2/123525/ΔΕΠ/2022
Τύπος: Έγγραφα
«Αποδοχές Δικηγόρου που συνεχίζει να εργάζεται μετά την συνταξιοδότησή του»
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2/95522/ΔΕΠ/2021
«Αποδοχές υπαλλήλου που συνεχίζει να εργάζεται μετά την συνταξιοδότησή του»
ΝΣΚ/145/2024
Ερωτάται εάν: α) δύναται ιδιωτικός εκπαιδευτικός να εργάζεται σε ιδιωτικό σχολείο και μετά τη συνταξιοδότησή του (πριν συμπληρώσει το 70ο έτος ηλικίας ή και αφού το έχει συμπληρώσει), β) δύναται δημόσιος εκπαιδευτικός να εγγραφεί στην Επετηρίδα Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών και να εργαστεί σε ιδιωτικό σχολείο μετά τη συνταξιοδότησή του (πριν συμπληρώσει το 70ο έτος ηλικίας ή και αφού το έχει συμπληρώσει), γ) πρέπει ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός να απολύεται με τη συμπλήρωση του 70ου έτους ηλικίας, εφόσον δεν επιτρέπεται να προσληφθεί πέραν του 70ου έτους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Δύναται ιδιωτικός εκπαιδευτικός και μετά τη συνταξιοδότησή του να προσληφθεί σε ιδιωτικό σχολείο, εφόσον δεν έχει συμπληρώσει το 70ο έτος ηλικίας του. Μετά τη συμπλήρωση του έτους αυτού δεν δύναται να προσληφθεί, αλλά μπορεί να εξακολουθήσει να εργάζεται σε ιδιωτικό σχολείο, χωρίς ηλικιακό περιορισμό (ομόφωνα). β) Δύναται δημόσιος εκπαιδευτικός μετά τη συνταξιοδότησή του να εγγραφεί στην Επετηρίδα Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών και να προσληφθεί σε ιδιωτικό σχολείο, εφόσον δεν έχει συμπληρώσει το 70ο έτος ηλικίας του, και να εξακολουθήσει να εργάζεται σε αυτό μετά τη συμπλήρωση του παραπάνω έτους (ομόφωνα). γ) Δεν είναι, συνεπώς, υποχρεωτική η απόλυση ιδιωτικού εκπαιδευτικού με τη συμπλήρωση του 70ου έτους ηλικίας του (ομόφωνα).
ΝΣΚ/310/2011
Περικοπή ή μη του ποσού της σύνταξης και δυνατότητα ή όχι, αναγνώρισης ως συντάξιμου, του χρόνου ασφάλισης των συνταξιούχων του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους να εργάζονται σε επιχειρήσεις που, κάποτε ανήκαν στον δημόσιο τομέα, στη συνέχεια όμως, εξήλθαν απ’ αυτόν.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η απαγόρευση που θεσπίζουν οι διατάξεις των παρ.1 και 5 του άρθρου 58 του Π.Δ. 1041/1979, αναφορικά με τη μη αναγνώριση ως συντάξιμου στο Δημόσιο, καθώς και στους άλλους ασφαλιστικούς φορείς, του χρόνου ασφάλισης των συνταξιούχων γενικά του Δημοσίου ή του δημόσιου τομέα του άρθρου 1 παρ.6 του Ν. 1256/1982, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους, να απασχολούνται σε επιχειρήσεις του τομέα αυτού, και να λαμβάνουν ταυτοχρόνως σύνταξη και αποδοχές, δεν επηρεάζεται από την έξοδο των επιχειρήσεων αυτών, από τον ειρημένο τομέα. (ομοφ.) β) Οι εν λόγω συνταξιούχοι, υπόκεινται και στους θεσπιζόμενους με τη διάταξη της παρ. 14 του άρθρου 8 του Ν. 2592/1998 περιορισμούς (κατά 70 %) του ποσού της αποληπτέας σύνταξής τους, ακόμη και στη περίπτωση που, οι ως άνω, υπαγόμενες αρχικά στο δημόσιο τομέα του άρθρου 1 παρ.6 του Ν. 1256/1982, επιχειρήσεις στις οποίες παρείχαν αυτοί, μετά τη συνταξιοδότησή τους, τις υπηρεσίες τους, στη συνέχεια ιδιωτικοποιήθηκαν ή εξήλθαν από τον δημόσιο αυτό τομέα, στα πλαίσια των ρυθμίσεων του Ν. 3429/2005 ή άλλου νόμου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/33/2011
α) Η απαγόρευση που θεσπίζουν οι διατάξεις των παρ.1 και 5 του άρθρου 58 του Π.Δ. 1041/1979, αναφορικά με τη μη αναγνώριση ως συντάξιμου στο Δημόσιο, καθώς και στους άλλους ασφαλιστικούς φορείς, του χρόνου ασφάλισης των συνταξιούχων γενικά του Δημοσίου ή του δημόσιου τομέα του άρθρου 1 παρ.6 του Ν. 1256/1982, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους, να απασχολούνται σε επιχειρήσεις του τομέα αυτού, και να λαμβάνουν ταυτοχρόνως σύνταξη και αποδοχές, δεν επηρεάζεται από την έξοδο των επιχειρήσεων αυτών, από τον ειρημένο τομέα. (ομοφ.) β) Οι εν λόγω συνταξιούχοι, υπόκεινται και στους θεσπιζόμενους με τη διάταξη της παρ. 14 του άρθρου 8 του Ν. 2592/1998 περιορισμούς (κατά 70 %) του ποσού της αποληπτέας σύνταξής τους, ακόμη και στη περίπτωση που, οι ως άνω, υπαγόμενες αρχικά στο δημόσιο τομέα του άρθρου 1 παρ.6 του Ν. 1256/1982, επιχειρήσεις στις οποίες παρείχαν αυτοί, μετά τη συνταξιοδότησή τους, τις υπηρεσίες τους, στη συνέχεια ιδιωτικοποιήθηκαν ή εξήλθαν από τον δημόσιο αυτό τομέα, στα πλαίσια των ρυθμίσεων του Ν. 3429/2005 ή άλλου νόμου. (ομοφ.)
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/51/2018
Καταβολή μισθοδοσίας δικηγόρου Δήμου με έμμισθη εντολή:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως ο νεοπροσληφθείς δικηγόρος … κατετάγη, ως δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, στο 15ο και όχι στο 3ο μισθολογικό κλιμάκιο, απορριπτομένου ως αβασίμου του περί του αντιθέτου λόγου διαφωνίας της αναπληρώτριας Επιτρόπου. Και τούτο, διότι η κατάταξή του, ως δικηγόρου παρ’ Αρείω Πάγω, στο 15ο μισθολογικό κλιμάκιο υπαγορεύεται από τις επιτακτικού χαρακτήρα διατάξεις του άρθρου 44 του Κώδικα περί Δικηγόρων και του άρθρου 9 του ν. 4354/2015, οι οποίες καθορίζουν τα κατώτατα δυνατά όρια των απολαβών των με πάγια αντιμισθία αμειβόμενων δικηγόρων. Ο όρος δε της 29037/17.11.2015 προκήρυξης του Δήμου .., που απαιτούσε ως τυπικό προσόν για την πρόσληψη στην εν λόγω θέση την ιδιότητα των υποψηφίων ως δικηγόρων παρά Πρωτοδίκαις, δεν απέκλειε όπως ο υποψήφιος δικηγόρος έχει ιδιότητα ανώτερη αυτής του δικηγόρου παρά Πρωτοδίκαις, ήτοι να έχει την ιδιότητα δικηγόρου παρ’ Αρείω Πάγω, δεδομένου ότι και ένας δικηγόρος παρά Πρωτοδίκαις δύναται να εξελιχθεί σε δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω, με την συνδρομή των προβλεπόμενων στις οικείες διατάξεις του Κώδικα των Δικηγόρων προϋποθέσεων, οπότε διαμορφώνεται αντίστοιχα και η κατάταξη σε μισθολογικό κλιμάκιο .(....)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη, πλην όμως αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2017, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
ΝΣΚ/67/2016
Επίσχεση εργασίας υπαλλήλου Υπουργείου Πολιτισμού, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου – Καταχρηστικότητα της συνέχισης άσκησης του δικαιώματος αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υπάλληλος του Δημοσίου, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνεχίζει την επίσχεση εργασίας παρά την καταβολή τμήματος των οφειλομένων δεδουλευμένων αποδοχών. Υπό προϋποθέσεις, η αρμόδια υπηρεσία δύναται να κρίνει ως καταχρηστική την άσκηση του εν λόγω δικαιώματος, ώστε να μην οφείλονται οι αποδοχές του σχετικού διαστήματος
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/207/2019
Καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, η εντελλόμενη δαπάνη, ανεξαρτήτως του εσφαλμένου χαρακτηρισμού της ως επιδόματος θέσης ευθύνης, - αφού οι Γενικοί Γραμματείς των Δήμων δεν δικαιούνται επίδομα θέσης ευθύνης, πλην όμως δικαιούνται της τυχόν προκύπτουσας διαφοράς με τις αποδοχές των υπαλλήλων ειδικών θέσεων 1ου βαθμού, - είναι νόμιμη. Και τούτο διότι οι αποδοχές του φερόμενου ως δικαιούχου Γενικού Γραμματέα του Δήμου ....., κατά παράβαση του κατά τα ανωτέρω τιθέμενου κατώτερου ορίου των αποδοχών του, είναι κατώτερες των αποδοχών των υπαλλήλων ειδικών θέσεων 1ου βαθμού, το δε εντελλόμενο ποσό αντιστοιχεί στην προκύπτουσα διαφορά προκειμένου να εξομοιωθούν οι σχετικές αποδοχές. Δεν ασκεί δε επιρροή το γεγονός ότι με την καταβολή της διαφοράς αυτής στον Γενικό Γραμματέα του Δήμου, οι μηνιαίες αποδοχές του υπερβαίνουν τις αποδοχές που αντιστοιχούν στο προβλεπόμενο ποσοστό 65% επί της αντιμισθίας του οικείου Δημάρχου (2.565 ευρώ), καθόσον, σύμφωνα με τη διέπουσα το μισθολογικό καθεστώς των Γενικών Γραμματέων των Δήμων κ.υ.α. το κατώτερο όριο των αποδοχών του φερόμενου ως δικαιούχου μετακλητού υπαλλήλου, το οποίο αντιστοιχεί στο ύψος των αποδοχών των υπαλλήλων ειδικών θέσεων 1ου βαθμού, όπως αυτές νοούνται κατά το ν. 4354/2015, τίθεται ανεξαρτήτως των αποδοχών που προκύπτουν από την ανωτέρω ποσόστωση επί της αντιμισθίας του Δημάρχου.
ΝΣΚ/141/2010
Αναγνώριση του χρόνου απασχόλησης μετά τη συνταξιοδότηση από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, συνταξιούχου-εργαζομένου στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Δυνατότητα επανυπολογισμού της ασφαλιστικής του κλάσης, βάσει του άρθρου 29 παρ. 7 εδ. γ΄ του ΑΝ 1846/1951.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για τους καλλιτέχνες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους να απασχολούνται με την αυτή (καλλιτεχνική) ειδικότητα στον ίδιο εργοδότη (Ε.Λ.Σ.) τελούντες υπό καθεστώς αναστολής της σύνταξή τους, ισχύει η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 3 του Ν. 3518/2006, η οποία επιτρέπει σε αυτούς, όμως μόνο για το από 1-1-2002 και εφεξής χρονικό διάστημα, να αναγνωρίσουν ως συντάξιμο τον διανυθέντα μετά τη συνταξιοδότησή τους χρόνο, καθώς επίσης και να τον αξιοποιήσουν για τον επανυπολογισμό της σύνταξής τους, βάσει του τεκμαρτού ημερομισθίου της ασφαλιστικής κλάσης κατάταξης των νέων – προερχομένων από τη νέα απασχόλησή τους – αποδοχών και υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι αυτοί έχουν πραγματοποιήσει 1.500 τουλάχιστον Η.Ε. υπό καθεστώς αναστολής καταβολής της σύνταξής τους.
ΝΣΚ/44/2020
Υποχρέωση αποδοχής από τον Υπουργό Δικαιοσύνης υποβληθείσας αίτησης παραίτησης δικηγόρου, για τον οποίο διαπιστώθηκε ότι δεν διαθέτει πτυχίο Νομικής Σχολής ή ανάκλησης του διορισμού του ως δικηγόρου.(...)Μετά την αμετάκλητη καταδίκη δικηγόρου για αδίκημα το οποίο αποτελεί κώλυμα διορισμού, ο Υπουργός Δικαιοσύνης υποχρεούται να εκδώσει διαπιστωτική πράξη απώλειας της δικηγορικής του ιδιότητας (ομόφωνα), και, ως εκ τούτου, παρέλκει η αποδοχή της μεταγενεστέρως υποβληθείσας παραίτησής του (κατά πλειοψηφία). Περαιτέρω, με δεδομένη τη διαπίστωση ότι κατά τον κρίσιμο χρόνο του διορισμού του, ως δικηγόρου, ο ως άνω δεν κατείχε πτυχίο Νομικής Σχολής, ο Υπουργός Δικαιοσύνης θα πρέπει να προβεί και σε ανάκληση του διορισμού του ως δικηγόρου (ομόφωνα), για την οποία δεν απαιτείται η τήρηση της διαδικασίας διορισμού του (κατά πλειοψηφία ).
ΝΣΚ/352/2008
Διακοπή της συντάξεως συνταξιούχου λόγω αναπηρίας, ο οποίος εξακολουθεί και εργάζεται.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εάν συνταξιούχος αναπηρίας εξακολουθεί και εργάζεται και αποκερδαίνει από την εργασία του αυτήν, ανάλογα με το βαθμό της αναπηρίας του, περισσότερα από όσα κερδίζει υγιής απασχολούμενος, σύμφωνα με τους γενικούς όρους αμοιβής, τότε διακόπτεται η σύνταξη. Με τη ρύθμιση αυτή, η οποία έχει εφαρμογή σε νέους (μετά την 1-1-1993) και παλαιούς (πριν την 31-12-1992) ασφαλισμένους, καταργήθηκαν οι ειδικότερες διατάξεις των καταστατικών των Ταμείων, που ρύθμιζαν τα ίδια θέματα με άλλο τρόπο. (πλειοψ.)