ΕΑΔΗΣΥ/1309/2023
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Οι προσφεύγουσες ζητούν την ακύρωση των αποφάσεων της αναθέτουσας αρχής που αφορούν την οριστική και προσωρινή κατακύρωση της σύμβασης για την υπηρεσία καθαριότητας κτιρίων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες καθαριότητας για δύο έτη με προϋπολογισμό 151.687,76€ (χωρίς ΦΠΑ) και δικαίωμα προαίρεσης 10%. Οι προσφυγές επικεντρώνονται σε παραβάσεις των όρων της Διακήρυξης, όπως ελλιπή δικαιολογητικά, μη νόμιμος υπολογισμός εργατικού κόστους, τεχνικές απαιτήσεις για τον εξοπλισμό καθαριότητας και τυπικά ελαττώματα της διαδικασίας. Ιδιαίτερα, αμφισβητείται η αποδοχή προσφορών που δεν πληρούν τις προδιαγραφές για τετραγωνικά μέτρα ανά εργαζόμενο και η έλλειψη σύμφωνης γνώμης της Επιτροπής του άρθρου 73 παρ. 9 του ν. 4412/2016.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΑΔΗΣΥ/1308/2023
Οι προσφεύγουσες ζητούν την ακύρωση των αποφάσεων της αναθέτουσας αρχής για την οριστική και προσωρινή κατακύρωση της σύμβασης, ιδιαίτερα για τα σημεία που αποδέχθηκαν τις προσφορές των εταιρειών που αναδείχθηκαν ως οριστικοί ανάδοχοι. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για διάστημα δύο ετών (24 μήνες) με προϋπολογισμένη αξία 151.687,76€ χωρίς ΦΠΑ. Οι προσφυγές βασίζονται σε υποτιθέμενες παραβάσεις της διαδικασίας, όπως ελλιπή δικαιολογητικά τεχνικής ικανότητας, εσφαλμένοι υπολογισμοί του εργατικού κόστους και έλλειψη σύμφωνης γνώμης της Επιτροπής του άρθρου 73 του ν.4412/2016. Η Επιτροπή εξέτασε τα αιτήματα και αποφάσισε την ακύρωση σε ορισμένα σημεία και επανάληψη της διαδικασίας.
ΕΑΔΗΣΥ/1919/2023
Οι προσφεύγουσες αιτούνται την ακύρωση αποφάσεων της αναθέτουσας Αρχής σχετικά με τη διαδικασία του διαγωνισμού για την ανάθεση συμβάσεων παροχής υπηρεσιών καθαριότητας σε νοσοκομεία, με συνολική εκτιμώμενη αξία 18.055.380,00 € (συμπεριλαμβανομένων κρατήσεων, χωρίς ΦΠΑ). Επικεντρώνονται σε σφάλματα υπολογισμού του εργατικού κόστους, των τετραγωνικών μέτρων ανά εργαζόμενο και του κόστους αναλωσίμων, καθώς και σε παραβάσεις των όρων της διακήρυξης και του νόμου 4412/2016. Ζητούν επίσης την ακύρωση των αποφάσεων που δέχτηκαν τις προσφορές ορισμένων εταιρειών και αμφισβητούν τη νομιμότητα της διαδικασίας.
ΥΠΤΑΝ/22684/2008
Παροχή σύμφωνης γνώμης για διαφημιστικά προγράμματα και ενέργειες, που αφορούν την τουριστική προβολή της χώρας ή περιοχών αυτής, από φορείς του δημόσιου τομέα.
15566/2011
ΘΕΜΑ: Κατευθύνσεις για την ορθή εφαρμογή της διαδικασίας παροχής σύμφωνης γνώμης, που ορίζεται στο άρθρο 30 του Ν.3498/2006 (Φ.Ε.Κ. 230/Α') περί τουριστικής προβολής των φορέων του στενού και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Α.Π. 14840/2012
Θέμα: «Κατευθύνσεις για την ορθή εφαρμογή της διαδικασίας παροχής σύμφωνης γνώμης, που ορίζεται στο άρθρο 30 του Ν.3498/2006 (Φ.Ε.Κ. 230/Α’) περί τουριστικής προβολής των φορέων του στενού και του ευρύτερου δημόσιου τομέα».
ΝΣΚ/19/2021
Α) Εάν απαιτείται η παροχή σύμφωνης γνώμης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 50 του ν. 4569/2018, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 71 του ν. 4635/2019 για τη μετάταξη της υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, Λ.A. στην ΑΑΔΕ. Β) Εάν, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, απαιτείται η παροχή σύμφωνης γνώμης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την έκδοση απόφασης παράτασης απόσπασης του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, Κ.Σ. στην Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης της Γενικής Γραμματείας Υποδοχής Αιτούντων Άσυλο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.(...)Α) Η παροχή σύμφωνης γνώμης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δεν απαιτείτο μεν για τη μετάταξη της υπαλλήλου Λ.A. του e-ΕΦΚΑ στην ΑΑΔΕ, υπό το προϊσχύσαν άρθρο 8 παρ. 1 του ν. 4652/2020, πλην όμως για την ολοκλήρωση της εν λόγω διαδικασίας υπό το ισχύον καθεστώς του άρθρου 71 του ν. 4635/2019, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 52 του ν. 4756/2020, η σύμφωνη αυτή γνώμη απαιτείται (κατά πλειοψηφία). Β) Σύμφωνα με το άρθρο 71 του ν. 4635/2019, όπως ίσχυε προ της αντικατάστασής του με το άρθρο 52 του ν. 4756/2020, για την έκδοση της κοινής Υπουργικής απόφασης παράτασης απόσπασης του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, Κ.Σ. στην Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης της Γενικής Γραμματείας Υποδοχής Αιτούντων Άσυλο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου της 18.8.2020, απαιτείτο η παροχή σύμφωνης γνώμης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (κατά πλειοψηφία).
12710/860/Φ.15/2007
Χορήγηση σύμφωνης γνώμης, από υγειονομική άποψη, σε δραστηριότητες του ν. 3325/2005 (ΦΕΚ 68Α΄) «Ίδρυση και λειτουργία βιομηχανικών και βιοτεχνικών εγκαταστάσεων στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης και άλλες διατάξεις».
ΕΑΑΔΗΣΥ/ΓΝΩΜΗ Δ.107/2018
Παροχή σύμφωνης γνώμης της Αρχής για την προσφυγή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση έργου με τίτλο: «Αντιδιαβρωτικά-αντιπλημμυρικά έργα καμένων εκτάσεων Γερανείων Ορέων 2018 Δήμου Μεγαρέων», συνολικού προϋπολογισμού 13.438.480,00€, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ήτοι 10.837.483,87 μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ λόγω κατεπείγουσας ανάγκης.
37122/2023
Οδηγίες προς τις αναθέτουσες αρχές αναφορικά με την υποβολή αιτημάτων για παροχή σύμφωνης γνώμης από την Επιτροπή της παρ. 9 του άρθρου 73 του ν. 4412/2016 (περί επάρκειας ή μη μέτρων αυτοκάθαρσης)». ΑΔΑ:6Β6Ξ46ΜΤΛΡ-ΩΟ0
ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)/142/2014
Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε εταιρεία για παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, για τους λόγους ότι : α) τόσο κατά το χρόνο έγκρισης της ως άνω ανάθεσης όσο και κατά το χρόνο σύναψης της οικείας σύμβασης, δεν είχε εκδοθεί σχετική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης που να καλύπτει το σύνολο του απαιτούμενου ποσού κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 21 του ν.2362/1995, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο, (η εκδοθείσα απόφαση ανάληψης δαπάνης αφορούσε ποσό ουσιωδώς μικρότερο εκείνου που απαιτείτο για την κάλυψη της συνολικής δαπάνης), β) μη νομίμως το Νοσοκομείο προσέφυγε στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης για την ανάθεση των ανωτέρω υπηρεσιών, για ένα έτος, χωρίς την προγενέστερη υποβολή σχετικού αιτήματος στην Ε.Α.Δ.Η.Σ.Υ. για την παροχή σύμφωνης γνώμης, ενώ η προϋπολογισμένη δαπάνη της σύμβασης (319.229,86 ευρώ σε ετήσια βάση), εμπίπτει στο πεδίο του π.δ.60/2004, περαιτέρω δε, κατά το χρόνο υπογραφής της σύμβασης, η εν λόγω αρχή είχε εκδόσει απορριπτική απόφαση για παροχή σύμφωνης γνώμης και γ) δεν συντρέχουν για την επίμαχη ανάθεση με την διαδικασία της διαπραγμάτευσης, οι προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 25 παρ.1 γ του π.δ. 60/2007, που αξιώνουν την συνδρομή απρόβλεπτων περιστάσεων.