×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/397/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ένοπλες Δυνάμεις. Κατάταξη γυναικών. Έκδοση απόφασης. Νομιμότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προκειμένου περί γυναικών οι οποίες δεν έχουν υπηρετήσει στις Ένοπλες Δυνάμεις ούτε κλήθηκαν για στράτευση και απηλλάγησαν αυτής σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5 του Ν 705/1977, δεν είναι νόμιμη η έκδοση απόφασης κατάταξης γυναικών στις Ένοπλες Δυνάμεις, δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 53 του ΑΝ 833/37 και 794/48, διότι οι ρυθμίσεις των αναγκαστικών αυτών νόμων αφορούν σε πρόσωπα που ανήκουν στην εφεδρεία. Μπορεί να τύχουν εφαρμογής οι διατάξεις του άρθρου 53 του ΑΝ 833/37, μόνον μετά την απόλυση των γυναικών που κλήθηκαν και υπηρέτησαν τη θητεία τους.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Υ.Α.420/81/81980/Σ.302/2005

Καθορισμός του χρηματικού ποσού εξαγοράς του υπολοίπου της στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης όσων υπηρέτησαν σε τακτικές ένοπλες δυνάμεις συμμαχικού κράτους ή κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης». 

ΝΣΚ/152/2010

Δυνατότητα ανάκλησης από την εφεδρεία κλάδου των Ενόπλων Δυνάμεων, κατ’ άρθρο 53 παρ. 1 του ΑΝ 833/1937, ως προσώπου ειδικής μορφώσεως, εφέδρου αξιωματικού που είναι εγγεγραμμένος στην εφεδρεία άλλου κλάδου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 53 παρ. 1 Α.Ν. 833/1937, είναι δυνατή η ανάκληση από την εφεδρεία του Κλάδου Ξηράς των Ενόπλων Δυνάμεων, ως προσώπου ειδικής μορφώσεως, ασχολούμενου εις διαφόρους επιστημονικούς ή τεχνικούς κλάδους, εφέδρου αξιωματικού που είναι εγγεγραμμένος στην εφεδρεία άλλου Κλάδου, αφού προηγηθεί η μεταφορά του στον εν λόγω Κλάδο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 7 της Υ.Α. Φ.429.1/5/150045/18-1-2006, η οποία εφαρμόζεται κατά την ρητή πρόβλεψη της διάταξης του άρθρου 4 παρ. 1 του Ν 3421/2005, ελλείψει ειδικής ρυθμίσεως και στους Εφέδρους Αξιωματικούς. Προϋπόθεση όμως για την εφαρμογή της ανωτέρω διατάξεως είναι η αιτιολόγηση από την ενδιαφερόμενη Στρατιωτική Υπηρεσία αφενός των εκτάκτων υπηρεσιακών αναγκών που συντρέχουν και επιβάλουν την εν λόγω ανάκληση, αφετέρου της εξειδίκευσης σε επιστημονικό τομέα και της επαγγελματικής πείρας του αιτούντος την ανάκληση προσώπου.


ΝΣΚ/301/2008

Υπολογισμός του συνολικού χρόνου πραγματικής υπηρεσίας που διανύθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις ή στα Σώματα Ασφαλείας για τη χορήγηση μισθολογικών προαγωγών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 6 του Ν 2838/2000, όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 5 εδάφιο α’ του άρθρου 37 του Ν 3016/2002, που αφορούν στη χορήγηση μισθολογικών προαγωγών στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, δεν εφαρμόζονται και στους απόφοιτους Δημόσιας Μέσης Τεχνικής Σχολής τριετούς φοίτησης, για την αναγνώριση του χρόνου φοίτησης ως χρόνου πραγματικής υπηρεσίας για την άθροιση και τον συνυπολογισμό του στο σύνολο των ετών υπηρεσίας τους.


ΝΣΚ/187/2005

Ένοπλες Δυνάμεις. Ακυρότητα πρακτικού Πρωτοβάθμιου Ανακριτικού Συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν συνιστούν λόγο ακύρωσης του πρακτικού γνωμοδότησης Ανακριτικού Συμβουλίου α) η λανθασμένη αναγραφή επ’ αυτού του Ν 2342/53, ο οποίος αφορά Υπαξιωματικούς αντί του ΝΔ 1400/73 ο οποίος αφορά Αξιωματικούς, δεδομένου ότι στο ως άνω πρακτικό καθορίζονται σαφώς τα πραγματικά γεγονότα που συνιστούν το πειθαρχικό παράπτωμα για το οποίο επεβλήθη η ως άνω καταστατική ποινή της αποτάξεως και β) τα διαλαμβανόμενα στην αίτηση του Σγού ε.α. Κ.Σ. ότι το Ανακριτικό Συμβούλιο περιέλαβε προς εξέταση και αριθμό απουσιών πέραν των αρχικώς οριζομένων στην διαταγή διενέργειας ΕΔΕ καθώς και οι λοιποί λόγοι που αναφέρονται στην ανωτέρω αίτησή του.


ΕλΣυν.Τμ.V(ΚΠΕ)/9/2013

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Χρηματικό ένταλμα προπληρωμής.Άλλωστε, κατά τα γνωστά στο Δικαστήριο, έχουν επανειλημμένως εκδοθεί τακτικά χρηματικά εντάλματα για την πληρωμή έργων που εκτελούνται από τις Ένοπλες Δυνάμεις (βλ. Πράξεις 122/2007, 204/2009, 95/2010, 132/2010, 223Α/2010 IV Τμήματος Ελ. Συν.) και συνεπώς είναι απορριπτέος ως αβάσιμος ο περί του αντιθέτου ισχυρισμός της υπηρεσίας. Ούτε, άλλωστε, η εφαρμογή του ν. 3669/2008 περί δημοσίων έργων και οι δυνατότητες που παρέχονται στον ανάδοχο για μηνιαία υποβολή λογαριασμών ή για διακοπή της εργολαβικής σύμβασης σε περίπτωση καθυστερημένης πληρωμής του, είναι δυνατόν να δικαιολογήσει την έκδοση Χ.Ε.Π. λόγω της φύσης της δαπάνης, καθόσον η ανωτέρω κωδικοποίηση αφορά στο σύνολο των έργων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του και δεν περιορίζονται στα έργα που εκτελούν ο Ένοπλες Δυνάμεις, τα οποία, επιπλέον, δεν καθίστανται ιδιαίτερης φύσης λόγω του φορέα εκτέλεσής τους. Άλλωστε, η «ομαλή ροή χρηματοδότησης» του έργου, την διασφάλιση της οποίας υποστηρίζεται ότι υπηρετεί η έκδοση Χ.Ε.Π., μπορεί να εξασφαλιστεί και με την έκδοση τακτικών ενταλμάτων πληρωμής, πολλώ δε μάλλον καθόσον στην από 18.9.2013 εργολαβική σύμβαση μεταξύ της αναδόχου του έργου εταιρείας και του Υ.ΕΘ.Α. προβλέπονται τέσσερις (4) μήνες ως χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών, χρονικό διάστημα που, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, είναι μικρό για να ανακύψει πρόβλημα στην ομαλή χρηματοδότηση του έργου. Επιπροσθέτως, η έκδοση του ελεγχόμενου Χ.Ε.Π. δεν δικαιολογείται ούτε λόγω του επείγοντος χαρακτήρα των εντελλόμενων με αυτό δαπανών. Τούτο διότι η ανάγκη «άμεσης εκκένωσης των εγκαταστάσεων του ΚΕΑ στο πρώην Α/Δ Ελληνικού» και η συνακόλουθη μετεγκατάστασή του στο Α/Δ ........, ήταν προφανώς γνωστή ήδη από το Μάιο του έτους 2012, όταν εγκρίθηκε, με τη Φ.690/ΕΠ.612987/Σ.76/15.5.2012 απόφαση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (Γ1/2), η εκτέλεση του ως άνω έργου και, συνακόλουθα, ο ισχυρισμός της Υπηρεσίας περί έκτακτων αναγκών που επιβάλουν την έκδοση Χ.Ε.Π. πρέπει να απορριφθεί προεχόντως ως αναπόδεικτος. Περαιτέρω, δεν αιτιολογείται επαρκώς για ποιο λόγο η έκδοση χρηματικού εντάλματος προπληρωμής θα συντελέσει στην ταχύτερη πληρωμή της εργοληπτικής επιχείρησης, λαμβανομένης υπόψη και της αυστηρά τυπικής διαδικασίας που προβλέπει ο ν. 3669/2008 για τις τμηματικές πληρωμές της εργοληπτικής επιχείρησης (λογαριασμοί και πιστοποιήσεις κατόπιν επιμετρήσεων – βλ. άρθρο 53 του ως άνω νόμου). Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα προπληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.