ΝΣΚ/229/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα χρήσεως των υπηρεσιών της αναδόχου εταιρείας πριν από την ολοκλήρωση του ελέγχου νομιμότητας της οικείας συμβάσεως παροχής υπηρεσιών από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στα πλαίσια ανοικτού διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου παροχής υπηρεσιών δασοπυροσβέσεως, με τη χρήση δύο (2) ελικοπτέρων, βαρέως τύπου με ενσωματωμένες δεξαμενές, για την αντιπυρική περίοδο 2003, είναι δυνατή, ενόψει της ενάρξεως της αντιπυρικής περιόδου, η ένταξη στον επιχειρησιακό σχεδιασμό και η χρησιμοποίηση των ελικοπτέρων της εταιρείας, υπέρ της οποίας κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως και την θετική έκβαση του αναγκαίου αερολιμενικού ελέγχου αυτών και πριν από την ολοκλήρωση του προβλεπόμενου από το άρθρο 8 παρ.1 του Ν 2741/1999, όπως ισχύει, ελέγχου νομιμότητας της οικείας συμβάσεως από Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, προς εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/397/2004
Χρησιμοποίηση από την Πυροσβεστική Υπηρεσία ελικοπτέρων δασοπυροσβέσεως, μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως και πριν από την ολοκλήρωση του ελέγχου νομιμότητας της σχετικής συμβάσεως από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στα πλαίσια του διενεργηθέντος ανοικτού διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου παροχής υπηρεσιών δασοπυροσβέσεως, με τη χρήση έξι (6) ελικοπτέρων μεσαίου τύπου, για την αντιπυρική περίοδο 2004, είναι δυνατή, ενόψει της ενάρξεως της αντιπυρικής περιόδου, η ένταξη στον επιχειρησιακό σχεδιασμό και η χρησιμοποίηση των ελικοπτέρων της εταιρείας, υπέρ της οποίας κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως και την θετική έκβαση του αναγκαίου ελέγχου αυτών και πριν από τη σύναψη της οικείας συμβάσεως, η οποία κωλύεται, διότι ο προβλεπόμενος από το άρθρο 8 παρ.1 του Ν 2741/1999, όπως ισχύει, έλεγχος νομιμότητας αυτής από Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν έχει ολοκληρωθεί.
ΝΣΚ/283/2011
Διοικητικά έγγραφα – Χορήγηση ή μη σε Υποστράτηγο Π.Σ. εν αποστρατεία –Διεξαγωγή ανάκρισης ενώπιον της ποινικής Δικαιοσύνης για διερεύνηση υπηρεσιακών ευθυνών του αιτούντος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Υπηρεσία υποχρεούται να χορηγήσει στον αιτούντα Υποστράτηγο του Πυροσβεστικού Σώματος εν αποστρατεία, αντίγραφα διακηρύξεων διαγωνισμών με αντικείμενο τη μίσθωση από το Δημόσιο ελικοπτέρων βαρέως τύπου με ενσωματωμένες δεξαμενές, καθώς και συμβάσεων μίσθωσης ελικοπτέρων του συγκεκριμένου τύπου, προκειμένου αυτός να τα χρησιμοποιήσει προς στοιχειοθέτηση της μαρτυρικής του κατάθεσης, η οποία θα λάβει χώρα στα πλαίσια διενεργούμενης ήδη τακτικής ανάκρισης από την ποινική Δικαιοσύνη, υπό την προϋπόθεση ότι, ως προς την δεύτερη κατηγορία των εγγράφων, δεν συντρέχει, κατά την ουσιαστική γνώση και εκτίμηση της Διοίκησης, εξαίρεση του δικαιώματος του ενδιαφερομένου εκ των αναφερομένων στις διατάξεις των άρθρων 5 παρ. 3 και 5 του Ν 2690/1999 και 3 παρ. 1 του Ν 3448/2006. (ομοφ.)
ΝΣΚ/492/2001
Σύμβαση προμήθειας. Μίσθωση ελικοπτέρων δασοπυρόσβεσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Οσον αφορά τα ελικόπτερα βαρέως τύπου της υπ αριθμ. 2/2001 Διακήρυξης του ΑΠΣ: Το Πυροσβεστικό Σώμα πρέπει να μην υπογράψει την σύμβαση αλλά εφόσον είναι απολύτως αναγκαίο λόγω δημοσίου συμφέροντος και εφόσον αποδέχεται τούτο και η υπέρ ης η κατακύρωση εταιρεία, να εντάξει και αναπτύξει τα ελικόπτερα σύμφωνα με το εκπονηθέν επιχειρησιακό σχέδιο αντιμετώπισης δασικών πυρκαϊών καθώς επίσης και να τα χρησιμοποιήσει. 2. Οσον αφορά τα ελικόπτερα της υπ αριθμ. 4/2001 Διακήρυξης του ΑΠΣ: Η χρήση των ελικοπτέρων μεσαίου τύπου από της ανακοινώσεως της κατακυρώσεως (και του γενομένου θετικού αερολιμενικού ελέγχου) μέχρι την υπογραφή της σύμβασης, προ της ολοκληρώσεως του προβλεπομένου από το άρθρο 8 του Ν 2741/99 ελέγχου από κλιμάκιο του ΕΣ, ο οποίος κατά πληροφορίες είναι θετικός, παρά το γεγονός ότι έχει αποσταλεί ο σχετικός φάκελλος από 18-6-2001, την οποία αποδέχεται η υπέρ ης η κατακύρωση εταιρεία, είναι επιτρεπτή για τους αναφερθέντες λόγους εντόνου δημοσίου συμφέροντος, ανεξάρτητα από την ερμηνευτική προσέγγιση της αντίθεσης των ρυθμίσεων του ως άνω άρθρου και του άρθρου 23 παρ.2 του ΠΔ 394/96, δυναμένου και στην περίπτωση αυτή να γίνει δεκτό ότι καταρτίζεται μεν η σύμβαση από την ανακοίνωση της κατακύρωσης του διαγωνισμού υπό την αίρεση όμως να μην αποβεί αρνητικός ο έλεγχος νομιμότητας υπό του ΕΣ μετά την ολοκλήρωση του οποίου θα υπογραφεί η σύμβαση.
ΕΣ/Τ4/112/2000
Μη τηρηση της διαδικασίας του άρθρου 8 του ν. 2741/1999, καθόσον δεν διενεργήθηκε έλεγχος νομιμότητας της οικείας συμβάσεως - πριν από τη σύναψή της - από το αρμόδιο Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου,
ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/572/2005
Για την εκτέλεση έργων από το Δημόσιο, τα ν.π.δ.δ. και τις δημόσιες επιχειρήσεις ή οργανισμούς, η προϋπολογιζόμενη δαπάνη των οποίων . χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο αναλογών Φ.Π.Α. (βλ. άρθρο 19 του ν. 3193/2003, Α' 266), υπερβαίνει το ποσό του(1.000.000) ευρώ. διενεργείται υποχρεωτικά έλεγχος νομιμότητας της οικείας συμβάσεως, πριν από τη σύναψη της. από Κλιμάκια του Ε.Σ.
ΝΣΚ/98/2007
Τροποποίηση διοικητικής συμβάσεως παροχής υπηρεσιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν επιτρέπεται η τροποποίηση διοικητικής συμβάσεως παροχής υπηρεσιών, όταν ανατρέπεται η οικονομική ισορροπία της αρχικής συμβάσεως. Η τροποποιητική σύμβαση πριν την κατάρτισή της πρέπει να υποβάλλεται για προληπτικό έλεγχο νομιμότητος στο Ελεγκτικό Συνέδριο, επί ποινή ακυρότητος.
ΝΣΚ/181/2017
Ύπαρξη ή μη ευθύνης εκπροσώπου της απορροφήσασας ημεδαπής ανώνυμης εταιρείας για χρέη προς το Δημόσιο της απορροφηθείσας, τα οποία ανάγονται σε χρόνο πριν από τη συγχώνευση.(...)Σε περίπτωση απορροφήσεως ημεδαπής ανώνυμης εταιρείας από άλλη ανώνυμη ημεδαπή εταιρεία, τα φυσικά πρόσωπα που είχαν στη διοίκηση της απορροφώσης εταιρείας κάποια από τις ιδιότητες του άρθρου 115 του ν.2238/1994, είτε πριν είτε μετά από την ολοκλήρωση της συγχωνεύσεως, δεν είναι συνυπόχρεα με την απορροφήσασα εταιρεία για την πληρωμή του φόρου εισοδήματος, παρακρατουμένων φόρων και ΦΠΑ, οι οποίοι, κατόπιν ελέγχου που ενεργήθηκε από την αρμόδια φορολογική αρχή μετά την ολοκλήρωση της απορρόφησης, προέκυψαν από δραστηριότητα και υποχρεώσεις της απορροφηθείσης εταιρείας, προσδιορίσθηκαν με εξωλογιστικό τρόπο και βεβαιώθηκαν σε βάρος της απορροφώσης εταιρείας.
ΕλΣυν.Κλ.Ε/142/2017
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Κατόπιν τούτων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι πρέπει να αναβληθεί η οριστική κρίση επί της ελεγχόμενης σύμβασης, προκειμένου να προσκομιστούν από την αρμόδια Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Ο.Α.Ε.Δ., εντός δεκαπέντε ημερών από της κοινοποιήσεως της παρούσης, τα ανωτέρω απαραίτητα για την ολοκλήρωση του ελέγχου στοιχεία.
ΝΣΚ/371/2003
Καταγγελία συμβάσεως επενδύσεως που έχει ενταχθεί στην Κοινοτική Πρωτοβουλία Leader II.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στην παρούσα υπόθεση ανακύπτει περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης εκ μέρους της Αναπτυξιακής Εταιρίας «ΑΧΑΙΑ ΑΕ», διακοπής των επομένων πληρωμών και επιστροφής των καταβεβλημένων ποσών επιχορήγησης, σύμφωνα με την προπαρατεθείσα διάταξη του 6ου άρθρου της οικείας συμβάσεως και του άρθρου 13 της κοινής απόφασης 319/1996 των Υπουργών Οικονομίας & Οικονομικών και Γεωργίας. Θεωρείται όμως ενδεδειγμένον όπως, πριν ληφθούν τα ανωτέρω μέτρα εις βάρος του επενδυτού, να του ταχθεί νέα εύλογη και συγκεκριμένη προθεσμία προς συμμόρφωση προς τις υποχρεώσεις του.
ΝΣΚ/301/2006
Εκπροσώπηση Ελληνικού Δημοσίου, επί συνάψεως συμβάσεως με Ελληνίδα εκπαιδευτικό προσληφθείσα από Ελληνικό Προξενείο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Ελληνικό Δημόσιο, εφ’ όσον πρόκειται περί ζητημάτων καταρτίσεως συμβάσεως με Ελληνίδα εκπαιδευτικό, προσληφθείσα και μισθοδοτουμένη υπό του οικείου Ελληνικού Προξενείου, σύμφωνα με την διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ΝΔ 695/1970, εκπροσωπείται υπό της οικείας Προξενικής Αρχής.