ΝΣΚ/333/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Τροποποίηση Κ.Υ.Α περί εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων παρά την μερική αναστολή αυτής με απόφαση του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Μετά την έκδοση της υπ’ αριθ. 6914/26.11.03 πράξεως οριοθέτησης του χειμάρρου και την από 4.12.2003 αίτηση της ενδιαφερόμενης εταιρείας για τροποποίηση της υπ’ αριθ. 129509/21.11.2002 Κ.Υ.Α. έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, είναι καθ’ όλα νόμιμη η τροποποίηση αυτής με έκδοση νέας διοικητικής πράξης. β) Είναι δυνατόν η νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που θα υποβληθεί να αναφέρεται στην εξόρυξη υλικών για παραγωγή αντιολισθηρών και σκύρων ΟΣΕ. Το εάν βεβαίως θα πραγματοποιηθεί τελικά η εξόρυξη αυτή εξαρτάται από την χορήγηση ή μη της σχετικής άδειας εκμεταλλεύσεως του λατομείου για την εξόρυξη αυτή από το αρμόδιο όργανο. γ) Είναι προτιμότερο να εκδοθεί νέα απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων στην οποία να διαλαμβάνεται ρητή κατάργηση της προηγούμενης Κ.Υ.Α.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/411/2003
Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για τη λειτουργία λατομείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αφορά στις προϋποθέσεις υπό τις οποίες μπορεί να ανακληθεί ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για συγκεκριμένη λατομική δραστηριότητα και συναφείς προς αυτήν εγκαταστάσεις σε περιοχή της νήσου Σερίφου.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/392/2008 (ΣΤ΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)
Νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ….«Έργα Διευθέτησης Χειμάρρου .....», Από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων προκύπτει, μεταξύ άλλων, ότι πριν την έναρξη πραγματοποίησης των έργων που με την ως άνω Κ.Υ.Α. έχουν καταταγεί σε μία ή περισσότερες από τις τρεις κατηγορίες που προβλέπει το άρθρο 3 του ν. 1650/1986, όπως τα αντιπλημμυρικά έργα διευθέτησης της ροής των υδάτων (Α κατηγορία) , απαιτείται, ως κύριο μέσο εφαρμογής της αρχής της πρόληψης, η έγκριση περιβαλλοντικών όρων. Ως έναρξη δε πραγματοποίησης του έργου θεωρείται όχι μόνο η υλική ενέργεια εκτέλεσης αυτού, αλλά και η έκδοση οποιασδήποτε διοικητικής πράξης, αποτελούσας προϋπόθεση έναρξης της κατασκευής του. Συνακόλουθα , η παράλειψη έγκρισης περιβαλλοντικών όρων πριν της έκδοση απόφασης περί εγκρίσεως του αποτελέσματος της οικείας δημοπρασίας συνιστά ουσιώδη νομική πλημμέλεια, η οποία δεν καλύπτεται από τη μεταγενέστερη έκδοση της πράξης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων κατασκευής και λειτουργίας του έργου. Τούτο διότι η ως άνω πλημμέλεια, άγουσα στη δημιουργία νέας πραγματικής και νομικής κατάστασης, κατά παραγνώριση των αξιώσεων της αρχής της νομιμότητας, καθώς και των περί προστασίας του περιβάλλοντος κοινοτικών και εθνικών διατάξεων, ως και της ανάγκης της εκ των προτέρων εκτίμησης των επιπτώσεων κάθε έργου ή δραστηριότητας στο περιβάλλον, εξακολουθεί να υφίσταται, καθόσον δεν έχει προηγηθεί η εκτίμηση των επιπτώσεων του προκείμενου έργου στο περιβάλλον (βλ. Ολομ. ΣτΕ 2175/2004, Πράξη VI Τμήματος Ελ.Συν. 33/2007).
151907/357/2017
Περί της διαδικασίας γνωµοδότησης των δασικών υπηρεσιών για την έκδοση απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) σε επίπεδο Υπουργού
ΝΣΚ/228/2009
Δυνατότητα ανανέωσης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων βιομηχανίας κατασκευής φωτιστικών, που λειτουργεί σε απόσταση μικρότερη των 150 μέτρων από λειτουργούσα πτηνοτροφική μονάδα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι επιτρεπτή η ανανέωση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων σε βιομηχανία που βρίσκεται σε μικρότερη από την ελάχιστη επιβαλλόμενη από τη Κ.Υ.Α. Υ1β/2000/1995 απόσταση των 150 μέτρων από προϋφιστάμενη πτηνοτροφική μονάδα, έστω και αν η μη τήρηση της ελάχιστης επιβαλλόμενης απόστασης προέκυπτε από το τοπογραφικό που είχε υποβληθεί στη Διοίκηση κατά την αρχική έγκριση περιβαλλοντικών όρων για τη βιομηχανία, η απαγόρευση όμως αυτή τελεί υπό τον όρο, ότι προηγουμένως θα έχει ερευνηθεί και βεβαιωθεί αρμοδίως ότι η πτηνοτροφική μονάδα λειτουργεί νόμιμα κατά τις κείμενες διατάξεις τόσο της υγειονομικής όσο και της περιβαλλοντικής νομοθεσίας.
ΝΣΚ/299/2002
Δυνατότητα ή μη έκδοσης νέας απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για τη λειτουργία εγκαταστάσεων αποθήκευσης και διακίνησης υγρών καυσίμων στη Λέσβο, μετά την δικαστική ακύρωση των δύο προηγουμένων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι νόμιμη τυχόν νέα απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων προς συνέχιση της λειτουργίας εγκαταστάσεων αποθήκευσης και διακίνησης υγρών καυσίμων της ΕΚΟ – ΕΛΔΑ ΑΒΕΕ στον κόλπο της Γέρας της νήσου Λέσβου, ως αντικείμενη στο δεδικασμένο των 4633/97 και 4141/01 ακυρωτικών αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας και ως συνιστώσα μη συμμόρφωση της Διοίκησης προς το ουσιαστικό δεδικασμένο της πρώτης εξ αυτών.
ΝΣΚ/384/2007
Απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων ιδιωτικής κλινικής – Προϋπόθεση για την κατ’ άρθρο 10 του ΠΔ 247/1991 θεώρηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η κατ’ άρθρο 10 του ΠΔ 247/1991 επιβαλλόμενη θεώρηση των μελετών του άρθρου 9 του ιδίου ΠΔ καθώς και των λοιπών τεχνικών στοιχείων του έργου, προϋποθέτει την έκδοση αποφάσεως εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων κατά τις διατάξεις του άρθρου 4 του Ν 1650/1986.
2131088/2012
Διευκρινίσεις αναφορικά με την ανανέωση(παράταση ισχύος) αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών όρων
Α.Π.οικ.ΕΥΠΕ/203188/2012
∆ιευκρινίσεις σχετικά µε την ανανέωση (παράταση ισχύος) Αποφάσεων Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.(ΑΔΑ:Β4ΣΦ0-ΜΒΞ)
ΝΣΚ/320/2005
Παραχώρηση κατά κυριότητα δασικής έκτασης σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα. Σύνταξη μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η παραχώρηση δημόσιας δασικής έκτασης σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, δυνάμει του άρθρου 13 παρ.2Β του Ν. 1734/87. Όταν για την εκτέλεση των έργων απαιτείται μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων η απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων απαιτείται και για την παραχώρηση της έκτασης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/17/2016
Προθεσμία υποβολής αίτησης ανανέωσης περιβαλλοντικών όρων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η προθεσμία των δύο μηνών πριν την λήξη ισχύος της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) των έργων, που τάσσεται στην παρ.4 του άρθρου 5 του ν. 4014/2011, για την υποβολή αιτήματος ανανέωσης της ΑΕΠΟ των έργων, είναι αποκλειστική προθεσμία και ως εκ τούτου οποιοδήποτε άλλο χρονικό διάστημα, μικρότερο αυτού, αν και πριν την ονομαστική λήξη ισχύος της ΑΕΠΟ, καθιστά τις ΑΕΠΟ εκπρόθεσμες και ως εκ τούτου η κατασκευή και λειτουργία των έργων, μέχρι την ανανέωση ή αναλόγως την έκδοση νέας ΑΕΠΟ δεν είναι σύννομη. Εξυπακούεται ότι η Διοίκηση θα πρέπει να επιληφθεί άμεσα του, έστω και εκπροθέσμως, υποβληθέντος σχετικού φακέλου, προκειμένου να τηρηθεί η διαδικασία για την ανανέωση ή την έκδοση νέας ΑΕΠΟ (άρθρο 5 παρ.3 του άνω ν. 4014/2011), εντός ευλόγου χρόνου (πλειοψ.).