ΝΣΚ/350/2009
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Πολεμικό Ναυτικό. Ανάκληση απόφασης απόλυσης και καταβολή αναδρομικών αποδοχών Επαγγελματία Οπλίτη (ΕΠ.ΟΠ.) σε συμμόρφωση της Διοίκησης προς ακυρωτική δικαστική απόφαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφόσον η Διοίκηση σε εκτέλεση της 1632/2007 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών διενήργησε νέα υγειονομική εξέταση του αιτούντος Επαγγελματία Οπλίτη και αφού κρίθηκε ικανός για ναύτης ΕΠ.ΟΠ. τον κατέταξε αναδρομικά από 22-11-2005, συνάγεται ότι οφείλει να καταβάλει και τις αντίστοιχες αποδοχές.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
400/4/210502/Σ.89/2021
Ορισμός αριθμού Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠ.ΟΠ.) ειδικότητας Βοηθού Νοσηλευτικής (Β/ΝΟΣ), που θα καταταγούν στο Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) το έτος 2021.
ΝΣΚ/469/2005
Κρίση για προαγωγή αποβιώσαντα Επαγγελματία Οπλίτη (ΕΠ.ΟΠ.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δύναται να απονεμηθεί ο (προβλεπόμενος) ανώτερος βαθμός (Σμηνία) σε Υποσμηνία ΕΠ.ΟΠ., ο οποίος ήταν στην ενεργό υπηρεσία μέχρι τον θάνατό του, εφόσον κριθεί προακτέος από τα αρμόδια συμβούλια κρίσεων.
ΝΣΚ/450/2005
Ανάκληση παραιτήσεως Επαγγελματία Οπλίτη (ΕΠ.ΟΠ.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατόν να ανακληθεί η αίτηση παραιτήσεως ΕΠ.ΟΠ., εντός 3 μηνών από την υποβολή της, με την προϋπόθεση ότι δεν έχει ήδη χωρήσει αποδοχή της αιτήσεως, η οποία όμως δεν μπορεί να γίνει προ 15νθημέρου από τον χρόνο υποβολής της παραιτήσεως.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/218/2025
Η απόφαση 218/2025 του Πρώτου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την έφεση επαγγελματία οπλίτη (ΕΠΟΠ), Λοχία, κατά απόφασης καταλογισμού 47.681,28 ευρώ για αποδοχές που έλαβε αχρεωστήτως λόγω αναδρομικής αποστρατείας από 26.2.2015. Το Δικαστήριο έκρινε μη νόμιμο τον καταλογισμό για το διάστημα της αυτοδίκαιης αργίας (1.4.2015-26.5.2015) και για το διάστημα που εργάστηκε λόγω αναστολής εκτέλεσης της απόλυσης βάσει δικαστικής απόφασης (27.5.2015-6.4.2017). Κρίθηκε νόμιμη η ανάκτηση των αποδοχών για το διάστημα από 7.4.2017 έως 30.9.2018 (€22.277,68), καθώς έπαυσε η ισχύς της δικαστικής αναστολής. Εφαρμόζοντας την αρχή της αναλογικότητας, συνεκτιμώντας την παροχή εργασίας και την οικονομική κατάσταση του εκκαλούντος, το Δικαστήριο μείωσε το συνολικό καταλογιζόμενο ποσό από €47.681,28 στις 5.000 ευρώ.
ΝΣΚ/282/2015
Απονομή νέας ειδικότητας σε Επαγγελματία Οπλίτη, λόγω μεταβολής της σωματικής του ικανότητας από Ι/1 σε Ι/2, πριν τη μονιμοποίησή του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμφωνα με τη ρητή διατύπωση του άρθρου 13 παρ.1 περ.στ’ του ν. 2936/2001 (Α’ 166) και την κρατούσα στη νομολογία άποψη, ο Επαγγελματίας Οπλίτης, που κρίνεται ως σωματικής ικανότητας Ι/2 και παράλληλα ως ικανός για την ενεργό υπηρεσία, δεν απολύεται, αλλά διατηρείται στις τάξεις του στρατεύματος, κατόπιν απονομής νέας ειδικότητας, συμβατής τόσο με τη νέα κρίση της σωματικής του ικανότητας ως Ι/2 όσο και με τις γραμματικές του γνώσεις, χωρίς δέσμευση από τις ειδικότητες της προκήρυξης, με βάση την οποία προσελήφθη. Εάν, όμως, διαπιστωθεί με ειδικώς αιτιολογημένη κρίση του αρμοδίου οργάνου, ότι δεν είναι εφικτή η απονομή άλλης ειδικότητας σύμφωνα με τα ανωτέρω, τότε απολύεται από το Σώμα των Επαγγελματιών Οπλιτών. Τα ανωτέρω ισχύουν και για τους υπηρετούντες στις Ειδικές Δυνάμεις Επαγγελματίες Οπλίτες. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕΣ/ΤΜ.4/107/2011
Προμήθεια αλεύρου-ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες, διότι η συνολική δαπάνη για την προμήθεια αλεύρου, ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 40.875 ευρώ, το οποίο υπερβαίνει το ανώτατο όριο των 15.000 ευρώ, μέχρι το οποίο είναι κατά νόμο επιτρεπτή η απευθείας ανάθεση προμήθειας, πολλώ μάλλον που στην προκειμένη περίπτωση για προμήθεια αλεύρου, για το ίδιο έτος 2009, και από τον ίδιο προμηθευτή, έχουν ήδη θεωρηθεί και πληρωθεί τα 786, 2457 και 3462 οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα του Ειδικού Λογιστηρίου στο ΥΠΕΘΑ, συνολικού ποσού 40.330 ευρώ ενώ από τα επικαλούμενα στοιχεία δεν προκύπτει ότι ο Π.Ο.Ν. προέβη στη διενέργεια διαγωνισμού, όπως όφειλε για να προμηθευτεί τις συγκεκριμένες ποσότητες αλεύρου και να τις διαθέσει στα οικεία πολεμικά πλοία. Περαιτέρω, ο ισχυρισμός του Πολεμικού Ναυτικού, ότι κατά το μεγαλύτερο μέρος του έτους 2009 δεν κατέστη δυνατός ο εφοδιασμός του Πολεμικού Ναυτικού με αλεύρι μέσω του στρατού Ξηράς (διαγωνισμοί Υπουργείου Ανάπτυξης) δεν συνιστά απρόβλεπτη περίσταση κατά την έννοια του νόμου, που να δικαιολογεί την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης. Τέλος, ούτε το Πολεμικό Ναυτικό επικαλείται, ούτε από τα προσκομιζόμενα στοιχεία και λοιπά έγγραφα προκύπτει ότι η προμήθεια του αλεύρου αυτού από τον Π.Ο.Ν. έγινε ύστερα από διαγωνισμό που διενήργησε ο Π.Ο.Ν. για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, κατ΄ εφαρμογή της σχετικής πρόβλεψης του κανονισμού λειτουργίας του. Όμως, όπως προκύπτει από το Φ.800/28/10/3.6.2010 έγγραφο του Διοικητή Κ.ΕΦ.Ν. που επισυνάπτεται στο προαναφερόμενο έγγραφο επανυποβολής των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων, τα αρμόδια όργανα του Πολεμικού Ναυτικού δεν έδρασαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά επειδή πεπλανημένα, πλην συγγνωστά υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στις σχετικές απευθείας αναθέσεις, λόγω μη ολοκλήρωσης του ανοικτού διαγωνισμού και ενόψει της επιτακτικής ανάγκης τροφοδότησης των Πολεμικών Πλοίων με άρτο και ως εκ τούτου τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα, τα οποία θα μπορούσαν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2010, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν, δεν πρέπει να θεωρηθούν.