ΝΣΚ/296/2007
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Μετάταξη υπαλλήλου ΝΠΙΔ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δεν είναι δυνατή η μετάταξη υπαλλήλων ΝΠΙΔ με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου σε κενή θέση μονίμου προσωπικού ΝΠΔΔ. β) Ο Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ – ΝΠΙΔ), περιλαμβάνεται στους δημόσιους οργανισμούς της παρ.1 του άρθρου 21 του ΠΔ 20/2006.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ν.1796/1988
Σύσταση Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ) και άλλες διατάξεις
ΥΠΕΣ/6786/2011
ΘΕΜΑ: Μετάταξη υπαλλήλων Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Β΄ Βαθμού και ΝΠΙΔ σε ΟΤΑ Α΄ Βαθμού παραμεθορίων περιοχών σύμφωνα με το ν. 2266/1994 ΣΧΕΤ: Η αριθμ. 443/2010 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
ΝΣΚ/346/2010
Μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία υπαλλήλων δήμου, υπηρετούντων σε οργανική θέση μερικής απασχόλησης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία υπαλλήλων δήμου, υπηρετούντων σε οργανική θέση μερικής απασχόλησης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 12 παρ.5 του Ν 3230/2004 και 183 του ΚΚΔΚΥ (Ν 3584/2007), επιτρέπεται μόνον όταν με την μετάταξη καλύπτεται κενή θέση μερικής απασχόλησης ή συνιστάται προσωποπαγής θέση μερικής απασχόλησης με δέσμευση μόνιμης θέσης μερικής, επίσης, απασχόλησης.
ΝΣΚ/10/2010
Αρμοδιότητα του ΝΣΚ να γνωμοδοτεί επί ερωτημάτων της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα – Προσμετρητέα προϋπηρεσία μονίμου υπαλλήλου της εν λόγω Αρχής σε ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτεί επί ερωτημάτων που υποβάλλονται προς αυτό από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. (πλειοψ.) Μόνιμη υπάλληλος της εν λόγω Αρχής δικαιούται να προσμετρήσει για τη μισθολογική και βαθμολογική της τακτοποίηση, προϋπηρεσία που έχει προσφέρει μόνο στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΝΠΔΔ), όχι όμως και στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΝΠΙΔ) και στον Οργανισμό Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΝΠΙΔ). (ομοφ.)
ΝΣΚ/166/2002
Μετάταξη από ΝΠΙΔ σε ΝΠΔΔ εποπτευόμενα από το ίδιο Υπουργείο. Ανάκληση παράνομης δυσμενούς διοικητικής πράξεως. Εφαρμογή κανόνων ουσιαστικού δικαίου, που ίσχυαν κατά την έκδοση της πράξης, που ανακλήθηκε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η παρ.30 του άρθρου 9 του Ν 2266/1994, που ρυθμίζει την μετάταξη υπαλλήλων ΝΠΙΔ σε ΝΠΔΔ, που εποπτεύονται από το ίδιο Υπουργείο δεν καταργήθηκε με το άρθρο 20 παρ.1 του Ν 2515/1997, εξακολούθησε δε να ισχύει και μετά την εφαρμογή του νέου Υπαλληλικού Κώδικα, ενώ καταργήθηκε ρητά με το άρθρο 79 του Ν 2910/2001. Η διοίκηση έχει καταρχήν διακριτική ευχέρεια και όχι υποχρέωση να ανακαλέσει παράνομη πράξη της, με την οποία αρνήθηκε την, κατ εφαρμογήν της παρ.30 του άρθρου 9 του Ν 2266/1994, μετάταξη υπαλλήλου από ΝΠΙΔ εποπτευόμενο από το Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας σε ΝΠΔΔ, εποπτευόμενο από το ίδιο Υπουργείο. Για την αποκατάσταση της νομιμότητας θα πρέπει και μετά την κατάργηση της ως άνω διατάξεως να εξαφανίσει εξ υπαρχής την παράνομη πράξη και να εκδώσει νέα, λαμβάνοντας υπόψη τα πραγματικά περιστατικά και τους κανόνες ουσιαστικού δικαίου, που ίσχυαν κατά τον χρόνο εκδόσεως της αρχικής πράξεως.
ΝΣΚ/373/2001
Υπάλληλοι ΝΠΙΔ. Καταγγελία συμβάσεως εργασίας. Αποζημίωση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Α. Κλαδιάς, Πάρεδρος Ο αναφερόμενος στο ερώτημα υπάλληλος, δικαιούται κατ αρχήν να λάβει από το Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων για την Εκτέλεση Αρχαιολογικών Εργων (ΝΠΙΔ) την προβλεπόμενη από τις διατάξεις των Ν 2112/1920 και 3198/1955 αποζημίωση, διότι το εν λόγω ΝΠΙΔ κατήγγειλε την σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου που το συνέδεε με αυτόν. Η αποζημίωση, όμως, αυτή δεν μπορεί σε καμμιά περίπτωση να υπερβεί το ποσό του ενός εκατομμυρίου πεντακοσίων χιλιάδων (1.500.000) δρχ.
ΝΣΚ/443/2010
Μετάταξη υπαλλήλων σε υπηρεσίες Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού παραμεθόριας περιοχής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με τις διατάξεις των άρθρων 78 παρ.1 και 232 του ΚΚΔΚΥ (Ν 3584/2007) δεν καταργήθηκαν οι διατάξεις της παρ.22 του άρθρου 9 του Ν 2266/1994, καθόσον αφορά την δυνατότητα μετάταξης υπαλλήλων του Δημοσίου, ΝΠΔΔ, Ο.Τ.Α. Β΄ βαθμού και ΝΠΙΔ σε κενές θέσεις υπηρεσιών Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού παραμεθόριων περιοχών.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)348/2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ.Μετατάξεις.Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίας μισθοδοσίας σε υπάλληλο Δήμου με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., λόγω μετάταξής της σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, καθόσον η μετάταξη της ως άνω υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία, πραγματοποιήθηκε κατ’ εφαρμογή εσφαλμένου νομικού καθεστώτος, αφού για τη μετάταξη δημοτικών υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, που επιτρέπουν τη μεταφορά της προηγούμενης θέσης, αλλά εκείνες του άρθρου 183 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., που επιτάσσουν την κένωση της προηγούμενης θέσης και τη δημιουργία νέας προσωποπαγούς, με δέσμευση κενής οργανικής θέσης μονίμου προσωπικού αντίστοιχης κατηγορίας και ειδικότητας.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)348/2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίας μισθοδοσίας σε υπάλληλο Δήμου με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., λόγω μετάταξής της σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, καθόσον η μετάταξη της ως άνω υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία, πραγματοποιήθηκε κατ’ εφαρμογή εσφαλμένου νομικού καθεστώτος, αφού για τη μετάταξη δημοτικών υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, που επιτρέπουν τη μεταφορά της προηγούμενης θέσης, αλλά εκείνες του άρθρου 183 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., που επιτάσσουν την κένωση της προηγούμενης θέσης και τη δημιουργία νέας προσωποπαγούς, με δέσμευση κενής οργανικής θέσης μονίμου προσωπικού αντίστοιχης κατηγορίας και ειδικότητας.
ΝΣΚ/435/2004
Διορισμός αθλητή με εξαιρετική αγωνιστική διάκριση, ως δικηγόρου επί παγία αντιμισθία, σε φορείς του δημοσίου τομέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αθλητής με εξαιρετική αγωνιστική διάκριση, έχει το δικαίωμα να ζητήσει τον διορισμό του μόνο σε κενή θέση τακτικού προσωπικού μονίμου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου φορέων του δημοσίου τομέα. Δεν δικαιούται όμως βάσει του προνομίου του αυτού, να ζητήσει την πρόσληψή του στους ίδιους φορείς ως δικηγόρου με πάγια αντιμισθία ή με αποκλειστική ή συστηματική ανάθεση σ’ αυτόν υποθέσεων με πάγια αμοιβή.