×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/20/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα αμοιβαίας ή μη αλλαγής λαϊκής αγοράς ή κατηγορίας επαγγελματικής άδειας, πριν την πάροδο τριετίας από την προσωρινή έγκριση ομοίων αιτημάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Σε περίπτωση έγκρισης σε επαγγελματία πωλητή προσωρινής αμοιβαίας αλλαγής λαϊκής αγοράς δεν είναι δυνατή, πριν την πάροδο της τριετίας από την έγκριση και την οριστικοποίηση της αλλαγής η ικανοποίηση νέου αιτήματος για νέα αμοιβαία ή μη αλλαγή λαϊκής αγοράς. β) Σε περίπτωση έγκρισης σε επαγγελματία πωλητή προσωρινής αμοιβαίας αλλαγής κατηγορίας επαγγελματικής άδειας δεν είναι δυνατή, πριν την πάροδο της τριετίας από την έγκριση και την οριστικοποίηση της αλλαγής η ικανοποίηση νέου αιτήματος για νέα αμοιβαία ή μη αλλαγή κατηγορίας επαγγελματικής άδειας. γ) Σε περίπτωση έγκρισης προσωρινής αμοιβαίας αλλαγής λαϊκής αγοράς, είναι δυνατή η ικανοποίηση αιτήματος για αμοιβαία ή μη αλλαγή κατηγορίας επαγγελματικής άδειας, και το αντίστροφο, πριν την παρέλευση τριετίας από την έγκριση, με τη συνδρομή των τασσόμενων από το ΠΔ 51/2006, κατά περίπτωση, προϋποθέσεων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/386/2009

Δυνατότητα μεταφοράς επαγγελματικής άδειας πωλητή λαϊκών αγορών, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 6 παρ. 5 του Π.Δ. 51/2006.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή η μεταφορά επαγγελματικής άδειας πωλητή λαϊκών αγορών, λόγω αλλαγής του τόπου μόνιμης κατοικίας του ενδιαφερομένου, κατ’ άρθρο 6 παρ. 5 του Π.Δ. 51/2006, στην περίπτωση που η αλλαγή έχει γίνει πριν την έναρξη ισχύος της διάταξης, και κυρίως πριν την έκδοση της επαγγελματικής άδειας της οποίας ζητείται η μεταφορά.


ΝΣΚ/212/2008

Ρυμοτομούμενα ακίνητα και αλλαγή χρήσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επιτρέπεται η έκδοση οικοδομικής άδειας αλλαγής χρήσης σε ρυμοτομούμενα ακίνητα.


ΝΣΚ/71/2011

Πυροσβεστικό Σώμα – Υπάλληλοι – Άδεια ανατροφής τέκνου – Δεδικασμένο – Συμμόρφωση Διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στην περίπτωση του ερωτήματος δεν υφίσταται μεν δεδικασμένο για να είναι υποχρεωτική η χορήγηση της αιτούμενης άδειας ανατροφής τέκνου, πλην όμως η Διοίκηση, δύναται να προβεί στην ικανοποίηση του ανωτέρω αιτήματος επί τη βάσει των αρχών του Κράτους δικαίου, της νομιμότητας και της χρηστής διοίκησης, προς αποφυγή άσκοπων δικαστικών αγώνων, δεδομένου ότι πιθανολογείται βασίμως σε μία τέτοια περίπτωση η δικαίωση του αιτούντος, αφού, η άρνηση χορήγησης άδειας ανατροφής τέκνου στον πατέρα, κρίθηκε ότι, σε κάθε περίπτωση, παραβιάζει τις αρχές της ισότητας. (ομοφ.)


ΝΣΚ/4/2003

«Ειδική θεώρηση εισόδου» για τις ανανεώσεις αδειών διαμονής αλλοδαπών για μεταβολή κατηγορίας εργασίας, για αλλαγή εργοδότη κλπ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5, 8 παρ.1 και 2, 10, 19, 20, 23, 25, 35 και 37 του Ν 2910/2001 είναι αναγκαία η παροχή «ειδικής θεώρησης εισόδου» για τους αλλοδαπούς, οι οποίοι μετά τη λήξη της χρονικής ισχύος της αρχικής τους άδειας διαμονής επιθυμούν τη μεταβολή «κατηγορίας» εργασίας και γενικότερα να εργασθούν μετά την αποπεράτωση ή διακοπή των σπουδών ή τη λήξη ισχύος άδειας διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους. Αντιθέτως, στην περίπτωση μεταβολής εργοδότη, στο πλαίσιο απασχόλησης σε εταιρείες του ΑΝ 89/1967 δεν απαιτείται «ειδική θεώρηση εισόδου».


ΝΣΚ/19/2025

Επί αιτήματος μέλους Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) για την μετάταξή του από την ακαδημαϊκή μονάδα του Τμήματος Οδοντιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ, στην οποία ανήκει, σε άλλη ακαδημαϊκή μονάδα του ΑΠΘ (Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής), απαιτείται η έγκριση του αιτήματος μετάταξης από τη Συνέλευση του Τμήματος Οδοντιατρικής, στην οποία ανήκει το μέλος Ε.ΔΙ.Π. που υπέβαλε το αίτημα και, σε καταφατική περίπτωση, υπό ποιες προϋποθέσεις ασκείται η σχετική αρμοδιότητα σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ/τος 147/2009 (Α΄ 189).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή

H Συνέλευση του Τμήματος Οδοντιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ, ασκώντας την εκ της διατάξεως της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 8 του π.δ/τος 147/2009 αρμοδιότητά της να εγκρίνει το αίτημα μετάταξης μέλους Ε.ΔΙ.Π. του Τμήματος σε θέση μέλους Ε.ΔΙ.Π. στο Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, αποφασίζει κατά διακριτική ευχέρεια, με βάση τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο άρθρο 7 του ιδίου π.δ/τος, μεταξύ των οποίων και οι συνέπειες που θα επιφέρει η αιτούμενη μετάταξη στις εκπαιδευτικές και ερευνητικές ανάγκες του Τμήματος για τη συνέχιση της εύρυθμης εκπαιδευτικής λειτουργίας του και της δυνατότητας στελέχωσής του με τον απαιτούμενο αριθμό μελών της αντίστοιχης κατηγορίας ειδικού διδακτικού προσωπικού του ιδίου γνωστικού αντικειμένου. Η τυχόν, όμως, αρνητική απόφαση επί του αιτήματος μετάταξης για τον λόγο αυτό πρέπει να αιτιολογείται ειδικά. Ακολούθως, η τυχόν επερχόμενη, ως συνέπεια της μετάταξης, αλλαγή του γνωστικού αντικειμένου της θέσης που κατείχε το μέλος Ε.ΔΙ.Π. στο Τμήμα Οδοντιατρικής δεν αποτελεί αρνητική προϋπόθεση για την μετάταξη και, ακολούθως, δεν μπορεί να αιτιολογήσει νόμιμα αρνητική απόφανση της Συνέλευσης του Τμήματος επί του αιτήματος μετάταξης.


ΝΣΚ/448/2011

Επιτρεπτό ή μη λειτουργίας ιδιωτικού ατομικού ιατρείου, από αξιωματικό ειδικών καθηκόντων της Ελληνικής Αστυνομίας κατηγορίας εγκληματολογικών εργαστηρίων, ειδικότητας Βιολόγου, κατά τις εκτός υπηρεσίας ώρες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι επιτρεπτή η λειτουργία ιδιωτικού ατομικού ιατρείου, από αξιωματικό ειδικών καθηκόντων της Ελληνικής Αστυνομίας κατηγορίας εγκληματολογικών εργαστηρίων, ειδικότητας Βιολόγου, κατά τις εκτός υπηρεσίας ώρες, η οποία ως πτυχιούχος της Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, κατέχει νομίμως άδεια ασκήσεως του ιατρικού επαγγέλματος και τυγχάνει μέλος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών. Προς τούτο, όμως, απαιτείται η προηγούμενη έκδοση σχετικής άδειας του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ., ο οποίος κατά την ουσιαστική κρίση του θα εκτιμήσει, εάν η δραστηριότητα που θα αναπτύξει η ενδιαφερόμενη συμβιβάζεται προς τα καθήκοντα της θέσης της, ότι δεν προκαλεί σύγκρουση του ιδιωτικού συμφέροντος αυτής προς το συμφέρον της Υπηρεσίας της, δεν μειώνει ούτε το δικό της κύρος ούτε του Σώματος, δεν παρεμποδίζεται η ομαλή άσκηση των καθηκόντων της από απόψεως χρονικής απασχόλησης, τυχόν σύμπτωσης με τον χρόνο της Υπηρεσίας της ή άλλων δυσχερειών, και τέλος ότι η ικανοποίηση του αιτήματός της δεν θα δημιουργήσει υπηρεσιακό πρόβλημα. (ομοφ.)


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)279/2015

ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Καταβολή ποσών από Δήμο, πρώτον 2.257,70 ευρώ ως αποδοχές μηνός Ιουλίου 2015, λόγω επαναφοράς υπαλλήλων σε επανασυσταθείσες θέσεις της δημοτικής αστυνομίας και δεύτερο, 149,96 ευρώ σε υπάλληλο, ως αναδρομικών, για το διάστημα από 22.5.2015 έως 22.6.2015, λόγω αλλαγής εκπαιδευτικής κατηγορίας. Α) Μη νόμιμα εντέλλεται η καταβολή αμοιβής στους υπαλλήλους για το χρονικό διάστημα από 8.7.2015 έως 31.7.2015, καθόσον οι σχετικές διαπιστωτικές πράξεις, με τις οποίες κατετάγησαν οι ανωτέρω σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις δημοσιεύτηκαν στην ΕτΚ στις 18.8.2015 (Β'1737) και συνεπώς μη νομίμως παρείχαν αυτοί την εργασία τους για το ως άνω χρονικό διάστημα.Β) Νομίμως έλαβε χώρα η αλλαγή εκπαιδευτικής κατηγορίας στην περίπτωση του συγκεκριμένου υπαλλήλου, καθόσον το κρίσιμο χρονικό σημείο για την αυτοδίκαιη κατάληψη από αυτόν της θέσης ΠΕ, που κατείχε στη δημοτική αστυνομία πριν από την κατάργησή της, ήταν η ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης, με την οποία ο ως άνω δημοτικός αστυνομικός εκδήλωσε την επιθυμία του να επιστρέψει στην επανασυσταθείσα θέση και όχι η ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής διαπιστωτικής πράξης, δεδομένου ότι η σύσταση της ως άνω θέσης και η κατάληψή της από τον ως άνω δημοτικό αστυνομικό έγινε αυτοδικαίως, με τη ρύθμιση του άρθρου 19 του ν. 4325/2015.(συγγνωστή πλάνη)


ΣΤΕ/1934/2022

Με την αίτηση αυτή ζητείται η ακύρωση της ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/20.11.2013 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Υγείας, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής καθώς και του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με τίτλο «Απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών έκδοσης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, Θεάτρου και Κινηματογράφου» (Β΄3106/9.12.2013). Ειδικότερα, η ακύρωση της εν λόγω κανονιστικής απόφασης ζητείται κατά το μέρος που αφορά στην αδειοδότηση καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, σύμφωνα με τα κατωτέρω εκτιθέμενα.(...)Επειδή, από τις προπαρατιθέμενες νομοθετικές διατάξεις (σκέψεις 7-9,11-12), συνδυαστικά ερμηνευόμενες, συνάγεται ότι το, υπαγόμενο στην αρμοδιότητα των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού, καθεστώς αδειοδότησης των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, ως προς τα οποία διατηρείται το αντικείμενο της δίκης, ρυθμίζεται από τις ειδικές διατάξεις του άρθρου 80 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, συμπληρούμενες από τις περί αρμοδιοτήτων σχετικές διατάξεις των άρθρων 65, 73 και 83 του ν. 3852/2010. Οι διατάξεις αυτές του εν λόγω Κώδικα επιβάλλουν, κατά τη σαφή έννοιά τους, όπως αποτυπώνεται, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στη δέκατη σκέψη, και στην αιτιολογική έκθεση του κυρωτικού του Κώδικα ν. 3463/2006, την έκδοση ρητής πράξης περί αποδοχής ή απόρριψης του αιτήματος χορήγησης, αρχικώς, προέγκρισης ίδρυσης και, ακολούθως, άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του κ.υ.ε. εντός της, κατά περίπτωση, τασσόμενης σχετικής προθεσμίας, άλλως δε, σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτης της προθεσμίας αυτής, τη στοιχειοθέτηση τεκμαιρόμενης σιωπηρής απόρριψης του οικείου αιτήματος, ήτοι σιωπηρής άρνησης αποδοχής του, καθώς και παράλειψης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας, την οποία συνιστά η σιωπηρή άρνηση του αρμόδιου οργάνου να αποφανθεί επί του αιτήματος. Περαιτέρω, οι διατάξεις του άρθρου 80 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, ως ειδικές, κατισχύουν των προεκτιθέμενων γενικών διατάξεων του άρθρου 10 του προγενέστερου του Κώδικα ν. 3230/2004 και των άρθρων 2, 6 και 14 του μεταγενέστερού του ν. 3844/2010 (και της κατ’ εξουσιοδότησή του κ.υ.α ΔΙΑΔΠ/Φ.Α./18613/2010), σύμφωνα με γενική αρχή του διοικητικού δικαίου και ελλείψει ρητής αντίθετης νομοθετικής πρόβλεψης. Οι εν λόγω διατάξεις των νόμων 3230/2004 και 3844/2010 περιέχουν, αντιστοίχως, γενικές ρυθμίσεις περί απλούστευσης της διαδικασίας έκδοσης διοικητικών πράξεων και της διαδικασίας για πρόσβαση, γενικώς, σε μη μισθωτές δραστηριότητες παροχής, έναντι αμοιβής, υπηρεσιών και για την άσκησή τους, στο πλαίσιο των οποίων, χωρίς ειδική αναφορά στο ζήτημα της αδειοδότησης των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, θεσπίζεται, ενόψει του επιδιωκόμενου ως άνω σκοπού, σιωπηρή θετική διοικητική πράξη, τεκμαιρόμενη από την άπρακτη πάροδο της κατά νόμον τασσόμενης προθεσμίας απόφανσης του αρμόδιου οργάνου και επαγόμενη τη «σιωπηρή έγκριση»-αποδοχή του αιτήματος του ενδιαφερομένου και, εντεύθεν, τη σιωπηρή αδειοδότηση. Ενόψει του ως άνω καθοριζόμενου ρυθμιστικού πλαισίου, η διάταξη της παραγράφου 9 του άρθρου 80 του ν. 3463/2006 (ΚΔΚ) είναι η μόνη που μπορεί να παράσχει νόμιμο εξουσιοδοτικό έρεισμα για την έκδοση της προσβαλλόμενης κ.υ.α. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/2013, κατά το εριστό μέρος της, αντιθέτως προς τις μη εφαρμοστέες εν προκειμένω -ως εκ του γενικού χαρακτήρα των διατάξεων του άρθρου 10 του ν. 3230/2004 και των άρθρων 2, 6 και 14 του ν. 3844/2010- εξουσιοδοτικές διατάξεις των παραγράφων 1 και 4 του άρθρου 10 του ν. 3230/2004, που επικαλείται στο προοίμιό της η προσβαλλόμενη, και τις εξουσιοδοτικές διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 6 και της παραγράφου 8 του άρθρου 14 του ν. 3844/2010, στις οποίες, επομένως, η εν λόγω κ.υ.α. δεν ευρίσκει, κατά σώρευση εξουσιοδοτήσεων, νόμιμο έρεισμα. Συμφώνως δε προς τα ανωτέρω, η μόνη εφαρμοστέα, για τον, κατ’ εξουσιοδότησή της, καθορισμό θεμάτων που αφορούν αποκλειστικώς στην αδειοδότηση της κατηγορίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, ειδική διάταξη της παραγράφου 9 του άρθρου 80 του ν. 3463/2006 (ΚΔΚ) παρέχει, κατά την έννοιά της, εξουσιοδότηση στους Υπουργούς Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης να θεσπίσουν, με κοινή απόφασή τους, ρυθμίσεις εξειδικεύουσες το καθιερούμενο με τον ν. 3463/2006, κατά τα ανωτέρω γενόμενα δεκτά, καθεστώς αδειοδότησης της συγκεκριμένης κατηγορίας καταστημάτων. Ως εκ τούτου, σε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης της οικείας προθεσμίας απόφανσης, η εν λόγω εξουσιοδοτική διάταξη δεν επιτρέπει την πρόβλεψη σιωπηρής θετικής διοικητικής πράξης, ώστε η προέγκριση και η άδεια να λογίζονται ως σιωπηρώς εκδοθείσες. Τούτων παρέπεται ότι κείνται εκτός της παρεχόμενης με τη διάταξη του άρθρου 80 παρ. 9 του ν. 3463/2006 εξουσιοδότησης οι πληττόμενες με την υπό κρίση αίτηση, κατά το διατηρούμενο αντικείμενο της δίκης, προπαρατιθέμενες κανονιστικές ρυθμίσεις της ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/2013 κοινής υπουργικής απόφασης οι οποίες -στο πλαίσιο της, κατά τον ομώνυμο τίτλο της, «Απλούστευση[ς] των διοικητικών διαδικασιών έκδοσης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος», διεπόμενου από Υγειονομική Διάταξη και αδειοδοτούμενου από τους δήμους (άρθρο 1 παρ. 1)- ορίζουν ότι «Σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτης της προαναφερόμενης προθεσμίας, θεωρείται ότι η προέγκριση έχει χορηγηθεί σιωπηρά» (άρθρο 1 παρ. 2) και ότι «Αν παρέλθει άπρακτη η [τασσόμενη ]προθεσμία…, λογίζεται ότι η άδεια [ίδρυσης και λειτουργίας κ.υ.ε.] έχει εκδοθεί» (άρθρο 2 παρ. 5). Για την ταυτότητα του νομικού λόγου, τα προαναφερόμενα ισχύουν και όσον αφορά τις αντίστοιχου περιεχομένου ρυθμίσεις της προσβαλλόμενης κ.υ.α. για την αντικατάσταση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας και για τη χορήγηση και αντικατάσταση άδειας χρήσης μουσικών οργάνων (άρθρα 3 παρ. 2,4 και 5 παρ. 1,4). Συνεπώς, κατόπιν αυτών, πρέπει να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη απόφαση κατά το πληττόμενο προαναφερόμενο μέρος της, όπως βασίμως προβάλλεται από τους αιτούντες Δήμους, παρέλκει δε ως αλυσιτελής η εξέταση των λοιπών λόγων ακυρώσεως.Ακυρώνει την ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/2013 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Υγείας, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής καθώς και του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κατά το αναφερόμενο στο σκεπτικό μέρος.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/161/2018 (Α΄Διακοπών)

Μη νομιμη προσληψη λογω μη κατοχής άδειας ηλεκτρολόγου.Με δεδομένα αυτά η πρόσληψη του δικαιούχου του χρηματικού εντάλματος ως Ηλεκτρολόγου κατηγορίας ΔΕ δεν είναι νόμιμη, καθόσον αυτός δεν κατέχει τα απαιτούμενα από τον Οργανισμό της ΔΕΥΑ.. τυπικά προσόντα για την κάλυψη της εν λόγω θέσης και συγκεκριμένα δεν κατέχει την προβλεπόμενη από το π.δ. 108/2013 άδεια ηλεκτρολόγου. Η εν λόγω άδεια, που διαφυλάσσει την ασφαλή άσκηση της σχετικής επαγγελματικής δραστηριότητας και συνακόλουθα και την ομαλή λειτουργία της ΔΕΥΑ.., απαιτείται, όπως ήδη αναφέρθηκε, σε κάθε περίπτωση πρόσληψης, συμπεριλαμβανόμενης και της πρόσληψης βάσει προγραμμάτων του Ο.Α.Ε.Δ. για την απασχόληση μακροχρόνια ανέργων. Τέλος, η εργοληπτική βεβαίωση της Περιφέρειας δεν αποτελεί άδεια άσκησης επαγγέλματος και ως εκ τούτου δεν δύναται να καλύψει την έλλειψη αυτή, ενώ σε κάθε περίπτωση έχει εκδοθεί στο όνομα εργοληπτικής επιχείρησης και δεν συνδέεται άμεσα με την προσωπική επαγγελματική επάρκεια του δικαιούχου του εντάλματος. Ως εκ τούτου το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/145/2018

Ερμηνεία άρθρου 285 ΚΔΚ – Χορήγηση αδειών από τους Δήμους για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας – Δημοτική ενημερότητα.α) Η πρόβλεψη του άρθρου 285 του Κ.Δ.Κ., περί της ανυπαρξίας βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τους Δήμους (δημοτική ενημερότητα), προκειμένου να χορηγηθεί από αυτούς οποιασδήποτε μορφής άδεια, εφαρμόζεται και σε περίπτωση αντικατάστασης της άδειας ιδρύσεως και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος (ΚΥΕ), λόγω μεταβιβάσεως του Καταστήματος σε νέο επιτηδευματία (ομόφ.). β) «Ενδιαφερόμενος» κατά την έννοια του άρθρου 285 Κ.Δ.Κ. και του άρθρου 2 παρ. 7 της υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/2013 κ.υ.α., σε βάρος του οποίου δεν πρέπει να υπάρχουν βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δήμο, είναι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που επιδιώκει να ασκήσει οικονομική δραστηριότητα (ομόφ.). γ) Σε περίπτωση μεταβιβάσεως του Κ.Υ.Ε. σε νέο πρόσωπο με σύμβαση, κατά το άρθρο 479 ΑΚ, στις οφειλές που λαμβάνονται υπόψη για τη χορήγηση της άδειας στον ενδιαφερόμενο-αποκτώντα, περιλαμβάνονται και τα χρέη προς τους Δήμους του προσώπου που μεταβιβάζει το Κ.Υ.Ε., μέχρι την αξία των μεταβιβαζόμενων περιουσιακών στοιχείων που αφορούν την άσκηση της γένει δραστηριότητας προς επίτευξη του σκοπού του ΚΥΕ (πλειοψ.). δ) Ως «εκκρεμοδικία» των οφειλών, η οποία συνεπάγεται ότι οι οφειλές αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη για τη χορήγηση από τους Δήμους οποιασδήποτε μορφής άδειας, νοείται η περίπτωση υποβολής αιτήματος παροχής οριστικής ή προσωρινής δικαστικής προστασίας, σε οποιοδήποτε βαθμό δικαιοδοσίας, η οποία επιφέρει κατά το νόμο την εξ ολοκλήρου αδρανοποίηση της απαίτησης του Δήμου, είτε εκ του νόμου είτε συνεπεία της εκδόσεως δικαστικής αποφάσεως (ομόφ.). ε) Η ανυπαρξία βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τους Δήμους, αφορά το χρόνο χορηγήσεως της άδειας και όχι τη διάρκεια ισχύος της (ομόφ.). στ) Η πρόβλεψη του άρθρου 285 ΚΔΚ περί της ανυπαρξίας βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών του ενδιαφερομένου, η οποία απαιτείται να υπάρχει τόσο κατά το χρόνο κατά τον οποίο υποχρεούται αυτός να γνωστοποιήσει την έναρξη ασκήσεως οικονομικής δραστηριότητας ΚΥΕ., όσο και κατά το χρόνο που υποχρεούται να γνωστοποιήσει τυχόν μεταβολή οποιουδήποτε στοιχείου της, ήδη, γνωστοποιημένης ασκήσεως οικονομικής δραστηριότητας εξακολουθεί να ισχύει και υπό το ν. 4442/2016 και την υπ’ αριθμ. οικ. 16228/2017 κ.υ.α. (ομόφ.). ζ) Η «δημοτική ενημερότητα» απαιτείται να συντρέχει και στην περίπτωση αλλαγής του φορέα της δραστηριότητας ΚΥΕ, οπότε απαιτείται να αποδεικνύεται ενήμερος ο αποκτών - νέος φορέας και όχι και ο μεταβιβάζων το ΚΥΕ (ομόφ.). η) Η «δημοτική ενημερότητα», αφορά το χρόνο κατά τον οποίο υποχρεούται ο ενδιαφερόμενος να γνωστοποιήσει είτε την έναρξη ασκήσεως οικονομικής δραστηριότητας είτε τη μεταβολή οποιουδήποτε στοιχείου της ήδη γνωστοποιημένης δραστηριότητας και δεν αφορά τη διάρκεια ισχύος της γνωστοποίησης (ομόφ.). θ) Ως «οφειλές», τις οποίες αφορά η χορήγηση δημοτικής ενημερότητας, νοούνται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές που έχουν βεβαιωθεί στο όνομα του ενδιαφερομένου (ατομικές οφειλές), αλλά και όσες έχουν βεβαιωθεί στο όνομα τρίτου, για τις οποίες ο ενδιαφερόμενος ευθύνεται για την καταβολή τους, χωρίς να απαιτείται και ξεχωριστή βεβαίωσή τους στο όνομά του (πλειοψ.).