×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/245/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Μοναχοί και δόκιμοι μοναχοί. Στράτευση αυτών. Καταστατικός Χάρτης Αγίου Όρους (Κ.Χ.Α.Ο.) και σχέση αυτού με τη στρατολογική νομοθεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Καταστατικός Χάρτης Αγίου Όρους (Κ.Χ.Α.Ο.) έχει αυξημένη τυπική ισχύ σε σχέση με τη στρατολογική νομοθεσία. Απαλλαγή από στράτευση μοναχών και δοκίμων μοναχών Αγίου Όρους. Άμεση η εφαρμογή του Κ.Χ.Α.Ο., παρά την αντίθετη, πλην καταργητέα κατά τούτο, στρατολογική νομοθεσία.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/55/2007

Απαλλαγή από τη στράτευση των μοναχών του Αγίου Όρους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την ισχύ της διάταξης της παρ.6 του άρθρου 13 του Ν 3421/2005, δεν κατηργήθη για τους μοναχούς του Αγίου Όρους η απαλλαγή από τη στράτευση, που είχε καθιερωθεί με τις διατάξεις των άρθρων 93 του Κ.Χ.Α.Ο. και 38 του ΝΔ της 10/16.9.1926.


ΝΣΚ/59/2013

Ασφάλιση δοκίμων μοναχών στον Οργανισμό Γεωργικών Ασφαλίσεων.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Οι δόκιμοι μοναχοί δεν μπορούν να ασφαλιστούν στον κλάδο υγείας του Ο.Γ.Α. κατά το προνομιακό για τους μοναχούς καθεστώς. Μπορούν να ασφαλιστούν κατά τις κοινές διατάξεις ασφαλιστέων στον Ο.Γ.Α. (ομοφ.) Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 14/2015 Γνωμ. της Β΄Τακτικής Ολομέλειας Ν.Σ.Κ.


ΝΣΚ/14/2015

Ασφάλιση δοκίμων μοναχών στον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης και Υγείας του Ο.Γ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι δόκιμοι μοναχοί και οι δόκιμες μοναχές, που είναι εγγεγραμμένοι στα οικεία βιβλία ή καταλόγους όλων των Ιερών Μονών της Ελλάδος, υπάγονται, όπως και οι μοναχοί ή μοναχές, στην (προαιρετική) ασφάλιση του Κλάδου Κύριας Ασφάλισης του Ο.Γ.Α. και ασφαλίζονται στον Κλάδο Υγείας του Ο.Γ.Α., χωρίς καταβολή ασφαλιστικών εισφορών, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που τίθενται με τις οικείες διατάξεις. (ομοφ.) Παραπομπή από την υπ'αριθμ. 59/2013 Γνωμ. του Α΄Τμήματος Ν.Σ.Κ.


ΝΣΚ/33/2023

ΔΟΜΗΣΗ-ΟΡΟΙ ΔΟΜΗΣΕΩΣ-ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ: Ερωτάται εάν η Διεύθυνση Ναοδομίας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας ήταν, ενόψει της διάταξης του άρθρου 25 του ν.4122/2013, αρμόδια για την έκδοση της υπ΄αριθμ. 2551/3.6.1998 οικοδομικής άδειας «ανεγέρσεως Εκκλησιαστικού Γηροκομείου μετά παρεκκλησίου Αγίου Παντελεήμονος στη Νάξο». (...) Η Διεύθυνση Ναοδομίας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας δεν ήταν, ενόψει της διάταξης του άρθρου 25 του ν.4122/2013, αρμόδια για την έκδοση της υπ’ αριθμ. 2551/3.6.1998 ενιαίας οικοδομικής άδειας «ανεγέρσεως Εκκλησιαστικού Γηροκομείου μετά παρεκκλησίου Αγίου Παντελεήμονος στη Νάξο», αλλά ήταν αρμόδια για την έκδοση οικοδομικής άδειας ανέγερσης μόνο αναφορικά με το παρεκκλήσιο του Αγίου Παντελεήμονος, ενώ η οικοδομική άδεια ανέγερσης του Εκκλησιαστικού Γηροκομείου ανήκε στην κατά τόπο αρμόδια ΥΔΟΜ του Δήμου Νάξου. Τούτο συνάγεται από την ορθή ερμηνεία και εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 47 παρ. 2 ν. 590/1977, “Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας της Ελλάδας”, στην οποία η μεταβατικού χαρακτήρα, εισάγουσα εξαιρετικό δίκαιο, και, ως εκ τούτου, στενά ερμηνευτέα διάταξη του άρθρου 25 ν. 4122/2013 παραπέμπει, σε συνδυασμό με την έννοια του «κτίσματος του Ιερού Ναού», όπως αυτή απαντάται στη θεωρία, τα νομοθετικά κείμενα και τη νομολογία (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/273/2010

Άγιο Όρος – Δυνατότητα ή μη προσθήκης του μοναχικού ονόματος των Αγιορειτών μοναχών, στο μητρώο αρρένων, το δημοτολόγιο και το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, χωρίς δικαστική απόφαση για διόρθωση της ληξιαρχικής πράξης γέννησής τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή Η προσθήκη κυρίου ονόματος συνιστά μεταβολή του κυρίου ονόματος το οποίο έχει καταχωρισθεί στη ληξιαρχική πράξη γέννησης και δύναται να επιτραπεί, μόνον, δικαστικώς, προς το σκοπό διόρθωσης της ληξιαρχικής πράξης, με τελεσίδικη απόφαση πολιτικού δικαστηρίου, η οποία εκδίδεται κατά τη διαδικασία της εκουσίας δικαιοδοσίας. Το δικαστήριο κρίνει εάν δικαιολογείται η μεταβολή και εάν διασφαλίζεται η έλλειψη αμφισβήτησης ή κινδύνου σύγχυσης ως προς την ταυτότητα του προσώπου και η απόφασή του είναι υποχρεωτική για τη Διοίκηση. Μεταβολές των εγγραφών στα μητρώα αρρένων δύνανται να στηρίζονται μόνο σε αποσπάσματα των ληξιαρχικών πράξεων γέννησης, όπως και επί αρχικής εγγραφής. Οι σχετικές αποφάσεις του Νομάρχη εκτελούνται και ως προς τα δημοτολόγια. Τα ζητήματα αυτά διέπονται από το κοινό δίκαιο και όσον αφορά στους μοναχούς του Αγίου Όρους, διότι δεν ρυθμίζονται από τις ειδικές για αυτό διατάξεις και δεν ανάγονται στο αυτοδιοίκητό του, όπως η έννοια και η έκταση αυτού προσδιορίζεται από το άρθρο 105 του Συντάγματος, το Ν.Δ/γμα της 10/16.9.1926 και τον κυρωθέντα με αυτό Καταστατικό Χάρτη του Αγίου Όρους.


ΝΣΚ/92/2013

Διενέργεια διαχειριστικού- οικονομικού ελέγχου στην Ιερά Μονή Βατοπεδίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 

Η Διεύθυνση Επιθεώρησης Δ.Δ., Ν.Π. & Δ.Ε.Κ.Ο. της Οικονομικής Επιθεώρησης του Υπουργείου Οικονομικών έχει αρμοδιότητα διενέργειας οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου σε Ιερά Μονή του Αγίου Όρους μόνο σε σχέση με το ληφθέν από αυτή «δημόσιο χρήμα», δηλαδή χρηματοδότηση ή επιχορήγηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, από Ν.Π.Δ.Δ., από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή άλλους διεθνείς οργανισμούς. Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές, κατά τη διενέργεια του ελέγχου, μπορούν να ζητήσουν οποιοδήποτε στοιχείο είναι αναγκαίο για την αποτελεσματικότητα του ελέγχου του «δημοσίου χρήματος», ενώ οι Ιερές Μονές του Αγίου Όρους έχουν, σε κάθε περίπτωση, τη προβλεπόμενη στο άρθρο 2 παρ.6 του ν. 2343/1995 υποχρέωση συνδρομής και διευκόλυνσης μη δικαιούμενες να αρνηθούν την επίδειξη οποιουδήποτε αιτούμενου στοιχείου ή την παροχή οποιασδήποτε πληροφορίας. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 558/2011 Γνωμ.


ΑΕΠΠ/512/2018

Η προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση ορισμένων όρων της διακήρυξης του διαγωνισμού, οι οποίοι θεωρούνται αντίθετοι με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία, με στόχο είτε τη ματαίωση του διαγωνισμού είτε τη συνέχισή του χωρίς τους παράνομους όρους. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια χειρουργικών ραμμάτων (CPV 33141126-9) με προϋπολογισμένη δαπάνη 96.395,96 €. Η προσφυγή επικεντρώνεται στις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, οι οποίες κατηγορούνται ότι θέτουν αδικαιολόγητους περιορισμούς και παραβιάζουν την αρχή της ίσης μεταχείρισης, ιδίως σε σχέση με την απαίτηση σήμανσης CE και πρόσθετων τεχνικών προϋποθέσεων.


ΑΕΠΠ/889/2018

Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση, με την Προδικαστική Προσφυγή της, ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 145/31.08.2018 απόφασης της αναθέτουσας αρχής (Ιερά Μονή Δοχειαρίου), η οποία απέρριψε την προσφορά της και ανέδειξε ως προσωρινή ανάδοχο την παρεμβαίνουσα. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η ανάθεση του έργου «Διευθέτηση ρέματος βορειοδυτικά της Ιεράς Μονής Δοχειαρίου», με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 338.421,80€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς της ήταν άδικη, καθώς προσέφερε το μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης (29%) σε σχέση με την παρεμβαίνουσα (18%), και ότι η αναθέτουσα αρχή παρέβη τη νομοθεσία και τους όρους της Διακήρυξης κατά τον έλεγχο των δικαιολογητικών συμμετοχής.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ) 237/2014

Μη νόμιμες οι αναδρομικές μηνιαίες αποδοχές σε μόνιμους υπαλλήλους των ΚΕΠ Δήμου, λόγω αναγνώρισης του χρόνου προϋπηρεσίας τους σε ΚΕΠ ΟΤΑ α΄ βαθμού, δυνάμει σχετικών συμβάσεων παροχής μίσθωσης έργου, καθόσον μη νομίμως προσμετρήθηκε ο προηγούμενος του διορισμού τους χρόνος απασχόλησής τους σε ΚΕΠ Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού για την επανακατάταξή τους σε βαθμό και σε μισθολογικό κλιμάκιο, δεδομένου ότι θα μπορούσε να συνυπολογισθεί ως χρόνος υπηρεσίας σε Ο.Τ.Α., υπό τους όρους και τις προυποθέσεις του άρθρου 6 του ν.4024/2011, πλην όμως δεν αποδείχθηκε ότι συνέτρεχε σχέση εξαρτημένης εργασίας ι.δ.ο.χ.. Περαιτέρω, δε δύναται  να αναγνωρισθεί ο χρόνος προυπηρεσίας λόγω του ότι ελήφθη ως προσόν διορισμού, αφού δεν προβλέπεται σχετική ρύθμιση από τη νομοθεσία.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/183/2017

Καταβολή αποδοχών:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, ο Δήμος … μη νομίμως προέβη στην «επαναφορά», ήτοι εκ νέου παράταση της σύμβασης του φερόμενου ως δικαιούχου στο υπό κρίση χρηματικό ένταλμα,  κατ’  εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 16 του ν. 4429/2016 - ανεξαρτήτως του ότι η διάταξη αυτή κρίθηκε, ως άνω, αντισυνταγματική - διότι η ήδη παραταθείσα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 50 του ν. 4351/2015, σύμβασή του δεν ήταν ενεργός από 14.5.2016. Και τούτο, διότι σύμφωνα με το άρθρο 169 παρ. 2 του ΚΚΔΚΥ, κατά την ημερομηνία αυτή, κατά την οποία αποχώρησε προκειμένου να υπηρετήσει στις τάξεις του Στρατού, η σχέση εργασίας του λύθηκε αυτοδικαίως, χωρίς να απαιτείται τυπική καταγγελία και καταβολή αποζημίωσης. Απορριπτέος δε, ως αβάσιμος, είναι ο ισχυρισμός του Δήμου ότι εφαρμοστέες, εν προκειμένω, είναι οι ευεργετικές διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 1234/1918 (Α’ 74), όπως αυτές τροποποιήθηκαν από τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 3514/1928 (Α’ 77) για τη στράτευση των μισθωτών, καθόσον ακόμα και αν αυτές ίσχυαν, δεν πληρούται η προϋπόθεση της εξάμηνης συνεχούς υπηρεσίας που απαιτείται, από αυτές, να έχει συμπληρώσει ο εργαζόμενος πριν την διακοπή της σύμβασής του, προκειμένου να εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, αφού ο ανωτέρω προσλήφθηκε στις 30.12.2015 και διέκοψε την εργασία του στις 13.5.2016,  ήτοι πέντε (5) μήνες και δέκα τρεις (13) ημέρες. Επομένως, η εντελλόμενη  με το ως άνω χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη και δεν πρέπει αυτό να θεωρηθεί.