×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/216/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Προκήρυξη θέσεων Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων – Μοριοδότηση – Χρονικό σημείο για τη διαπίστωση της συνδρομής ή μη των απαραίτητων για την επιλογή στις θέσεις αυτές τυπικών προσόντων των υποψηφίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Σε περίπτωση κατά την οποία η προκήρυξη θέσεων Προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης, εκδίδεται μετά τη λήξη της θητείας των υπηρετούντων προϊσταμένων, το χρονικό σημείο κατά το οποίο οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν τα τυπικά προσόντα για την επιλογή τους στις παραπάνω θέσεις και το οποίο λαμβάνεται υπόψη για τη μοριοδότησή τους κατά τη διαδικασία επιλογής, είναι η ημερομηνία λήξης της θητείας. β) Σε περίπτωση σύστασης θέσης Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης το παραπάνω χρονικό σημείο είναι η ημερομηνία σύστασης της θέσης αυτής.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/245/2015

Έλεγχος νομιμότητας της διαδικασίας πλήρωσης θέσεων ευθύνης του Υπουργείου Οικονομικών, επιπέδου τμήματος και αυτοτελούς γραφείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Απόφαση – προκήρυξη πλήρωσης θέσεων ευθύνης του Υπουργείου Οικονομικών, επιπέδου τμήματος και αυτοτελούς γραφείου, η οποία είχε εκδοθεί τον Οκτώβριο του 2011, νομίμως περαιώθηκε με την επιλογή και την τοποθέτηση των προϊσταμένων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου πέμπτου του ν. 3839/2010 και οι υπάλληλοι που επελέγησαν και τοποθετήθηκαν σε θέσεις προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου αυτοτελούς γραφείου, πρέπει να καταταγούν στο βαθμό Γ΄, κατ’ εφαρμογή του τελευταίου εδαφίου της παρ.7 του άρθρου 28 του ν. 4024/2011 (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΕΣ/Τ1/192/2007

Προσωρινά καθήκοντα Προϊσταμένων Διεύθυνσης και Τμήματος. Μη νόμιμη άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένων Διεύθυνσης και Τμήματος, για χρονικό διάστημα πέραν του μήνα από την κένωση των οικείων θέσεων καθόσον έπρεπε να χωρήσει επιλογή Προϊσταμένων από το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο


ΝΣΚ/292/2009

Λήξη θητείας υπηρετούντος προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης. Υποχρέωση της Διοίκησης για προκήρυξη της θέσης. Υποχρέωση προϊσταμένου για αποχώρηση, υποβολή παραίτησης εντός διμήνου από τη λήξη ή συνέχιση άσκησης των καθηκόντων του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση υποχρεούται να εκδίδει την προκήρυξη με την οποία προσδιορίζονται οι κενές θέσεις προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων και καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής πέντε μήνες πριν από τη λήξη της θητείας των υπηρετούντων προϊσταμένων, η προθεσμία δε αυτή δεν είναι αποκλειστική. Αν η Διοίκηση δεν έχει προκηρύξει τη θέση προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης κατά τη λήξη της θητείας του υπηρετούντος προϊσταμένου, ο προϊστάμενος αυτός κατά τη λήξη της θητείας του αποχωρεί χωρίς να υποχρεούται να παραιτηθεί προκειμένου να διατηρήσει την ιδιότητα και τις αποδοχές του προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης. Ο προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης, ο οποίος αποχωρεί από τη θέση του στην περίπτωση που η Διοίκηση δεν την έχει προκηρύξει κατά τη λήξη της θητείας του, αφενός μεν έχει δικαίωμα να συμμετάσχει στη διαδικασία επιλογής νέου προϊσταμένου οποτεδήποτε κινηθεί η διαδικασία αυτή, αφετέρου δε το δικαίωμά του να παραιτηθεί προκειμένου να διατηρήσει την ιδιότητα και τις αποδοχές του προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης παραμένει ενεργό μέχρι την επιλογή νέου προϊσταμένου. (πλειοψ.) Το δικαίωμα υποβολής παραιτήσεως με την ευνοϊκή διατήρηση των αποδοχών του προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης προϋποθέτει ανεπιτυχή συμμετοχή σε διαδικασία επιλογής προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης και ασκείται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας δύο μηνών από την ανακοίνωση της μη επανεκλογής. (μειοψ.)


ΕλΣυν/ΚΠΕ/Τμ.1/34/2012

ΕΠΙΔΟΜΑ ΘΕΣΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ: (...) Η καταβολή του επιδόματος θέσης ευθύνης σε προϊσταμένους οργανικών μονάδων των δημόσιων υπηρεσιών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των Ο.Τ.Α., τελεί σε συνάρτηση με τη νόμιμη επιλογή και τοποθέτησή τους στις θέσεις αυτές. Ειδικότερα, οι προϊστάμενοι διευθύνσεων και τμημάτων επιλέγονται από το οικείο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Σ.Ε.Π.) ή το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο και στη συνέχεια τοποθετούνται στις θέσεις αυτές για πέντε (5) έτη, με απόφαση του οικείου οργάνου. Αν οι θέσεις αυτές κενωθούν πριν από τη λήξη της θητείας ή συσταθούν νέες, οι νέοι προϊστάμενοι επιλέγονται από το οικείο Σ.Ε.Π. ή το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, κατά ρητή επιταγή του νομοθέτη, μέσα σε ένα μήνα από τότε που οι θέσεις κενώθηκαν ή συστάθηκαν. Κατά το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση νέου προϊσταμένου, καθήκοντα αναπληρωτή ασκεί εκείνος που πληροί τις οριζόμενες στο άρθρο 87 του Κώδικα προϋποθέσεις, ο οποίος και δικαιούται από την έναρξη της αναπλήρωσης το προβλεπόμενο για τη θέση επίδομα ευθύνης. Επομένως, σε περίπτωση σύστασης ή κένωσης θέσης προϊσταμένου, το επίδομα θέσης ευθύνης καταβάλλεται στο νόμιμο αναπληρωτή για χρονικό διάστημα ενός (1) μηνός, εντός του οποίου επιβάλλεται σε κάθε περίπτωση να επιλεγεί ο νέος προϊστάμενος. Μετά την παρέλευση του χρονικού αυτού διαστήματος, ακόμα και αν η θέση προϊσταμένου παραμένει κενή, λόγω μη κίνησης ή μη ολοκλήρωσης της σχετικής διαδικασίας πλήρωσής της, η άσκηση των σχετικών καθηκόντων εκ μέρους του αναπληρωτή είναι μη νόμιμη, με συνέπεια αυτός να μην δικαιούται και το αντίστοιχο επίδομα θέσης ευθύνης (πρβλ. Πράξεις Ι Τμ. Ελ. Συν. 206/2011, 43/2010, 170/2009, 35, 22/2008).

ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.1/13/2013


ΝΣΚ/370/2011

Λήξη της θητείας των προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (Α.Δ.Α.Ε.) – Ανανέωση της θητείας των ήδη υπηρετούντων προϊσταμένων ή νέα επιλογή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά τη λήξη της θητείας των προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Α.Δ.Α.Ε. δυνάμει του άρθρου πέμπτου του Ν. 3839/2010, η Υπηρεσία αυτή δεν δύναται να ανανεώσει τη θητεία των ήδη υπηρετούντων προϊσταμένων, σύμφωνα με την ειδική διάταξη της παρ.5 του άρθρου 14 του Π.Δ. 40/2005, αλλά υποχρεούται να προβεί σε νέα επιλογή, κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα στις λοιπές διατάξεις του ιδίου ως άνω άρθρου του εν λόγω Π.Δ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/129/2016

Αναγνώριση, με απόφαση πολιτικού δικαστηρίου, της σχέσης εργασίας εργαζομένων σε φορείς του δημόσιου τομέα ως αορίστου χρόνου και επιβολή απασχόλησής τους. Χρόνος σύστασης σχετικών θέσεων, χρόνος βαθμολογικής και μισθολογικής κατάταξης, ληπτέα υπόψη υπηρεσία.Το χρονικό σημείο σύστασης των θέσεων υπαλλήλων, που με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις αναγνωρίστηκε ότι η απασχόλησή τους σε φορείς του Δημοσίου κ.λπ., διανύθηκε με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και όχι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή μίσθωσης έργου, αναδράμει για κάθε εργαζόμενο στο χρονικό σημείο έναρξης του συμβατικού δεσμού με βάση την πρώτη κατά σειρά οικεία σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου ή σύμβαση έργου. Στο ίδιο χρονικό σημείο θα πρέπει να αναδράμει και η βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη των ως άνω υπαλλήλων και να διαμορφωθεί στη συνέχεια δια της εφαρμογής των οικείων διατάξεων που διαδοχικά ίσχυσαν ως και των διατάξεων που σήμερα ισχύουν. Ο χρόνος υπηρεσίας, που λαμβάνεται υπόψη για την κατάταξη των ανωτέρω υπαλλήλων, καθορίζεται από τις διατάξεις που κάθε φορά εφαρμόζονται για την κατάταξη ενός εκάστου υπαλλήλου (πλειοψ.).


ΕΣ/Τ1/148/2007

Οι υπάλληλοι και λειτουργοί του δημόσιου Τομέα, που διορίζονται σε θέση Διοικητή του Ε.Κ.Α.Β. μπορούν να λαμβάνουν, κατ’ επιλογή τους, είτε τις αποδοχές της θέσης που κατείχαν πριν από το διορισμό τους, είτε τις αποδοχές της θέσης στην οποία διορίζονται, δικαιούμενοι καταρχήν να αλλάξουν την αρχική επιλογή τους κατά τη διάρκεια της θητείας τους, αλλαγή η οποία επιφέρει τα έννομα αποτελέσματά της από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και για το μέλλον, χωρίς να υφίσταται αναδρομική ισχύς


ΝΣΚ/318/2015

Εργαζόμενοι σε φορείς του Δημοσίου με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου - Αναγνώριση της εργασιακής αυτής σχέσης και επιβολή απασχόλησής τους με αμετάκλητη απόφαση πολιτικού δικαστηρίου - Χρόνος σύστασης σχετικών θέσεων - Χρόνος βαθμολογικής και μισθολογικής κατάταξης – Ληπτέος χρόνος υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το χρονικό σημείο σύστασης των θέσεων υπαλλήλων, που με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις αναγνωρίστηκε ότι η απασχόλησή τους σε φορείς του Δημοσίου, ν.π.δ.δ και ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού διανύθηκε με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και όχι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή μίσθωσης έργου, ταυτίζεται με εκείνο της έναρξης ισχύος της οικείας διοικητικής πράξης σύστασης των θέσεων αυτών. Το χρονικό σημείο κατάταξης των ως άνω υπαλλήλων που υπηρετούν κατά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του άρθρου 28 του ν. 4024/2011 συμπίπτει με εκείνο της έναρξης ισχύος των διατάξεων αυτών, ενώ εκείνων που δεν υπηρετούν κατά το εν λόγω χρονικό σημείο συμπίπτει με την έναρξη ισχύος της οικείας διοικητικής πράξης κατάταξης. Η υπηρεσία που λαμβάνεται υπόψη για την κατάταξη των υπόψη υπαλλήλων, οι οποίοι υπηρετούν κατά την έναρξη ισχύος του άρθρου 28 του ν. 4024/2011, ορίζεται στην παράγραφο 1 του άρθρου αυτού, ενώ των υπαλλήλων που δεν υπηρετούν κατά το εν λόγω χρονικό σημείο, ορίζεται στη παράγραφο 4 του άρθρου 6 του ίδιου νόμου (πλειοψ). Το ερώτημα παραπέμφθηκε στην Τακτική Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκαν οι υπ' αριθ. 36/2016 Β΄Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ και 129/2016 Πλήρους Ολομέλειας ΝΣΚ.


Φ.424/3/242057/Σ.6032/2025

Προκήρυξη θέσεων για τα «Ειδικά Προγράμματα Θητείας» έτους 2025.



ΓΙΠΙΓΓ/Β25/82/οικ.12473/2011

ΘΕΜΑ: «Όροι και προϋποθέσεις για την επιλογή προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε θέσεις προϊσταμένων οργανικών μονάδων»