ΝΣΚ/66/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εκτέλεση αποφάσεων του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Απαιτείται να τροποποιηθεί η υπ αριθ. 22602/14-1-1991 (όπως αυτή τροποποιήθηκε με την με αριθ. 33255/18-7-1991) κανονιστική απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας ώστε να συμπληρωθούν τα ελλείποντα κριτήρια και επανεξεταστούν οι αιτήσεις της εταιρείας «ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΣΒΟΥ ΑΕ» για την υπαγωγή των επενδύσεών της σχετικώς με την μετασκευή των πλοίων «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» και «ΣΑΠΦΩ», στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου 1892/1990 με βάση το νέο κανονιστικό καθεστώς.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/34/2004
Δυνατότητα έγκρισης από τη Διοίκηση μεταβιβάσεως πλοίου, για τη μετασκευή του οποίου η πωλήτρια εταιρεία είχε υπαχθεί στις ενισχύσεις της ΚΥΑ 30512/1991.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι ενισχύσεις προς τις ναυπηγικές ή ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες και επιχειρήσεις διέπονται από δικό τους, αυτοτελές νομικό καθεστώς, ήτοι αυτό του άρθρου 29Α του Ν 1262/1982 και της προβλεπόμενης στο άρθρο αυτό ΚΥΑ, σύμφωνα δε με το καθεστώς αυτό οι διατάξεις του Ν 1892/90 και του Ν 2601/98 έχουν εφαρμογή μόνο για τα συγκεκριμένα θέματα για τα οποία γίνεται παραπομπή σ’ αυτές. Κατά συνέπεια, εφ’ όσον η σχετική ΚΥΑ 30512/1991 δεν παραπέμπει και στις διατάξεις των άρθρων 18 και 11 των Ν 1892/90 και 2601/98, αντίστοιχα, που απαγορεύουν τη μεταβίβαση πάγιων περιουσιακών στοιχείων που έχουν επιχορηγηθεί, η μεταβίβαση του πλοίου, για τη μετασκευή του οποίου η πωλήτρια εταιρεία είχε υπαχθεί στις ενισχύσεις (επιχορήγηση) της προαναφερόμενης ΚΥΑ, παρά τον αντίθετο όρο της υπουργικής απόφασης υπαγωγής, είναι νόμιμη και δεν χρειάζεται έγκριση της Διοικήσεως ούτε επισύρει κυρώσεις σε βάρος της πωλήτριας εταιρείας.
ΝΣΚ/184/2001
Βιομηχανικές επενδύσεις. Μεταβίβαση επιχορηγηθέντων παγίων περιουσιακών στοιχείων επιχείρησης, η οποία υπήχθη στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου 1892/1990.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η μεταβίβαση παγίων περιουσιακών στοιχείων επιχείρησης, η οποία υπήχθη στον αναπτυξιακό νόμο 1892/1990 και επιχορηγήθηκε γι αυτά, επιφέρει τις κυρώσεις του άρθρου 18 του νόμου αυτού και στην περίπτωση κατά την οποία τούτη η μεταβίβαση γίνεται στο πλαίσιο πώλησης, μεμονωμένα όμως και όχι ως τεχνικοοικονομικού συνόλου, όλων των παγίων περιουσιακών στοιχείων που ανήκουν σε συγκεκριμένη παραγωγική δραστηριότητα (κλάδο) της επιχείρησης.
ΝΣΚ/38/2004
Υπαγωγή του ΝΠΙΔ «Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου» στο δημόσιο τομέα. Συνεκτιμωμένων όλων των χαρακτηριστικών του ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου», όπως αυτά προκύπτουν από την κυρωθείσα με το Ν 1964/1991 από 24-5-1991, μεταξύ του Ελλ. Δημοσίου και του «ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ», σύμβαση, όπως αυτή τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μεταγενεστέρως, τούτο ανήκει στο δημόσιο τομέα, κατά την έννοια των άρθρων 1 παρ.6 του Ν 1256/1982 και 51 παρ.1 του Ν 1892/1990.
1187/2014
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 185/2014 ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ Ν.Σ.Κ. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΡΣΗ ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ ΥΠΟ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ 46 Η 46Α Ν. 1892/1990
ΠΟλ 1057/2013
ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση της υπ' αριθ. 149/2010 Γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ. (Ολομέλεια) αναφορικά με τη δυνατότητα συμψηφισμού απαιτήσεων σε βάρος του Δημοσίου με οφειλές προς αυτό που έχουν υπαχθεί σε συμφωνία πιστωτών-επιχείρησης κατ' άρθρο 44 ν. 1892/1990.
E.2015/2019
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 218/2018 ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥ Β΄ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, ΕΚΔΟΘΕΙΣΗΣ ΕΠΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΕΔΙΚΑΣΜΕΝΟΥ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΠΙΠΤΟΥΣΑΣ ΚΡΙΣΗΣ ΑΥΤΗΣ ΕΠΙ ΟΡΟΥ ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ ΕΠΙΚΥΡΩΜΕΝΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΤΟΥ ΑΡ. 44 ΤΟΥ Ν.1892/1990.(ΑΔΑ:6ΗΙ446ΜΠ3Ζ-7Χ3)
ΚΥΑ 50128/1996
Διαδικασία και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την καταβολή της επιχορήγησης και επιδότησης επιτοκίου του Ν. 1892/90 και Ν. 1262/82 (Διατηρήθηκε σε Ιαχύ με τις διατάξεις Ν.3908/2011, ΦΕΚ-8 Α/1-2-2011, παρ. 8Α του άρθρου 16: “8. Μέχρι την έκδοση του προεδρικού διατάγματος της παραγράφου 1 του άρθρου 12 του παρόντος διατηρούνται σε ισχύ και εφαρμόζονται: α. H κανονιστική απόφαση του ν. 1892/1990 για τον τρόπο καταβολής της επιχορήγησης (που εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 3 του άρθρου 6 αυτού και διατηρήθηκε σε ισχύ σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις της περ. η΄ της παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 2601/1998, όπως ίσχυε και της περ. κ΄ της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 3299/ 2004)”
ΝΣΚ/242/2011
Πτυχιούχοι Νομικής με δικαίωμα δικηγορίας ως ειδικό επιστημονικό προσωπικό του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Πτυχιούχος Νομικής με δικαίωμα ασκήσεως δικηγορίας, ο οποίος υπό την ισχύ των άρθρων 80 παρ.1 έως 4 του Ν 1892/1990 και 25 παρ.4 του Ν 1943/1991 προσλήφθηκε στο Υπουργείο Εσωτερικών ως ειδικό επιστημονικό προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και υπήχθη στη συνέχεια στη ρύθμιση του άρθρου 33 παρ.1 του Ν 2190/1994, συνδέεται με το Δημόσιο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου με δικαίωμα παραλλήλου ασκήσεως εκ μέρους του δικηγορίας και όχι με σχέση έμμισθης εντολής. (ομοφ.)
ΝΣΚ/477/2006
Δέσμευση του Δημοσίου από συμφωνία πιστωτών – επιχείρησης, κατά το άρθρο 44 Ν 1892/1990. Ειδική εκκαθάριση άρθρου 46α Ν 1892/1990. Λήψη ή μη διασφαλιστικών μέτρων για τα συμφέροντα του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Στη συμφωνία του άρθρου 44 του Ν 1892/1990 περιλαμβάνονται και τα χρέη προς το Δημόσιο που βεβαιώθηκαν μετά την επικύρωση αυτής από το Εφετείο, ύστερα από φορολογικό έλεγχο, εφόσον αυτά ανάγονται σε προγενέστερες οικονομικές χρήσεις, εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά στη συμφωνία. β) Εάν περιληφθεί στη συμφωνία του άρθρου 44 του Ν 1892/1990 όρος αντίθετος προς το νόμο ή καταχρηστικός και η συμφωνία επικυρωθεί από το Εφετείο υπάρχει δεσμευτική κρίση για το Δημόσιο, με την επιφύλαξη άσκησης τριτανακοπής ή υποβολής αίτησης ανάκλησης της σχετικής απόφασης, εφόσον συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις. γ) Στη συγκεκριμένη συμφωνία, μεταξύ πιστωτών και της επιχείρησης «ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΧΑΡΤΟΠΟΙΙΑ Α.Ε.» μπορεί να υποστηριχθεί ότι κατ’ εφαρμογή ειδικής πρόβλεψης της εν λόγω συμφωνίας δεν υπάγονται στη ρύθμιση οι απαιτήσεις του Δημοσίου που ανέκυψαν μετά τη δημοσίευση της απόφασης του Εφετείου, ύστερα από φορολογικό έλεγχο. δ) Ορθά διενεργήθηκε φορολογικός έλεγχος σε Α.Ε. για τις χρήσεις 1993-1997, μετά τη θέση της εταιρείας αυτής στην ειδική εκκαθάριση του άρθρου 46α του Ν 1892/1990, δεδομένου ότι το Δημόσιο όφειλε να βεβαιώσει και αναγγείλει τις απαιτήσεις του, ακολουθήθηκε δε, σύμφωνα με τη γνώμη που κρατεί στη νομολογία, η ορθή διαδικασία με την κοινοποίηση των σχετικών διοικητικών πράξεων στην εκκαθαρίστρια, η οποία εκπροσωπεί την επιχείρηση δικαστικά και εξώδικα. Κατά συνέπεια η εκκαθαρίστρια τράπεζα έχει το δικαίωμα να προτείνει τη διοικητική επίλυση της διαφοράς και να ασκήσει προσφυγή κατά των σχετικών φύλλων ελέγχου. Η βεβαίωση των οφειλών που ενδέχεται να προκύψουν από τον έλεγχο θα γίνει σε βάρος της Α.Ε., η οποία δεν έχει λυθεί και της οποίας συνεπώς η νομική προσωπικότητα εξακολουθεί να υφίσταται. ε) Οι απαιτήσεις του Δημοσίου κατά της επιχείρησης λόγω μη απόδοσης του Φ.Π.Α. περιλαμβάνονται στη συμφωνία του άρθρου 44 του Ν 1892/1990, δεδομένου ότι η απόδοση του Φ.Π.Α. προς το Δημόσιο αποτελεί φορολογική υποχρέωση της ίδιας της επιχείρησης και όχι τρίτου. στ) Τα διασφαλιστικά μέτρα για τα συμφέροντα του Δημοσίου που ορίζουν οι διατάξεις του άρθρου 14 του Ν 2523/1997 δεν αποκλείεται να επιβληθούν και σε περίπτωση εξωλογιστικού προσδιορισμού των αποτελεσμάτων της επιχείρησης, κατά τις διατάξεις του άρθρου 32 του Ν 2238/1994 και 48 του Ν 2859/2000, ισχύει οι ενέργειες της Διοίκησης να στηρίζονται σε αιτιολογημένη Ειδική Έκθεση Ελέγχου. Στις περιπτώσεις, όμως, που η επιχείρηση έχει τεθεί στο καθεστώς εκκαθάρισης της περιουσίας της κατά τις διατάξεις του Ν 1386/1983 ή των άρθρων 46, 46α και 46β του Ν 1892/1990, έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 9 παρ. 3 του Ν 1386/1983, δηλαδή αμέσως μετά τη δημοσίευση της απόφασης του Εφετείου που ορίζει τον εκκαθαριστή απαγορεύεται η αναγκαστική εκτέλεση και η λήψη προσωρινών, συντηρητικών ή προφυλακτικών μέτρων κατά της επιχείρησης και αναστέλλονται οι τυχόν εκκρεμείς σχετικές διαδικασίες. Συνεπώς, ούτε τα διασφαλιστικά για τα συμφέροντα του Δημοσίου μέτρα του άρθρου 14 του Ν 2523/1997 επιτρέπεται να ληφθούν, στην περίπτωση του συγκεκριμένου ερωτήματος, κατά της περιουσίας της Α.Ε., η οποία έχει τεθεί στο καθεστώς εκκαθάρισης του άρθρου 46α του Ν 1892/1990 (ομοφ.). Παραπομπή με την υπ' αριθ. 284/2005 Ατομική Γνωμοδότηση ΝΣΚ.
ΝΣΚ/65/2018
Ισχύς διατάξεων άρθρου 19 ν. 2741/1999 επί της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «ΠΕΙΡΑΪΚΗ ΠΑΤΡΑΪΚΗ ΚΛΩΣΤΗΡΙΟ ΣΥΡΟΥ Α.Ε.».(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Η εταιρεία «ΠΕΙΡΑΪΚΗ ΠΑΤΡΑΪΚΗ ΚΛΩΣΤΗΡΙΟ ΣΥΡΟΥ Α.Ε.» με έδρα την Ερμούπολη τέθηκε υπό ειδική εκκαθάριση (του άρθρου 46α του ν. 1892/1990) με την 216/1992 απόφαση του Εφετείου Αιγαίου και διορίστηκε ειδική εκκαθαρίστρια η εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ Α.Ε.», η οποία απορροφήθηκε από την εταιρία «ΕΤΒΑ FINANCE ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ» και, στη συνέχεια, την «ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε.», επομένως, η ως άνω εταιρία ουδέποτε υπήχθη στη διαδικασία των άρθρων 5, 7, 9 και 10 του ν. 1386/1983 και στη διοίκηση του Οργανισμού Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων (Ο.Α.Ε.). Συνεπώς, μετά το πέρας της κατά τα άνω εκκαθάρισης και τη διαγραφή της εταιρίας από το Μ.Α.Ε., της σχετικής ανακοίνωσης δημοσιευθείσας στην ΕτΚ, δεν τυγχάνουν εφαρμογής επ’ αυτής οι διατάξεις των παραγράφων 2 και 5 του άρθρου 19 του ν. 2741/1999. (ομόφ.) Διευκρινιστική της υπ' αριθ. 423/2012 Ατομικής γνωμοδότησης.