×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/86/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ειδικότεροι όροι απασχόλησης πρώην μελών Δ.Ε.Π. και νυν συνταξιούχων του Δημοσίου σε μεταπτυχιακά προγράμματα των Α.Ε.Ι. – Ανώτατο όριο αποδοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Συνταξιούχοι του Δημοσίου, πρώην μέλη Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι., που παρέχουν διδακτικό έργο στα μεταπτυχιακά προγράμματα των Α.Ε.Ι., λαμβάνουν το 30% της δικαιούμενης σύνταξής τους, εφόσον η απασχόλησή τους υπερβαίνει τις 10 ώρες εβδομαδιαίως. 2. Για την καταβολή της αμοιβής τους για την απασχόλησή τους, έστω και με μειωμένο ωράριο, πρέπει να προσκομίζεται στον εκκαθαριστή των αποδοχών τους (Ε.Λ.Κ.Ε.), βεβαίωση της αρμόδιας Διεύθυνσης της Υπηρεσίας Συντάξεων, περί δήλωσης της κατοχής της θέσης, επί ποινή αναστολής της καταβολής των αποδοχών, σε περίπτωση δε καταβολής τους χωρίς την κατάθεση της ως άνω βεβαίωσης, θα πρέπει να τους καταλογίζεται με πράξη του αρμοδίου οργάνου (υπηρεσία συντάξεων) το ποσό που εισέπραξαν αχρεωστήτως με τη σύνταξή τους. 3. Οι συνολικές απολαβές αυτών (σύνταξη και αποδοχές) υπόκεινται μέχρι την 28-2-2010 στον περιορισμό του ανώτατου ορίου των αποδοχών του Προέδρου του Αρείου Πάγου, όπως είχαν διαμορφωθεί κατά την 20-8-2008, ενώ μετά την 1-3-2010 υπόκεινται στο όριο των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, στο οποίο, όμως, από 19-5-2010 δεν συμπεριλαμβάνονται οι αμοιβές από κάθε είδους ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που εκτελούνται από τους Ε.Λ.Κ.Ε. των Α.Ε.Ι., τα οποία χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους. 4. Σε περίπτωση υπέρβασης των ως άνω ορίων θα πρέπει οι αρμόδιοι εκκαθαριστές (Ε.Λ.Κ.Ε.) να παρακρατούν ή να μεριμνούν για τον καταλογισμό υπέρ του οργάνου που κατέβαλε τα επιπλέον ποσά, σε περίπτωση δε είσπραξης υπερβάλλοντος ποσού αυτός που τα εισέπραξε οφείλει να το επιστρέψει και να προσκομίσει στον εκκαθαριστή αποδοχών το σχετικό αποδεικτικό κατάθεσής του κατ άρθρο 6 παρ.4 του Ν 1256/1982. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/174/2017

Ερωτάται αν οι αμοιβές των μελών του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π. ) των Πανεπιστημίων, που προέρχονται από συμμετοχή τους σε κάθε είδους προγράμματα των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους, υπόκεινται σε ισχύον ανώτατο όριο αμοιβών. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Οι αμοιβές των μελών ΔΕΠ των Πανεπιστημίων ,που προέρχονται από συμμετοχή τους σε κάθε είδους προγράμματα των Ε.Λ.Κ.Ε. των Α.Ε.Ι. και χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους, δεν αποτελούν αμοιβές από κατοχή δεύτερης θέσεως, αλλά παρεχόμενη, επιτρεπτή άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος, στο πλαίσιο της κύριας οργανικής τους θέσης και συνεπώς δεν υπόκεινται σε ανώτατο όριο . Οι συγκεκριμένες δε διατάξεις, που προβλέπουν τη συμμετοχή των μελών ΔΕΠ στα προγράμματα αυτά και καθορίζουν τις εν λόγω αμοιβές , των οποίων ζητήθηκε η ερμηνεία από το Ν.Σ.Κ ( παρ. 6 άρθρου 6 του ν.3086/ 2002 , A’ 324 ), δεν θέτουν προϋποθέσεις για την εξαίρεσή τους από το ανώτατο όριο αμοιβών.


ΝΣΚ/63/2018

Υπάλληλοι με συμβάσεις μίσθωσης έργου, σε προγράμματα χρηματοδοτούμενα αμιγώς από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους ή σε αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) των ΑΕΙ, οι οποίοι κατέχουν οργανικές θέσεις σε διαφορετικούς από τα εν λόγω ΑΕΙ φορείς - Υπαγωγή τους α) στα ανώτατα όρια πρόσθετων αποδοχών του άρθρου 104 παρ. 2 του Συντάγματος, του άρθρου 41 του ν. 3528/2007 και του άρθρου 28 του ν.4354/2015, β) στη μείωση αποδοχών της παρ.10 του άρθρου 25 του ν.4354/2015. Οι υπάλληλοι που υπάγονται στο Κεφάλαιο Β΄ του ν. 4354/2015, απασχολούμενοι με συμβάσεις μίσθωσης έργου σε προγράμματα χρηματοδοτούμενα αμιγώς από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους ή σε αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα των Ε.Λ.Κ.Ε. των Πανεπιστημίων, κατέχουν δε οργανικές θέσεις σε διαφορετικούς από τα εν λόγω Α.Ε.Ι. φορείς, α) υπόκεινται στα ανώτατα όρια πρόσθετων αποδοχών ή αμοιβών αφενός της παρ. 2 του άρθρου 104 του Συντάγματος και αφετέρου του άρθρου 41 του ν. 3528/2007 και του άρθρου 28 του ν. 4354/2015 και β) δεν υπόκεινται στη μείωση των αποδοχών που προβλέπεται στην παρ.10 του άρθρου 25 του ν.4354/2015 (ομόφ.).


ΝΣΚ/3/2022

Ανώτατο όριο πρόσθετων αποδοχών ή απολαβών μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ) κατά την παράγραφο 2 του άρθρου 104 του Συντάγματος.(...)Οι αμοιβές των μελών του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ) που προέρχονται από τη συμμετοχή τους σε ερευνητικά ή μεταπτυχιακά προγράμματα Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) χρηματοδοτούμενα αποκλειστικά από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους, δεν υπόκεινται στο προβλεπόμενο από το άρθρο 104 παρ. 2 του Συντάγματος ανώτατο όριο πρόσθετων αποδοχών ή απολαβών (ομόφωνα).


ΝΣΚ/18/2024

Ερωτάται: α) Πώς διαμορφώνεται η υπηρεσιακή κατάσταση των μελών Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) των Α.Ε.Ι. ως προς το όριο των πρόσθετων αμοιβών από τη συμμετοχή τους σε έργα/προγράμματα των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε) των Α.Ε.Ι., τα οποία χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους και, συγκεκριμένα, εάν οι εν λόγω αμοιβές υπάγονται στο όριο αμοιβών του άρθρου 104 παρ. 2 του Συντάγματος. β) Σε περίπτωση αρνητικής απάντησης στο πρώτο ερώτημα και λαμβάνοντας υπόψη ότι οι πρόσθετες αυτές αμοιβές εξαιρούνται από το όριο αποδοχών της παραγράφου 1 του άρθρου 28 του ν. 4354/2015, σύμφωνα με το άρθρο 246 παρ. 3 του ν. 4957/2022, αν αυτές υπόκεινται σε κάποιο άλλο όριο αμοιβών, όπως το ύψος αμοιβής του Προέδρου του Αρείου Πάγου, κατά το άρθρο 14 του ν. 2703/1999, όπως αυτό ερμηνεύεται από το άρθρο 34 παρ. 4 του ν. 2768/1999 ή το όριο πρόσθετων αμοιβών κατά το άρθρο 15 του ν. 2703/1999.(..) α) Οι πρόσθετες αποδοχές - αμοιβές των μελών Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. των Α.Ε.Ι. από τη συμμετοχή τους σε έργα/προγράμματα (ερευνητικά, αναπτυξιακά και εκπαιδευτικά) των Ε.Λ.Κ.Ε. του Α.Ε.Ι. στο οποίο υπηρετούν ή άλλου Α.Ε.Ι., που χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους, δεν υπόκεινται στο προβλεπόμενο από τη συνταγματική διάταξη του άρθρου 104 παρ.2 ανώτατο όριο αμοιβών (ομόφωνα). β) Οι πρόσθετες αυτές αποδοχές εξαιρούνται από το ανώτατο όριο του άρθρου 28 του ν. 4354/2015, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 246 του ν. 4957/2022, όπως η παράγραφος 3 του άρθρου αυτού τροποποιήθηκε με την παράγραφο 8 του άρθρου 30 του ν.5029/2023, οι οποίες δεν επιτρέπουν την εφαρμογή προγενέστερων διατάξεων που όριζαν διαφορετικά ή έθεταν άλλο όριο αμοιβών (ομόφωνα).



ΝΣΚ/170/2018

Ανώτατο όριο πρόσθετων αποδοχών Ερευνητών απασχολούμενων σε ερευνητικά και τεχνολογικά προγράμματα.Οι αμοιβές που καταβάλλονται στους Ερευνητές των Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων του άρθρου 13α του ν.4310/2014, λόγω της συμμετοχής τους σε κάθε είδους προγράμματα των ως άνω φορέων ή των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.), που χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους, καθορίζονται με τους Εσωτερικούς Κανονισμούς Λειτουργίας των ερευνητικών φορέων και δεν υπόκεινται στο ανώτατο όριο πρόσθετων αποδοχών ή απολαβών του άρθρου 104 παρ.2 του Συντάγματος και στο όριο του άρθρου 41 παρ.2 του Υ.Κ. (ν.3528/2007). (ομόφ.) Σχετικές οι γνωμοδοτήσεις υπ’ αριθ.174/2017 και 63/2018 Α΄ Τμήματος ΝΣΚ. Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή


ΝΣΚ/55/2005

Πανεπιστήμιο. Παρακράτηση 15% υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ερευνών σύμφωνα με το Ν 2530/97 και τη με αρ. Φ35/10506/ΙΒ/31.1.2002 Κ.Υ.Α. επί των κερδών των εταίρων δικηγορικής εταιρείας που είναι μέλη Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν υπόκεινται σε παρακράτηση 15% υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ερευνών σύμφωνα με το Ν 2530/97 και τη με αρ. Φ35/10506/ΙΒ/31.1.2002 Κ.Υ.Α. τα κέρδη (μέρισμα) των εταίρων δικηγορικής εταιρείας που είναι μέλη Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι.


103601/Z1/2025

Καθορισμός των όρων και των διαδικασιών επιλογής για τη χορήγηση υποτροφιών του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών σε μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες των ΑΕΙ της Ελλάδας στο πλαίσιο του ΥΠΟΕΡΓΟΥ 1: «Πρόγραμμα χορήγησης υποτροφιών για τη συμμετοχή σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών» της πράξης με τίτλο «Πρόγραμμα χορήγησης υποτροφιών για τη συμμετοχή σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής και για την υποστήριξη της εσωτερικής κινητικότητας υποψηφίων διδακτόρων» με κωδικό ΟΠΣ 6019673 του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027», που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ+).


ΝΣΚ/19/2013

Α.Ε.Ι. – Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών – Επίβλεψη υποψηφίων διδακτόρων – Ορισμός μελών της Τριμελούς Συμβουλευτικής Επιτροπής – Προϋπόθεση ή μη η κατοχή διδακτορικού διπλώματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για την επίβλεψη και καθοδήγηση κάθε υποψήφιου διδάκτορα, ορίζεται από τη Γ.Σ.Ε.Σ., του Τμήματος Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή αποτελούμενη από ένα (1) μέλος Δ.Ε.Π. του οικείου τμήματος της βαθμίδας του Καθηγητή, Αναπληρωτή Καθηγητή ή Επίκουρου Καθηγητή, ως επιβλέπων και άλλα δύο (2) μέλη, τα οποία μπορεί να είναι μέλη Δ.Ε.Π. του ιδίου ή άλλου τμήματος του ιδίου ή άλλου Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, αποχωρήσαντες λόγω ορίου ηλικίας Καθηγητές Α.Ε.Ι., Καθηγητές Α.Σ.Ε.Ι. ή μέλη Ε.Π. των Τ.Ε.Ι. και της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. ή Ερευνητές των βαθμίδων Α΄, Β΄ ή Γ΄ αναγνωρισμένου ερευνητικού κέντρου του εσωτερικού ή εξωτερικού, οι οποίοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος. Το τυπικό προσόν της κατοχής διδακτορικού διπλώματος πρέπει να διαθέτουν μόνον οι Ερευνητές και όχι οι Καθηγητές, οι οποίοι ορίζονται νομίμως με μόνη την ιδιότητά τους.


Φ12/351/1465/2017

Μεταβίβαση της αρμοδιότητας του κύριου διατάκτη των πιστώσεων του Προϋπολογισμού των Γενικών Αρχείων του Κράτους και ορισμός δευτερευόντων διατακτών και εκκαθαριστή αποδοχών του προσωπικού τους.


ΝΣΚ/56/2025

Ερωτάται αν η Διοίκηση του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) υποχρεούται να προχωρήσει, αφενός σε περικοπή των αποδοχών μέλους του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), το οποίο δεν εκτελεί, αδικαιολόγητα, τα υπηρεσιακά του καθήκοντα στο Πανεπιστήμιο από 13.09.2023 και, αφετέρου, σε αναζήτηση των αποδοχών που του καταβλήθηκαν από την παραπάνω ημερομηνία. Σε καταφατική περίπτωση ερωτάται: α) αν θα εφαρμοστούν αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 43 παρ. 2 του Υπαλληλικού Κώδικα, β) ποιο το αρμόδιο όργανο για την έκδοση της πράξης καταλογισμού, γ) ποια η τηρητέα διαδικασία, δ) από ποιο χρονικό σημείο ...(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α. Το αρμόδιο όργανο για την εκκαθάριση των αποδοχών των μελών Δ.Ε.Π. του Α.Π.Θ. οφείλει να προχωρήσει, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 2 παρ. 2 και 43 παρ. 1 και 2 του Υπαλληλικού Κώδικα (Υ.Κ.), στην έκδοση πράξης περικοπής των μισθών και των πάσης φύσης τακτικών αποδοχών του μέλους Δ.Ε.Π. του ερωτήματος, για το χρονικό διάστημα από 13.09.2023 μέχρι 31.01.2025, κατά το οποίο δεν παρέσχε από υπαιτιότητά του, υπηρεσία στο Πανεπιστήμιο. Ακρόαση του μέλους Δ.Ε.Π. πριν την έκδοση της πράξης περικοπής αποδοχών για το ανωτέρω χρονικό διάστημα δεν απαιτείται, επειδή προηγήθηκε η διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης, στο πλαίσιο της οποίας εξετάστηκε, με συνέπεια να έχει λάβει γνώση της πραγματικής και της νομικής αιτίας, για την οποία θα εκδοθεί σε βάρος του η πράξη περικοπής αποδοχών. β. Το ως άνω αρμόδιο όργανο για την εκκαθάριση των αποδοχών των μελών Δ.Ε.Π. του Α.Π.Θ., εφόσον ειδοποιηθεί ότι το μέλος Δ.Ε.Π. του ερωτήματος εξακολούθησε και μετά την 31η.01.2025 να μην παρέχει, υπαιτίως, υπηρεσία στο Πανεπιστήμιο, οφείλει, προκειμένου να αποφασίσει αν θα προχωρήσει, σύμφωνα με τα άρθρα 2 παρ. 2 και 43 παρ. 2 του Υ.Κ., στην έκδοση πράξης περικοπής των αποδοχών του και για μεταγενέστερο της 31ης.01.2025 χρονικό διάστημα, να καλέσει το μέλος Δ.Ε.Π. σε ακρόαση, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 6 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, και ακολούθως, σε περίπτωση που κρίνει ότι συντρέχουν οι ουσιαστικές προϋποθέσεις του άρθρου 43 παρ. 1 του Υ.Κ., να εκδώσει σε βάρος του νέα πράξη περικοπής αποδοχών. γ. Οι παραπάνω πράξεις περικοπής αποδοχών πρέπει, σύμφωνα με τα άρθρα 2 παρ. 2 και 43 παρ. 2 του Υ.Κ., να κοινοποιηθούν με απόδειξη στο μέλος Δ.Ε.Π. του ερωτήματος. Με τις ίδιες πράξεις ή με ξεχωριστό πληροφοριακό έγγραφο πρέπει να κληθεί το μέλος Δ.Ε.Π. να επιστρέψει, ως αχρεωστήτως καταβληθέν, το συνολικά περικοπέν ποσό αποδοχών με ταυτόχρονη ενημέρωση ότι, σε περίπτωση που δεν ανταποκριθεί, ο αρμόδιος εκκαθαριστής αποδοχών θα εκκαθαρίσει γι’ αυτό μηδενικές αποδοχές στις μισθοδοτικές καταστάσεις των μελών Δ.Ε.Π. του Α.Π.Θ. που θα υποβάλλει στην Ε.Α.Π. για τους επόμενους μήνες μέχρι την αφυπηρέτησή του. δ. Διακοπή της προκαταβολής του μηναίου μισθού του μέλους Δ.Ε.Π. του ερωτήματος με έρεισμα την εικαζόμενη εξακολούθηση στο μέλλον της απουσίας του από την εκτέλεση των καθηκόντων του δεν είναι, κατά νόμο, επιτρεπτή. ε. Το ποσό των αχρεωστήτως καταβληθεισών αποδοχών, που δεν θα επιστραφεί μέσω των πράξεων περικοπής των μηνιαίων αποδοχών του μέλους Δ.Ε.Π. του ερωτήματος, θα πρέπει να καταλογιστεί σε βάρος του. Προς τούτο, ο Πρύτανης του Α.Π.Θ. οφείλει να διαβιβάσει άμεσα στο αρμόδιο για τον καταλογισμό όργανο τα στοιχεία εκείνα που θεμελιώνουν την αδικαιολόγητη αποχή του μέλους Δ.Ε.Π. από την εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων του για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και το χρηματικό ποσό που θα πρέπει να καταλογιστεί ως αχρεωστήτως καταβληθέν. στ. Αρμόδιο για τον καταλογισμό όργανο, σύμφωνα με το άρθρο 96 παρ. 2 του ν. 4270/2014, όπως ισχύει, είναι ο Υπηρεσιακός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και, σε κάθε περίπτωση, το Ελεγκτικό Συνέδριο. ζ. Ενόψει της έλλειψης αρμοδιότητας του Πρύτανη ή άλλου οργάνου του Α.Π.Θ. για την έκδοση πράξης καταλογισμού σε βάρος του μέλους Δ.Ε.Π. του ερωτήματος, παρέλκει η εξέταση των ερωτημάτων για την τηρητέα διαδικασία έκδοσης της πράξης καταλογισμού, για το χρονικό σημείο από το οποίο θα ξεκινήσει ο καταλογισμός και για το εάν ο καταλογισμός θα αφορά το σύνολο ή μέρος των μηνιαίων αποδοχών του μέλους Δ.Ε.Π. (ομόφωνα)