η με υπηρεσιακά λεωφορεία μεταφορά υπαλλήλων των Δήμων, μαθητών, μελών ΚΑΠΗ και Πολιτιστικών Κέντρων ή συλλόγων γυναικών για την πραγματοποίηση εκδρομών ή την παρακολούθηση εκδηλώσεων, καθώς και δημοτών με λεωφορεία τιθέμενα σε κυκλοφορία για εσωτερική συγκοινωνία (μέσα στα όρια των Δήμων). 2) Η μεταφορά μαθητών προς (και από) τα σχολεία τους είναι επιτρεπτή με υπηρεσιακά λεωφορεία των Δήμων κατ άρθρο 6 παρ.25 εδ.α του Ν 2240/1994 σε συνδυασμό με άρθρο 2 παρ.9 του Ν 1566/1985. 3) Η μεταφορά με υπηρεσιακά λεωφορεία των Δήμων μελών θεατρικών ομάδων, φιλαρμονικών και αθλητικών ομάδων για τη συμμετοχή τους σε καλλιτεχνικές και αθλητικές εκδηλώσεις είναι επιτρεπτή, δοθέντος ότι μεταξύ των αρμοδιοτήτων των Δήμων και Κοινοτήτων συγκαταλέγονται (και) η εφαρμογή πολιτιστικών προγραμμάτων, η λειτουργία πολιτιστικών κέντρων κλπ. Επίσης είναι επιτρεπτή η μεταφορά ατόμων με ειδικές ανάγκες και προσκόπων στις κατασκηνώσεις των Δήμων και τροφίμων γηροκομείων σ αυτά, δεδομένου ότι στις αρμοδιότητες των Δήμων συγκαταλέγονται και η ίδρυση και λειτουργία κέντρων υποστήριξης και αποκατάστασης ατόμων με ειδικές ανάγκες και η εφαρμογή κοινωνικών προγραμμάτων. 4) Η μεταφορά με υπηρεσιακό λεωφορείο του Εθνικού Ιδρύματος Αποκαταστάσεως Αναπήρων μελών του Συλλόγου "Οι φίλοι των αναπήρων" για την πραγματοποίηση εκδρομής δεν είναι επιτρεπτή, αφού με τη μεταφορά αυτή δεν εξυπηρετείται υπηρεσιακή ανάγκη, ούτε σκοπός του Ιδρύματος.


ΑΕΠΠ/368/2018

Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της πρόσκλησης ΣΟΧ 1/2017, η οποία αφορά την υποβολή αιτήσεων για σύναψη ατομικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας. Ειδικότερα, προσβάλλει τις αποφάσεις του Διοικητή της 5ης ΥΠΕ που αιτιολογούν την συνδρομή απρόβλεπτης και επείγουσας περίστασης για πρόσληψη προσωπικού κατά το άρθρο 63 του Ν. 4430/2016. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι με αυτές τις πράξεις παραλείπεται η διενέργεια δημόσιου διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού για την κάλυψη των αναγκών της αναθέτουσας αρχής, η οποία θα έπρεπε να αναθέτει τις υπηρεσίες καθαριότητας μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας.


ΑΕΠΠ/205/2017

Η προσφεύγουσα εταιρία ασκεί προδικαστική προσφυγή με σκοπό να ακυρωθούν: 1) η απόφαση 34021/27.07.2017 της Διοικήτριας της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας που αιτιολογεί την ύπαρξη απρόβλεπτης και επείγουσας ανάγκης για πρόσληψη προσωπικού (άρθρο 63 Ν.4430/2016), 2) η ανακοίνωση ΣΟΧ 1/2017 για πρόσληψη 143 ατόμων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για υπηρεσίες καθαριότητας σε κέντρα υγείας και νοσοκομεία της περιφέρειας, και 3) κάθε σχετική προηγούμενη ή μεταγενέστερη πράξη. Αντικείμενο της διαφοράς είναι η επιλογή της αναθέτουσας αρχής να προβεί σε απευθείας προσλήψεις εργαζομένων αντί να οργανώσει δημόσιο διαγωνισμό για ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας στην προσφεύγουσα, η οποία ήδη παρείχε τέτοιες υπηρεσίες σε ένα κέντρο υγείας με χαμηλότερο κόστος.


ΕλΣυν.Τμ.7/113/2010

Καταβολή δαπάνης Δήμου για την προμήθεια βιβλίων:.αποφασίστηκε η προμήθεια 25 βιβλίων από 2 τίτλους και συγκεκριμένα: «…..» και «….» και ψηφίστηκε πίστωση 453,22 ευρώ σε βάρος του ΚΑ 006434004. Τα παραπάνω βιβλία προορίζονται για τις Βιβλιοθήκες του ΚΑΠΗ, Παιδικού Σταθμού, Δημοτικού Σταδίου, Γυμνασίου, Λυκείου, Πολιτιστικών Συλλόγων … και ... και τις Βιβλιοθήκες του Συλλόγου Φίλων των …, ΑΟ …, Οικολόγων και … Νεολαίας (..)το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη δεδομένου ότι η επίμαχη προμήθεια αφορά ως επί το πλείστον άλλους φορείς πλην του Δήμου και για το λόγο αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι εξυπηρετεί τους σκοπούς του.