×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/361/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΥΠΑ. Ληξιπρόθεσμες και μη βεβαιωμένες στις ΔΟΥ οφειλές αεροπορικών εταιριών και πρεσβειών. Διαγραφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ΥΠΑ μπορεί να θέσει στο αρχείο της υπηρεσίας ληξιπρόθεσμες και μη βεβαιωμένες στη ΔΟΥ οφειλές ποσού κάτω των 3000 δρχ για το διάστημα μέχρι της ισχύος της υπ αριθμ. 108/1998 Υπουργού Οικονομικών ή κάτω των 27 ευρώ μετά την ισχύ της ανωτέρω αποφάσεως. Ληξιπρόθεσμες οφειλές πάνω του ποσού των 27 ευρώ, παραμένουν εκκρεμείς για φορολογική βεβαίωση μέχρι να καταληφθούν από τον οριζόμενο χρόνο παραγραφής τους.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/101/2002

Βεβαίωση οφειλών. Συμψηφισμός.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο συμψηφισμός της κατά του Δημοσίου βεβαίας, εκκαθαρισμένης και αποδεικνυόμενης με τελεσίδικη δικαστική απόφαση ανταπαιτήσεως της οφειλέτριας εταιρείας, εκ δρχ. 30.592.927, προς οφειλές αυτής προς το Δημόσιο, εκ δρχ. 45.000.000, βεβαιωμένες στη ΔΟΥ ΦΑΕΕ Θεσσαλονίκης, νομότυπα προτάθηκε και επέφερε την απόσβεση της ισόποσης αξιώσεως του Δημοσίου κατ αυτής από το χρόνο συναντήσεως των αμοιβαίων απαιτήσεων.


ΝΣΚ/216/2017

Συμψηφισμός απαίτησης ιδιώτη κατά του Δημοσίου, η οποία ενεχυράσθηκε σε τράπεζα, με οφειλές του προς το Δημόσιο.Σε περίπτωση κατά την οποία, δανειστής του Δημοσίου, ο οποίος έχει συνάψει σύμβαση ενεχύρασης της απαίτησής του με τράπεζα και έχει ταυτόχρονα οφειλές προς το Δημόσιο, βεβαιωμένες στις Δ.Ο.Υ., ή καταστάσεις ληξιπρόθεσμες πριν από την αναγγελία της εκχώρησης, οι οφειλές αυτές νομίμως συμψηφίζονται με εκχωρηθείσες κατά του Δημοσίου απαιτήσεις και νομίμως, περαιτέρω, αποδίδονται μέσω της αρμόδιας φορολογικής αρχής στο δημόσιο ταμείο.(ΑΔΑ: 70Ρ2ΟΡΡΕ-32Τ) 


Ν. 4328/2015

Κύρωση της από 27 Μαρτίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη βιωσιμότητα της «Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης Α.Ε.» και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές» (Α ' 35) και άλλες διατάξεις .


ΝΣΚ/436/2013

Φορολογική μεταχείριση ημεδαπής τράπεζας, η οποία τελεί υπό το καθεστώς της ειδικής εκκαθαρίσεως του άρθρου 68 του ν. 3601/2007.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το υπό ειδική εκκαθάριση πιστωτικό ίδρυμα «Proton Τράπεζα Α.Ε.» βαρύνεται με όλες τις φορολογικές υποχρεώσεις που γεννώνται και ανάγονται στο χρονικό διάστημα που διαρκεί η εκκαθάριση, πλην όμως υποχρεούται σε υποβολή δηλώσεως φορολογίας εισοδήματος για τα εισοδήματα που απέκτησε τόσο για το χρονικό διάστημα πριν από την έναρξη της εκκαθάρισης (από 1-1-2011 έως και 8-10-2011), όσο και για το χρονικό διάστημα που διαρκεί αυτή, ενώ στο μεταβατικό πιστωτικό ίδρυμα μεταβιβάσθηκαν, οι φορολογικές υποχρεώσεις του υπό ειδική εκκαθάριση πιστωτικού ιδρύματος που αφορούν το χρονικό διάστημα μέχρι την έναρξη της εκκαθαρίσεως, ανεξαρτήτως αν οι σχετικές οφειλές είναι βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες κατά τον χρόνο θέσεώς του υπό εκκαθάριση, αρκεί να γεννήθηκαν ή να ανάγονται στο προ αυτής χρονικό διάστημα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/244/2011

Αρμοδιότητα βεβαίωσης και διαγραφής των απαιτήσεων των Τραπεζών από ληξιπρόθεσμες οφειλές βιοτεχνικών δανείων, μη εγγυημένων από το Ελληνικό Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αρμόδιο να προβαίνει τόσο στη βεβαίωση όσο και στη διαγραφή του, μη εγγυημένου από το Ελληνικό Δημόσιο, ποσού ληξιπρόθεσμης οφειλής βιοτεχνικού δανείου, υπέρ του εκάστοτε πιστωτικού ιδρύματος, είναι το οικείο πιστωτικό ίδρυμα. (ομοφ.)


ΕλΣυν.Τμ.7/312/2018

ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ ΕΙΣ ΧΕΙΡΑΣ ΤΡΙΤΟΥ-ΑΝΑΚΟΠΗ:Στην υπό κρίση υπόθεση, με την 50526/14858/16.9.2014 έκθεση του Προϊσταμένου της ΔΟΥ .. επιβλήθηκε αναγκαστική κατάσχεση στα χέρια του Ελληνικού Δημοσίου ως τρίτου για λογαριασμό του ανακόπτοντος μέχρι του ποσού των ληξιπρόθεσμων οφειλών του, (..)Με την εν λόγω ανακοπή αυτός ζητεί την ακύρωση της κατασχετήριας αυτής έκθεσης, προβάλλοντας καταρχάς ότι είναι άκυρη, διότι έχει εκδοθεί από αναρμόδιο όργανο και δεν του γνωστοποιήθηκε. Σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην αμέσως προηγούμενη σκέψη, ο λόγος αυτός είναι απορριπτέος ως αβάσιμος. Ειδικότερα, εφόσον οι οφειλές του ανακόπτοντος προς τον Δήμο είχαν βεβαιωθεί ταμειακά πριν από τις 31.12.2004-στις 12.8.2004 και στις 28.12.2004-από τη ΔΟΥ .., αρμοδίως έχει εκδοθεί η προσβαλλομένη από τον Προϊστάμενο της ίδιας ΔΟΥ για τις οφειλές αυτές, χωρίς αυτό να διαφοροποιείται από το ότι, μετά την ταμειακή βεβαίωση και πριν από τη λήψη του αναγκαστικού μέτρου είσπραξης, συστάθηκε ίδια ταμειακή υπηρεσία του δήμου. Εξάλλου, ουδεμία παρανομία υφίσταται λόγω της μη κοινοποίησης της προσβαλλομένης στον ανακόπτοντα, η οποία σε κάθε περίπτωση δεν τον εμπόδισε να αμυνθεί αποτελεσματικά κατ’ αυτής.(..)Με τα δεδομένα αυτά, η προσβαλλομένη πρέπει να ακυρωθεί ως προς το συνολικό ποσό των 21.456.412,06 ευρώ ..


ΔΕΔ/Αθ/607/2025

Η απόφαση 607 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας κατά της Ατομικής Ειδοποίησης Καταβολής – Υπερημερίας του ΚΕΒΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ. Η ειδοποίηση αφορούσε ληξιπρόθεσμες οφειλές συνολικού ποσού 19.905,11 ευρώ. Η προσφεύγουσα ζητούσε την ακύρωση, ισχυριζόμενη ότι οι οφειλές, που χρονολογούνταν από τα έτη 2004, 2005 και 2006, είχαν υποπέσει σε παραγραφή. Ωστόσο, η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή ως απαράδεκτη κρίνοντας ότι η Ατομική Ειδοποίηση Καταβολής εκδίδεται στο πλαίσιο της διαδικασίας διοικητικής εκτέλεσης. Κατά πράξεων διοικητικής εκτέλεσης, το κατάλληλο ένδικο βοήθημα είναι η ανακοπή (άρθρο 65 ΚΕΔΕ), και όχι η ενδικοφανής προσφυγή που προβλέπεται για πράξεις προσδιορισμού φορολογικών βαρών.


ΝΣΚ/139/2017

Συμμετοχή του ΕΦΚΑ σε συμφωνία εξυγίανσης οφειλέτη, με οφειλές μόνο προς το Ελληνικό Δημόσιο (Δ.Ο.Υ.) και τον ίδιο τον ΕΦΚΑ.α) Ο ΕΦΚΑ δύναται να συνάπτει συμφωνία εξυγιάνσεως, ως κύριος πιστωτής (ήτοι με ποσοστό άνω του 60%) με οφειλέτη, ο οποίος έχει βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές μόνο προς το Δημόσιο και τον Ε.Φ.Κ.Α. και δεν οφείλει προς ιδιώτες (τραπεζικά ιδρύματα, προμηθευτές, εργαζομένους κ.λπ.). β) Δεν κωλύεται ο ΕΦΚΑ να συναινεί σε συμφωνίες εξυγιάνσεως με οφειλέτες που έχουν κυρίως δημόσιο χρέος (προς Δ.Ο.Υ., Ε.Φ.Κ.Α. κ.λπ.). Για την κατηγορία αυτή των οφειλετών ισχύει ο ν. 4152/2013. γ). Δεν περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητες του ΝΣΚ, αλλά απόκειται στην εκτίμηση της Υπηρεσίας, βάσει των συνθηκών της εκάστοτε υποθέσεως, η κρίση για το αν η υπαγωγή του οφειλέτη στη ρύθμιση των ν. 4152/2013 και 4321/2015, συνιστά (ή όχι) καταχρηστική συμπεριφορά του, η οποία θα απέκλειε την υπογραφή της συμφωνίας εξυγιάνσεως εκ μέρους του ΕΦΚΑ και επίσης για το αν η συμφωνία εξυγιάνσεως εμποδίζει την υπαγωγή του οφειλέτη στη ρύθμιση των ν. 4152/2013 και 4321/2015.


ΔΕΔ/Αθ/321/2025

Η Απόφαση 321 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής ως απαράδεκτης. Ο προσφεύγων, ως κληρονόμος του αποβιώσαντος πατέρα του, αμφισβητούσε βεβαιωμένες οφειλές ΕΝΦΙΑ (Ν. 4223/2013) των ετών 2019, 2020 και 2021, συνολικού ποσού 2.131,94€, οι οποίες αφορούσαν Ίδρυμα του οποίου ο πατέρας ήταν νόμιμος εκπρόσωπος. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι ο πατέρας είχε παραιτηθεί και ζήτησε ακύρωση των οφειλών. Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή, κρίνοντας ότι οι οφειλές είχαν καταστεί οριστικές, καθώς δεν είχαν αμφισβητηθεί εγκαίρως από τον θανόντα ή το Ίδρυμα. Συνεπώς, η αμφισβήτηση ανάγεται πλέον στο στάδιο της διοικητικής εκτέλεσης και πρέπει να προσβληθεί με ανακοπή ενώπιον του αρμόδιου Διοικητικού Δικαστηρίου, σύμφωνα με το άρθρο 217 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, καθιστώντας την ΔΕΔ αναρμόδια.


ΝΣΚ/359/2002

Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Καταβολή τόκων υπερημερίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ΥΠΑ έχει υποχρέωση από τη σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου που κυρώθηκε με τον Ν 2338/1995 να καταβάλει τον συμφωνηθέντα τόκο μέχρι την εξόφληση κάθε ποσού που υποχρεούται να καταβάλει από τις συμβάσεις ΑΑΝΕ που έχει υπογράψει με την εταιρία ΔΑΑ ΑΕ ή από διαιτητικές αποφάσεις.