×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/422/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υπαίθρια διαφήμιση – Αρμοδιότητα καθορισμού χώρων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Απαγορεύεται η προβολή υπαίθριας διαφήμισης στο κατάστρωμα δρόμων και πεζοδρομίων, ενώ επιτρέπεται η τοποθέτηση διαφημιστικών πλαισίων στα πεζοδρόμια, σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου. Επιτρέπεται η προβολή υπαίθριας διαφήμισης στα στέγαστρα στάσεων, σε σημείο που δεν αποσπούν την προσοχή των οδηγών. Ο καθορισμός των χώρων προβολής υπαίθριας διαφήμισης γίνεται από τα όργανα της Περιφέρειας αυτοβούλως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/299/2004

Διαφήμιση. Αρμόδια όργανα προς καθορισμό χώρων υπαίθριας διαφήμισης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Προκειμένου για εθνική οδό, αρμόδιο όργανο προς καθορισμό χώρων υπαίθριας διαφήμισης, κατά μήκος αυτής και εντός κατοικημένων περιοχών είναι ο οικείος ΟΤΑ. Η σχετική αρμοδιότητα του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας συνυφαίνεται με τις μη κατοικημένες περιοχές. β) Η μη άσκηση της αρμοδιότητας του οικείου ΟΤΑ για τον καθορισμό χώρων διαφήμισης, σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 3 του Ν 2946/2001 καθώς και η μη, καθ’ υποκατάσταση, άσκηση της αυτής αρμοδιότητας από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, εντός ευλόγου χρόνου, καθιστά ανεπίτρεπτη τη χρήση κοινοχρήστων δημοτικών και κοινοτικών χώρων για την προβολή διαφημίσεων.


ΣτΕ/1842/2022

Εκμίσθωση 77 κοινόχρηστων χώρων του εν λόγω Δήμου και συγκεκριμένα σε χώρους όπου είναι τοποθετημένα ή πρόκειται να τοποθετηθούν σύγχρονα μέσα προβολής διαφημιστικών μηνυμάτων για τη διενέργεια υπαίθριας διαφήμισης στον ως άνω Δήμο (...) Εντούτοις, ο επίδικος όρος, κατά το μέρος που περιορίζει τον κατάλογο συμβάσεων σε συμβάσεις με ίδιο αντικείμενο μίσθωσης δεν έχει τεθεί νομίμως. Και τούτο διότι, η διακήρυξη παρέχει δικαίωμα συμμετοχής σε υποψήφιους που ασκούν κατ’ επάγγελμα διαφημιστικές εργασίες, χωρίς να προβλέπει ειδικότερες προδιαγραφές ως προς την τοποθέτηση, συντήρηση των στεγάστρων και των διαφημιστικών μέσων, πέραν εκείνων που προβλέπονται στη νομοθεσία περί υπαίθριας διαφήμισης, που θα επέτρεπαν τη θέσπιση περιοριστικών όρων συμμετοχής. Στη δε νομοθεσία περί υπαίθριας διαφήμισης, στην οποία δεν γίνεται οποιαδήποτε κατηγοριοποίηση των υπαίθριων διαφημίσεων ανάλογα με τον κοινόχρηστο χώρο, στον οποίο διενεργούνται, οι τιθέμενες προδιαγραφές (βλ. ειδικότερα την 52138/2003 κοινή υπουργική απόφαση), ως προς τις διαστάσεις των διαφημιστικών πλαισίων και τον τρόπο τοποθέτησής τους, σε συνδυασμό με την έλλειψη ειδικότερων προδιαγραφών και απαιτήσεων στη διακήρυξη, με την οποία ζητείται η επισκευή ή η αντικατάσταση και όχι η κατασκευή των στεγάστρων, δεν θα δικαιολογούσαν, κατ' επίκληση της ανάγκης ετοιμότητας του αναδόχου για την παροχή των υπηρεσιών αυτών σε ένα ευρύ δίκτυο, τον αποκλεισμό από τη δυνατότητα συμμετοχής στον διαγωνισμό φορέων που δεν δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στην υπαίθρια διαφήμιση σε στέγαστρα στάσεων, απορριπτομένων των περί του αντιθέτου ισχυρισμών του καθ’ου η αίτηση Δήμου και της παρεμβαίνουσας εταιρείας. Διά ταύτα Δέχεται την κρινόμενη αίτηση.



46526/2020

Ρύθμιση όρων και προϋποθέσεων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης.


44811/2023

Ρύθμιση όρων και προϋποθέσεων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης σε ζώνες αεροδρομίων. 


ΚΥΑ 52138/2003

Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων, προδιαγραφών και διαδικασίας τοποθέτησης ειδικά διαμορφωμένων πλαισίων, για την προβολή υπαίθριας εμπορικής διαφήμισης, κατά τις διατάξεις του Ν. 2946/2001 (Τροποπ.με την 18801/2006 (ΦΕΚ B521/27.4.2006 ) Κ.Υ.Α.


Αριθμ. 18801/2006

Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 52138/2003 κοινής υπουργικής απόφασης περί καθορισμού όρων, προϋποθέσεων, προδιαγραφών και διαδικασίας τοποθέτησης ειδικά διαμορφωμένων πλαισίων, για την προβολή υπαίθριας εμπορικής διαφήμισης, κατά τις διατάξεις του ν.2946/2001


ΝΣΚ/218/2005

Δυνατότητα σύναψης σύμβασης παροχής διαφημιστικών υπηρεσιών στους χώρους των λαϊκών αγορών από τον Οργανισμό Λαϊκών Αγορών Αθήνας – Πειραιά, έναντι προμήθειας «πάγκων και τεντών» προς χρήση των πωλητών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η προβολή διαφήμισης στους χώρους των λαϊκών αγορών (πάνω στους πάγκους και τις τέντες των πωλητών) είναι δυνατή υπό ορισμένες προϋποθέσεις που πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά, ήτοι λειτουργία των λαϊκών αγορών σε χώρους όπου δεν απαγορεύεται η υπαίθρια διαφήμιση και αποφάσεις Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου, που θα προβλέπουν την τοποθέτηση διαφημιστικών πλαισίων στους πάγκους και τις τέντες των λαϊκών αγορών και θα καθορίζουν ως χώρους προβολής των διαφημίσεων τους χώρους λειτουργίας των λαϊκών αγορών. Είναι δυνατή η διαφήμιση κάθε προϊόντος, με τους περιορισμούς των διατάξεων για την προστασία των καταναλωτών. Στα πλαίσια της ελευθερίας των συμβάσεων μπορεί να συμφωνηθεί ως αντιστάθμισμα της εκμετάλλευσης του διαφημιστικού χώρου «των πάγκων και των τεντών» ο εφοδιασμός των πωλητών των λαϊκών αγορών με αυτά. Δεν είναι δυνατή η σύναψη της κατά τα ως άνω σύμβασης από τον Οργανισμό Λαϊκών Αγορών Αθήνας – Πειραιά, βάσει των κειμένων διατάξεων.


ΝΣΚ/124/2015

1) Έννοια δημοτικών φορολογικών διαφορών, υπαγωγή στην παρ.2α άρθρου 66 του Ν.2717/1999. 2) Προθεσμία ασκήσεως προσφυγών, κατά την παρ.2α άρθρου 66 του Ν.2717/1999, σε ιδιαίτερες περιπτώσεις διαφορών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Κατά την περ.α’ παρ.2 άρθρου 66 του ΚΔΔ (Ν.2717/1999), όπως ισχύει, στην έννοια των φορολογικών διαφορών εν γένει, περιλαμβάνονται και οι διαφορές από την δημοτική φορολογία. 2 α) Οι διαφορές 1) από το τέλος χρήσης κοινοχρήστων χώρων (άρθρο 13 παρ.1 του Β.Δ. της 24.9/20.10.1958), 2) από το τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων (άρθρο 1 του Ν. 339/1976), 3) από πρόστιμα του άρθρου 13 παρ.8 του Β.Δ. της 24.9/20.10.1958, 4) από πρόστιμα του άρθρου 73 παρ.1 του Β.Δ. της 24.9/20.10.1958, είναι φορολογικές και, σύμφωνα με το άρθρο 66 παρ.2α του ΚΔΔ, όπως ισχύει, η προθεσμία ασκήσεως προσφυγής είναι 30 ημερών. β) Οι διαφορές 1) από πρόστιμα του Κ.Ο.Κ. (άρθρο 104 του Ν.2696/1999) και 2) από πρόστιμα σχετικά με την υπαίθρια διαφήμιση (άρθρο 8 του Ν. 2946/2001), δεν είναι φορολογικές και, σύμφωνα με το άρθρο 66 παρ.1 του ΚΔΔ, όπως ισχύει, η προθεσμία ασκήσεως προσφυγής είναι 60 ημερών.