ΝΣΚ/97/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Συμπλήρωση – Διευκρίνιση προσφοράς σε δημοπρασία δημοσίου έργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Νομίμως απορρίπτεται προσφορά τεχνικής εταιρίας, η οποία συμμετείχε σε ανοικτό διαγωνισμό εκτελέσεως δημοσίου έργου, στα πλαίσια δε απαίτησης ειδικού όρου της διακήρυξης για υποβολή πιστοποιητικού εμπειρίας στην κατασκευή προκατασκευασμένων κτιρίων, κατέθεσε πιστοποιητικό καλής εκτέλεσης για έργα που δεν είχαν ολοκληρωθεί. β) Δεν επιτρέπεται, μετά την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής των προσφορών, η κατάθεση από την ίδια εταιρία, προς συμπλήρωση της προσφοράς της, νέων πιστοποιητικών εμπειρίας για άλλα έργα που είχαν ολοκληρωθεί από αυτήν, καθόσον στην προκειμένη περίπτωση πρόκειται για αντικατάσταση μη νομίμου δικαιολογητικού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/325/2008
Δημόσια έργα – Ακύρωση δημοπρασίας.Η δημοπρασία προς ανάθεσιν εκτελέσεως δημοσίου έργου ακυρώνεται εάν κατ’ αυτήν υπεβλήθη μία μόνον προσφορά, διότι ο συναγωνισμός υπήρξε ανεπαρκής και συνεπώς το έργο πρέπει να επαναδημοπρατηθή.
ΝΣΚ/219/1995
Δημοπρασίες Δημοσίων Εργων. Δικαιολογητικά.Θα πρέπει να αποκλειστούν από δημοπρασία Δημοσίων Εργων, όσοι δεν υπέβαλαν βεβαίωση περί μη οφειλής τους στο ΙΚΑ, μολονότι τούτο δεν περιλαμβάνετο στην οικεία διακήρυξη. Η Διοίκηση χρωμένη σχετικής ευχερείας (άρθρο 28 πδ 23/1993) δύναται να ζητήσει την συμπλήρωση των σχετικών πιστοποιητικών, δια προσκομίσεως προσφάτων τοιούτων. Η μη προσκόμιση δικαιολογητικού απαιτουμένου από το νόμο ή την διακήρυξη συνεπάγεται τον αποκλεισμό του παραλείψαντος τούτο ενδιαφερομένου. Δυνατή όμως η συμπλήρωση ή διευκρίνηση ήδη προσκομισθέντων πιστοποιητικών.
ΝΣΚ/687/1996
Δημόσια έργα. Δημοπρασία. Οροι.(...)Νόμιμος ο όρος διακηρύξεως δημοπρασίας κατασκευής έργου περί μη καταδίκης των διαγωνιζομένων προσώπων για ποινικό αδίκημα που αφορά την επαγγελματική τους συμπεριφορά, μολονότι τέτοιος όρος προβλέπεται στο π.δ.23/1993, που δεν εφαρμόζεται όμως στην άνω δημοπρασία. Εφ όσον από τα αποσπάσματα των οικείων ποινικών αποφάσεων δεν προκύπτει εάν η ποινική καταδίκη του διαγωνιζομένου στην άνω δημοπρασία αφορά την επαγγελματική του συμπεριφορά ή ως νομίμου εκπροσώπου διαγωνιζομένης εταιρίας ή ατομικής αυτού, μπορεί να ζητηθούν πλήρη αντίγραφα των αποφάσεων τούτων για τη σχετική διευκρίνηση
ΝΣΚ/101/2001
Δημόσια έργα. Δημοπρασία. Υπογραφή σύμβασης εκτέλεσης έργου κατασκευής κλειστού γυμναστηρίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Θ. Ηλιάκης, Νομικός Σύμβουλος Εφόσον δημόσιο έργο έχει προϋπολογισμό διαγωνισμού κατώτερο του ποσοστικού περιορισμού που ορίζει το άρθρο 6 της Οδηγίας 93/37/ΕΟΚ, δεν έχουν εφαρμογή σ αυτό οι διατάξεις των άρθρων 1 και 3 του Ν 2522/1997. Συνεπώς δεν δημιουργείται εξ αυτών κώλυμα για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, η οποία, εφόσον ύστερα από δημοπρασία έχει εγκριθεί αρμοδίως το αποτέλεσμα αυτής και η ανάθεση του έργου, έχει αποδεικτικό και όχι συστατικό χαρακτήρα.
ΑΕΠΠ/1458/2020
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση του πρακτικού της Επιτροπής Αποσφραγίσσης και Αξιολόγησης Διαγωνισμού, στο μέρος που κρίθηκε τεχνικά μη αποδεκτή και απορρίφθηκε η προσφορά της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Παροχή υπηρεσιών εκτέλεσης έργου αντιδιαβρωτικής προστασίας μεταλλικών επιφανειών» με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 456.800,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή αφορά συγκεκριμένα την απόρριψη της προσφοράς της λόγω έλλειψης πιστοποιητικών ποιότητας (ISO 9001/2015, ISO 14001/2015, OHSAS 18001/2007) για την εταιρεία με την οποία συνεργαζόταν, καθώς και λόγω μη συμβατής εμπειρίας σε έργα αμμοβολής κλειστού τύπου και έλλειψης πιστοποιήσεων εμπειρίας για το προσωπικό που θα εκτελούσε εργασίες Θερμικού Ψεκασμού Αλουμινίου (TSA).
ΝΣΚ/333/2003
Ενέργειες της Διοικήσεως για την ολοκλήρωση της διαδικασίας της δημοπρασίας για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής δημοσίου έργου.Σε περίπτωση συγχώνευσης ανωνύμων εταιρειών με απορρόφηση, στην δημοπρασία για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής δημοσίου έργου, μπορεί να συμμετάσχει μόνο η απορροφούσα εταιρεία. Η Προϊσταμένη Αρχή πρέπει να ανακαλέσει την απόφασή της, με την οποία εγκρίθηκε το αποτέλεσμα της δημοπρασίας και ανατέθηκε το έργο στην συγχωνευθείσα με απορρόφηση εταιρεία, και εν συνεχεία να ακυρώσει μερικώς τη διαδικασία της δημοπρασίας, δεδομένου ότι μη νομίμως φέρεται ότι συμμετείχε στη δημοπρασία η συγχωνευθείσα εταιρεία και προτείνεται η ανάθεση του έργου σ’ αυτή και μη νομίμως δεν αποκλείσθηκε η πράγματι συμμετέχουσα στη δημοπρασία απορροφούσα εταιρεία λόγω μη υποβολής του πιστοποιητικού φορολογικής ενημερότητας και της βεβαίωσης των Υπηρεσιών (ΙΚΑ) για την εξόφληση των ασφαλιστικών εισφορών μιας από τις απορροφηθείσες ανώνυμες εταιρείες, και να διατάξει την επανάληψη της δημοπρασίας από το σημείο που έλαβαν χώρα οι παραπάνω σημειωθείσες πλημμέλειες.
ΝΣΚ/452/2001
Δημόσια έργα. Δημοπρασία με προεπιλογή. Συμμετοχή Κοινοπραξιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ν. Μαριόλη, Πάρεδρος. Είναι δυνατή η συμμετοχή προεπιλεγείσας Κοινοπραξίας στο Β΄στάδιο διαγωνισμού κατασκευής δημοσίων έργων μετά την αποχώρηση μέλους της, εφόσον με τη νέα σύνθεσή της πληροί τους βασικούς όρους της προκήρυξης και είναι ικανή να αναλάβει την κατασκευή του έργου.
ΝΣΚ/478/2001
Δημόσια έργα. Προϋποθέσεις συμμετοχής εργοληπτικών επιχειρήσεων σε διαγωνισμούς κατασκευής δημόσιων έργων σύμφωνα με την καθαρή τους θέση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προβλεπόμενη από το άρθρο 16 παρ.7 εδ.9 του Ν 1418/84 (όπως ισχύει) δυνατότητα συμμετοχής μιας εργοληπτικής επιχείρησης Η τάξης σε δημοπρασία για την κατασκευή ενός δημόσιου έργου με βάση την καθαρή της θέση και η προβλεπόμενη από το επόμενο εδάφιο της ίδιας παραγράφου επίκληση της καθαρής της θέσης μπορεί να λάβει χώρα όχι μόνο στις περιπτώσεις που η εταιρεία συμμετέχει μόνη της (αυτοτελώς) στη δημοπρασία αλλά και όταν συμμετέχει σε κοινοπραξία με άλλες εργοληπτικές επιχειρήσεις της ίδιας τάξης.
ΑΕΠΠ/1061/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που ενέκρινε την αποδοχή της προσφοράς της εταιρείας «…Α.Ε.», επικαλούμενη πλημμέλειες όπως παράτυπη συμπλήρωση ΤΕΥΔ, ανακριβή συμπλήρωση ΤΕΥΔ, μη επαρκή απόδειξη εμπειρίας τεχνιτών, έλλειψη νομιμοποιητικών εγγράφων, μη προσκόμιση πίνακα συμμόρφωσης και ατέλειες στη συμπλήρωση ΤΕΥΔ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την 'Προμήθεια Υπηρεσιών Συντήρησης, Επισκευής και Επιτήρησης Λειτουργίας του Ηλεκτρομηχανολογικού Η/Μ Εξοπλισμού' με προϋπολογισμό 192.000,00€ χωρίς ΦΠΑ.
ΝΣΚ/13/2001
Δημόσια έργα. Προσφορά. Παράλειψη. Απόρριψη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η προβλεπόμενη από το άρθρο 3 παρ.1 εδ.τρίτο της Δ17α/07/37/ΦΝ402/3-7-2000 (867, τ.Β) αποφάσεως του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ υποχρέωση αναγραφής - από τους μετέχοντες σε διαγωνισμό για την κατασκευή ενός δημοσίου έργου - ολόγραφα, του ποσού της συνολικής προσφερόμενης δαπάνης των εργασιών, δεν τάσσεται με ποινή απαραδέκτου της προσφοράς.