ΝΣΚ/147/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ε.Ο.Τ. – Συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (οκτάμηνης διάρκειας) – Διαδοχικές συμβάσεις – Διαδικασία Α.Σ.Ε.Π.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρχικές συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, οκτάμηνης διάρκειας, θεωρούνται, σύμφωνα με το ΠΔ 164/2004, αυτές που καταρτίζονται το πρώτον υπό την ισχύ του Π.Δ/τος αυτού. Συνεπώς, οι συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου, οκτάμηνης διάρκειας, που θα καταρτισθούν από τον Ε.Ο.Τ., σύμφωνα με το έγγραφο του ερωτήματος, με τους ίδιους εργαζόμενους με την ίδια ή παρεμφερή ειδικότητα και με τους ίδιους ή παρεμφερείς όρους εργασίας, είναι οι πρώτες που θα καταρτισθούν υπό το καθεστώς του ΠΔ 164/2004 και αυτές θεωρούνται ως αρχικές συμβάσεις, για τη σύναψη των οποίων δεν απαιτείται να παρέλθει τρίμηνο χρονικό διάστημα από τη λήξη των προηγούμενων συμβάσεων, που είχαν καταρτισθεί πριν από την ισχύ του Π.Δ/τος αυτού. Για την κατάρτιση των συμβάσεων αυτών θα πρέπει να τηρηθεί η διαδικασία του Α.Σ.Ε.Π., που προβλέπεται από το Ν 2190/1994.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/246/2018
Καταβολή αποδοχών:Στην προκειμένη περίπτωση, ο φερόμενος ως δικαιούχος ….περιλαμβάνεται στους προσωρινούς πίνακες διοριστέων της 3Κ/2018 Προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π. (Τεύχος Προκηρύξεων Α.Σ.Ε.Π. της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, αρ. φύλλου 4/2.2.2018) για θέση ΔΕ Εργοδηγών Δομικών Έργων. Συνεπώς, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν, ανεξαρτήτως της νομιμότητας των άνω προσωρινών πινάκων, ο συγκεκριμένος νομίμως προσελήφθη από τη Δ.Ε.Υ.Α. ....., με την από 8.5.2018 σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου οκτάμηνης διάρκειας, για την κάλυψη επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών, η συνδρομή των οποίων δεν αμφισβητείται από τον Επίτροπο.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/219/2018
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ:Με το άρθρο 8 παρ. 3 του ν. 4210/2013 (ΦΕΚ Α΄254) παρέχεται η δυνατότητα στους οικείους φορείς να προσλαμβάνουν το προσωπικό που περιλαμβάνεται στους σχετικούς προσωρινούς πίνακες διοριστέων του Α.Σ.Ε.Π., με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου διάρκειας μέχρι οκτώ μηνών, με μόνη τη συνδρομή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών και ανεξαρτήτως της νομιμότητας των άνω προσωρινών πινάκων.ΙΙΙ. Στην προκειμένη περίπτωση, οι φερόμενοι ως δικαιούχοι, …. του …, …. του … και …. του …., περιλαμβάνονται στους προσωρινούς πίνακες διοριστέων της 3Κ/2018 διακήρυξης του Α.Σ.Ε.Π. (ΦΕΚ τεύχος ΑΣΕΠ 4/2018). Συνεπώς, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν, ανεξαρτήτως της νομιμότητας των άνω προσωρινών πινάκων, οι ανωτέρω νομίμως προσλήφθηκαν από τη Δ.Ε.Υ.Α. Χερσονήσου, με τις από 30.4.2018 συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου οκτάμηνης διάρκειας, για την κάλυψη επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών, η συνδρομή των οποίων δεν αμφισβητείται από τον Επίτροπο. ΙV. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/373/2010
Συμβάσεις προσωπικού της Αρχής Συντονισμού Πτήσεων – Παράταση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατόν να παραταθούν πέραν των 24 μηνών, οι επί τη βάσει της διατάξεως του άρθρου 6 παρ.3 του Ν 3534/2007 και των κανονιστικών πράξεων που εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση αυτής συναφθείσες συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (διετούς διάρκειας) των απασχολούμενων στην Αρχή Συντονισμού Πτήσεων που λήγουν στις 12.11.2010, ενόψει των διατάξεων των άρθρων 1, 5, 6 και 7 του ΠΔ 164/2004.
ΕλΣυν/Κλ.1/42/2017
Απασχόληση με διαδοχικές συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη, δεν είναι νόμιμη. Τούτο, διότι οι τελευταίες από 30.9.2016 συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, οι οποίες συνιστούν την αιτία της εντελλόμενης δαπάνης, διάρκειας, από 1.10.2016 έως 30.9.2017, έχουν συναφθεί σε συνέχεια διαδοχικών συμβάσεων, συνιστούν δε και αυτές διαδοχικές συμβάσεις, κατά την έννοια της διάταξης του άρθρου 5 παρ. 1 του π.δ/τος 164/2004, καθόσον έχουν συναφθεί σε αδιάλειπτη αλληλουχία. Επομένως, σε κάθε περίπτωση, το συνολικό χρονικό διάστημα απασχόλησης των ως άνω εργαζομένων με διαδοχικές συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου στους ίδιους φορείς και με τις ίδιες ειδικότητες, έχει υπερβεί την εικοσιτετράμηνη κατά απώτατο χρονικό όριο επιτρεπόμενη συνολική διάρκεια απασχόλησής τους, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 6 παρ. 1 του ίδιου ως άνω π.δ/τος, οι περιορισμοί του οποίου ισχύουν, ως επιβαλλόμενοι από τις διατάξεις του άρθρου 103 παράγραφος 8 του Συντάγματος. Ως εκ τούτου, οι από 30.9.2016 συμβάσεις δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα
ΝΣΚ/26/2005
Συμβάσεις μίσθωσης έργου. Παροχή βεβαίωσης άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Συμβάσεις έργου που τυχόν καταρτισθούν με δέκα (10) άτομα ειδικότητας καθαρίστριας, για χρονικό διάστημα ενός (1) έτους, με αντικείμενο τον καθαρισμό κτιρίων, στα οποία στεγάζεται το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών (τ. ΥΠΕΘΟ), υποκρύπτουν σχέση εξαρτημένης εργασίας, γιατί το ανωτέρω προσωπικό θα καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες και ως εκ τούτου δεν μπορεί να παρασχεθεί περί του αντιθέτου βεβαίωση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/174/2014
Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε οκτώ (8) εργαζομένους με σχέση εργασίας ι.δ.ο.χ. οκτάμηνης διάρκειας, οι οποίοι προσελήφθησαν κατ’ εφαρμογή του άρθρου 205 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, καθόσον δεν προκύπτει με ειδική, πλήρη και επαρκή αιτιολογία, ότι οι ανάγκες για τις οποίες οι ανωτέρω εργαζόμενοι προσελήφθησαν (η αποκομιδή απορριμμάτων, ο καθαρισμός των κοινοχρήστων χώρων και η καθαριότητα και συντήρηση των δημοτικών κοιμητηρίων) είναι εποχικές ή περιοδικές ή πρόσκαιρες σε συνάρτηση με το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στο οποίο αυτές δημιουργήθηκαν. Αντίθετα δε, το γεγονός ότι ο Δήμος είχε προβεί στην πρόσληψη έκτακτου προσωπικού, με συμβάσεις οκτάμηνης διάρκειας, για την κάλυψη των αναγκών αυτών και σε προηγούμενο χρονικό διάστημα, καταδεικνύει ότι οι εξυπηρετούμενες αυτές είναι πάγιες και διαρκείς.
ΝΣΚ/253/2005
Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 11 του ΠΔ 164/2004 και στις καθαρίστριες δικαστικών κτιρίων που απασχολούνται με συμβάσεις μισθώσεως έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι διατάξεις του άρθρου 11 του ΠΔ 164/2004 μπορούν να εφαρμοσθούν και στις καθαρίστριες των δικαστικών κτιρίων που απασχολούνται με σύμβαση μισθώσεως έργου, εφ’ όσον κριθεί από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο ή το όργανο που εξομοιώνεται με αυτό, ότι οι συμβάσεις αυτές έχουν χαρακτήρα συμβάσεως εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου και περαιτέρω ότι στο πρόσωπό τους συντρέχουν οι κατά νόμο τυπικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις μετατροπής των συμβάσεων απασχολήσεώς τους σε συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/155/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ σε υπαλλήλους με μίσθωση έργου: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στις προηγούμενες νομικές σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα:Οι αρχικώς συναφθείσες, κατ’ επίκληση των διατάξεων του άρθρου 49 του ν. 4325/2015, συμβάσεις, διάρκειας από 01.08.2015 και από 15.12.2015 συμβάσεις έως 31.12.2015, αν και συνήφθησαν ως συμβάσεις «μίσθωσης έργου», στην πραγματικότητα συνιστούσαν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου, οι οποίες αποσκοπούσαν στην κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας .., στον τομέα της καθαριότητας.Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από το περιεχόμενο των συμβάσεων αυτών, οι συμβληθέντες απέβλεψαν, όχι στην επίτευξη ορισμένου αποτελέσματος, αλλά στην παροχή της εργασίας των εργαζομένων, οι οποίοι υπέκειντο στην προσωπική και νομική εξάρτηση των αρμοδίων οργάνων του νομικού προσώπου. Ειδικότερα, ο τόπος, ο τρόπος και το ωράριο εργασίας καθορίστηκαν αποκλειστικά από τα εν λόγω όργανα, ενώ, περαιτέρω, ορίστηκε ότι οι απασχολούμενοι θεωρούνται «υπάλληλοι», υποκείμενοι στον έλεγχο και στην εποπτεία του νομικού προσώπου.(..)Περαιτέρω, έρεισμα της εντελλόμενης δαπάνης αποτελούν συμβάσεις εργασίας προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που έχουν συναφθεί διαδοχικά, μετά από παράταση προηγούμενων όμοιων, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 5 παρ. 1 του π.δ. 164/2004, χωρίς η διαδοχή αυτή να δικαιολογείται από αντικειμενικούς λόγους.(..)Το Κλιμάκιο, ωστόσο, κρίνει ότι το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί, κατ’ εφαρμογή όσων ορίζονται στο εδάφιο α´ της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του π.δ. 164/2004, το οποίο επιτάσσει, μεταξύ άλλων, την άμεση καταβολή στον εργαζόμενο των οφειλόμενων βάσει άκυρης σύμβασης χρηματικών ποσών. ..(..)Αποφαίνεται ότι το 3, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία «Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας ..», ποσού 14.192,58 ευρώ, καθώς και όσα όμοια τυχόν εκδοθούν μέχρι της 15ης.05.2018 πρέπει να θεωρηθούν, κατά το σκεπτικό.
ΝΣΚ/352/2010
Μετατροπή συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου βοηθητικού προσωπικού του Τμήματος Δοκίμων Αστυφυλάκων Ξάνθης – Συμμόρφωση Διοίκησης σε αμετάκλητη δικαστική απόφαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υποχρέωση της Διοίκησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 95 παρ.5 του Συντάγματος και του Ν 3068/2002, να εφαρμόσει την υπ’ αριθ.71/2007 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ξάνθης, η οποία κατέστη αμετάκλητη την 14-3-2009 και αναγνώρισε ότι συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου βοηθητικού προσωπικού του Τμήματος Δοκίμων Αστυφυλάκων Ξάνθης, που συνήφθησαν την 20-9-2000, 20-9-2000, 16-1-2000 και 25-11-1999 έχουν μετατραπεί από 9-11-2000, 7-11-2000, 6-11-2000 και 8-11-2000 σε συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου.
28958/487/2016
Καθορισμός κριτηρίων και επιλογής του με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτικού προσωπικού των Σχολών ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του ΟΑΕΔ.