Ο. 3062/2024
Τύπος: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΠΟΛ
Κοινοποίηση των άρθρων 41 και 51 του ν. 5157/2024 «Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού - Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας - Σύνταξη αναπηρίας από κοινή νόσο και άλλες διατάξεις.» (Α΄187)
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Γ4γ/Γ.Π.οικ.65342/2024
Τρόπος, διαδικασία και καθορισμός κριτηρίων κάλυψης κενών και κενούμενων θέσεων υπόχρεων και μη υπόχρεων προσωπικών ιατρών του άρθρου 8 του ν. 5157/2024 «Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού - Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας - Σύνταξη αναπηρίας από κοινή νόσο και άλλες διατάξεις» (Α’ 187).
Γ1α/Γ.Π.οικ.64513/2024
Καθορισμός του τρόπου, των όρων και της διαδικασίας εγγραφής των ληπτών υπηρεσιών υγείας σε προσωπικό ιατρό, και της διαδικασίας και λειτουργίας του συστήματος παραπομπών, σύμφωνα με τον ν. 5157/2024 «Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού - Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας - Σύνταξη αναπηρίας από κοινή νόσο και άλλες διατάξεις» (Α’ 187).
Γ4δ/Γ.Π.οικ.66214/2024
Καθορισμός του περιεχομένου, του χρόνου και του τρόπου παροχής υπηρεσιών προσωπικού ιατρού από ειδικευόμενους ιατρούς, καθώς και των προϋποθέσεων, του ύψους, του χρόνου και της διαδικασίας καταβολής του οικονομικού κινήτρου της παρ. 2 του άρθρου 10 του ν. 5157/2024 «Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού - Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας - Σύνταξη αναπηρίας από κοινή νόσο και άλλες διατάξεις» (Α’ 187).
Ν.5157/2024
Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού - Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας - Σύνταξη αναπηρίας από κοινή νόσο και άλλες διατάξεις.
1697172/2024
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 37/2024: "Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 43 του Ν. 5157/2024 - Χορήγηση σύνταξης λόγω αναπηρίας από κοινή νόσο - Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 11Α του Ν. 4387/2016" ΑΔΑ:ΨΧΕ646ΜΑΠΣ-ΘΡΚ
17675/2023
Σύνταξη λόγω αναπηρίας από κοινή νόσο – Προσθήκη άρθρου 11Α στον ν. 4387/2016. Γνωστοποίηση των διατάξεων του άρθ. 26 του ν. 4997/2022.». ΑΔΑ:ΩΧΚΞ46ΜΑΠΣ-ΔΑ5 ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 3/2023
A.1075/2025
Καθορισμός διαδικασίας υποβολής του ερωτήματος προς την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) και του τύπου της χορηγούμενης από αυτήν απάντησης, καθώς και κάθε άλλου θέματος σχετικού με την εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 41 του ν. 5157/2024 (A΄ 187) για τον εφαρμοστέο συντελεστή Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) σε αγαθά ή/και υπηρεσίες δημοσίων συμβάσεων του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευόμενων αυτού φορέων.
ΔΟΛΚΕΠ/Φ15/35/οικ.27458/2011
Καθορισμός της διοικητικής διαδικασίας καταγραφής των δικαιούχων επιδόματος αναπηρίας (τυφλότητα, κωφαλαλία, τετραπληγία, παραπληγία,ακρωτηριασμός σε ασφαλισμένους του Δημοσίου και ανασφαλίστους, βαριά νοητική καθυστέρηση,εγκεφαλική παράλυση, βαριά αναπηρία, συγγενή αιμολυτική αναιμία, συγγενή αιμορραγική διάθεση, Σ.Ε.Α.Α, νόσο του Χάνσεν και επίδομα κίνησης), δικαιούχων επιδόματος απροστάτευτων ανηλίκων, δικαιούχων επιδόματος ομογενών, δικαιούχων επιδόματος στεγαστικής συνδρομής συνταξιούχων υπερηλίκων ΟΓΑ και δικαιούχων διατροφικού επιδόματος νεφροπαθών και μεταμοσχευμένων, η οποία διεκπεραιώνεται μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ)
Φ.80000/ΟΙΚ.32449/1078/2015
Κοινοποίηση των άρθρων 11, 21, 22, 24, 41 και 42 του νόμου 4331/2015 «Μέτρα για την ανακούφιση των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ), την απλοποίηση της λειτουργίας των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής και συναφή ασφαλιστικά ζητήματα και άλλες διατάξεις (ΑΔΑ:ΩΔΖΣ465ΘΙΩ-Χ2Λ)
ΝΣΚ/269/2012
Δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων της παρ.3 του άρθρου 12 του Ν.1976/1991 (ασφαλιστική αναπηρία) σε νεοασφαλιζόμενους από 1-1-1993 και εφεξής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η περί συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας νομοθεσία του ΙΚΑ, επεκτείνεται, με το άρθρο 25 του Ν.2084/1992, στους από 1-1-1993 νέους ασφαλισμένους όλων ανεξαιρέτως των εποπτευομένων από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ασφαλιστικών φορέων, οι οποίοι πλέον υποχρεούνται να συνταξιοδοτούν για την αιτία αυτή τους ασφαλισμένους τους, με τα προβλεπόμενα στο ΙΚΑ ποσοστά ασφαλιστικής αναπηρίας (50%, 67% και 80%). Ενόψει της μη παραπομπής, με το άρθρο αυτό, στη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 12 του Ν.1976/1991, αλλά μόνο σε εκείνη της παρ. 1 του άρθρου 27 του Ν.1902/1990, σαφώς συνάγεται, ότι η ιατρική αναπηρία της ανωτέρω κατηγορίας ασφαλισμένων, μπορεί να προσαυξηθεί, με βάση ασφαλιστικά κριτήρια, το πολύ κατά ποσοστό 15%, και όχι με 17 ποσοστιαίες μονάδες, που ισχύουν για τους μέχρι 31-12-1992 παλαιούς ασφαλισμένους. Συνεπώς, η κρίση για την αναπηρία των ως άνω φορέων, διέρχεται υποχρεωτικώς από δύο στάδια: α) αυτό των υγειονομικών επιτροπών των ΦΚΑ και από 1-9-2011 των αντιστοίχων επιτροπών των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), οι οποίες αποφαίνονται δεσμευτικά, όχι μόνο ως προς το ποσοστό ιατρικής αναπηρίας του ασφαλισμένου, βάσει των παθήσεών του, αλλά και ως προς την επίδραση τούτων στην καθολική ικανότητά του για άσκηση του συνήθους ή παρεμφερούς επαγγέλματός του ή την ανάκτηση της ικανότητας αυτής, δηλ. και επί κριτηρίου ασφαλιστικής αναπηρίας και β) εκείνο των ασφαλιστικών οργάνων των ως άνω φορέων, που προσδιορίζουν την αναπηρία, επί τη βάσει των λοιπών ασφαλιστικών κριτηρίων (ηλικίας, μόρφωσης, δεξιοτήτων κ.λπ.). Οι φορείς που μέχρι πρότινος και με βάση τη νομοθεσία τους, χορηγούσαν σύνταξη αναπηρίας, στους νεοασφαλιζόμενους τους, στηριζόμενοι αποκλειστικά και μόνο σε ιατρικά κριτήρια, θα χορηγούν πλέον, τέτοια σύνταξη, σ’ αυτούς, βασιζόμενοι και σε ασφαλιστικά κριτήρια, κατά την διέπουσα και αυτούς περί αναπηρίας νομοθεσία του ΙΚΑ. (ομοφ.)