×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/227/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Προϋποθέσεις ανακλήσεως νόμιμης πράξεως Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. Αίτηση του δικαιούχου της πράξεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. έχει τη δυνατότητα (διακριτική ευχέρεια) ανακλήσεως νόμιμης πράξεώς του όταν υπάρχει συναίνεση του δικαιούχου, που εκδηλώνεται και με υποβολή εκ μέρους του σχετικής αιτήσεως ανακλήσεως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/79/2015

Επιβαλλόμενες από τον νόμο ενέργειες, κατόπιν αιτήσεως ενδιαφερομένης, για την εξάλειψη υποθήκης και την άρση διοικητικής κατάσχεσης, συνεπεία ολοσχερούς εξόφλησης των σχετικών αξιώσεων του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Δημόσιο οφείλει να συναινέσει στην εξάλειψη της υποθήκης που είχε εγγράψει, λόγω εξόφλησης καθ’ ολοκληρίαν των αξιώσεων στη διασφάλιση των οποίων απέβλεψε η εγγραφή της υποθήκης, κατόπιν της σχετικής αίτησης της Α.Ν. και αφού η αιτούσα θέσει υπόψη της αρμόδιας Υπηρεσίας τα στοιχεία του Συμβολαιογράφου στον οποίο έχει δώσει την εντολή προς σύνταξη της πράξεως για τη συναίνεση. Επίσης, η Υπηρεσία, ενόψει του ότι, για τις αυτές ως άνω αξιώσεις που ήδη εξοφλήθηκαν, έχει επιβάλει και κατάσχεση, οφείλει να ενεργήσει για την άρση της κατάσχεσης, ως προς το κατά χρόνο περιεχόμενο της οποίας (άρσης) υφίσταται διακριτική ευχέρεια.


ΝΣΚ/329/2015

Πλάνη του διοικουμένου κατά την εκ μέρους του υποβολή αιτήσεως, περί παύσεως ισχύος της αδείας επαγγελματικού πλοίου αναψυχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η τυχόν πλάνη του νομίμου εκπροσώπου της πλοιοκτήτριας εταιρείας, κατά την υποβολή αιτήσεως για παύση ισχύος της αδείας επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, συνιστά επαρκή λόγο της, κατά διακριτική ευχέρεια της Διοικήσεως, ανακλήσεως της σχετικής αποφάσεως του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και κατ’ επέκταση επαναφοράς σε ισχύ, ως μηδέποτε παυθείσας, της άδειας αναγνωρίσεώς του ως επαγγελματικού τουριστικού, υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι αυτή θα διακριβωθεί προηγουμένως από την αρμόδια για την ανάκληση Αρχή, μετά από εκτίμηση κάθε πρόσφορου κατά την κρίση της αποδεικτικού μέσου. (ομοφ.)


ΕΣ/Τ6/174/2007

Η 15νθήμερη προθεσμία για την άσκηση αιτήσεως ανακλήσεως κατά πράξεως του Κλιμακίου που διενήργησε προσυμβατικό έλεγχο σε πρώτο βαθμό, είναι αποκλειστική, άρχεται δε για όλους τους νομιμοποιούμενους, ως έχοντες σπουδαίο έννομο συμφέρον, στην άσκηση αυτής, πλήν του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας, από την κοινοποίηση της σχετικής πράξεως στον οικείο φορέα (Αναθέτουσα Αρχή).


ΕΣ/Τ4/98/1999

Προμηθευτική εργασία καθαρισμού χώρων. Ανάθεση χωρίς τήρηση της διαδικασίας του διαγωνισμού, συγχωρείται για εργασίες. Η αποσφράγιση και αξιολόγηση της μοναδικής προσφοράς ανάγεται στη διακριτική ευχέρεια του αρμοδίου οργάνου και δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της ανάθεσης. Ανάκληση της 61/1999 πράξεως.


ΝΣΚ/23/2005

Ανάκληση αποδοχής παραιτήσεως υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η πλάνη παραιτηθέντος υπαλλήλου σχετικά με τον υπολογισμό της συντάξεώς του, ενόψει του ποσού της διαφοράς της συντάξεως (μικρότερη κατά 1/35), δεν είναι ουσιώδης και επομένως δεν είναι δυνατή η ανάκληση της παραιτήσεώς του μετά την πάροδο της προς τούτο νόμιμης προθεσμίας. Επίσης το χρονικό διάστημα, των 4 ½ ετών, από της παραιτήσεώς του μέχρι της αιτήσεως ανακλήσεως αυτής ή των 4 περίπου ετών από του χρόνου, κατά τον οποίο πληροφορήθηκε από το Γ.Λ.Κ. το ύψος της συντάξεως, που δικαιούται, μέχρι της υποβολής αιτήσεως ανακλήσεως της παραιτήσεώς του, δεν μπορεί να θεωρηθεί εύλογο.


ΝΣΚ/95/2000

Ανταλλάξιμα. Πράξη διαγραφής από κτηματολόγια. Δυνατότητα ανάκλησης. Εύλογος χρόνος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν υπάρχει δυνατότητα ανακλήσεως της υπ αριθμ. 3207/1960 πράξεως-αποφάσεως της Επιτροπής Διαχειρίσεως Ανταλλαξίμων Νομού Καβάλας, περί διαγραφής από τα κτηματολόγια ανταλλαξίμων της εκτάσεως 1.540.697 τ.μ. (τμήμα τσιφλικίου Βασιλάκι) και συνεπώς ούτε δυνατότητα επανακαταλήψεως και επαναγραφής του κτήματος αυτού στα κτηματολόγια.


ΝΣΚ/87/2013

Δασικές εκτάσεις – Περί της ανακλήσεως ή μη πράξεων χαρακτηρισμού του άρθρου 14 του ν.998/1979.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση έχει τη διακριτική ευχέρεια, με ειδικώς αιτιολογημένη κρίση της και σταθμίζοντας κατά περίπτωση τη διαμόρφωση της πραγματικής και νομικής καταστάσεως στην περιοχή, να προβεί στην ανάκληση των μεταγενέστερων παρανόμων πράξεων χαρακτηρισμού του άρθρου 14 του ν. 998/1979, ακόμη και μετά την παρέλευση του ευλόγου χρόνου, εφόσον συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος. (ομοφ.)


ΝΣΚ/355/2011

Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Έγγραφο Προγραμματισμού Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΠΑΑ) της περιόδου 2000-2006 Άξονας 1. Μέτρο 1. Πρόγραμμα Πρόωρης Συνταξιοδότησης Αγροτών. Νομιμότητα 16 αποφάσεων Νομαρχών που διαγράφουν διαδόχους γεωργούς χωρίς ποινή κ.λπ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι 12 πρώτες αποφάσεις είναι πλημμελείς, διότι έπρεπε να επιβληθεί η προβλεπόμενη κύρωση, αφού υπάρχει αθέτηση των υποχρεώσεων του διαδόχου γεωργού. Η αρμοδιότητα του Νομάρχη είναι δεσμία και δεν διαθέτει διακριτική ευχέρεια στην επιβολή ή μη της κύρωσης. Η παράλειψη αυτή, καθιστά τις αποφάσεις αυτές πλημμελείς, και απόκειται πλέον στη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης να προβεί ή όχι σε ανάκληση ή συμπλήρωση των πλημμελών αυτών πράξεων. Ομοίως η 14η είναι μη νόμιμη διότι επέβαλε ποινή μη ισχύουσα. Οι λοιπές αποφάσεις είναι νόμιμες και έγκυρες, αφού στη 13η η γνώμη του φορέα εφαρμογής του προγράμματος είναι απλή γνώμη, στη 15η απόφαση ο λόγος διαγραφής από το ΠΠΣΑ είναι νόμιμος και συνοδεύεται από τις προβλεπόμενες κυρώσεις της παρ.γ’ του άρθρου 6 της ΚΥΑ 408583/6914/29-11-2000, ενώ στην 16η απόφαση η διαγραφή του δικαιούχου (αποχωρήσαντος γεωργού) από το Πρόγραμμα είναι νόμιμη, αφού ο διάδοχος γεωργός παραιτήθηκε από τη γεωργική εκμετάλλευση που του είχε παραχωρηθεί και δεν βρέθηκε αντικαταστάτης γεωργός στις οριζόμενες προθεσμίες του άρθρου 5 εδ.δ’ της ΥΑ 410544/7192/11-12-2000. (ομοφ.)


ΝΣΚ/221/2005

Ανάκληση στην ενέργεια αποστρατευθέντος για λόγους υγείας αξιωματικού. Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση σύμφωνα με την γενική αρχή του Διοικητικού Δικαίου περί ανακλήσεως των παράνομων διοικητικών πράξεων έχει διακριτική ευχέρεια να επαναφέρει αναδρομικά στην ενεργό υπηρεσία Αξιωματικό, που έχει ήδη αποστρατευθεί για λόγους υγείας στην περίπτωση που ήθελε κριθεί ως μη νόμιμη η γνωμάτευση της οικείας Υγειονομικής Επιτροπής, βάσει της οποίας εκδόθηκε το σχετικό περί αποστρατείας διάταγμα. Αρμόδια να αποφανθεί για το αν ο ανωτέρω Αξιωματικός, ήταν ικανός για ενεργό υπηρεσία (για τον διανυθέντα εκτός υπηρεσίας χρόνο) είναι η οικεία Υγειονομική Επιτροπή.


ΝΣΚ/226/2004

Αποστρατεία αξιωματικού. Καταβολή αποζημίωσης έντοκα. Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η αξίωση καταβολής αποζημιώσεως 800.000 δρχ., με προσαύξηση τόκων από το έτος 1987 μέχρι σήμερα, του ε.α. Ασμχου Ν. Κ., για επιπρόσθετα έξοδα στα οποία υποβλήθηκε κατά το διάστημα της ασθενείας του το 1987, η οποία οφείλεται (όπως ισχυρίζεται) σε υπαιτιότητα της υπηρεσίας, είναι παραγεγραμμένη. β) Το Π.Δ. αποστρατείας του ανωτέρω (ΦΕΚ 161 Γ ), το οποίο εκδόθηκε κατ αποδοχή αιτήσεως αποστρατείας του ιδίου είναι νόμιμο και δεν υπάρχει νόμιμος λόγος ανακλήσεως αυτού (ομοφ.).