×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/402/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δόμηση. Δουλεία διόδου. Σύσταση δουλείας διόδου σε ακίνητο. Προβολή εξώστη – δημιουργία στοάς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αν έχει συσταθεί δουλεία διόδου σε ακίνητο είναι καταρχήν δυνατόν α) άνωθεν αυτής και σε τμήμα της να επιτραπεί η προβολή εξώστη και β) να επιτραπεί η περαιτέρω δόμηση επάνω από την δουλεία διόδου, με πλήρη κάλυψη του χώρου διάβασης και τη δημιουργία «στοάς».


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τ4/28/2008

Δημιουργία και εκτύπωση ατομικών επαγγελματικών καρτών για το προσωπικό ΤΕΙ.Δαπάνη μη νόμιμη, καθόσον καταρχήν δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου. Ούτε όμως η παροχή ατομικών καρτών αδιακρίτως σε διοικητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό του ως άνω Ιδρύματος είναι αναγκαία για τη λειτουργική του δραστηριότητα υπό την έννοια ότι εξυπηρετεί την προβολή αυτού, αφού άλλωστε ο σκοπός αυτός υπηρετείται ειδικά από το προσωπικό του Αυτοτελούς Τμήματος Δημοσίων και Διεθνών Σχέσεων


ΝΣΚ/250/2013

Καταβολή ρυμοτομικής αποζημίωσης στους φερόμενους ως ιδιοκτήτες, για ακίνητο που χαρακτηρίσθηκε ως χώρος πρασίνου, με το ν. 3207/2003 – Υπόχρεος φορέας καταβολής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η δια τυπικού νόμου έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου στον υπερτοπικό πόλο του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθήνας (Ο.Α.Κ.Α.) του Δήμου Αμαρουσίου, για λόγους κατεπείγουσας ανάγκης Ολυμπιακής προετοιμασίας, με δέσμευση ακινήτου, ως χώρου πρασίνου, δεν συνιστά, κατά τις διατάξεις του άρθρου 294 του Κ.Β.Π.Ν., περίπτωση επίσπευσης πολεοδομικής απαλλοτρίωσης από το Δημόσιο, ώστε να γεννάται υποχρέωση του τελευταίου να αποζημιώσει τους θιγόμενους ιδιοκτήτες. Ο Δήμος Αμαρουσίου, στην περιφέρεια του οποίου βρίσκεται το απαλλοτριούμενο για την δημιουργία χώρου πρασίνου ακίνητο, είναι υπερού η απαλλοτρίωση, αλλά και υπόχρεος κατά το νόμο για την αποζημίωση, των θιγομένων ιδιοκτητών. (ομοφ.)


ΑΕΠΠ/697/2020

Η εταιρεία αιτείται να ακυρωθεί η με αριθ. 34/6-4-2020 απόφαση της αναθέτουσας αρχής. Η απόφαση ελήφθη στα πλαίσια του διαγωνισμού για την Προμήθεια εξοπλισμού και υπηρεσιών για την προβολή του Μουσείου Ολοκαυτώματος, κατά το μέρος που απέρριψε την προσφορά της προσφεύγουσας και έκανε δεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος. Η σύμβαση αφορά σε υπηρεσίες όπως περισυλλογή-τεκμηρίωση ιστορικού/πληροφοριακού υλικού, δημιουργία έντυπου υλικού προβολής, εικαστικών συνθέσεων και εκθεσιακού υλικού, προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού Αμφιθεάτρου & Χώρου Μνήμης, ψηφιοποίηση και ψηφιακή επεξεργασία ιστορικού υλικού, δημιουργία ιστορικού ντοκιμαντέρ, διαδραστικό ιστορικό χρονολόγιο, διαδραστικός χάρτης Β' Παγκοσμίου πολέμου, εφαρμογή τότε και τώρα, ψηφιακή εκπαιδευτική εφαρμογή, ανάπτυξη δικτυακής πύλης προβολής και εφαρμογή περιήγησης με εγκατάσταση εξοπλισμού QR codes.


ΝΣΚ/278/2005

Σύσταση Ιδιωτικού Γραφείου Συμβούλων Εργασίας από εταιρία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση κατά την οποία η αίτηση για τη χορήγηση αδείας σύστασης Ι.Γ.Σ.Ε. υποβάλλεται από εταιρία, η προϋπόθεση που τίθεται με τη διάταξη του άρθρου 2 παρ.5 περ.Α’ του Π.Δ/τος 160/1999 πληρούται εφόσον η εταιρία αυτή έχει συσταθεί σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και έχει την καταστατική της έδρα, την κεντρική της διοίκηση ή την κύρια εγκατάστασή της στην Ελλάδα ή έχει συσταθεί σύμφωνα με τη νομοθεσία ενός κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και έχει την καταστατική της έδρα, την κεντρική της διοίκηση ή την κύρια εγκατάστασή της εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου ανεξάρτητα από την υπηκοότητα των εταίρων ή των εκπροσώπων της.


ΑΕΠΠ/1328/2019

Η προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης του Δήμου που απέρριψε τις προσφορές δύο οικονομικών φορέων (ένωσης εταιρειών και ανώνυμης εταιρείας) σε διαγωνισμό για ανάθεση υπηρεσιών με αντικείμενο την υλοποίηση της πράξης «Ενίσχυση οικολογικής συνείδησης και προώθηση περιβαλλοντικού εθελοντισμού στον Δήμο». Οι υπηρεσίες αφορούσαν συγκεκριμένα: α) δράσεις ενημέρωσης και εθελοντισμού, β) δημιουργία ηλεκτρονικού περιβαλλοντικού οδηγού, γ) δημιουργία πλατφόρμας, δ) δράσεις δημοσιοποίησης αποτελεσμάτων και ε) προβολή-διαφήμιση των δράσεων, με συνολική εκτιμώμενη αξία 167.276,00€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).


ΝΣΚ/346/2005

Δόμηση εκτός σχεδίου - Κατάτμηση γηπέδων - Δουλεία διόδου - Κοινόχρηστοι χώροι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατάτμηση γηπέδου σε μικρότερα γήπεδα άνω των 4.000 τ.μ. εκάστου, προ της ισχύος του Ν 3212/2003 και μεταγενέστερη σύσταση πραγματικής δουλείας μεταξύ του πωλητού που παρακράτησε στην κυριότητά του εδαφική λωρίδα άνω των 4.000 τ.μ. και των αγοραστών των επί μέρους κατατμηθέντων γηπέδων, από μόνη της δεν παραβιάζει το άρθρο 20 ΝΔ 17.7/16.8.1923, πλην εναπόκειται στον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., μετά γνώμη του ΚΣΧΟΠ, να κρίνει αν, με βάση τα πραγματικά περιστατικά, υποκρύπτεται ή όχι απαγορευμένη έμμεση δημιουργία κοινόχρηστων χώρων.


ΑΕΠΠ/156/2018

Η προσφεύγουσα ασκεί Προδικαστική Προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας […] με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της και έγιναν δεκτές οι προσφορές άλλων συμμετεχόντων στον ανοιχτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την ανάθεση του έργου «Δημιουργία, παραγωγή τουριστικού εντύπου και δημιουργία εφαρμογής για κινητά και tablets». Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει δύο ομάδες έργων: την Ομάδα Α (σχεδιασμό και παραγωγή 60-σέλιδου Τουριστικού Οδηγού σε 15.000 αντίτυπα) και την Ομάδα Β (δημιουργία εφαρμογής Panoramic View 360° για κινητά και tablets για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι αποδεκτές προσφορές παραβιάζουν τη νομοθεσία για δημόσιες συμβάσεις και ότι η απόρριψη της δικής της προσφοράς ήταν άδικη και αβάσιμη.


ΝΣΚ/435/2003

Δημοτολόγια. Διαγραφή μέλους οικογένειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε περίπτωση διαγραφής μέλους οικογένειας, από την οικεία οικογενειακή μερίδα των δημοτολογίων, δεν είναι αναγκαία η κατάργηση της υφισταμένης και η δημιουργία νέας, εφόσον προέχει η ανάγκη απεικόνισης της πραγματικής προσωπικής και οικογενειακής κατάστασης των δημοτών από την οποία είναι δυνατόν να απορρέουν έννομες συνέπειες.


ΣΤΕ/ΟΛΟΜ/3095/2001

Οικοδομική άδεια- αίτηση ακυρώσεως...Επειδή, οι αιτούντες, φερόμενοι ως κάτοικοι … και συγκεκριμένα οικοδομής που έχει ανεγερθεί σε ακίνητο όμορο προς το ακίνητο που αφορά η προσβαλλόμενη πράξη, με έννομο συμφέρον ασκούν την υπό κρίση αίτηση. Παραδεκτώς δε προβάλλουν, μεταξύ άλλων, λόγους ακυρώσεως ερειδόμενους στον ισχυρισμό ότι το οικοδομούμενο ακίνητο δεν κείται, όπως θεωρεί η πολεοδομική αρχή, μέσα στα όρια του προϋφισταμένου του έτους 1923 οικισμού του …, αλλά περιλαμβάνεται σε ευρύτερη έκταση συνολικού εμβαδού 550 στρεμμάτων περίπου, η οποία κηρύχθηκε αναδασωτέα με την 844/22.3.1982 απόφαση του …(ΦΕΚ Δ΄ 357), και ως εκ τούτου εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων περί προστασίας των δασών και δασικών εκτάσεων που απαγορεύουν τη δόμηση. Το έννομο δε συμφέρον των αιτούντων για την προβολή των λόγων αυτών, δεν αναιρείται από το γεγονός ότι στην ευρύτερη περιοχή, η οποία κατά τα προβαλλόμενα έχει κηρυχθεί αναδασωτέα, με συνέπεια την απαγόρευση της δόμησης εντός αυτής, εμπίπτει και το ακίνητο στο οποίο έχει ανεγερθεί η οικοδομή, της οποίας ιδιοκτήτρια φέρεται η δεύτερη των αιτούντων και στην οποία κατοικούν αμφότεροι (πρβλ. ΣτΕ 6070/1996 Ολομ., 173/1998 Ολομ.). Τούτο διότι, κατά την έννοια του άρθρου 47 παρ. 1 του π. δ/τος 18/1989, το συμφέρον προς άσκηση αιτήσεως ακυρώσεως δεν παύει να είναι έννομο από μόνο το γεγονός ότι ο αιτών φέρεται να έχει παραβιάσει διάταξη της κείμενης νομοθεσίας. Ο νόμος αποβλέπει, και αρκείται, στην ύπαρξη δεσμού που επιτρέπει στον αιτούντα να αμφισβητήσει την αντικειμενική νομιμότητα της προσβαλλόμενης διοικητικής πράξεως, προκειμένου να επιτύχει αποτέλεσμα που καθ' εαυτό δεν αποδοκιμάζεται από την έννομη τάξη. Η θεραπεία της τυχόν παρανομίας της νομικής καταστάσεως του αιτούντος δεν επέρχεται με τη στέρηση του εννόμου συμφέροντος προς άσκηση αιτήσεως ακυρώσεως αλλά με την δυνατότητα της διοικήσεως να επιβάλλει την άρση της παραβάσεως. Εξ άλλου, σε κάθε περίπτωση, συμφέρον στηριζόμενο σε ισχύουσα διοικητική πράξη είναι πάντοτε και εξ ορισμού έννομο, αφού διοικητική πράξη που δεν ανακλήθηκε ή ακυρώθηκε παράγει, κατά γενικό κανόνα, όλα τα έννομα αποτελέσματά της, μεταξύ των οποίων και το δικαίωμα του δικαιούχου να αξιώσει την επέλευση όλων των έννομων συνεπειών που απορρέουν από την ύπαρξή της. Ο έλεγχος δε της νομιμότητας της διοικητικής πράξεως, στην οποία ο αιτών στηρίζει το έννομο συμφέρον του, θα συνιστούσε ανεπίτρεπτο παρεμπίπτοντα έλεγχο του κύρους της και θα δημιουργούσε, κατ' αποτέλεσμα, μία άλλη δίκη εντός του πλαισίου της κυρίας δίκης που και δικονομικώς δυσχερής είναι και διεξάγεται χωρίς την τήρηση στοιχειωδών δικονομικών προϋποθέσεων για τον αιτούντα, ενόψει της αυτεπάγγελτης έρευνας της συνδρομής εννόμου συμφέροντος


ΝΣΚ/202/2020

Επαύξηση ή μη του ήδη αναλογούντος τέλους ακίνητης περιουσίας του άρθρου 24 του ν. 2130/1994 για ακάλυπτο χώρο οικοπέδου ή κτίριο και δημιουργία το πρώτον υποχρεώσεως καταβολής του εν λόγω τέλους για τον κύριο, επικαρπωτή ή νομέα γηπέδου, εκτός σχεδίου πόλεως ή οικισμού, από την εγκατάσταση και λειτουργία φωτοβολταϊκού σταθμού στα ακίνητα αυτά προς παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Προσμέτρηση ή μη της επιφάνειας του χώρου επί του οποίου εγκαθίσταται και λειτουργεί φωτοβολταϊκό σύστημα προς παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στον υπολογισμό του ενιαίου τέλους καθαριότητας και φωτισμού και του αντιστοιχούντος φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων για τη χρήση του χώρου αυτού, κατ’ άρθρα 1 παρ. 1 του ν. 25/1975 και 10 του ν. 1080/1980.(...)α) H εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στοιχείων επί κτιρίου ή στον ακάλυπτο χώρο οικοπέδων σε περιοχή εντός σχεδίου πόλεως ή εντός οικισμού, καθώς και επί κτιρίου που βρίσκεται σε περιοχή εκτός σχεδίου πόλεως ή οικισμού, δεν δημιουργεί επί πλέον υποχρέωση ως προς το οφειλόμενο για το ακίνητο αυτό τέλος ακίνητης περιουσίας. H εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στοιχείων σε αδόμητο γήπεδο σε περιοχή εκτός σχεδίου ή εκτός οικισμού δεν δημιουργεί υποχρέωση καταβολής τέλους ακίνητης περιουσίας, το αυτό δε ισχύει και για τα συνοδά έργα της φωτοβολταϊκής εγκατάστασης υπό την προϋπόθεση ότι δεν πρόκειται για κατασκευές που αποτελούν κτίσματα κατά την πολεοδομική νομοθεσία (ομόφωνα). β) Ακίνητο επί του οποίου λειτουργεί σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά προς διάθεση της παραγόμενης ενέργειας στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας αιτιολογεί την επιβολή ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού, καθώς και του αντιστοιχούντος φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων (ομόφωνα). γ) Η εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με το πρόγραμμα της 12323/ΓΓ175/2009 κ.υ.α. (Φ/Β στη στέγη), καθώς και με τις μορφές του ενεργειακού συμψηφισμού και εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού σε χώρο ακινήτου, όπου βρίσκεται και λειτουργεί και εγκατάσταση κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, στην παροχή της οποίας συνδέεται ή στο μετρητή της οποίας αντιστοιχίζεται ο φωτοβολταϊκός σταθμός, δεν επάγεται επιπρόσθετη υποχρέωση καταβολής ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού, καθώς και του αντιστοιχούντος φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων, έναντι της ήδη υφισταμένης υποχρεώσεως για τη χρήση του ακινήτου (ομόφωνα) και δ) Όταν φωτοβολταϊκός σταθμός για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, με τις μορφές του ενεργειακού συμψηφισμού και εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού, εγκαθίσταται σε ακίνητο (όμορος χώρος ή και μη όμορος επί εικονικού συμψηφισμού) που δεν λειτουργεί εγκατάσταση κατανάλωσης που συμμετέχει στο συμψηφισμό, οφείλεται ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού για το χώρο εγκατάστασης του φωτοβολταϊκού σταθμού, καθώς και ο αντίστοιχος φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων,