ΝΣΚ/184/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αναδρομική θέση δημοσίου υπαλλήλου σε διαθεσιμότητα λόγω ασθένειας. Η γνωμοδότηση πραγματεύεται, υπό συγκεκριμένο πραγματικό και αποφαίνεται ότι ήταν υποχρεωτική η θέση σε διαθεσιμότητα, λόγω ασθενείας του υπαλλήλου, σε επίκαιρο χρόνο και αυτεπαγγέλτως από την αρμόδια Υπηρεσία και περαιτέρω ότι αυτή (διαθεσιμότητα), μπορεί νομίμως να γίνει αναδρομικά από του χρόνου λήξεως της αναρρωτικής του άδειας, αυτεπαγγέλτως από την αρμόδια Υπηρεσία, ενώ, παρέλκει η παραπομπή του στις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές των άρθρων 165 ή 167 Υ.Κ. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/26/2012
Αντικατάσταση δημάρχου λόγω μακράς ασθένειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Επί παρατεταμένης απουσίας δημάρχου λόγω ασθενείας, η θέση του δεν θεωρείται, κατ’ αρχήν, κενή εκ μόνου του λόγου τούτου. (πλειοψ.) β) Σε περίπτωση κωλύματος ή απουσίας του δημάρχου λόγω ασθενείας, το δημοτικό συμβούλιο λειτουργεί νόμιμα μέχρι την τυχόν αντικατάστασή του. (ομοφ.) γ) Σε περίπτωση απουσίας του δημάρχου για οποιονδήποτε λόγο πέραν των 30 ημερών, απαιτείται άδεια του δημοτικού συμβουλίου, δυνάμενη να χορηγηθεί και αυτεπαγγέλτως, με συναφώς αιτιολογημένη απόφασή του (ομοφ.). Η λόγω ασθένειας του δημάρχου αδυναμία εκπλήρωσης των καθηκόντων του, αρμοδίως πιστοποιούμενη, κινεί τη διαδικασία παύσης αυτού και, στη συνέχεια, αντικατάστασής του. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/288/2009
Απόσπαση δημοσίου υπαλλήλου στο εξωτερικό. Γεγονός ανωτέρας βίας προ της λήξεως της απόσπασης. Αναρρωτική άδεια. Αδυναμία μετακίνησης και επανόδου στην οργανική θέση. Συνυπολογισμός ή μη της αναρρωτικής αδείας ως υπηρεσίας στο εξωτερικό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μόνο το διάστημα της αναρρωτικής άδειας από 31-8-1995 έως και 15-11-1995 της αποσπασμένης στο Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας Λευκωσίας υπαλλήλου Π.Π., το οποίο είχε αρχίσει προ της ημερομηνίας κατά την οποία έληγε η απόσπασή της στο ανωτέρω Γραφείο, πρέπει να συνυπολογισθεί στο συνολικό διάστημα υπηρεσίας της στο εξωτερικό, κατά την εφαρμογή του άρθρου 15 παρ. 4 του Ν 3166/2003.
ΝΣΚ/216/2018
Αρμόδια υπηρεσία, σύμφωνα με το άρθρο 48 του ν.4440/2016, για να εξετάσει την αίτηση και να προβεί στη σύνταξη σχεδίου κ.υ.α. απόσπασης υπαλλήλου του δημοσίου, ν.π.δ.δ. και ο.τ.α. για συνυπηρέτηση με αξιωματικό σύζυγο ή συμβιούντα, σε υπηρεσία του ΥΠ.ΕΘ.Α. του εξωτερικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμόδια για να εξετάσει την αίτηση απόσπασης υπαλλήλου του δημοσίου, ν.π.δ.δ. και ο.τ.α., για συνυπηρέτηση με αξιωματικό σύζυγο ή συμβιούντα, ο οποίος υπηρετεί σε διακλαδική υπηρεσία του ΥΠ.ΕΘ.Α. στο εξωτερικό, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις των διατάξεων του άρθρου 48 του ν. 4440/2016, είναι η υπηρεσία στην οποία ανήκει η οργανική του θέση. Ομοίως, για τη σύνταξη του σχεδίου της οικείας κ.υ.α. απόσπασης του παραπάνω υπαλλήλου, η σχετική αρμοδιότητα ανήκει στην υπηρεσία όπου ανήκει η οργανική του θέση ή στην αρμόδια διεύθυνση της κεντρικής υπηρεσίας του εποπτεύοντος τον φορέα Υπουργείου. (ομόφ.)
ΝΣΚ/178/2012
Ανάκληση παραίτησης υπαλλήλου – Θέση υπαλλήλου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση έκρινε με βάση συγκεκριμένο πραγματικό ότι είναι δυνατή η ανάκληση της παραίτησης υπαλλήλου, λόγω πλάνης αυτής σχετικά με την δυνατότητά της να υποβάλει αίτηση παραίτησης για συνταξιοδότηση κατά το χρονικό διάστημα που τυχόν θα ετίθετο σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα. Μετά την ανάκληση της παραίτησής της, αν υφίστανται στο πρόσωπό της οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 33 παρ.1γ’ του Ν.4024/2011, η Διοίκηση οφείλει να θέσει αυτήν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/50/2021
Εάν είναι νόμιμη η χορήγηση σε υπάλληλο Καταστήματος Κράτησης (Κ.Κ.), των αιτηθέντων από αυτόν εγγράφων, που αφορούν στα δικαιολογητικά τα οποία προσκόμισε ο επιλεγείς συνυποψήφιός του για τη θέση μετάταξης άλλου κλάδου του ιδίου Κ.Κ., στην πράξη μετάταξης αυτού, και το ΦΕΚ δημοσίευσής της και περαιτέρω των εγγράφων, τα οποία αυτεπαγγέλτως αναζήτησε το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Υπαλλήλων των Καταστημάτων Κράτησης από άλλη αρμόδια Υπηρεσία, προς διαμόρφωση της κρίσης του.(....)Η Υπηρεσία δύναται νόμιμα να χορηγήσει σε υπάλληλο Καταστήματος Κράτησης (Κ.Κ.), αφενός τα αιτηθέντα από αυτόν έγγραφα, που αφορούν στα δικαιολογητικά τα οποία προσκόμισε ο επιλεγείς συνυποψήφιός του για τη θέση μετάταξης άλλου κλάδου του ιδίου Κ.Κ. και στην πράξη μετάταξης αυτού, καθώς και το ΦΕΚ δημοσίευσής της και αφετέρου τα έγγραφα, τα οποία αυτεπαγγέλτως αναζήτησε το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Υπαλλήλων των Καταστημάτων Κράτησης από άλλη αρμόδια Υπηρεσία, προς διαμόρφωση της κρίσης του (ομόφωνα).
ΝΣΚ/179/2012
Ανάκληση παραίτησης υπαλλήλου – Θέση υπαλλήλου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση έκρινε με βάση συγκεκριμένο πραγματικό ότι είναι δυνατή η ανάκληση της παραίτησης του υπαλλήλου Γ.Κ., λόγω πλάνης αυτού σχετικά με τον υπολογισμό του συντάξιμου χρόνου υπηρεσίας του. Μετά την ανάκληση της παραίτησής του, αν υφίστανται στο πρόσωπό του οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 33 παρ.1γ’ του Ν.4024/2011, η Διοίκηση οφείλει να θέσει αυτόν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/297/2015
α) Δημιουργία ή μη κωλύματος για τη θέση πυροσβέστη πενταετούς υποχρέωσης σε πολεμική (μόνιμη) διαθεσιμότητα ή υπηρεσία γραφείου, κατά τα προβλεπόμενα στις παρ.17 και 18 του άρθρου 15 του ν. 3938/2011, ενόψει του γεγονότος ότι η θητεία του είναι πενταετής. β) Αρμόδια υγειονομική επιτροπή για την εφαρμογή των ίδιων, ως άνω, διατάξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Δεν δημιουργείται κώλυμα για τη θέση πυροσβέστη πενταετούς υποχρέωσης σε υπηρεσία γραφείου και, αν κριθεί αρμοδίως ότι δεν έχει την ικανότητα προς τούτο, τη θέση του σε πολεμική (μόνιμη) διαθεσιμότητα, κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις των παραγράφων 17 και 18 του άρθρου 15 του ν. 3938/2011, από το γεγονός ότι η θητεία των υπαλλήλων αυτών περιορίζεται χρονικά στα πέντε έτη, δυναμένη να παραταθεί ή να αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα υπό προϋποθέσεις, και β) ως οικεία υγειονομική επιτροπή για την εφαρμογή των διαλαμβανομένων στις ίδιες, ως άνω, διατάξεις, νοείται αυτή του Πυροσβεστικού Σώματος (Α.Υ.Ε.Π.Σ.). (ομοφ.)
ΝΣΚ/112/2015
Συμμόρφωση της Διοίκησης προς ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ – Ανάκληση ή μη της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα υπαλλήλου και επαναφορά της στην ενεργό υπηρεσία – Αποκατάσταση της υπαλλήλου στο πλαίσιο συμμόρφωσης με προηγηθείσα απόφαση του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση δεν οφείλει, μετά την έκδοση της 4745/2014 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, να ανακαλέσει τη διαπιστωτική πράξη της αυτοδίκαιης απόλυσης της Δ.Μ. και να την επαναφέρει στην Υπηρεσία, καθόσον, ήδη, πριν την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, με την οποία ακυρώθηκε η ατομική πράξη με την οποία διαπιστώθηκε η αυτοδίκαιη θέση της υπαλλήλου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα, η Διοίκηση είχε αποκαταστήσει τη συγκεκριμένη υπάλληλο στο πλαίσιο συμμόρφωσης προς την προηγηθείσα 3354/2013 απόφαση του ΣτΕ, με βάση και τη ρητή βούλησή της, η οποία διαμορφώθηκε σύμφωνα με όσα η ίδια η Διοίκηση είχε υποδείξει, με σχετική εγκύκλιό της, στους υπαλλήλους που εθίγησαν από την ακυρωθείσα, με την 3354/2013 απόφαση του ΣτΕ, υπ’ αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.26.14/ 756/οικ.21872/4-11-2011 (ΦΕΚ 2619/τ.Β΄/8-11-2011) κοινή υπουργική απόφαση. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/69/2023
Συνυπολογισμός ή μη του χρονικού διαστήματος απουσίας των υπαλλήλων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) με άδεια μητρότητας, ανατροφής τέκνου ή μακροχρόνια αναρρωτική στο απαιτούμενο χρονικό διάστημα της εμπειρίας για την κατάταξη υπαλλήλου σε θέση εργασίας ανώτερου βαθμού (Εμπείρου υπαλλήλου, Ελεγκτή ή άλλης Θέσης Ειδικής Βαρύτητας).(...)Το χρονικό διάστημα απουσίας των υπαλλήλων της Α.Α.Δ.Ε. με άδεια μητρότητας, ανατροφής τέκνου ή μακροχρόνια αναρρωτική δεν συνυπολογίζεται στο απαιτούμενο χρονικό διάστημα της εμπειρίας για την κατάταξη υπαλλήλου σε θέση εργασίας ανώτερου βαθμού (Εμπείρου υπαλλήλου, Ελεγκτή ή άλλης Θέσης Ειδικής Βαρύτητας) (ομόφωνα για την περίπτωση της μακροχρόνιας αναρρωτικής άδειας και κατά πλειοψηφία για την περίπτωση της άδειας μητρότητας και διευκόλυνσης για την ανατροφή τέκνου).
ΝΣΚ/215/2007
Διορισμός γιατρού στο Ε.Σ.Υ. ως συγγενούς θανόντος εν υπηρεσία υπαλλήλου. Θητεία – μονιμότητα. Αρμόδιο όργανο για την πρόσληψη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για το διορισμό γιατρού στο Ε.Σ.Υ. ως συγγενούς θανόντος εν υπηρεσία υπαλλήλου, η αρμόδια διοικητική υπηρεσία ελέγχει τη συνδρομή των διαδικαστικών και ουσιαστικών προϋποθέσεων, που τάσσουν οι διατάξεις του Ν 3204/2003 άρθρο 6 παρ.9 και του Ν 2266/1994 άρθρο 14 παρ.20, όπως αντικαταστάθηκε με το Ν 2839/2000 άρθρο 5 παρ.1, ο δε διορισμός του γιατρού ως Επιμελητή γίνεται με πενταετή θητεία, και η θέση, μετά τη λήξη της θητείας, επαναπροκηρύσσεται.