ΝΣΚ/44/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομιμότητα συστατικής επιστολής υποστήριξης οίκου κατασκευής σε διαγωνισμό προμηθείας. Υποχρέωση κατάθεσης δηλώσεως συμμετέχοντος στον διαγωνισμό των μη διαθέσιμων πιστοποιημένων χαρτών της Υδρογραφικής Υπηρεσίας με την κατάθεση της προσφοράς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η συστατική επιστολή υποστήριξης αλλοδαπού κατασκευαστικού οίκου προς την φερόμενη ως εμπορική εκπρόσωπό του, στην Ελλάδα, εταιρεία, δεν πληροί τις προϋποθέσεις της παρ.3 του άρθρου 18 του Π.Δ/τος 394/1996, αφ’ ενός μεν, διότι δεν απευθύνεται προς την αναθέτουσα αρχή, αφ’ ετέρου δε, διότι δεν έχει εκδοθεί υπέρ της συμμετέχουσας στον επίμαχο διαγωνισμό εταιρείας και όσον αφορά την συγκεκριμένη προμήθεια. β) Η ανωτέρω δήλωση των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό περί ενσωματώσεως των χαρτών της Υδρογραφικής Υπηρεσίας στα προσφερόμενα ηλεκτρονικά συστήματά τους, μετά την ολοκλήρωση της χαρτογραφήσεως εκ μέρους της ως άνω Υπηρεσίας, θα πρέπει να κατατεθεί με την προσφορά των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό και όχι με την υπογραφή της συμβάσεως, διότι, εκτός των άλλων, η ποινή που επάγεται η παράλειψη της ανωτέρω δηλώσεως είναι «απόρριψη» και όχι «έκπτωση», σύμφωνα δε με την αρχή της τυπικότητας που διέπει τους δημόσιους διαγωνισμούς, η μη τήρηση ουσιωδών τύπων της διαδικασίας των διαγωνισμών, δεν αναπληρώνεται από την τήρηση άλλων ουσιωδών τύπων (π.χ. φύλλα συμμορφώσεως, δηλώσεις οικονομικής προσφοράς κ.α.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/53/2020
Η προσφεύγουσα εταιρία με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης υπ' αριθμ. 40/07.11.2019 του Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου, η οποία αποδέχτηκε την τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρίας στον δημόσιο διαγωνισμό για τις υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης ιατρικού εξοπλισμού, συγκεκριμένα για μηχανήματα αιμοκάθαρσης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες πλήρους τεχνικής υποστήριξης με ανταλλακτικά και κιτ συντήρησης για εγκατεστημένα συστήματα κατασκευαστικού οίκου, με προϋπολογισμό 123.934,80€ (χωρίς ΦΠΑ) για ένα έτος. Η προσφυγή θεματοποιεί την παραβίαση ουσιωδών όρων της διακήρυξης, όπως η μη πλήρωση της απαίτησης για πιστοποιητικό ISO 13485:2016 και η έλλειψη επαρκούς αποθέματος ανταλλακτικών.
ΑΕΠΠ/194/2021
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας με την επωνυμία '***' ζητεί με την προδικαστική προσφυγή του τη τροποποίηση ή διαγραφή της τεχνικής προδιαγραφής του Παραρτήματος IV της Διακήρυξης, η οποία αφορά την 'Παροχή από την ανάδοχο Εταιρία υπηρεσιών, ως η επίσημα εξουσιοδοτημένη για την διενέργεια προληπτικών συντηρήσεων μέσω της εξειδικευμένης και πιστοποιημένης από τον κατασκευαστικό οίκο τεχνικής υπηρεσίας, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστικού οίκου'. Επιπλέον, ζητείται η διαγραφή της απαίτησης κατάθεσης πιστοποιητικών εκπαιδεύσεων των Μηχανικών της Αναδόχου Εταιρείας από τον Κατασκευαστικό οίκο, τα οποία πρέπει να αφορούν τον συγκεκριμένο εξοπλισμό του Κατασκευαστικού Οίκου που είναι εγκατεστημένος (επί ποινή αποκλεισμού). Ο προσφεύγων θεωρεί ότι οι εν λόγω όροι παραβιάζουν τις αρχές της αναλογικότητας, του υγιούς ανταγωνισμού και της διαφάνειας, καθώς περιορίζουν άδικα τη συμμετοχή στον διαγωνισμό και εισάγουν αθέμιτες διακρίσεις. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης ιατρικού εξοπλισμού για χρονικό διάστημα ενός έτους, με προϋπολογισθείσα συνολική δαπάνη 153.679,153 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
ΑΕΠΠ/1039/2021
Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την 'Ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών προβολής και ανάδειξης μνημείων Ακρόπολης' με προϋπολογισμό 125.000€ συμπεριαλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο πρώτος προσφεύγων ζήτησε: (α) την ακύρωση της διακηρύξεως λόγω αναντιστοιχίας κριτηρίων ανάθεσης με τα δημοσιευμένα, (β) την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, και (γ) την επαναπροκήρυξη της διαδικασίας. Ο δεύτερος προσφεύγων επιδίωξε την ακύρωση της απόφασης ως προς την αποδοχή των προσφορών άλλων συμμετεχόντων. Οι αιτήσεις εστιάζονταν σε παράβαση διαδικασιακών τύπων, ενδεικτικά στον έλλειπτο έλεγχο τεχνικών προδιαγραφών και τη μη τήρηση αρχής της διαφάνειας.
ΝΣΚ/34/2010
Προϋποθέσεις περικοπής του μισθώματος σε περίπτωση αντικαταστάσεως του πλοίου που εξυπηρετεί δρομολογιακή γραμμή με σύμβαση αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επί συμβάσεως αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση δρομολογιακής γραμμής με πλοίο, συναφθείσης κατόπιν διαγωνισμού διενεργηθέντος κατά την παράγραφο 5 του άρθρου ογδόου του Ν 2932/2001, με βάση προκήρυξη περιέχουσα και τον όρο 37 που παρατίθεται στο κείμενο της γνωμοδοτήσεως, σε περίπτωση κατά την οποία στον διαγωνισμό προσφέρθηκε πλοίο μεταφορικής ικανότητας και προσόντων ανωτέρων από αυτά που απαιτούσε η προκήρυξη ως ελάχιστα, η αντικατάσταση του πλοίου που προσφέρθηκε στο διαγωνισμό μπορεί να γίνει, χωρίς περικοπή του μισθώματος, με πλοίο μεταφορικής ικανότητας και προσόντων αναλόγων με αυτά που απαιτούσε η προκήρυξη ως ελάχιστα, έστω και αν τα τελευταία είναι κατώτερα των προσόντων και της μεταφορικής ικανότητας του προσφερθέντος πλοίου, ανεξαρτήτως του χρόνου της υποβολής της δηλώσεως αντικαταστάσεως, εκτός αν τα ανώτερα των απαιτουμένων από την προκήρυξη προσόντα και μεταφορική ικανότητα του προσφερθέντος πλοίου ελήφθησαν υπόψη κατά τη διαγωνιστική διαδικασία και είχαν ως συνέπεια την πρόκριση του πλοίου αυτού έναντι άλλων προσφερθέντων και μη προκριθέντων πλοίων με κατώτερα προσόντα και μεταφορική, οπότε πρέπει να χωρήσει ανάλογη προς τα ελλείποντα προσόντα και μεταφορική ικανότητα περικοπή του μισθώματος, ανεξαρτήτως του χρόνου της υποβολής της δηλώσεως αντικαταστάσεως.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/312/2023
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Κατόπιν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο διαπιστώνει ότι δεν έχουν υποβληθεί ενώπιόν του τα παρακάτω αναγκαία στοιχεία, προκειμένου να διενεργηθεί ο προβλεπόμενος από τις ανωτέρω διατάξεις έλεγχος νομιμότητας. i. Τα δικαιολογητικά συμμετοχής, κυρίως ΕΕΕΣ και εγγυητικές επιστολές, των συμμετεχόντων στον ελεγχόμενο διαγωνισμό οικονομικών φορέων. ii. Οι οικονομικές προσφορές των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό οικονομικών φορέων. iii. Περιβαλλοντική αδειοδότηση για το ελεγχόμενο έργο ή βεβαίωση απαλλαγής από αυτή. iv. Τα συμβατικά τεύχη του έργου και κυρίως η μελέτη και η τεχνική περιγραφή αυτού. v. Όλες οι αποφάσεις της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. και του Διοικητικού Εφετείου Τρίπολης που έχουν εκδοθεί και αφορούν τον ελεγχόμενο διαγωνισμό. Καιvi. Τα δικαιολογητικά κατακύρωσης της εταιρείας «...»......Για τους λόγους αυτούς Αναβάλλει την έκδοση οριστικής Πράξης επί της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης
ΑΕΠΠ/411/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά μέσω της προδικαστικής προσφυγής την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που αποφάσισε την επανάληψη του διαγωνισμού για το έργο «ΣΤΕΓΑΝΟΠΟΙΗΣΗ & ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΑΡΟΧΕΤΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΝΑΛΙΟΥ ΥΛΙΚΗΣ-ΚΑΣΤΡΟΥ», με προϋπολογισμό 2.700.000 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η προσφυγή θεμελιώνεται στην παραβίαση ουσιωδών διαδικαστικών τύπων, έλλειψη αιτιολογίας και μη τήρηση της εισήγησης της Επιτροπής Διαγωνισμού. Η προσφεύγουσα επιδιώκει την επανάθεση του έργου σε αυτήν ως προσωρινό μειοδότη με έκπτωση 23,59% και την επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου.
ΑΕΠΠ/1540/2021
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλομένης πράξης, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά του στον διαγωνισμό για την προμήθεια μονωτήρων 150kV & 400kV. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια διάφορων τύπων μονωτήρων από σκληρυσμένο γυαλί με επάλειψη σιλικόνης, με συνολική προϋπολογισμένη αξία 1.994.200,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς του ήταν παράνομη, καθώς δεν συνοδεύτηκε από επαρκή αιτιολόγηση και παραβίασε τις διατάξεις της διακήρυξης του διαγωνισμού.
ΕΑΔΗΣΥ/1812/2023
Με την ανωτέρω προσφυγή ο προσφεύγων επιδιώκει να ακυρωθεί η υπ’ αριθμ…./88/10.10.2023 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της …, με την οποία αξιολογήθηκαν τα δικαιολογητικά συμμετοχής-τεχνικές προσφορές και οικονομικές προσφορές των συμμετεχόντων και αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος ο οικονομικός φορέας ..., κατά το σκέλος αυτής με το οποίο έγιναν δεκτές στον διαγωνισμό οι προσφορές των οικονομικών φορέων: ... και ....
ΑΕΠΠ/124/2017
Η Προσφεύγουσα επιδίωκε την ακύρωση της προσβαλλόμενης Διακήρυξης του Γενικού Νοσοκομείου, η οποία αφορούσε σε ηλεκτρονικό δημόσιο ανοικτό διεθνή διαγωνισμό με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής ιατρικού εξοπλισμού, συνολικής προϋπολογισθείσας αξίας 402.716,38 ευρώ (συν ΦΠΑ). Ισχυρίστηκε ότι οι όροι της Διακήρυξης (συγκεκριμένα οι όροι 7, 14, 15 και 16) περιλάμβαναν τεχνικές προδιαγραφές που παραβίαζαν τις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού και της ίσης μεταχείρισης, αποκλείοντας τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό. Ειδικότερα, αντιτέθηκαν στους όρους που απαιτούσαν ανταλλακτικά αποκλειστικά από κατασκευαστικούς οίκους, πιστοποιήσεις εκπαίδευσης μόνο από τους κατασκευαστές και αναβαθμίσεις λογισμικού με βεβαιώσεις του οίκου, θεωρώντας ότι αυτά αποκτούν φωτογραφικό χαρακτήρα και ευνοούν συγκεκριμένους διαγωνιζόμενους.
ΑΕΠΠ/1855/2021
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της αποδοχής των προσφορών της παρεμβαίνουσας και άλλων συμμετεχόντων στον διαγωνισμό για την ανάθεση του έργου «Βελτίωση .......». Επιδιώκει να κριθούν παράνομες οι αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής που έκαναν δεκτές τις εν λόγω προσφορές, ισχυριζόμενη ότι παραβιάζουν ουσιαστικούς όρους της διακήρυξης, όπως την υποχρέωση δήλωσης κατανομής αμοιβής μεταξύ μελών ενώσεων, τον ορισμό εκπροσώπων και την ακριβή αναγραφή ποσοστών συμμετοχής.