ΝΣΚ/163/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εξαγορά του επί συμβάσει και του εκτός υπηρεσίας χρόνου στην ασφάλιση του Τ.Π.Δ.Υ. από απολυθέντες επί συμβάσει υπαλλήλους, που επανήλθαν στην υπηρεσία του Δημοσίου (άρθρο 25 παρ.7 Ν 2190/1994).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ως άνω υπάλληλοι έχουν δυνατότητα αναγνώρισης με εξαγορά του επί συμβάσει και του εκτός υπηρεσίας χρόνου στην ασφάλιση του Τ.Π.Δ.Υ. για εφάπαξ βοήθημα υπό τις εξής προϋποθέσεις: α) εφόσον έχει αναγνωρισθεί ο χρόνος αυτός ως συντάξιμος, β) το προσωπικό των υπηρεσιών στις οποίες υπηρετούσαν ως επί συμβάσει υπάλληλοι υπάγεται στην ασφάλιση του Τ.Π.Δ.Υ., γ) ο εκτός υπηρεσίας χρόνος να μη συμπίπτει με χρόνο ασφάλισης που διανύθηκε σε οποιονδήποτε άλλο ασφαλιστικό φορέα και δ) να μην έχει παρέλθει η προβλεπομένη από την νομοθεσία του Ταμείου τασσομένη προθεσμία για την υποβολή της αίτησης. Την αυτή δυνατότητα αναγνώρισης έχουν και μετά την 1.1.1983 προσληφθέντες υπάλληλοι, για τους οποίους ο επί συμβάσει χρόνος προσμετράται στον συντάξιμο χρόνο του Δημοσίου, εφ’ όσον τα πρόσωπα αυτά πληρούν επίσης όλες τις ανωτέρω προϋποθέσεις.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/375/2010
Διαδοχική Ασφάλιση – Αναγνώριση χρόνου δημόσιας υπηρεσίας από ασφαλισμένους του Κλάδου Κύριας Ασφάλισης του ΟΓΑ με καταβολή των προβλεπόμενων εισφορών (δηλ. με εξαγορά).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι δημόσιοι υπάλληλοι που διορίσθηκαν πριν την 1-1-1983 στο Δημόσιο και αποχώρησαν απ’ αυτό χωρίς να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα, μπορούν, κατ’ εφαρμογή των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 4 του Ν 1405/1983, να αναγνωρίσουν, με καταβολή των προβλεπόμενων εισφορών (δηλ. με εξαγορά), το χρόνο της δημόσιας αυτής υπηρεσίας τους, σε οποιονδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης, στον οποίο ασφαλίσθηκαν μετά τη λύση της δημοσιοϋπαλληλικής τους σχέσης και, ειδικότερα, στον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης Αγροτών, που συστάθηκε με το Ν 2458/1997 και λειτουργεί ως αυτοτελής Κλάδος στον ΟΓΑ από 1-1-1998, έστω δηλαδή και εάν, στη προκείμενη περίπτωση, ο χρόνος της δημόσιας αυτής υπηρεσίας, έχει διανυθεί πριν από την έναρξη της λειτουργίας του εν λόγω Κλάδου στον ΟΓΑ. Ενόψει δε του ότι ο ΟΓΑ υπάγεται στην εποπτεία του Υπουργού Κοινωνικών Ασφαλίσεων (και ήδη Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης), το ποσό της εισφοράς αναγνώρισης θα καθορισθεί κατά τον ενιαίο τρόπο που προβλέπει η διάταξη της παρ.2 του άρθρου 4 του Ν 1405/1983 και η κατ’ εξουσιοδότηση αυτής εκδοθείσα υπ’ αριθ. Β2/61/2651/21-12-1983 υπουργική απόφαση.
ΝΣΚ/385/2014
Αναγνώριση προϋπηρεσίας στο Δημόσιο με εξαγορά.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπάλληλοι του Δημοσίου οι οποίοι διορίσθηκαν πριν την 1-1-1983 και εξήλθαν από την Υπηρεσία χωρίς να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα, δύνανται να αναγνωρίσουν το χρόνο της δημόσιας υπηρεσίας τους ως χρόνο ασφάλισης, σε ασφαλιστικούς οργανισμούς, κατόπιν εξαγοράς. Ο χρόνος παροχής υπηρεσίας με σύμβαση έργου δεν συνυπολογίζεται, εκτός αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 8 παρ.6 του Ν. 1813/1988. Για τον υπολογισμό της εισφοράς εξαγοράς δεν θα υπολογισθεί το κίνητρο απόδοσης και η προσωπική διαφορά. Η απαίτηση του ασφαλισμένου για αναγνώριση του χρόνου υπηρεσίας του στο Δημόσιο δεν υπόκειται σε παραγραφή.
ΝΣΚ/98/2005
Δυνατότητα ή μη ασφάλισης στο Τ.Ε.Α.Δ.Υ. και Τ.Π.Δ.Υ. ασφαλισμένης (πριν την 1.1.1993) στο Ταμείο Νομικών (για κύρια, επικουρική, Πρόνοιας και Περίθαλψης), η οποία έχει υπαχθεί για κύρια ασφάλιση προαιρετικά στο Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η συγκεκριμένη ασφαλισμένη (παλαιά) στο Ταμείο Νομικών, η οποία έχει επιλέξει προαιρετικά και την κύρια ασφάλιση του Δημοσίου, έχει δυνατότητα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 του α.ν. 580/1945, εφόσον παραμένει στην υποχρεωτική επικουρική ασφάλιση του κλαδικού της Ταμείου, να ζητήσει την περαιτέρω προαιρετική υπαγωγή της και στους φορείς επικουρικής ασφαλίσεως (όπως είναι το Τ.Ε.Α.Δ.Υ.), στους οποίους ασφαλίζονται οι λοιποί δημόσιοι υπάλληλοι. Ο ως άνω όμως νομοθέτης δεν παρέχει το δικαίωμα αυτό της υπαγωγής στην προαιρετική ασφάλιση και άλλων επικουρικών φορέων και σε δεύτερο Ταμείο Πρόνοιας (όπως το Τ.Π.Δ.Υ.).
ΥΠΑΠΚΠ/14017/2009
Υπόχρεος καταβολής εργοδοτικών εισφορών αναγνώρισης του εκτός υπηρεσίας χρόνου των επαναπροσλαμβανομένων με το άρθρο 25 του ν,2190/1994
ΕΛ.Συν.Κλ.Τμ.1/293/2016
Αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην υπό στοιχ. ΙΙ. νομική σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως, συνυπολογίστηκε για τον καθορισμό του ποσού της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, ως χρόνος υπηρεσίας της ως άνω υπαλλήλου και ο χρόνος κατά τον οποίο αυτή παρέμεινε εκτός υπηρεσίας, χωρίς η κρίση αυτή να διαφοροποιείται εκ του γεγονότος ότι ο χρόνος αυτός αναγνωρίστηκε για την υπηρεσιακή της εξέλιξη ή ως συντάξιμος, κατόπιν καταβολής εισφορών. Και τούτο, διότι οι προβλεπόμενες στις ειδικές ρυθμίσεις των παραγράφων 6 και 7 του άρθρου 25 του ν. 2190/1994 δυνατότητες αναγνώρισης του χρόνου αυτού αποκλειστικά για τον υπολογισμό της προϋπηρεσίας του υπαλλήλου ή ως συνταξίμου δεν μπορεί να εκληφθούν ως εισάγουσες κανόνα εμπεριέχοντα και τη δυνατότητα υπολογισμού χρόνου εκτός υπηρεσίας για την καταβολή του εν λόγω, προνοιακού χαρακτήρα, βοηθήματος, σε κάθε δε περίπτωση, ο χρόνος αυτός δεν συνιστά πράγματι παρασχεθείσα υπηρεσία, κατά την πρόβλεψη του ν. 3518/2006, για τον υπολογισμό του ύψους του εν λόγω βοηθήματος
1086659/0016/2007
Χρόνος παραγραφής χρηματικής απαιτήσεως του Δημοσίου από την εξαγορά του υπολοίπου στρατιωτικής υποχρέωσης
ΝΣΚ/34/2016
Χρόνος κτήσης τυπικών προσόντων, για την μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία, υπαλλήλων που είναι κάτοχοι αποφάσεων αναγνώρισης ισοτιμίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. και επαγγελματικών προσόντων από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.).(...)Σε περιπτώσεις υπαλλήλων που μετατάσσονται σε ανώτερη κατηγορία με τίτλους που έχουν χορηγηθεί στην αλλοδαπή, κατόπιν έκδοσης είτε πράξης ισοτιμίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., είτε απόφασης αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.), ως χρόνος κτήσης του τυπικού προσόντος για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 70 του Υπαλληλικού Κώδικα θεωρείται: α) Ο χρόνος έκδοσης της απόφασης αναγνώρισης ισοτιμίας ή επαγγελματικών προσόντων, εφόσον η αναγνώριση διενεργήθηκε κατόπιν είτε εξέτασης σε συμπληρωματικό αριθμό μαθημάτων, όσον αφορά την αναγνώριση της ισοτιμίας, είτε δοκιμασίας επάρκειας ή πρακτικής άσκησης προσαρμογής ή γραπτής δοκιμασίας επαγγελματικής ισοδυναμίας, όσον αφορά την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων. β) Ο χρόνος κτήσης του τίτλου σπουδών στην αλλοδαπή, εφόσον η αναγνώριση της ισοτιμίας ή των επαγγελματικών προσόντων διενεργήθηκε χωρίς την τήρηση κάποιας από τις ανωτέρω διαδικασίες. Ο χρόνος υπηρεσίας του μετατασσομένου θεωρείται ότι έχει διανυθεί με τον αλλοδαπό τίτλο στο βαθμό της θέσης στην οποία μετατάσσεται, εφόσον ο τίτλος αυτός έχει κατατεθεί στην υπηρεσία του υπαλλήλου, ο χρόνος δε κατάθεσης του τίτλου αποτελεί την αφετηρία υπολογισμού του χρόνου υπηρεσίας που θεωρείται ότι έχει διανυθεί με αυτόν (ομοφ.).
ΝΣΚ/233/2015
Υπάλληλοι Πυροσβεστικού Σώματος – Συμμόρφωση της Διοικήσεως σε απόφαση του Σ.τ.Ε. που εκδόθηκε επί υπαλληλικής προσφυγής – Χρόνος από τον οποίο αρχίζει η επαναφορά σε κατάσταση της ενέργειας υπαλλήλου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, που είχε αποταχθεί από την υπηρεσία – Μισθολογικές και συνταξιοδοτικές συνέπειες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την αμετάκλητη αθώωση πρώην πυροσβέστη από το ποινικό δικαστήριο και την απαλλαγή του από τις αποδοθείσες σ’ αυτόν πειθαρχικές κατηγορίες από το Συμβούλιο της Επικρατείας, α) η επαναφορά του στην υπηρεσία ανατρέχει στον χρόνο της απόταξής του από το Πυροσβεστικό Σώμα, και β) ο χρόνος της καταγνωσθείσας ποινής που εκτίθηκε θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, για τα μισθολογικά θέματα, η δε αναγνώριση αυτής της υπηρεσίας ως συντάξιμης, ανήκει στην αρμοδιότητα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
2/29452/0026/2005
Εκτός υπηρεσίας χρόνος θεωρείται ως συνέχεια στην υπηρεσία απο την οποία απολύθηκε.
ΝΣΚ/135/2001
Δημόσιοι υπάλληλοι. Ποινική καταδίκη. Χάρη. Επάνοδος στην υπηρεσία. Υπολογισμός χρόνου υπηρεσίας. Χρονοεπίδομα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Χ. Αυγερινού, Πάρεδρος Νόμιμα εκδόθηκε από τον Υπουργό Υγείας και Πρόνοιας απόφαση περί κατατάξεως υπαλλήλου του Υπουργείου σε ΜΚ και χορηγήσεως επιδόματος χρόνου υπηρεσίας, χωρίς να ληφθεί υπόψη ο χρόνος που αυτός νόμιμα ήταν εκτός υπηρεσίας. Και τούτο, διότι, κατά τα αναλυτικά προεκτιθέμενα, λόγω της μη αναδρομικότητας της απονεμηθείσας, με Προεδρικό Διάταγμα, χάριτος, ούτε εξαφανίστηκε η καταδίκη του ανωτέρω ούτε μπορεί τα αποτελέσματα που επήλθαν από αυτή να θεωρηθεί ότι ουδέποτε έλαβαν χώρα και ούτε βεβαίως είναι δυνατόν, χρόνος, που δεν προσφέρθηκε πράγματι στο Δημόσιο, από υπαιτιότητα αποκλειστικά του υπαλλήλου, να ληφθεί υπόψη για τον υπολογισμό χρονοεπιδόματος και ένταξη στο αντίστοιχο ΜΚ.