ΝΣΚ/397/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αυτοδίκαιη ή μη έκπτωση υπαλλήλου Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, συνεπεία αμετάκλητης καταδίκης, αποκλειστικώς, για το έγκλημα της χρήσης πλαστού εγγράφου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν εκπίπτει, αυτοδικαίως, κατ άρθρο 149 του Υπαλληλικού Κώδικα, υπάλληλος Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, ο οποίος κατεδικάσθη αμετακλήτως σε φυλάκιση πέντε μηνών, με τριετή αναστολή έκτισης της ποινής, αποκλειστικώς, για το αδίκημα της χρήσης πλαστού εγγράφου, εφόσον τούτο συγκροτεί, σύμφωνα με το άρθρο 216 παρ.2 του Ποινικού Κώδικα, την αντικειμενική υπόσταση αυτοτελούς εγκλήματος, έναντι εκείνου της πλαστογραφίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/348/2008
Έκπτωση δημοσίου υπαλλήλου, σε περίπτωση αμετάκλητης καταδίκης, για το αδίκημα της πλαστογραφίας, με τριετή αναστολή έκτισης της ποινής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δημόσιος υπάλληλος, ο οποίος κατεδικάσθη, αμετακλήτως, σε ποινή φυλάκισης έξι μηνών, για το αδίκημα της πλαστογραφίας και χρήσης πλαστού εγγράφου, υπόκειται σε αυτοδίκαιη έκπτωση, κατ’ άρθρο 149 του Υπαλληλικού Κώδικα, καίτοι η ανωτέρω ποινή επεβλήθη με τριετή αναστολή έκτισής της.
ΝΣΚ/233/2007
Οι μισθώσεις ακινήτων για τη στέγαση υπηρεσιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων διέπονται αποκλειστικώς από το ΠΔ 242/1996. Δεν είναι νόμιμη η υπεισέλευση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης σε υφιστάμενη μεταξύ ιδιωτών μίσθωση ακινήτου. Δεν είναι νόμιμη η χωρίς δημοπρασία μίσθωση από τη Ν.Α. ακινήτου που ανήκει στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α.
ΝΣΚ/1/2009
Αποδοχές υπαλλήλου του Δημοσίου, αποσπασμένου σε θέση μετακλητού υπαλλήλου σε γραφείο Προέδρου Ενιαίας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Για την καταβολή των αποδοχών υπαλλήλου του κλάδου ΠΕ-1 Οικονομικού του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών κατά το χρονικό διάστημα από 1.1.2007 μέχρι 18.1.2007, βαρύνεται το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών. (ομοφ.) β) Για την καταβολή των αποδοχών του ανωτέρω υπαλλήλου κατά το χρονικό διάστημα από 19.1.2007 μέχρι 10.5.2007, κατά το οποίο ήταν αποσπασμένος, κατ άρθρο 105 παρ.3 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (ΠΔ 30/1996) όπως ισχύει, ως μετακλητός υπάλληλος στο Γραφείο του Προέδρου της Ενιαίας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ροδόπης - Έβρου, βαρύνεται το Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/194/2008
Έσοδα Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 116 παρ.9 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, δεν εφαρμόζεται, υπό την ισχύ του Ν 3345/2005, για την απόδοση ποσοστού επί των εσόδων από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (Κ.Α.Π.), από τα Νομαρχιακά Διαμερίσματα προς την Κεντρική Υπηρεσία της Ενιαίας Νομαρχιακής Αυτοδιοικήσεως. Για τα μη υπαγόμενα στους Κ.Α.Π. έσοδα η παραπάνω διάταξη εφαρμόζεται.
ΝΣΚ/367/2008
Ασυμβίβαστο καθηκόντων ειδικού συνεργάτη Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης με τα έργα συμβολαιογράφου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 37 του Κώδικα Συμβολαιογράφων, συμβολαιογράφος δεν δύναται, διατηρώντας την ιδιότητα αυτή, να αναλάβει καθήκοντα ειδικού συνεργάτη σε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.
ΝΣΚ/193/2001
Προγραμματικές συμβάσεις. Δυνατότητα σύναψης μεταξύ Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και νομαρχιακής επιχείρησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του τελευταίου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 35 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (κωδικοποίηση με το άρθρο μόνο του ΠΔ 410/1995), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 25 του Ν 2738/1999, ορίζοντας ότι στις προγραμματικές συμβάσεις επιτρέπεται και η συμμετοχή επιχειρήσεων των ΟΤΑ, των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων κλπ, έχει την έννοια ότι και οι νομαρχιακές επιχειρήσεις εν γένει μπορούν να συμμετέχουν σε προγραμματική σύμβαση, είτε από κοινού με τους φορείς που ορίζονται στο πρώτο εδάφιο της εν λόγω παραγράφου, είτε με την ιδιότητα του αντισυμβαλλομένου των φορέων αυτών. Η πιο πάνω ανώνυμη εταιρία (ΒΑΕΠΑΕ), αφού στο μετοχικό κεφάλαιο αυτής μετέχει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Βοιωτίας κατά ποσοστό άνω του 35% και η εν λόγω ΝΑ, μαζί με Συνεταιρισμό, διατηρεί την πλειοψηφία των μετοχών (51%), αποτελεί νομαρχιακή επιχείρηση, σύμφωνα με τις συνδυαζόμενες διατάξεις των άρθρων 80 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και 291 παρ.1 περ.β του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα. Συνεπώς, συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη σύναψη της πιο πάνω προγραμματικής σύμβασης.
ΝΣΚ/446/2002
Εκλογές για την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Σύσταση ιδιαίτερων εκλογικών τμημάτων. Ομαδικά μετακινούμενοι εκλογείς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με τη διάταξη του άρθρου 7 παρ.3 του Ν 2623/1998 δεν έχει επέλθει ρητή ή σιωπηρή κατάργηση των διατάξεων των άρθρων 68 του ΔΚΚ και 20 παρ.2 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, για τη σύσταση ιδιαίτερων εκλογικών τμημάτων, αναφορικά με τους μετακινούμενους, ομαδικά, εκλογείς κοινοτήτων.
ΝΣΚ/53/2002
Θεώρηση κτηματολογικών στοιχείων που απαιτούνται για την παραχώρηση της χρήσης αιγιαλού. Έγκριση μελετών ιδιωτικών λιμενικών έργων. Αρμόδιο όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η παραχώρηση της χρήσης αιγιαλού εκ μέρους του Δημοσίου, προς ιδιώτες, για την εκτέλεση έργων, διέπεται πλέον από το άρθρο 14 Ν 2971/2001, που άλλαξε την διαδικασία και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την παραχώρηση, γι αυτό το α' σκέλος του ερωτήματος δεν έχει πλέον αντικείμενο. β) Οι τεχνικές υπηρεσίες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης είναι, μετά την ισχύ του Ν 2218/94, αρμόδιες για την διεκπεραίωση της διαδικασίας έγκρισης των τεχνικών μελετών ιδιωτικών λιμενικών έργων και αρμόδιος για την έγκριση ο οικείος Νομάρχης.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/127/2025
Ζητείται η ακύρωση των συναφών 1/19.6.2012 και 2/19.6.2012 πράξεων του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό Κεφαλληνίας, κατά το μέρος που με αυτές καταλογίστηκαν σε βάρος της εκκαλούσας και υπέρ της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων (Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλληνίας), αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με τους…, τα ποσά των 15.551,20 και 11.232,90 ευρώ (πλέον προσαυξήσεων εκπροθέσμου καταβολής), που φέρεται ότι συνιστούν έλλειμμα στη χρηματική διαχείριση της τέως Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κεφαλληνίας και Ιθάκης κατά τα οικονομικά έτη 2002 και 2003, αντίστοιχα.(...)Με τα δεδομένα αυτά και ειδικότερα εν όψει του ότι: α) ως προς τις, αναφερόμενες ανωτέρω στη σκέψη 8, επίμαχες επιταγές με τις οποίες συντελέστηκαν, κατά τα οικονομικά έτη 2002-2003, μη νόμιμες εκροές χρηματικών ποσών εις βάρος του προϋπολογισμού της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κεφαλληνίας, με το 120/2017 βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Πατρών, είχε παραπεμφθεί ως κατηγορούμενος στο ακροατήριο μόνον ο…., ενώ με το ίδιο Βούλευμα -ως προς τις ίδιες επιταγές- είχε αποφασιστεί να μην απαγγελθούν κατηγορίες εις βάρος της εκκαλούσας και β) από τις αποφάσεις 50/2020 του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Πατρών και 326, 328/2022 του Πενταμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Πατρών, προκύπτει ότι το ένδικο έλλειμμα προέρχεται αποκλειστικώς από τις εγκληματικές ενέργειες του ως άνω εμπλεκόμενου στην κύρια διαχειριστική διαδικασία Αναπληρωτή Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, …., ο οποίος, προκειμένου να υπεξαιρέσει χρήματα της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κεφαλληνίας, εφάρμοσε ιδιαίτερα τεχνάσματα και ειδικότερα κατήρτισε πλαστά έγγραφα, συγκεκριμένα κατήρτισε αρχικά 403 επιταγές, μεταξύ των οποίων και οι επίμαχες επιταγές, συνολικού ποσού 390.782,50 ευρώ, το Δικαστήριο κρίνει ότι η αποδιδόμενη στην εκκαλούσα, με τις προσβαλλόμενες πράξεις, ιδιότητα της υπολόγου συνεπεία της θέσης της υπογραφής της (ως δεύτερης υπογραφής) επί του σώματος των συγκεκριμένων επιταγών ερείδεται επί αναληθούς προϋπόθεσης, καθόσον το διαπιστωθέν έλλειμμα δημιουργήθηκε αποκλειστικώς από την ως άνω εγκληματική δράση του Αναπληρωτή Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών,…. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και παρελκούσης ως αλυσιτελούς της εξέτασης των λοιπών προβαλλόμενων λόγων έφεσης, πρέπει η κρινόμενη έφεση να γίνει δεκτή, να ακυρωθούν, ως προς την εκκαλούσα, οι προσβαλλόμενες καταλογιστικές πράξεις και να επιστραφεί σε αυτήν το κατατεθέν παράβολο.
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/791/2024
Με την υπό κρίση έφεση, για την άσκηση της οποίας έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο (βλ. το με κωδικό πληρωμής 548301430953 0529 0045 δεσμευμένο ηλεκτρονικό παράβολο), ζητείται η ακύρωση 1) της 269769/2207/4.7.2017 καταλογιστικής απόφασης του Αντιπεριφερειάρχη Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με την οποία καταλογίστηκε ο εκκαλών, πρώην υπάλληλος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κιλκίς, με το ποσό των τριάντα οκτώ χιλιάδων εκατόν επτά ευρώ και πενήντα έξι λεπτών (38.107,56 ευρώ), το οποίο φέρεται ότι καταβλήθηκε σε αυτόν αχρεώστητα λόγω μετάταξής του από τον κλάδο ΥΕ στον κλάδο ΔΕ με τη χρήση πλαστού τίτλου σπουδών, ως εισπραχθείσα αποζημίωση λόγω υπερωριακής εργασίας κατά το χρονικό διάστημα απόσπασης και διάθεσής του σε βουλευτικό γραφείο, και συγκεκριμένα από 14.02.2003 (ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στο γραφείο του βουλευτή) έως 17.06.2011 (ημερομηνία άρσης απόσπασης και διάθεσης), και 2) κάθε άλλης συναφούς προγενέστερης ή μεταγενέστερης πράξης ή παράλειψης της διοίκησης.