×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/338/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Μέτρο δάσωσης γεωργικών εκτάσεων του Καν. 2080/1992 – Επιτόπιοι έλεγχοι – Δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι υποχρεωτική η έγγραφη κλήση του ενδιαφερομένου, προκειμένου να παρευρεθεί αυτοπροσώπως και να υποβάλλει προφορικά τις παρατηρήσεις του κατά τον επιτόπιο έλεγχο, που διενεργείται στα πλαίσια της εφαρμογής του προγράμματος δάσωσης του Καν. 2080/1992, και ειδικότερα προκειμένου να επαληθευθεί η τήρηση των εγγράφων συστάσεων και υποδείξεων της υπηρεσίας για τη συμπλήρωση των κενών της δασικής φυτείας και τη διενέργεια των απαιτούμενων καλλιεργητικών φροντίδων που έπρεπε να αναληφθούν, μέσα στη χορηγηθείσα συναφώς προθεσμία, ώστε η φυτεία αυτή να επανήρχετο στα απαιτούμενα, κατά το σημείο 12.2 της απόφασης 90061/1229/2001 του Υπουργού Γεωργίας, επίπεδα φυτοκάλυψης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/447/2011

Νομιμότητα της μη καταβολής των ετησίων ενισχύσεων του προγράμματος δάσωσης γεωργικών γαιών στα πλαίσια του Καν.(ΕΟΚ) 2080/1992 ή της απένταξης από το πρόγραμμα χωρίς επιτόπιο έλεγχο των φυτειών από τις αρμόδιες επιτροπές μη δημόσιας δασοπονίας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
α) Για την ανάκτηση των καταβληθεισών οικονομικών ενισχύσεων στα πλαίσια του Καν.(ΕΟΚ) 2080/1992 και του άρθρου 31 του Καν.(ΕΚ) 1257/1999, λόγω αθέτησης των όρων ένταξης και των συναφών υποχρεώσεων του επενδυτή, δεν απαιτείται διενέργεια ελέγχου από την επιτροπή μη δημόσιας δασοπονίας, που είναι αρμόδια για την καταβολή των ετησίων ενισχύσεων, αλλά ο σχετικός έλεγχος της τήρησης των όρων ένταξης και των συστάσεων της υπηρεσίας, σε περίπτωση διαπίστωσης εγκατάλειψης της φυτείας, ασκείται, (ελλείψει ειδικής διατάξεως περί αρμοδιότητας της επιτροπής μη δημόσιας δασοπονίας), και από τις δασικές υπηρεσίες που υλοποιούν το πρόγραμμα δάσωσης γεωργικών γαιών, στα πλαίσια των γενικών τους καθηκόντων. β) Προ της διενέργειας επιτόπιου ελέγχου για την επαλήθευση της τήρησης των εγγράφων συστάσεων και υποδείξεων της υπηρεσίας για τη συμπλήρωση των κενών της φυτείας εντός της χορηγηθείσας προθεσμίας, ώστε η φυτεία να επανέλθει στα απαιτούμενα επίπεδα φυτοκάλυψης κατά το σημείο 12.2 της απόφασης 90061/01 του ΥπΑΑΤ, δεν είναι υποχρεωτική κλήση, γραπτή ή και προφορική, του ενδιαφερομένου (Γνωμ.ΝΣΚ 338/2008) και η υπογραφή από τον ενδιαφερόμενο της οικείας έκθεσης ελέγχου. γ) Το τρίτο ερώτημα σχετικά με τον αριθμό των δένδρων που καταμετρήθηκαν από την υπηρεσία, ανάγεται σε εκτίμηση πραγματικών περιστατικών και έχει ως αντικείμενο τεχνική κρίση που εκφεύγει της αρμοδιότητας του ΝΣΚ κατ’ άρθρο 6 παρ.6 του Ν.3086/2002. (ομοφ.)


ΝΣΚ/86/2008

Μέτρο δάσωσης γεωργικών εκτάσεων του Καν. 2080/92. Προθεσμία υποβολής αιτήσεων πληρωμής των ετήσιων πριμοδοτήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν μπορούν να καταβληθούν οι ετήσιες πριμοδοτήσεις του Καν. 2080/92 στη δικαιούχο που υπέβαλε στις 2/5/2007 και στις 29/5/2007 αιτήσεις πληρωμής για τις περιόδους πριμοδότησης 2002-2003 και 2003-2004 αντίστοιχα, για το λόγο ότι οι συγκεκριμένες αιτήσεις πληρωμής υπεβλήθησαν εκπρόθεσμα, βάσει του άρθρου 6 παρ.5 της ΚΥΑ 91035/2124/13-4-2007, σε κάθε περίπτωση δε, λόγω της υποβολής τους πέραν του έτους από του τέλους των περιόδων για τις οποίες ζητούνται οι πριμοδοτήσεις αυτές.


ΝΣΚ/246/2002

Δάσωση γεωργικών εκτάσεων και κοινοτικό καθεστώς. Παραχώρηση δημοσίων δασικών εκτάσεων και απόδοση δασωθέντων αγρών στη γεωργική εκμετάλλευση. Ορος για μη περαιτέρω αλλαγή της χρήσης αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Είναι δυνατή η ένταξη στο μέτρο της δάσωσης γεωργικών εκτάσεων του άρθρου 31 Καν. 1257/99 και του οικείου κοινοτικού καθεστώτος ενίσχυσης των μέτρων για τα δάση στον τομέα της γεωργίας του Καν. 2080/92, των νόμιμα εκχερσωμένων για καλλιέργεια δημοσίων δασικών εκτάσεων και των δασωθέντων αγρών που αναγνωρίστηκαν βάσει των διατάξεων του Ν 1734/87 επ ονόματι των ιδιοκτητών και αποδόθηκαν στην γεωργική καλλιέργεια, αφού κατά την έννοια του συγκεκριμένου μέτρου, η δάσωση βελτιώνει και αναβαθμίζει το φυσικό περιβάλλον και συμβάλλει στην οικολογική ισορροπία, σε συμφωνία, τόσο με τους υπόψη Κοινοτικούς Κανονισμούς, όσο και με το Σύνταγμα, και από την άποψη αυτή δεν εμπίπτει στους απαγορευτικούς, για τη μη περαιτέρω αλλαγή της χρήσης, όρους της παραχώρησης ή απόδοσης στην καλλιέργεια αυτών των εκτάσεων.


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟ/502/2025

Παροχή υπηρεσίας χωματουργικών εργασιών διάστρωσης χώρου διάθεσης απορριμμάτων (...)Με την υπό κρίση προσφυγή ζητείται η ανάκληση της 4/2025 πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (...) Στην υπό κρίση υπόθεση, το δικόγραφο της προσφυγής ανάκλησης υπογράφεται από τον φερόμενο ως δικαστικό πληρεξούσιο του Δήμου..... Όμως, κατά τη δικάσιμο, ο προσφεύγων Δήμος δεν παραστάθηκε διά του υπογράφοντος την προσφυγή ή άλλου πληρεξούσιου δικηγόρου, ούτε ο νόμιμος εκπρόσωπός του εμφανίστηκε αυτοπροσώπως, προκειμένου να δηλώσει προφορικά ότι εγκρίνει την άσκηση της προσφυγής ανάκλησης (βλ. τα πρακτικά δημόσιας συνεδρίασης του παρόντος Τμήματος της 18ης Μαρτίου 2025). Τούτο δε, μολονότι ο Δήμος .. κλητεύθηκε νόμιμα και εμπρόθεσμα να παραστεί στη συζήτηση της υπόθεσης (βλ. την 182/7.3.2025 βεβαίωση παραλαβής της 32/2025 κλήσης του Δημάρχου ... και τα άρθρα 332 και 340 του ν. 4700/2020). Περαιτέρω, στα στοιχεία του φακέλου δεν περιλαμβάνεται έγγραφο νομιμοποίησης του υπογράφοντος την προσφυγή δικηγόρου από τον Δήμο ... για την άσκηση της υπό κρίση προσφυγής. Με τα δεδομένα αυτά, η υπό κρίση προσφυγή πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη λόγω ακυρότητας του οικείου δικογράφου, αφού ο υπογράφων αυτό δικηγόρος δεν νομιμοποιήθηκε ως πληρεξούσιος του προσφεύγοντος Δήμου, και να μην ανακληθεί η προσβαλλόμενη πράξη.



ΝΣΚ/166/2011

Χρόνος περάτωσης εκπόνησης διδακτορικής διατριβής – Ανώτατο χρονικό όριο για την εκπόνησή της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Ως χρόνος ολοκλήρωσης της εκπόνησης της διδακτορικής διατριβής θεωρείται ο χρόνος κατά τον οποίο, ο υποψήφιος διδάκτορας, μετά τις διορθωτικές παρεμβάσεις που κάνει στο αρχικό κείμενο, κατόπιν των υποδείξεων της τριμελούς συμβουλευτικής επιτροπής, υποβάλλει το τελικό κείμενο της διατριβής της, το οποίο κρίνεται επαρκές και ολοκληρωμένο με την εισηγητική έκθεση της συμβουλευτικής επιτροπής. β) Υπό το νομικό πλαίσιο του Ν 2083/1992, δεν υφίσταται ανώτατο χρονικό όριο περάτωσης της εκπόνησης διδακτορικής διατριβής, η υπέρβαση του οποίου να επιφέρει την διαγραφή του υποψήφιου διδάκτορα από τα μητρώα του Τμήματος. γ) Η πρόβλεψη με τη διάταξη του άρθρου 63 παρ.2 του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών, που εγκρίθηκε με την 4824/Β1/29-1-2003 απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, των επτά ετών, ως ανώτατου χρονικού ορίου για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής, η υπέρβαση του οποίου επιφέρει την αυτοδίκαια διαγραφή του υποψηφίου διδάκτορα από τα σχετικά μητρώα του οικείου Τμήματος, κείται εκτός της νομοθετικής εξουσιοδότησης του άρθρου 5 του Ν 2083/1992 και συνεπώς είναι ανίσχυρη, ούτε και παρέχεται εξουσιοδότηση με τις λοιπές διατάξεις του ιδίου νόμου για τη ρύθμιση του ζητήματος. δ) Είναι δυνατή η διαγραφή υποψηφίου διδάκτορα, για λόγους αναφερόμενους στην επιστημονική πρόοδο της διαδικασίας εκπόνησης της διδακτορικής διατριβής ή για άλλο σπουδαίο λόγο. (ομοφ.)


ΣΤΕ/1996/2000

Δημοσίευση απόφασης δημοτικού συμβουλίου:.Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, με την προσβαλλομένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ... (υπ' αριθμ. 111/28-9-1992) εκηρύχθη αναγκαστική απαλλοτρίωση τριών τμημάτων ισαρίθμων ιδιοκτησιών του αιτούντος κειμένων εντός του οικισμού της ... προς τον σκοπό της διανοίξεως δημοτικής οδού. Στην απόφαση όμως αυτή δεν γίνεται μνεία κτηματολογικού διαγράμματος και κτηματολογικού πίνακα καθώς και σχετικής μελέτης, τα οποία να έχουν συνταχθεί προ της λήψεως της προσβαλλομένης αποφάσεως. Και ναι μεν μεταξύ των στοιχείων του φακέλου, τον οποίο απέστειλε ο καθ' ου η αίτηση Δήμος, υπάρχουν ο από 3-11-1992 κτηματολογικός πίνακας και το άνευ ημερομηνίας τοπογραφικό διάγραμμα του πολιτικού μηχανικού ..., πλην όμως τα στοιχεία αυτά, πέραν του ότι δεν μνημονεύονται, όπως απαιτεί ο νόμος, στο σώμα της προσβαλλομένης αποφάσεως του δημοτικού συμβουλίου, το μεν πρώτο είναι μεταγενέστερο της προσβαλλομένης αποφάσεως, το δε δεύτερο δεν φέρει καν ημερομηνία εκδόσεως. Εξ άλλου, ούτε στην προσβαλλομένη απόφαση μνημονεύεται ούτε στα στοιχεία του φακέλου υπάρχει μελέτη του έργου που πρόκειται να εκτελεσθεί, ενώ ο ισχυρισμός του καθ' ου η υπό κρίση αίτηση Δήμου ότι δεν απητείτο η σύνταξη μελέτης πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος. Λόγω των παραλείψεων αυτών, οι οποίες συνιστούν παραβάσεις ουσιωδών τύπων της διαδικασίας, η προσβαλλομένη απόφαση είναι πλημμελής, όπως βασίμως προβάλλεται με την υπό κρίση αίτηση.Επειδή, κατ' ακολουθίαν, η προσβαλλομένη υπ' αριθμ. 111/28-9-1992 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ..., λόγω των περιγραφομένων στις προηγούμενες σκέψεις παραβάσεων ουσιωδών τύπων της διαδικασίας εκδόσεώς της, πρέπει να ακυρωθεί, κατ' αποδοχήν της υπό κρίση αιτήσεως, παρέλκει δε ως αλυσιτελής η έρευνα των λοιπών προβαλλομένων λόγων ακυρώσεως, ενώ, μετά την ακύρωση της προσβαλλομένης αποφάσεως του δημοτικού συμβουλίου ..., αποβαίνουν ακυρωτέες και οι συμπροσβαλλόμενες υπ' αριθμ. 17383/23-12-1992 απόφαση του Νομάρχη ... και υπ' αριθμ. 8966/31-3-1993 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, με τις οποίες απερρίφθησαν σιωπηρώς οι συναφείς ισχυρισμοί που είχε προβάλει ο αιτών με τις προσφυγές του.


ΝΣΚ/72/2016

Εθνική Αναλογιστική Αρχή (Ε.Α.Α.) – Εφαρμοστέες διατάξεις αναφορικά με τη διαδικασία έγκρισης του προϋπολογισμού της, την κάλυψη των υλικοτεχνικών αναγκών της, ιδίως τη μηχανογράφηση των υπηρεσιών της και τη σύναψη συμβάσεων προμηθειών του αντίστοιχου εξοπλισμού της.Εξακολουθούν να ισχύουν, ως ειδικές, οι διατάξεις των άρθρων 9 και 10 του ιδρυτικού νόμου 3029/2002 της Ε.Α.Α., και των άρθρων 2 παρ. 3, 3 παρ. 2 του Κανονισμού Οικονομικής Οργάνωσης & Λογιστικής Λειτουργίας της, όσον αφορά τη διαδικασία έγκρισης του προϋπολογισμού της, του άρθρου 52 παρ. 1 αυτού, για την κάλυψη των υλικοτεχνικών αναγκών της και ιδίως τη μηχανογράφηση των υπηρεσιών της και των άρθρων 10 παρ. 5 του Ν. 3029/2002 και άρθρ. 90 του εν λόγω Καν/σμού της, ως προς την εν γένει σύναψη συμβάσεων προμηθειών του αντίστοιχου εξοπλισμού της. Δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής, οι αντίστοιχες διατάξεις της Κ.Υ.Α. οικ. 27129/120/20134 (Β’ 2059/2013), και του Π.Δ. 113/2014 (Α’ 180) ως γενικότερες, αν και μεταγενέστερες, ενώ οι διατάξεις του άρθρ. 8 του Ν. 2042/1992 είναι επίσης μη εφαρμοστέες, επειδή αφορούν αποκλειστικά και μόνο ασφαλιστικούς οργανισμούς.