×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/43/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

α) Είναι σύννομη ή μη, η σύναψη σύμβασης «ανάστροφης χρηματοδοτικής μίσθωσης» (sale and lease back) οινοποιείου- εμφιαλωτηρίου οίνου φορέα, που έχει ενταχθεί στο Μέτρο 2.1 του Ε.Π.Α.Α-Α.Υ 2000-2006 και υλοποίησε επενδυτικό σχέδιο, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί ο φορέας από συνεργαζόμενη Τράπεζα. β) Απαραίτητα παραστατικά για τη διασφάλιση της εν λόγω μορφής πώλησης και επαναμίσθωσης του οινοποιείου-εμφιαλωτηρίου οίνου του φορέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν είναι σύννομη η, μεταξύ του φορέα και εταιρίας χρηματοδοτικής μίσθωσης, σύναψη σύμβασης ανάστροφης χρηματοδοτικής μίσθωσης (sale and lease back) του οινοποιείου-εμφιαλωτηρίου του φορέα, πριν την πάροδο πενταετίας που αρχίζει από 03.08.2009 οπότε δημοσιεύθηκε η απόφαση ολοκλήρωσης του επενδυτικού σχεδίου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός οινοποιείου-εμφιαλωτηρίου οίνου» στα πλαίσια του Μέτρου 2.1 του Ε.Π.Α.Α-Α.Υ 2000-2006 και λήγει στις 03.08.2014, τυχόν δε μεταβίβαση του οινοποιείου-εμφιαλωτηρίου οίνου, η οποία θα λάβει χώρα εντός του ως άνω χρονικού διαστήματος, υποχρεώνει το φορέα να επιστρέψει το σύνολο ή μέρος της ληφθείσας εκ μέρους του ενίσχυσης. (ομοφ.) β) Λόγω της απάντησης αυτής, παρέλκει η απάντηση στο δεύτερο υποερώτημα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΠΟΛ. 1145/2015

Διευκρινίσεις σχετικά με την εξαίρεση των αφορολόγητων αποθεματικών που προέρχονται από την υπεραξία από την πώληση ακινήτου επιχείρησης σε εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης για το οποίο στη συνέχεια συνάφθηκε σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης (sale and lease back) από την αυτοτελή φορολόγηση των παρ. 12 και 13 του άρθρου 72 του ν. 4172/2013. (ΑΔΑ:ΩΧ65Η-ΖΗΩ)


Δ13Β 1159791 ΕΞ.2012

ΘΕΜΑ: Χρόνος φορολογίας σε άρση της απαλλαγής από φ.μ.α. κατόπιν καταγγελίας της σύμβασης sale and lease back.


ΠΟΛ.1235/2015

Φορολογική μεταχείριση υπεραξίας που αποκτά νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα από πώληση και επαναμίσθωση (sale and lease back) ακινήτου, μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4172/2013.(ΑΔΑ:Ω444Η-ΞΤΥ )


ΝΣΚ/80/2014

Άρση απαλλαγής από το φόρο μεταβίβασης ακινήτου, κατά την απόσχιση τμήματος εκμισθώτριας εταιρίας, σύμβασης sale and lease back ακινήτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προϋπόθεση για την άρση της απαλλαγής από το φόρο μεταβίβασης ακινήτου που είχε χορηγηθεί σε εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης, λόγω της απόκτησης από αυτήν ακινήτων, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 παρ.8 του ν. 1665/1986, αποτελεί η μεταβίβαση σε τρίτο πρόσωπο της κυριότητας ακινήτου και μόνον, προϋπόθεση όμως, η οποία δεν συντρέχει επί αποσχίσεως κλάδου ή τμήματος εταιρείας χρηματοδοτικής μίσθωσης και εισφοράς αυτού, μετά του αποτελούντος στοιχείο του ενεργητικού ακινήτου, σε άλλη λειτουργούσα επιχείρηση χρηματοδοτικής μίσθωσης και έναντι των μετοχών της (λήπτριας), όπως συνέβη εν προκειμένω κατά τα προκύπτοντα από το περιεχόμενο του προαναφερθέντος συμβολαίου, δεν συντρέχει περίπτωση άρσης της εν λόγω φορολογικής απαλλαγής. (πλειοψ.) Παραπομπή από την υπ' αριθ. 635/2012 Τμ. Β΄ Γνωμ.ΝΣΚ.


ΔΕΑΦ 1117701 ΕΞ 2018

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΑΠΟ ΥΠΕΡΑΞΙΑ ΑΠΟ ΠΩΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΜΙΣΘΩΣΗ ΑΚΙΝΗΤΟΥ (SALE AND LEASE BACK), ΓΙΑ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΑΦΘΕΙ ΠΡΙΝ ΤΙΣ 1.1.2014 ΚΑΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΠΑΧΘΕΙ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡ. 12 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 72 ΤΟΥ ν.4172/2013.(ΑΔΑ:6ΤΛΙ46ΜΠ3Ζ-Η0Α )


Ε.2002/2019

Φορολογική μεταχείριση αφορολόγητου αποθεματικού από υπεραξία από πώληση και επαναμίσθωση ακινήτου (sale and lease back), για συμβάσεις που έχουν συναφθεί πριν τις 1.1.2014 και το οποίο δεν έχει υπαχθεί στην αυτοτελή φορολόγηση της παρ. 12 του άρθρου 72 του ν. 4172/2013. ΑΔΑ: ΩΨΠΤ46ΜΠ3Ζ-Β2Ο


ΔΕΔ/Θεσ/1113/2025

Η απόφαση 1113/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) αφορά την αποδοχή της ενδικοφανούς προσφυγής μιας εταιρίας και την ακύρωση της πράξης εκτιμώμενου προσδιορισμού ΕΝΦΙΑ έτους 2014, η οποία είχε καταλογίσει φόρο ύψους 15.262,49€. Αρχικά, η Δ.Ε.Δ. είχε απορρίψει την προσφυγή ως απαράδεκτη λόγω εκπρόθεσμης υποβολής. Ωστόσο, το Μονομελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης ακύρωσε την απόφαση της Δ.Ε.Δ. και ανέπεμψε την υπόθεση για ουσιαστική εξέταση, κρίνοντας ότι δεν είχε λάβει χώρα προσηκοντική κοινοποίηση της καταλογιστικής πράξης. Κατόπιν επανεξέτασης, η Δ.Ε.Δ. έκανε δεκτό τον ισχυρισμό της προσφεύγουσας ότι είχε επέλθει παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου για επιβολή του φόρου (σύμφωνα με την ΣτΕ 616/2021), καθώς δεν αποδείχθηκε κοινοποίηση της πράξης πριν την 31/12/2019. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι τα ακίνητα, στα οποία επιβλήθηκε ο φόρος, ανήκαν στην πλήρη κυριότητα άλλης εταιρίας, λόγω σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης (sale and lease back). Ως εκ τούτου, ο καταλογισθείς φόρος μηδενίστηκε.


ΝΣΚ/6/2019

Ποιος θεωρείται ο, εκ του νόμου και κατά τα σχετικά μισθωτήρια συμβόλαια, μισθωτής και δικαιούχος του συμφωνημένου δικαιώματος σε υποβολή πρώτης προσφοράς για την αγορά μίσθιων ακινήτων, τα οποία, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, μισθώθηκαν με τη διαδικασία πώλησης και ταυτόχρονης μίσθωσης (sale and lease back)...Το Ελληνικό Δημόσιο έχει, σε σχέση με τα ανωτέρω αναφερόμενα ακίνητα, απ' ευθείας εκ του νόμου και σύμφωνα με τη βούληση των συμβληθέντων στα σχετικά μισθωτήρια συμβόλαια, την ιδιότητα του μισθωτή και, κατ' επέκταση, το δικαίωμα πρώτης προτίμησης ή προσφοράς προς αγορά από τον εκάστοτε κύριο και εκμισθωτή των ακινήτων. Αναφορικά με την άσκηση του δικαιώματος πρώτης προτίμησης ή προσφοράς αρμοδιότητα, πλην τυχόν αντίθετης πρόβλεψης, έχει το Υπουργείο Οικονομικών, στη διοίκηση, διαχείριση και εποπτεία του οποίου επανυπάγεται με την ολοκλήρωση αγοράς τους από το Δημόσιο τα υπόψη ακίνητα. Η αρμόδια για την άσκηση του δικαιώματος υπηρεσία διαπιστώνεται, επί τη βάσει των οικείων διατάξεων του Οργανισμού του ως άνω Υπουργείου, οι οποίες ρυθμίζουν την αρμοδιότητά τους (ομόφ.).


ΝΣΚ/414/2009

Σύννομη ή μη η καταβολή κοινοτικής χρηματοδότησης εάν χρησιμοποιήθηκε προς μεταποίηση, εκτός από πρώτη ύλη προερχόμενη από χώρες της Ε.Ε. και πρώτη ύλη προερχόμενη από τρίτες χώρες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατ’ εφαρμογή των πορισμάτων της νομολογίας του Δ.Ε.Κ., εάν χρησιμοποιήθηκε προς μεταποίηση, εκτός από βιολογική πρώτη ύλη προερχόμενη από χώρες της Ε.Ε. και πρώτη ύλη προερχόμενη από τρίτες χώρες, δεν τίθεται ζήτημα προσαρμογής του εγκεκριμένου ποσού της δημόσιας δαπάνης στην μειωμένη δυναμικότητα παραγωγής προϊόντων από βιολογική πρώτη ύλη, προερχόμενη από χώρες της Ε.Ε., αλλά θα πρέπει να απενταχθεί η επένδυση από το Μέτρο 2.1. του Ε.Π.Α.Α. & Α.Υ. 2000-2006 και να αναζητηθεί το σύνολο των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.


116/21008/2019

Λεπτομέρειες απόδοσης απαιτήσεων των δικαιούχων μελών των Επιτροπών που αφορούν στην υλοποίηση των δράσεων του Μέτρου 123Α «Αύξηση της Αξίας των Γεωργικών Προϊόντων του άξονα 1 του ΠΑΑ 2007-2013» και παρακολούθηση των έργων του Μέτρου 123Α του ΠΑΑ 2007-2013 και 2.1 του Ε.Π.Α.Α. - Α.Υ. 2000-2006.