ΝΣΚ/461/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Πανεπιστήμιο. Αναφορά από φοιτητή για αντιγραφή σε γραπτές εξετάσεις. Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι η παράνομη πράξη της αντιγραφής πρέπει να αναφέρεται αμέσως στον αρμόδιο προς τούτο επιτηρητή στην περίπτωση που ο τελευταίος δεν έχει διαπιστώσει το γεγονός αυτό, ώστε να επέμβει αμέσως να διακόψει το γεγονός αυτό και να δώσει την ευκαιρία στον παρανομούντα να απολογηθεί (πρβλ άρθρο 20 ΠΔ 86/2001 περί αξιολογήσεως των μαθητών Ενιαίου Λυκείου), η υποβληθείσα αναφορά είναι αόριστος, αφού δεν αναφέρει τον τυχόν παρανομήσαντα φοιτητή, την αναφορά αυτού του γεγονότος στον επιτηρητή κλπ, απαλλασσόμενης ούτως της υπηρεσίας να απαντήσει στην αναφορά.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/446/2012
Α.Ε.Ι. – Πειθαρχικό παράπτωμα φοιτητή – Συγκρότηση Πειθαρχικού Συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση διάπραξης πειθαρχικού παραπτώματος από προπτυχιακούς φοιτητές επιβάλλονται με ευθύνη των Α.Ε.Ι., ανάλογα με τη βαρύτητα του παραπτώματος, οι πειθαρχικές ποινές που προβλέπονται από τους Εσωτερικούς Κανονισμούς Λειτουργίας τους και προσιδιάζουν στη φοιτητική ιδιότητα. Η Κοσμητεία ή το Συμβούλιο της Σχολής ή το Δ.Σ. ή το Συμβούλιο του Τμήματος, κατά περίπτωση, έχουν αρμοδιότητα να διαπιστώνουν τη διάπραξη πειθαρχικών παραπτωμάτων από προπτυχιακούς φοιτητές και να επιβάλλουν τις προβλεπόμενες πειθαρχικές ποινές. Το παράπτωμα του αναφερόμενου στο ερώτημα φοιτητή (αντιγραφή), εμπίπτει στις διατάξεις της περ.α’ της παρ.2 του άρθρου 23 του Π.Δ.160/2008. Δεν τίθεται, στη συγκεκριμένη περίπτωση ζήτημα τρόπου συγκρότησης του αρμόδιου Πειθαρχικού Συμβουλίου, αφού τούτο συγκροτείται ευθέως από το νόμο (άρθρο 7 του Π.Δ.160/2008). (ομοφ.)
ΝΣΚ/260/2011
Νομιμότητα ή μη εισαγωγής και φοίτησης στην Σχολή Αστυφυλάκων φοιτητή που έχει διακόψει τις σπουδές του σε άλλη Σχολή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Η εγγραφή φοιτητή στην Σχολή Αστυφυλάκων, χωρίς την προηγούμενη διαγραφή του από άλλη σχολή, στην οποία είχε προηγουμένως εγγραφεί, είναι αυτοδικαίως άκυρη, μη αρκούσης της (έχουσας προσωρινό χαρακτήρα) διακοπής των σπουδών του από την σχολή αυτή, γιατί κάτι τέτοιο δεν καλύπτει, τις απαιτήσεις της κρίσιμης διάταξης του άρθρου 2 παρ.9 του Ν 1771/1988 και συνακόλουθα η ως άνω εγγραφή λογίζεται ως μη γενόμενη. (ομοφ.) 2. Η Υπηρεσία οφείλει να εκδώσει σχετική διαπιστωτική πράξη, με την οποία θα διαπιστώνεται η κατά τα ως άνω αυτοδίκαιη ακυρότητα της εγγραφής του ανωτέρω. Η έκδοση της ανωτέρω διαπιστωτικής πράξης θα έχει, εν τέλει, ως έννομο αποτέλεσμα και την διαγραφή του ανωτέρω από την Σχολή Αστυφυλάκων. (ομοφ.)
ΝΣΚ/173/2018
Α.Ε.Ι.- Ε.Μ.Π.. Συμμετοχή των μη αναπληρούμενων κατά νόμο μελών της Κοσμητείας Σχολής Α.Ε.Ι., που έχουν καταθέσει αναφορά σε βάρος πειθαρχικώς διωκόμενου φοιτητή στη συνεδρίαση αυτής ως Πειθαρχικού Συμβουλίου, κατ’ άρθρο 7 του π.δ/τος 160/2008.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Τα μέλη της Κοσμητείας Σχολής Α.Ε.Ι. τα οποία δεν αναπληρώνονται κατά νόμο και έχουν καταθέσει αναφορά σε βάρος πειθαρχικώς διωκόμενου φοιτητή, μπορούν να συμμετάσχουν στη συνεδρίαση αυτής ως Πειθαρχικού Συμβουλίου, κατ’ άρθρο 7 του π.δ/τος 160/2008, εάν αποφασισθεί κατόπιν δήλωσης αποχής ή αίτησης εξαίρεσης ή αυτεπαγγέλτως ότι δεν συντρέχει λόγος εξαίρεσης στο πρόσωπό τους. Σε αντίθετη περίπτωση δεν μπορεί να συμμετάσχουν και το Πειθαρχικό Συμβούλιο συνεδριάζει με μειωμένη σύνθεση, εφόσον έχει τη νόμιμη απαρτία. β) Ο Κοσμήτορας Σχολής Α.Ε.Ι. ο οποίος άσκησε την πειθαρχική δίωξη, δεν συμμετέχει στη συνεδρίαση της Κοσμητείας όταν αυτή λειτουργεί ως Πειθαρχικό Συμβούλιο, αναπληρούμενος από τον Αναπληρωτή Κοσμήτορα.
ΝΣΚ/319/2013
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Ακυρωτική διαδικασία διορισμού υπαλλήλων – Συμμόρφωση διοικήσεως προς αποφάσεις του Δ.Ε.Α. – Ενέργειες της διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α. Η διεύθυνση εκμεταλλεύσεως [τμ.Α΄ (εισαγωγής, επεξεργασίας και ελέγχου στοιχείων)] της γενικής διευθύνσεως πληροφορικής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υποχρεούται α) να ανακαλέσει τις αποφάσεις με τις οποίες εντάχθηκαν στο πληροφοριακό σύστημα μισθοδοσίας του προσωπικού του ΙΚΑ οι υπάλληλοι των οποίων ο διορισμός ηκυρώθη δικαστικώς και β) να εισαγάγει τις ανακλητικές αυτές αποφάσεις στο ως άνω σύστημα. Β. Ο προϊστάμενος της αμέσως ειρημένης διευθύνσεως, στα πλαίσια συμμορφώσεώς του προς τις ακυρωτικές δικαστικές αποφάσεις και κατόπιν των αμέσως εκτεθεισών ενεργειών, υποχρεούται – υπό την ιδιότητά του ως εκκαθαριστού μισθοδοσίας τακτικών αποδοχών δια το πάσης φύσεως προσωπικό του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – να διακόψει τη μισθοδοσία των υπαλλήλων των οποίων α) ο διορισμός ηκυρώθη δικαστικώς, β) η πράξη εντάξεως στο εν λόγω σύστημα ανεκλήθη. Αναγκαία και πρόσφορα στοιχεία για τον σκοπό της διακοπής της μισθοδοσίας των υπαλλήλων αυτών είναι οι δικαστικές αποφάσεις με τις οποίες ηκυρώθη ο διορισμός των στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ως εκ τούτου η αμέσως αναφερθείσα διεύθυνση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δύναται, ως αρμοδία, να παραλάβει και να ελέγξει τις αποφάσεις αυτές ως στοιχεία προς ένταξη στο εν λόγω σύστημα και να τις εισαγάγει σε αυτό.
ΝΣΚ/160/2021
Εάν οι καταβληθείσες από τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) προνοιακές παροχές σε μεταπτυχιακό φοιτητή προσμετρούνται στον υπολογισμό του συνολικού ατομικού εισοδήματός του, προκειμένου να κριθεί εάν δικαιούται απαλλαγής από τα τέλη φοίτησης κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 2 παρ.6 της με αριθ.131757/Ζ1/2.8.2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.(...)Τα χρηματικά ποσά που καταβάλλονται από τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) ως προνοιακή παροχή δεν προσμετρούνται στον υπολογισμό του συνολικού ατομικού εισοδήματος μεταπτυχιακού φοιτητή, προκειμένου να κριθεί εάν δικαιούται απαλλαγής από τα τέλη φοίτησης κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 2 παρ.6 της με αριθ.131757/Ζ1/2.8.2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ομόφωνα).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/186/2019
Οδοιπορικά, ημερήσια αποζημίωση, διανυκτερεύσεις:Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει του ότι, εν προκειμένω, συνέτρεξαν λόγοι, οι οποίοι δημιούργησαν δυσχέρειες στη διαδικασία ανάρτησης της ανακλητικής απόφασης στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ εντός της οριζόμενης από τις ανωτέρω διατάξεις προθεσμίας, εξαιτίας των αλλαγών στο πληροφοριακό σύστημα εισαγωγής δεδομένων από τους ασφαλιστικούς φορείς που ενσωματώθηκαν στον Ε.Φ.Κ.Α. και του γεγονότος ότι η ανακλητική απόφαση αναρτήθηκε αμέσως μετά την άρση των λόγων αυτών, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μεν μη νόμιμες (βλ. Κλιμ.Προλ.Ελ.Δαπ. στο Ι Τμ. 105/2019), ωστόσο τα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, σε βάρος των πιστώσεων του οποίου έχουν εκδοθεί.
ΣΤΕ/754/2020
Κατασκευή ηλεκτροκίνησης σιδηροδρομικής γραμμής...Επειδή, υπό τα ανωτέρω δεδομένα, όπως βασίμως προβάλλει η αιτούσα κοινοπραξία, ο αναθέτων φορέας ήταν υποχρεωμένος να απαντήσει στην από 1.7.2019 προδικαστική προσφυγή της και, εφόσον διαπίστωνε τη συνδρομή του μνημονευθέντος λόγου αποκλεισμού κατά τα προεκτεθέντα, να προχωρήσει στον αποκλεισμό των παρεμβαινουσών από τον διαγωνισμό, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να ζητήσει από αυτές εκ των υστέρων την προσκόμιση αποδεικτικών στοιχείων περί της λήψεως ή μη μέτρων αποκαταστάσεως της αξιοπιστίας τους, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα είναι απορριπτέα ως αβάσιμα.
ΝΣΚ/284/2012
ΕΚΠΑ – Κατάθεση πλαστών εγγράφων (αντίγραφο πτυχίου και αναλυτικές βαθμολογίες) στο Οικονομικό Επιμελητήριο από φοιτήτρια – Νόμιμες ενέργειες της Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα αρμόδια Πανεπιστημιακά όργανα, σε περίπτωση που υποπέσουν στην αντίληψή τους αυτεπαγγέλτως διωκόμενες αξιόποινες πράξεις φοιτητή, οφείλουν αφενός μεν να ανακοινώσουν στον αρμόδιο Εισαγγελέα όσα γνωρίζουν σχετικά με τις πράξεις αυτές, αφετέρου δε να προβούν σε όλες τις επιβαλλόμενες ενέργειες για την διερεύνηση τυχόν πειθαρχικών παραπτωμάτων και την απόδοση ενδεχόμενων πειθαρχικών ευθυνών.
ΣΤΕ 715/2013
Τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες- ελεύθερος ανταγωνισμός: Επειδή, εν όψει των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή και η προσβαλλόμενη απόφαση πρέπει να αναιρεθεί α) κατά το μέρος της με το οποίο δέχεται ότι η αναιρεσείουσα εταιρεία παραβίασε το άρθρο 2 του ν. 703/1977 και για τον λόγο ότι προέβη σε ολοκλήρωση της κατάργησης της προεπιλογής φορέα συνδρομητών, χωρίς προηγουμένως να εξετάσει και να απαντήσει ειδικώς στον ουσιώδη ισχυρισμό της αναιρεσείουσας ότι στις περιπτώσεις κατάργησης της προεπιλογής ενεργούσε κατόπιν αιτημάτων των καταναλωτών, και β) ως προς το αμέσως συνεχόμενο προς την ανωτέρω κρίση ζήτημα της επιμέτρησης του προστίμου (600.000 ευρώ) για παράβαση της ανωτέρω διάταξης του ν. 703/1977 και για τον προεκτεθέντα λόγο (της κατάργησης της προεπιλογής φορέα). Δεδομένου δε ότι η υπόθεση χρήζει, κατά την κρίση του Δικαστηρίου, διευκρίνισης ως προς την ουσιαστική βασιμότητα του ανωτέρω ουσιώδους ισχυρισμού της αναιρεσείουσας και περαιτέρω ως προς την προσήκουσα επιμέτρηση του επιβλητέου προστίμου για την παράβαση του άρθρου 2 του ν. 703/1977, η υπόθεση πρέπει να παραπεμφθεί στο ίδιο Διοικητικό Εφετείο για νόμιμη κατά τα ανωτέρω κρίση. Επειδή, το Δικαστήριο, εκτιμώντας τις περιστάσεις, κρίνει ότι η δικαστική δαπάνη πρέπει να συμψηφισθεί μεταξύ των διαδίκων.
ΝΣΚ/101/2005
Ενέργειες Διοικήσεως για εκτέλεση ακυρωτικής αποφάσεως Διοικητικού Εφετείου. Προϋποθέσεις παραπομπής αξιωματικών σε Ανωτάτη Υγειονομική Επιτροπή από τον ΥΕΘΑ ή Α/ΓΕΣ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η Διοίκηση οφείλει σε εκτέλεση της σχετικής ακυρωτικής αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών να αναπέμψει την υπόθεση του υπόψη Αξ/κού στην ΑΥΕΣ προκειμένου αυτή να απαντήσει επί των τεθέντων διευκρινιστικών ερωτημάτων από το Α.Σ.Σ., το οποίο στη συνέχεια -αναλόγως των απαντήσεων αυτής- είναι αρμόδιο να αποφανθεί: ι) εάν ο υπόψη αξιωματικός πρέπει να εξακολουθήσει να παραμείνει στο στράτευμα και να εκτελεί υπηρεσία γραφείου ή ιι) υπέρ της μη παραμονής του στο στράτευμα με ειδική αναφορά στις υπηρεσιακές ανάγκες, οι οποίες δεν επιτρέπουν την παραμονή και την ένταξη τούτου στην υπηρεσία γραφείου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 14 παρ.6 και 7 του ΝΔ 1400/1973. β) Δεν δύνανται ο ΥΕΘΑ ή ο Α/ΓΕΣ να παραπέμψουν νομίμως εκ νέου τον υπόψη αξιωματικό στην Ανωτάτη Υγειονομική Επιτροπή Στρατού. (ομοφ.)