ΝΣΚ/360/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομιμότητα διορισμού υπαλλήλου κατόπιν επιλογής του από το ΑΣΕΠ, ο οποίος κατά το χρόνο του διορισμού του φοιτούσε στην ΕΣΔΔ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση ορθά προέβη στο διορισμό του υπαλλήλου, ο οποίος κατά το χρόνο διορισμού του φοιτούσε στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης (ΕΣΔΔ), καθόσον δεν απαγορεύεται ο διορισμός κατόπιν επιλογής από το ΑΣΕΠ εκπαιδευόμενου στην ΕΣΔΔ, αφού μάλιστα θεωρείται αποσπασμένος κατά την παρακολούθηση των σπουδών του σ αυτήν. Περαιτέρω δεν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 35 Υ.Κ. για την απαγόρευση διορισμού υπαλλήλου σε δεύτερη θέση, γιατί οι διατάξεις αυτές προϋποθέτουν πραγματική δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα και κατοχή πρώτης θέσης και όχι πλασματική ιδιότητα δημοσίου υπαλλήλου, την οποία έχει ο εκπαιδευόμενος στην ΕΣΔΔ, πριν αποκτήσει με τον διορισμό του την ιδιότητα του υπαλλήλου, ο δε διορισμένος δημόσιος υπάλληλος με την φοίτησή του στη Σχολή δεν κατέχει δεύτερη θέση, αλλά τελεί σε απόσπαση.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/122/2001
Δημόσιοι υπάλληλοι. Συνταξιοδότηση υπαλλήλου αποφοίτου ΕΣΔΔ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο μόνιμος δημόσιος υπάλληλος που αποφοίτησε από τη Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης (ΕΣΔΔ) και αποχωρεί από την Υπηρεσία πριν τη συμπλήρωση δεκαετίας από την ημερομηνία αποφοίτησης, προκειμένου να συνταξιοδοτηθεί, δεν υποχρεούται στην επιστροφή των αποδοχών που εισέπραξε κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη Σχολή.
ΝΣΚ/35/2009
Ανάκληση πράξεως διορισμού δημοτικού υπαλλήλου μετά παρέλευση διετίας από τη δημοσίευσή της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ανάκληση μη νομίμου πράξεως διορισμού δημοτικού υπαλλήλου, ο οποίος διορίστηκε υπό την ισχύ του Ν 1188/1981 κατόπιν επιλογής του με τη διαδικασία του ΑΣΕΠ, είναι δυνατή εντός πενταετίας από τη δημοσίευσή της.
ΝΣΚ/31/2004
Νομιμότητα αποφάσεως Δημάρχου περί διορισμού δημοτικού υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νομίμως ο Δήμαρχος προβαίνει σε διορισμό υπαλλήλου στο Δήμο, κατά τη σειρά κατατάξεως σε πρακτικό επιλογής, το οποίο ανασυντάχθηκε, καθ’ όσον προηγούμενο πρακτικό της ίδιας επιτροπής επιλογής ακυρώθηκε με δικαστική απόφαση, κατόπιν αιτήσεως ακυρώσεως ετέρου, συνυποψηφίου του διορισθέντος.
ΝΣΚ/166/2000
Δημόσιοι υπάλληλοι. Επιστροφή υπαλλήλου σε οργανική θέση που κατείχε πριν από την εισαγωγή του στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το άρθρο 12 παρ.4 Ν 2527/1997, εφαρμόζεται στους αποφοίτους της ΕΣΔΔ δημοσίους υπαλλήλους μετά την ισχύ του νόμου, και συνεπώς υπάλληλος που αποφοίτησε από την ΕΣΔΔ και διορίσθηκε, δεν έχει δικαίωμα επιστροφής στην οργανική θέση που κατείχε πριν την εισαγωγή του στην ΕΣΔΔ.
ΝΣΚ/348/2001
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Υπάλληλοι. Διαγωνισμός ΑΣΕΠ. Μετάταξη υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αίτηση συμμετοχής στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ συνιστά αίτηση διορισμού στον δημόσιο τομέα. Υπάλληλος που διορίστηκε στην ΤΕ κατηγορία είναι δυνατόν να ζητήσει την μετάταξή του στην ΠΕ και πριν την πάροδο οκταετίας, εφόσον μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεως για συμμετοχή στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ δεν κατέχει το τυπικό προσόν (πτυχίο ΑΕΙ) για διορισμό σε ανώτερη κατηγορία.
ΝΣΚ/253/2017
Συμμόρφωση σε δικαστική απόφαση – Ανάκληση διορισμού υπαλλήλου – Διορισμός δικαιωθέντος δικαστικώς.Η εγγραφή υπαλλήλου στον πίνακα επιτυχίας, που συντάχθηκε επί διαγωνισμού που διενεργήθηκε από το ΑΣΕΠ, ακυρώθηκε αμετακλήτως κατόπιν της αιτήσεως ακυρώσεως που ασκήθηκε. Η υπ’ αριθμ. 399/2016 απόφαση του Τμήματος Α' του ΑΣΕΠ που εκδόθηκε, σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθ. 144/2016 απόφαση του Σ.τ.Ε., διαγράφει την υπάλληλο από τον Πίνακα διοριστέων, συνεπώς η προκηρυχθείσα θέση διατίθεται πλέον για το διορισμό του αιτηθέντος την ακύρωση προσώπου. Από τα παραπάνω προκύπτει η υποχρέωση της Διοικήσεως (Υ.Π.Α.) για την ανάκληση του διορισμού της πρώτης υπαλλήλου, για λόγους τυπικούς και ασφάλειας δικαίου, δεδομένου ότι ήδη μετά τις ως άνω αποφάσεις εξέλιπε το οποιοδήποτε νόμιμο έρεισμα κατοχής θέσης από αυτήν στη Υ.Π.Α.
ΝΣΚ/360/2004
Διορισμοί – ανακλήσεις διορισμών εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ10.(...)Το ΥΠΕΠΘ έχει υποχρέωση σε συμμόρφωση σε ακυρωτική απόφαση διοικητικού δικαστηρίου να προβεί στην ανάκληση διορισμού οκτώ εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ10 που διεγράφησαν από τον πίνακα του ΑΣΕΠ έτους 2000 (πλειοψ.), και παράλληλα να προβεί στον αναδρομικό διορισμό ισάριθμων εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου που ενεγράφησαν στο νέο ανασυντεταγμένο πίνακα του ΑΣΕΠ και τροποποίηση του διορισμού όσων εξ αυτών είχαν ήδη διοριστεί σε δυσπρόσιτα σχολεία κατ’ εφαρμογή άλλων διατάξεων (ομόφωνα).
ΝΣΚ/203/2003
Κωλύματα διορισμού υπαλλήλου ΟΤΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η καταδίκη με πρωτόδικη απόφαση υποψηφίου προς διορισμό υπαλλήλου δεν συνιστά έλλειψη προσήκοντος ήθους και κώλυμα διορισμού σε ΟΤΑ, κατά το άρθρο 16 παρ.1 περ.η’ του Ν 1188/1981.
ΝΣΚ/144/2010
Υπάλληλοι ΟΤΑ – Μετάταξη σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας με εμπειρία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στις διατάξεις των άρθρων 6 και 14 το Π.Δ. 50/2001 «Προσόντα διορισμού σε θέσεις φορέων του Δημοσίου Τομέα», μνημονεύονται τα πτυχία και τα διπλώματα που απαιτούνται ως αναγκαία τυπικά προσόντα για τον διορισμό στον εισαγωγικό βαθμό των Κλάδων ΠΕ Πληροφορικής και ΤΕ Πληροφορικής αντιστοίχως. Και τα δύο αυτά άρθρα έχουν δεύτερη παράγραφο με ίδια ακριβώς διατύπωση, η οποία παρέχει την δυνατότητα, σε περίπτωση που δεν καθίσταται δυνατή η πλήρωση των θέσεων από υποψηφίους με τα παραπάνω προσόντα, να επιτρέπεται ο διορισμός υποψηφίων με πτυχία ή διπλώματα ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμα της αλλοδαπής σε ειδικότητα που ορίζεται κάθε φορά με την προκήρυξη, ύστερα από αίτημα του οικείου φορέα και έγκριση του ΑΣΕΠ, καθώς και εμπειρία δύο τουλάχιστον ετών στο αντικείμενο των θέσεων. Είναι προφανές όμως ότι, οι συγκεκριμένες αυτές προϋποθέσεις, μπορούν να υπάρξουν μόνο κατά τον διορισμό τους και όχι κατά την μετάταξη υπαλλήλου, εφόσον δεν νοείται ανάμειξη του ΑΣΕΠ και ύπαρξη προκηρύξεως στη διαδικασία μετατάξεως. Άλλωστε, οι σχετικές διατάξεις της παραγράφου 2 των εν λόγω άρθρων, αποτελούν εξαιρετικές ρυθμίσεις και ως τέτοιες πρέπει να ερμηνεύονται στενά (βλ. ΣτΕ 1090/2006, ΣτΕ 346/2004).
ΝΣΚ/219/2018
Δέσμια αρμοδιότητα ή διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης για την ανάκληση διορισμού υπαλλήλου, του οποίου ο διορισμός ακυρώθηκε αμετάκλητα δικαστικά, λόγω της δικαίωσης συνυποψηφίου του, καθώς και, εάν αυτή οφείλει να εκδώσει διαπιστωτική πράξη λύσης της υπαλληλικής σχέσης του υπαλλήλου, ποια θα πρέπει να είναι η ημερομηνία λύσης της εν λόγω σχέσης.Η Διοίκηση, μετά την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης περί ακύρωσης του διορισμού υπαλλήλου, λόγω της δικαίωσης συνυποψηφίου του, έχει υποχρέωση να εκδώσει διαπιστωτική πράξη ανάκλησης του διορισμού του, η οποία ισχύει αναδρομικά από την ημερομηνία του διορισμού. Η Διοίκηση οφείλει να απορρίψει το αίτημα του υπαλλήλου για παραμονή του στην υπηρεσία, ακόμα και αν υπάρχει κενή θέση ή έχει παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα από το διορισμό του. (ομόφ.)