ΝΣΚ/230/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αναγνώριση επαγγελματικής ισοτιμίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι διαφορετικές ειδικότητες των μηχανολόγων, ηλεκτρολόγων και ναυπηγών μηχανικών δεν συμπλέκονται στην άσκηση των επαγγελματικών δραστηριοτήτων τους, με αποτέλεσμα να μη τίθεται θέμα επιβολής αντισταθμιστικών μέτρων από το Σ.Α.Ε.Ι. για την άσκηση του επαγγέλματος μίας από τις ανωτέρω ειδικότητας από μετακινούμενο από χώρα της Ε.Ε., ο οποίος αιτείται την άσκηση του συγκεκριμένου αυτού επαγγέλματος ειδικότητας μηχανικού στην Ελλάδα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/59/2010
Πράξη ΔΟΑΤΑΠ - Ακαδημαϊκή αναγνώριση ισοτιμίας αλλοδαπού τίτλου σπουδών ΑΕΙ - Δυνατότητα χρήσης της πράξης αυτής προς εργοδότη, ως βεβαίωση ειδικότητας για την άσκηση ορισμένου επαγγέλματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από την πράξη του ΔΟΑΤΑΠ, με την οποία αναγνωρίζεται η ισοτιμία (και μόνο) αλλοδαπού τίτλου σπουδών προς τα απονεμόμενα από τα ελληνικά ΑΕΙ πτυχία, δεν είναι δυνατό να συναχθεί βεβαίωση για την ειδικότητα που, ενδεχομένως, ενσωματώνει ο τίτλος, αφού αυτή η βεβαίωση δεν περιλαμβάνεται στην κατά το νόμο έννοια «της ισοτιμίας» του τίτλου σπουδών. Οι φορείς πρόσληψης προσωπικού για την άσκηση υπαλληλικών καθηκόντων ή, γενικότερα, επαγγέλματος που απαιτούν συγκεκριμένη επιστημονική ειδικότητα θα πρέπει να μεριμνήσουν για τον καθορισμό (και δια της νομοθετικής οδού, όπου και όταν αυτό απαιτείται) του τρόπου και της διαδικασίας με την οποία θα βεβαιώνεται η ειδικότητα αυτή, όταν από πλευράς ΔΟΑΤΑΠ υπάρχει με την πράξη του αναγνώριση μόνο της (ακαδημαϊκού περιεχομένου) ισοτιμίας.
ΝΣΚ/124/2002
Διορισμοί εκπαιδευτικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι κάτοχοι πτυχίου Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών ή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμου αντίστοιχης ειδικότητας της αλλοδαπής, οι οποίοι δεν έχουν πιστοποιητικό παρακολούθησης κύκλου σπουδών ή κατεύθυνσης ή ειδίκευσης Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Διαχείρισης Ενεργειακών Πόρων, επιτυχόντες στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του έτους 2001 στην ειδικότητα ΠΕ1250, έχουν δικαίωμα διορισμού τους στον ανωτέρω κλάδο και ειδικότητα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. (πλειοψ.)
104294/2024
Επίβλεψη εργασιών σε συνεργείο συντήρησης και επισκευής οχημάτων από κατόχους αδειών άσκησης επαγγέλματος ειδικοτήτων «Διπλωματούχου μηχανικού αυτοκινήτων» ή «Τεχνολόγου μηχανικού αυτοκινήτων» ΑΔΑ:9ΠΘΡ465ΧΘΞ-67Ν
ΝΣΚ/64/2007
Άσκηση του ιατρικού επαγγέλματος από υποχρεούμενους σε συμπληρωματική άσκηση για την απόκτηση τίτλου ιατρικής ειδικότητας ιατρούς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η απαγόρευση της παρ.4 του άρθρου 38 του Ν 1397/1983, κατά την οποία οι ειδικευόμενοι απαγορεύεται να ασκούν οποιοδήποτε επάγγελμα και να κατέχουν οποιαδήποτε δημόσια ή ιδιωτική θέση, καταλαμβάνει και όσους υποχρεούνται, κατ’ εφαρμογήν της παρ.2 του άρθρου 10 του Ν 1821/1988, σε εξάμηνη συμπληρωματική άσκηση και συνεπώς αυτοί δεν έχουν δικαίωμα, να ασκούν, για βιοποριστικούς λόγους, κατά τη διάρκεια της άσκησης αυτής, το ιατρικό επάγγελμα. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/382/2008
Άσκηση ιδιωτικού έργου και ελευθέρου επαγγέλματος από τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού.(...)Η δυνατότητα, που παρέχεται από τη διάταξη του άρθρου 31 παρ. 1 του Υπαλληλικού Κώδικα στους δημοσίους υπαλλήλους (περιλαμβανομένων των εκπαιδευτικών) προς άσκηση ιδιωτικού έργου, χορηγεί σε αυτούς και τη δυνατότητα για την άσκηση ελευθέρου επαγγέλματος, εφόσον προηγουμένως τους χορηγηθεί η προβλεπόμενη άδεια της υπηρεσίας. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/42/2005
Κατοχή από το ίδιο πρόσωπο άδειας ασκήσεως επαγγέλματος ιατρού Ορθοπεδικού και Φυσικοθεραπευτού - Παράλληλη άσκηση των δύο επαγγελμάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν απαγορεύεται η κατοχή από το ίδιο πρόσωπο άδειας ασκήσεως επαγγέλματος ιατρού Ορθοπεδικού και Φυσικοθεραπευτού, η παράλληλη άσκηση όμως και των δύο επαγγελμάτων συνιστά πειθαρχικό αδίκημα, για το οποίο αρμόδιος να κρίνει είναι ο οικείος Ιατρικός Σύλλογος.
ΕΣ/Τμ.1/37/2010
Καταβολή αμοιβής στον φερόμενο σ’ αυτό ως δικαιούχο …., τεχνικό ασφαλείας με σύμβαση μίσθωσης έργου.(...) Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη, μη νόμιμα ανατέθηκε από τον Δήμο ... στον φερόμενο ως δικαιούχο μηχανολόγο μηχανικό, η παροχή υπηρεσιών τεχνικού ασφαλείας για εξάμηνο χρονικό διάστημα, εφόσον το εκτελούμενο έργο δεν εξυπηρετεί ποσοτικά περιορισμένη και παροδική ανάγκη του Δήμου ..., αλλά ανάγκη που ανακύπτει σε διαρκή και μόνιμη βάση, γεγονός που συνομολογείται κατ’ ουσία από τον Δήμο ... στο 100577/8.10/2009 έγγραφο της Διεύθυνσης Διοικητικού Προσωπικού, όπου βεβαιώνεται ότι καθήκοντα τεχνικών ασφαλείας είχαν ανατεθεί σε δύο υπαλλήλους (κλάδου ΤΕ4 Τεχνολόγων Μηχανολόγων και ενός κλάδου ΠΕ5 Μηχανολόγων Ηλεκτρολόγων), εκ των οποίων ο δεύτερος ζήτησε την αντικατάστασή του λόγω φόρτου εργασίας. Κατά συνέπεια, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα είναι μη νόμιμη και επομένως αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.
14366/416/2013
Εθνικό Μητρώο Φορτοεκφορτωτών - καθορισμός δικαιολογητικών για την άσκηση του επαγγέλματος του Φορτοεκφορτωτή ξηράς και λιμένος». Τροποποιήθηκε από την 9944/734/2014 .Τροποποίηση της αριθμ. 14366/416/9.5.2013 (ΦΕΚ 1110/Β΄9.5.2013) κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Ναυτιλίας και Αιγαίου «Εθνικό Μητρώο Φορτοεκφορτωτών – καθορισμός δικαιολογητικών για την άσκηση του επαγγέλματος του Φορτοεκφορτωτή ξηράς και λιμένος», όπως ισχύει.
ΣΤΕ/102/2010
Επειδή, εν προκειμένω, στο άρθρο 2 του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου ..., όπως τροποποιήθηκε με την προσβαλλόμενη απόφαση, ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών υπάγονται τα Τμήματα Πολεοδομίας και Πολεοδομικών Εφαρμογών, Κτηματολογίου και Δημοτικής Περιουσίας, Μελετών, Έργων, καθώς και το Ηλεκτρομηχανολογικό Τμήμα, ενώ στο άρθρο 12 προβλέπονται αναλυτικώς οι αρμοδιότητες των εν λόγω οργανικών μονάδων. Εξ άλλου, στο άρθρο 9 του ως άνω τροποποιηθέντος Οργανισμού ορίζεται, πλην άλλων, ότι ως προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών επιλέγεται υπάλληλος του κλάδου ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών, ως Προϊστάμενος του Τμήματος Πολεοδομίας και Πολεοδομικών Εφαρμογών υπάλληλος του κλάδου ΠΕ Πολιτ. Μηχανικών ή ΠΕ Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, ως προϊστάμενος του Τμήματος Κτηματολογίου και Δημοτικής Περιουσίας υπάλληλος του κλάδου ΠΕ Τοπογράφων Μηχανικών ή, ελλείψει αυτού, του κλάδου ΤΕ Τεχν. Τοπογράφων Μηχανικών, ως προϊστάμενος του Τμήματος Μελετών υπάλληλος του κλάδου ΠΕ Πολιτ. Μηχανικών ή ΠΕ Αρχιτεκτ. Μηχανικών ή, ελλείψει αυτών, του κλάδου ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, ως προϊστάμενος του Τμήματος Έργων υπάλληλος του κλάδου ΠΕ Πολιτ. Μηχανικών ή, ελλείψει αυτού, του κλάδου ΠΕ Αρχιτεκτ. Μηχανικών, και, τέλος, ως προϊστάμενος του Ηλεκτρομηχανολογικού Τμήματος υπάλληλος του κλάδου ΠΕ Μηχανολόγων Μηχανικών ή ΠΕ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ή ΠΕ Ηλεκτρολόγων/Μηχανολόγων Μηχανικών ή, ελλείψει αυτών, του κλάδου ΤΕ Τεχνολόγων Μηχανολόγων ή Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων. Επομένως, βάσει των ανωτέρω διατάξεων του άρθρου 9, οι υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ Τοπογράφων Μηχανικών, στον οποίο ανήκει και η αιτούσα, δύνανται να τοποθετηθούν σε θέση προϊσταμένου μόνον του Τμήματος Κτηματολογίου και Δημοτικής Περιουσίας ενώ, κατά τις διατάξεις των προϊσχυσάντων Οργανισμών, που είχαν εγκριθεί με τις 3214/12.5.1999 (Β΄ 1390/6.7.1999) και 3162/19.3.2004 (Β΄564/6.4.2004) αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ηδύναντο να καταλάβουν θέση προϊσταμένου της Διευθύνσεως Τεχνικών Υπηρεσιών, του Τμήματος Πολεοδομίας και Πολεοδομικών Εφαρμογών και του τότε ενιαίου Τμήματος Μελετών και Έργων. Εξ άλλου, όπως προκύπτει από την προαναφερθείσα απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ... και τη σχετική γνωμοδότηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων Ο.Τ.Α. Νομού ....., με την τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου ... επιδιώκεται η ορθολογικότερη οργάνωση και στελέχωση των υπηρεσιών του Δήμου, προς το σκοπό της αποτελεσματικότερης εκπλήρωσης της αποστολής του. Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, οι προσβαλλόμενες διατάξεις του τροποποιηθέντος Οργανισμού, οι οποίες επιτρέπουν την τοποθέτηση υπαλλήλων του κλάδου ΠΕ Τοπογράφων Μηχανικών σε θέση Προϊσταμένου μόνον της προαναφερομένης συγκεκριμένης οργανικής μονάδας, ευρίσκονται εντός της εξουσιοδοτήσεως του άρθρου 12 του ν. 1188/1981 και δεν αντίκεινται σε καμμία συνταγματική διάταξη, δεδομένου ότι οι σχετικές τροποποιήσεις του Οργανισμού εχώρησαν κατά τρόπο γενικό, απρόσωπο και αντικειμενικό, κατ΄ εφαρμογή νομίμων κριτηρίων συνδεομένων με τις υπηρεσιακές ανάγκες, δεν εκωλύετο δε ο κανονιστικός νομοθέτης να εισαγάγει ρυθμίσεις διαφορετικές από εκείνες που ίσχυαν στο παρελθόν έσω και αν εθίγοντο υφιστάμενα δικαιώματα ή συμφέροντα (πρβλ. Σ.τ.Ε. 2713/2006, 1433/2005 κ.ά). Κατά συνέπεια, είναι απορριπτέα ως αβάσιμα τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση και, ειδικότερα, ο ισχυρισμός ότι με την προσβαλλόμενη απόφαση θίγονται «κεκτημένα δικαιώματα» της αιτούσης κατά παράβαση του Συντάγματος και του νόμου.
Αριθ. 1010/10/5/2011
Άσκηση του επαγγέλματος των αργυραμοιβών, παλαιοπωλών, ενεχυροδανειστών και ασχολουμένων με την αγοραπωλησία ή τήξη μεταχειρισμένων κοσμημάτων και κομψοτεχνημάτων από χρυσό και λοιπών τιμαλφών.