ΝΣΚ/473/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ανάκληση άδειας λάντζας, λόγω εκλείψεως των προϋποθέσεων χορηγήσεώς της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ενόψει των διατάξεων των άρθρων 3 παρ.7 και 23 παρ.3α του υπ’ αριθμ. 17/1997 Γενικού Κανονισμού Λιμένα (Γ.Κ.Λ.), η αρμόδια λιμενική αρχή υποχρεούται να προβεί σε ανάκληση της άδειας λάντζας που χορηγήθηκε σε πλοίο συμπλοιοκτησίας, σε περίπτωση κατά την οποία διαπιστώνεται ότι ένας εκ των συμπλοιοκτητών, μετά τη χορήγηση της άδειας λάντζας, συμμετέχει σε επιχείρηση εκμεταλλεύσεως μεταφορικών μέσων, ασχέτως του ποσοστού συγκυριότητάς του στο πλοίο στο οποίο χορηγήθηκε η άδεια λάντζας, που αποτελεί και τη μερίδα της συμμετοχής του στη συμπλοιοκτησία και ασχέτως της κατηγορίας του μεταφορικού μέσου το οποίο εκμεταλλεύεται η επιχείρηση στην οποία συμμετέχει.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/280/2007
Ανάκληση άδειας λάντζας, λόγω εκλείψεως των προϋποθέσεων χορηγήσεώς της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν υφίσταται λόγος ανακλήσεως της άδειας λέμβου (λάντζας) που χορηγήθηκε σε πλοίο συμπλοιοκτησίας, σε περίπτωση κατά την οποία διαπιστώνεται ότι ένας ή περισσότεροι εκ των συμπλοιοκτητών ή όλοι, μετά τη χορήγηση της άδειας λάντζας, δεν έχει μόνιμη κατοικία εντός της περιοχής δικαιοδοσίας της Λιμενικής Αρχής για την οποία είχε εκδοθεί και ισχύει η άδεια, διότι λόγω της φύσεως της συμπλοιοκτησίας ως ιδιάζουσας μορφής εκμεταλλεύσεως πλοίου, μη εχούσης νομική προσωπικότητα και έδρα, η υπό των διατάξεων των άρθρων 3 παρ. 2 και 21 παρ. 3α του υπ’ αριθμ. 17/1997 Γενικού Κανονισμού Λιμένα (ΓΚΛ) απαίτηση της έδρας ή της μονίμου κατοικίας όλων των συμπλοιοκτητών, εντός της περιοχής αρμοδιότητας μιας λιμενικής αρχής, κατά τη χορήγηση της αδείας λάντζας και μετ’ αυτήν άγει, σε περίπτωση πλοιοκτητών με διαφορετική μόνιμη κατοικία και με δεδομένο ότι δεν μπορεί να γίνει λόγος ούτε περί έδρας της συμπλοιοκτησίας, σε απόλυτη αδυναμία εκμεταλλεύσεως του πλοίου, συνιστώσα ανεπίτρεπτο περιορισμό της επαγγελματικής ελευθερίας. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/201/2006
Η, κατόπιν συμβάσεως, εκτέλεση δρομολογίων αγόνου γραμμής από Ε/Γ-Τ/Ρ πλοίο στο οποίο έχει χορηγηθεί άδεια λάντζας, καθιστά ανακλητέα την άδεια λάντζας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Υπό το καθεστώς των διατάξεων των άρθρων 3 παρ.7 και 21 παρ.3α του υπ’ αριθμ. 17/1997 Γενικού Κανονισμού Λιμένα (Γ.Κ.Λ.), η χορήγηση άδειας λάντζας σε πλοιοκτήτη Ε/Γ-Τ/Ρ πλοίου δεν καθιστά ανεπίτρεπτη τη συμμετοχή του σε διαγωνισμό για την ανάθεση της εξυπηρετήσεως αγόνου δρομολογιακής γραμμής με το ίδιο πλοίο, σε περίπτωση όμως κατά την οποία στο εν λόγω πλοίο ανατεθεί, με σύμβαση δημόσιας υπηρεσίας, η εκτέλεση δρομολογίων αγόνου γραμμής συντρέχει περίπτωση ανακλήσεως της χορηγηθείσης άδειας λάντζας.
ΝΣΚ/276/2005
Υποχρέωση εφαρμογής του άρθρου 4 παρ.2 του αριθ.1 Γ.Κ.Λ. και άρνηση ικανοποίησης αιτήματος χορήγησης άδειας ρυμουλκού λιμένος σε Ρ/Κ, ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αρμόδια Λιμενική Αρχή Ελευσίνας υποχρεούται, κατά την εξέταση του υποβληθέντος από την πλοιοκτήτρια εταιρεία αιτήματος περί χορηγήσεως αδείας ρυμουλκού λιμένος σε Ρ/Κ πλοίο, να εφαρμόσει την διάταξη της παρ.2 του άρθρου 4 του αριθ.1 Γ.Κ.Λ. και να ικανοποιήσει το εν λόγω αίτημα, αν συντρέχει η νομική προϋπόθεση ηλικίας μικρότερης των είκοσι (20) ετών.
ΝΣΚ/193/2010
Ελληνική Αστυνομία – Δυνατότητα απευθείας ανάθεσης του έργου παροχής υπηρεσιών της διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης των ελικοπτέρων σε ιδιωτική επιχείρηση – Προϋποθέσεις – Κατεπείγουσα έκτακτη ανάγκη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δύναται να ανατεθεί, με απευθείας ανάθεση, η διοικητική και τεχνική υποστήριξη (συντήρηση) των ελικοπτέρων της Ελληνικής Αστυνομίας σε ιδιωτική επιχείρηση, ασχέτως εάν αυτή συμμετέχει σε προηγούμενη διαδικασία διαπραγμάτευσης, για λόγους έκτακτης και φανερά κατεπείγουσας ανάγκης, οφειλόμενης σε απρόβλεπτα γεγονότα, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 83 παρ. 3 περίπτ. δ΄ του Ν 2362/1995 και του άρθρου 25 περίπτ. 1γ΄ του Π.Δ. 60/2007.
ΝΣΚ/166/2013
Δημοτικά Σφαγεία – Χορήγηση ή μη νέας άδειας λειτουργίας και κωδικού αριθμού κτηνιατρικής έγκρισης δυνάμει του π.δ. 8/2012 μετά την ανάκληση της αρχικής αδείας λόγω παράβασης υγειονομικών όρων – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Νομίμως χορηγήθηκε στην εταιρία «ΣΦΑΓΕΙΑ ΧΑΝΙΩΝ Α.Ε.» νέα άδεια λειτουργίας και πρέπει να χορηγηθεί σ’ αυτήν οριστικός κωδικός αριθμός κτηνιατρικής έγκρισης. (πλειοψ.) β) Υπάρχει εκ του νόμου δυνατότητα χορήγησης στην Δημοτική Επιχείρηση Νέου Σκοπού (ΔΕΣΦΑ ΝΕΟΥ ΣΚΟΠΟΥ) του Δήμου Εμμανουήλ Παππά του Νομού Σερρών νέας άδειας λειτουργίας και κωδικού αριθμού κτηνιατρικής έγκρισης, υπό την προϋπόθεση ότι και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις θα έχει διαπιστωθεί αρμοδίως ότι τηρούνται όλες οι διατάξεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας περί υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/42/2017
Ζήτημα εφαρμογής της διάταξης της παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 4164/2013 - Δυνατότητα ανάκλησης αδειών εκχέρσωσης δασικών εκτάσεων που εκδόθηκαν στα πλαίσια της δασικής νομοθεσίας σε περίπτωση μη υλοποίησης του σκοπού για τον οποίο εξεδόθησαν και χαρακτηρισμού των εκτάσεων αυτών σύμφωνα με το άρθρο 14 του νόμου (...)Η ρύθμιση που εισήχθη με την παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 4164/2013, επαναλήφθηκε με τη διάταξη του άρθρου 154 του ν. 4389/2016 και προστέθηκε ως παράγραφος 7 στο άρθρο 3 του ν. 998/1979, συνεπώς δεν έχει καταργηθεί. Σε περίπτωση μη υλοποίησης του σκοπού της παραχώρησης ή της άδειας εκχέρσωσης, που χορηγήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, είναι δυνατή η ανάκληση της σχετικής διοικητικής πράξης και η έκδοση πράξης χαρακτηρισμού (ομόφωνη).
ΝΣΚ/387/2011
Ασφαλισμένοι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ αιμοκαθαιρόμενοι – Απόδοση δαπάνης νοσηλείων και υλικών θεραπείας – Ανάκληση της άδειας λειτουργίας του Νεφρολογικού Ινστιτούτου που τους περιέθαλψε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμο το αίτημα ασφαλισμένων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, οι οποίοι υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση, διότι είναι ευθέως δικαιούχοι έκτακτης περίθαλψης, κατά τους Κανονισμούς Ασθένειας και Νοσοκομειακής Περίθαλψης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, προκειμένου να τους αποδοθεί η δαπάνη νοσηλείων και υλικών θεραπείας, (βελόνες, φίλτρα, κ.ο.κ.), που αντιστοιχεί στους μήνες Δεκέμβριο 2010 και Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2011, την οποία είχε αναλάβει να εισπράξει, δυνάμει συμβολαιογραφικών πληρεξουσίων, η επιχείρηση που τους περιέθαλψε, αλλά ανακλήθηκε μεταγενέστερα η άδεια λειτουργίας της. (ομοφ.)
ΤΜ.ΜΕΙΖ.ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/3173/2012
Ανάκληση της 287/2012 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου.., της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (Π.Ε.Δ.) …και της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας... που αφορά στη χρηματοδότηση, στο πλαίσιο του άρθρου 96 του ν. 3852/2010, της Π.Ε.Δ. …από το Δήμο …μέχρι του ποσού του 1.300.000 ευρώ για την πραγματοποίηση δράσεων (…) Ενόψει των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η…., δεν αποτελεί αστική εταιρεία Ο.Τ.Α. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, καθόσον η Τ.Ε.Δ.Κ. (και ήδη Π.Ε.Δ….) συμμετέχει, ως φορέας τοπικής αυτοδιοίκησης, στο εταιρικό κεφάλαιο αυτής σε ποσοστό 49% και όχι κατά πλειοψηφία, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον αιτούντα Δήμο. Πλην όμως, η …., ως απλή αστική εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (βλ. άρθρ. 741 επ. ΑΚ), μη νομίμως συμμετέχει, με τη νομική αυτή μορφή, στην ελεγχόμενη προγραμματική σύμβαση, εφόσον, σύμφωνα με όσα ήδη εκτέθηκαν στη σκέψη ΙΙΙ της παρούσας, δεν αποτελεί επιχείρηση Ο.Τ.Α. και, επομένως, δεν συγκαταλέγεται στα αναφερόμενα στις παρ. 1α και 1β του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 νομικά πρόσωπα, τα οποία κατά περιοριστική απαρίθμηση του νόμου δύνανται να συνάπτουν τέτοιες συμφωνίες ως κύριοι ή εκ τρίτου συμβαλλόμενοι. Συνεπώς, το Τμήμα που κατέληξε στην ίδια κρίση, έστω και με άλλη αιτιολογία, και απέρριψε την αίτηση ανάκλησης με την προσβαλλόμενη απόφασή του δεν πλανήθηκε περί το νόμο, ο δε ισχυρισμός του αιτούντος Δήμου θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να απορριφθεί ως αλυσιτελής, διότι μολονότι παρίσταται βάσιμος δεν δύναται να οδηγήσει σε θετική κρίση.
ΝΣΚ/325/2015
α) Άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ευκτήριου οίκου στη θρησκευτική κοινότητα της Ελευθέρας Αποστολικής Εκκλησίας Πεντηκοστής Τρικάλων, με θρησκευτικό λειτουργό το Δ.Λ. β) Συμπερίληψη του ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης του θρησκευτικού λειτουργού στα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης, με την οποία εγκρίνεται ο ορισμός του ως θρησκευτικού λειτουργού της συγκεκριμένης θρησκευτικής κοινότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Δεν ανακύπτει θέμα νομιμότητας της έκδοσης της υπ’ αριθμ. πρωτ/λου 108751/Α3/18-9-2012 απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού (ήδη Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων), με την οποία χορηγήθηκε άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ευκτήριου οίκου της Ελευθέρας Αποστολικής Εκκλησίας Πεντηκοστής Τρικάλων στην οδό Βασίλη Τσιτσάνη 145 στα Τρίκαλα, με θρησκευτικό λειτουργό το Δ.Λ., καθόσον η ως άνω πράξη νόμιμα εκδόθηκε βάσει των κατά νόμον απαιτουμένων δικαιολογητικών, η, δε, Διοίκηση αγνοούσε, κατά το χρόνο αυτό, την προηγηθείσα καταδίκη του αιτούντος τη χορήγηση άδειας λειτουργίας του ως άνω ευκτήριου οίκου και οριζομένου ως θρησκευτικού ποιμένα αυτού. Οφείλει, όμως αυτή (Διοίκηση), κατασταλτικώς δρώσα, μετά την περιέλευση σε γνώση της του εν λόγω γεγονότος, να διερευνήσει τη νομιμότητα της ως άνω απόφασης και την εντεύθεν ανάκληση ή μη αυτής, στο πλαίσιο των προαναφερομένων γενικών αρχών περί ανάκλησης των διοικητικών πράξεων, υπό το φως του άρθρου 13 παρ. 2 του Συντάγματος (πλειοψ.). 2) Δεν μπορεί να συμπεριληφθεί το ποινικό μητρώο των αιτουμένων τη χορήγηση άδειας ευκτήριου οίκου ή θρησκευτικού εντευκτηρίου, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 1 του β.δ. της 20.5/2.6.1939, στα απαραίτητα δικαιολογητικά, εφόσον τούτο δεν προβλέπεται από την εν λόγω ισχύουσα διάταξη (ομοφ.).