ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/244/2025
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Η Πράξη 244/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και των σχεδίων σύμβασης για την εκτέλεση των Τμημάτων 1 και 2 του έργου του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) με τίτλο «Εργασίες ανακαίνισης ιδιόκτητων κτιρίων e-ΕΦΚΑ για την λειτουργία τους ως πρότυπες Τοπικές Διευθύνσεις e-ΕΦΚΑ». Το συνολικό έργο έχει προϋπολογισμό 3.750.000,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο, αφού εξέτασε τη διαδικασία, η οποία διεξήχθη με ανοικτό διαγωνισμό, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, επιτρέποντας την υπογραφή των σχεδίων σύμβασης με τους αναδειχθέντες οικονομικούς φορείς για τα δύο τμήματα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
70190/2023
Προσθήκη αρμοδιοτήτων στις Τοπικές Διευθύνσεις του e-ΕΦΚΑ.
112058/2020
Μεταφορά αρμοδιοτήτων τ.ΟΓΑ στις Περιφερειακές και Τοπικές Υπηρεσίες Μισθωτών του e-ΕΦΚΑ για θέματα χορήγησης ασφαλιστικής ικανότητας και παροχών σε χρήμα»ΑΔΑ:ΨΛ1Θ465ΧΠΙ-0Α7
284087/2025
Χορήγηση βεβαίωσης από τις Τοπικές Διευθύνσεις του e – ΕΦΚΑ στις ασφαλισμένες στον κλάδο παροχών ασθένειας του τ. Τ.Α.Υ.Τ.Ε.Κ.Ω. προκειμένου να λάβουν από την Δ.ΥΠ.Α. την ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας σύμφωνα με το άρθρο 228 του π.δ. 80/2022» ΑΔΑ:9ΥΘΑ46ΜΑΠΣ-7Τ1
ΣΧΕΤ.: Η υπ. αριθμ. πρωτ. 53181/2024 (Α.Δ.Α. 9ΦΘ046ΝΛΔΓ-Ο9Σ) εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/330/2023
Ζητείται η ανάκληση της 746/2022 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία, στο πλαίσιο της άσκησης προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας επί της διαδικασίας ανάθεσης των υπηρεσιών καθαριότητας σε κτίρια.(...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και εφόσον η πλημμέλεια της μη διενέργειας εξ αρχής ελέγχου επί των εισφορών των αναδόχων έχει πλέον θεραπευτεί για όλα τα τμήματα του διαγωνισμού πλην του τμήματος 22, η κρινόμενη προσφυγή πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή, να ανακληθεί εν μέρει η προσβαλλόμενη πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου και να κριθεί ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των τεσσάρων σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του e-ΕΦΚΑ και των οικονομικών φορέων: α) ..Α.Ε. για τα τμήματα 23 και 26 του διαγωνισμού, β) ..Ι.Κ.Ε. για τα τμήματα 2, 6, 12, 14, 15, 18, 20, 24, 27, 28, 29 και 30 του διαγωνισμού, γ) ..O.E. για το τμήμα 16 του διαγωνισμού και δ) ..A.E. για το τμήμα 13 του διαγωνισμού και, περαιτέρω, ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του e-ΕΦΚΑ και της εταιρείας …Α.Ε. για το τμήμα 22 του διαγωνισμού.Για τους λόγους αυτούςΔέχεται εν μέρει την από 3.10.2022 (ΑΒΔ 7603/3.11.2022) προσφυγή ανάκλησης του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης» (e-ΕΦΚΑ).Ανακαλεί εν μέρει την 746/2022 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΕΣ/ΤΜ.6/1251/2019
Προμήθεια καθετήρων...Η μόνη συμμετέχουσα εταιρεία, στην οποία ουδέν είδος κατακυρώθηκε είναι η «...». Κατόπιν πρόσκλησής τους για υποβολή των δικαιολογητικών κατακύρωσης που προβλέπονταν στο άρθρο 3.2 της οικείας διακήρυξης, οι ανωτέρω εννέα (9) προσωρινοί ανάδοχοι προσκόμισαν αυτά εμπρόθεσμα, ορθά και πλήρη, με αποτέλεσμα η Επιτροπή του διαγωνισμού με το 30289/13.11.2018 Πρακτικό της να προτείνει την κατακύρωση του διαγωνισμού σε αυτούς. Το Πρακτικό αυτό εγκρίθηκε με την 56/21.11.2018 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου, με την οποία ο διαγωνισμός κατακυρώθηκε στους «μειοδότες κάθε είδους». Περαιτέρω, στο 5889/26.2.2019 έγγραφο του Νοσοκομείου, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι: «(…) το νοσοκομείο μας κοινοποίησε την υπ’ αριθμ. 56/2018 Απόφαση Δ.Σ. του νοσοκομείου μας η οποία εγκρίνει την κατακύρωση του ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την προμήθεια «Καθετήρες Μπαλονάκι» προς τους ενδιαφερόμενους, ως εξής:α) Αναρτώντας το σχετικό αρχείο της Απόφασης στο πεδίο Σημειώσεις και Συνημμένα της πλατφόρμας του ΕΣΗΔΗΣ την 07.12.2018. β) Αποστέλλοντας ηλεκτρονικό μήνυμα (e-mail) την 07.12.2018 σε όλους τους ενδιαφερόμενους.». Από την εκτύπωση δε του ανωτέρω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προκύπτει ότι οι εν λόγω ενδιαφερόμενοι ήταν οι αναδειχθέντες εννέα ανάδοχοι, εξαιρουμένης της εταιρείας «....». Με την 822/2019 Απόφαση του VI Τμήματος κρίθηκε ότι η Αναπληρώτρια Επίτροπος της 1ης Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό .... είναι κατά χρόνο αρμόδια να ελέγξει τις υπό κρίση συμβάσεις και, μετά τον έλεγχο, με την προσβαλλόμενη 8/2019 Πράξη της ιδίας κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων σύμβασης για την προμήθεια «Καθετήρες μπαλονάκι», με την αιτιολογία ότι η ανάρτηση του σώματος της σχετικής διακήρυξης στο Κ.Η.Μ.Δ.Η.Σ. πραγματοποιήθηκε μεταγενέστερα, τόσο της δημοσίευσης της διακήρυξης στον Ελληνικό τύπο και την Ε.Ε.Ε.Κ., όσο και της αποσφράγισης των προσφορών.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/746/2022
Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας σε κτίρια στην Αττική και στον Πειραιά στα οποία στεγάζονται Υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ(...)τη μη προσκόμιση -σε εκτέλεση της 706/2022 αναβλητικής Πράξης του Κλιμακίου- έκθεσης ελέγχου στην οποία να διατυπώνεται κρίση της αναθέτουσας αρχής περί της νομιμότητας των ασφαλιστικών εισφορών που υπολόγισαν στις προσφορές τους οι οικονομικοί φορείς για τα τμήματα στα οποία ανακηρύχθηκαν οριστικοί ανάδοχοι, και 6) την μη προσκόμιση, σε κάθε περίπτωση, πίνακα με την αποτύπωση των ποσοστών των ασφαλιστικών εισφορών που υπολόγισαν οι ανάδοχοι στις προσφορές τους ανά κατακυρωθέν σε αυτούς Τμήμα και ανά κρίσιμο χρονικό διάστημα βάσει των νομοθετικών μεταβολών των ποσοστών αυτών, όπως αυτές αποτυπώθηκαν από το Π.Ε.Κ.Α. στις εκθέσεις του προς την αναθέτουσα αρχή, ώστε να δύναται το Κλιμάκιο να διαπιστώσει τη νομιμότητα ή μη αυτών. Με τα δεδομένα αυτά, δεν προκύπτει ότι η αναθέτουσα αρχή διενήργησε πλήρη έλεγχο περί της νομιμότητας των ασφαλιστικών εισφορών στις οικονομικές προσφορές των αναδόχων ανά Τμήμα. Εξάλλου, η παραδοχή της αναθέτουσας αρχής στην προμνησθείσα 5214/14.10.2022 έκθεση του Π.Ε.Κ.Α. (βλ. σκ. 16) ότι στις προσφορές των αναδόχων τα ποσοστά των ασφαλιστικών εισφορών δεν αναλύονται ανά χρονική περίοδο, επομένως δεν είναι δυνατό να υπολογιστεί εάν το ποσοστό κράτησης των ασφαλιστικών εισφορών είναι το ίδιο για το σύνολο του συμβατικού διαστήματος, καταδεικνύει ότι δεν διενεργήθηκε πλήρης έλεγχος νομιμότητας των ασφαλιστικών εισφορών ανά χρονικό διάστημα, βάσει των νομοθετικών μεταβολών των ποσοστών των ασφαλιστικών εισφορών που περιγράφονται στην ίδια έκθεση , αλλά και στην κρίση της Α.Ε.Π.Π.. Και τούτο διότι αν η αναθέτουσα αρχή είχε προβεί στον έλεγχο αυτό, θα αντιλαμβανόταν την αδυναμία διενέργειάς του και θα είχε ζητήσει τις αναγκαίες διευκρινίσεις από τους οικονομικούς φορείς(...)Κωλύεται η υπογραφή των πέντε (5) σχεδίων συμβάσεων
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/2053/2022 ΚΑΙ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/330/2023.