×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/147/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Άδεια άνευ αποδοχών για αποδοχή θέσης στην Ευρωπαϊκή Ενωση- Μη επιστροφή μετά τη λήξη της άδειας- Άτυπη παραίτηση από τη θέση στο Δημόσιο- Θέση υπαλλήλου σε όργανο της ΕΕ ανεξάρτητη από τυχόν θέση στο Ελλ. Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Έλληνας υπήκοος, που διορίζεται σε θέση οργάνου της ΕΕ, κατ εφαρμογήν των διατάξεων του Κανονισμού Υπηρεσιακής Καταστάσεως Υπαλλήλων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, θεωρείται πλέον υπάλληλος της ΕΕ και η θέση του είναι ανεξάρτητη θέσης, που τυχόν κατείχε στο Ελλ. Δημόσιο. Υπάλληλος στον οποίο είχε χορηγηθεί, υπό την ισχύ του προϊσχύσαντος ΥΚ, άδεια άνευ αποδοχών, προκειμένου να αποδεχθεί θέση σε όργανο των ΕΚ και δεν επιστρέφει στην υπηρεσία του μετά τη λήξη της άδειας, θεωρείται ως αυτοδικαίως παραιτηθείς από τη θέση, που κατείχε στο Δημόσιο, εκτός αν κατά τον χρόνο αυτό εκκρεμούσε εις βάρος του ποινική ή πειθαρχική δίωξη των άρθρων 253 παρ.4 του προϊσχύσαντος και 149 παρ.2 του ισχύοντος ΥΚ. Δίωξη που άρχισε σε μεταγενέστερο χρόνο δεν επηρεάζει την αυτοδίκαιη παραίτηση.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/377/2000

Ιατροί - μέλη Δ.Ε.Π. Υποψηφιότητα σε βουλευτικές εκλογές. Παραίτηση από θέση. Πειθαρχική δίωξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Χ.Αυγερινού, Πάρεδρος Ιατρός μέλος Δ.Ε.Π., επειδή δεν επέλεξε, βάσει της διατάξεως του άρθρου 24 παρ.6 του Ν.2530/1997 μία εκ των δύο θέσεων που κατείχε, θεωρείται από τον νόμο, κατά πλάσμα δικαίου, παραιτηθείς από το Ε.Σ.Υ., από 24-10-1999 και επομένως, κατά τις βουλευτικές εκλογές της 9ης-4-2000, που υπέβαλε υποψηφιότητα, δεν είχε υποχρέωση υποβολής παραιτήσεως ούτε, βεβαίως, τίθεται θέμα πειθαρχικής διώξεως αυτού.


ΝΣΚ/14/2019

Εάν πρέπει να επανέλθει στην υπηρεσία υπάλληλος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, προκειμένου, εν συνεχεία, να του ασκηθεί πειθαρχική δίωξη, μετά την έκδοση πρυτανικών πράξεων, με τις οποίες ανακλήθηκε η πράξη αποδοχής παραίτησής του, καθώς και η πράξη μετάταξής του σε ανώτερη κατηγορία, επειδή εν γνώσει του κατέθεσε μη γνήσιο τίτλο σπουδών και προκάλεσε ή υποβοήθησε δολίως τη μη νόμιμη μετάταξή του σε ανώτερη κατηγορία.(..)Υπάλληλος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας πρέπει να επανέλθει στην υπηρεσία του, προκειμένου να του ασκηθεί εν συνεχεία πειθαρχική δίωξη, μετά τη νόμιμη έκδοση πρυτανικών πράξεων, με τις οποίες αφενός ανακλήθηκε η πράξη αποδοχής παραίτησης του εν λόγω υπαλλήλου, καθώς και η πράξη μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία, αφετέρου αυτός επανήλθε σε οργανική θέση κατηγορίας ΔΕ κλάδου Διοικητικού-Λογιστικού, ήτοι στη θέση που κατείχε πριν τη μετάταξή του σε ανώτερη κατηγορία ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού, επειδή εν γνώσει του κατέθεσε μη γνήσιο τίτλο σπουδών και προκάλεσε ή υποβοήθησε δολίως τη μη νόμιμη μετάταξή του σε ανώτερη κατηγορία.


ΝΣΚ/166/2000

Δημόσιοι υπάλληλοι. Επιστροφή υπαλλήλου σε οργανική θέση που κατείχε πριν από την εισαγωγή του στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το άρθρο 12 παρ.4 Ν 2527/1997, εφαρμόζεται στους αποφοίτους της ΕΣΔΔ δημοσίους υπαλλήλους μετά την ισχύ του νόμου, και συνεπώς υπάλληλος που αποφοίτησε από την ΕΣΔΔ και διορίσθηκε, δεν έχει δικαίωμα επιστροφής στην οργανική θέση που κατείχε πριν την εισαγωγή του στην ΕΣΔΔ.


ΝΣΚ/334/2006

Η υποβολή από τον υπάλληλο παραιτήσεως από την υπηρεσία, μετά την κίνηση σε βάρος του ποινικής διώξεως και εκκρεμούσης της ποινικής δίκης, θεωρείται ως μη υποβληθείσα και δεν επάγεται έννομες συνέπειες στην υπαλληλική του σχέση. Τα ίδια ισχύουν και αν ο υπάλληλος υποβάλει και δεύτερη παραίτηση εντός μηνός από την πρώτη. Η ποινική δίκη θεωρείται εκκρεμής μέχρι να εκδοθεί αμετάκλητο βούλευμα ή απόφαση.


ΕλΣυν.Τμ.1/347/2015

ΑΠΟΔΟΧΕΣ.Μετατάξεις:Νομίμως μετατάχθηκε η .., μόνιμη υπάλληλος κλάδου ΤΕ Διοικητικού-Λογιστικού από τον Δήμο .. στον Δήμο .., με μεταφορά της προσωποπαγούς θέσης που κατείχε, διότι δεν υπήρχε αντίστοιχη κενή οργανική θέση, κατ’ επίκληση του άρθρου 78 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. και του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011.


ΝΣΚ/383/2011

Αυτοδίκαιη παραίτηση υπαλλήλου του Δημοσίου, λόγω διορισμού σε δεύτερη θέση του δημόσιου τομέα – Διαφοροποίηση της έννοιας του δημόσιου τομέα στο Ν 1256/1982.Ο δημοσιογράφος Ι.Π. νομίμως κατείχε προσωποπαγή θέση Συμβούλου Επικοινωνίας Α΄ στις Γενικές Γραμματείες Επικοινωνίας και Ενημέρωσης εισπράττοντας αποδοχές μέχρι την 1-12-2010, οπότε παραιτήθηκε αυτοδίκαια κατ’ άρθρο 35 του Ν. 3528/2007, με την ανάληψη υπηρεσίας με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου ιδιωτικού δικαίου στη Δημοτική Εταιρεία Πληροφόρησης, Θεάματος και Επικοινωνίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ δεν τυγχάνουν εφαρμογής στην περίπτωσή του, οι διατάξεις του Ν. 1256/1982. (ομοφ.)


ΝΣΚ/56/2009

Επαναπρόσληψη χειριστού αεροσκαφών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Πρόσληψη χειριστού αεροσκαφών στην Υ.Π.Α. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου – Παραίτηση από τη θέση για λόγους υγείας – Η παραίτηση θεωρείται ως καταγγελία της σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου – Η καταγγελία είναι μονομερής απευθυντέα δικαιοπραξία – Πλάνη δηλώσεως βουλήσεως – Πότε είναι ουσιώδης – Πλάνη περί τα παραγωγικά αίτια – Μη ουσιώδης η πλάνη – Η δήλωση καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας για λόγους υγείας δεν αποτελεί περίπτωση ουσιώδους πλάνης – Μεταγενέστερη άρση των λόγων υγείας – Δεν υπάρχει δυνατότητα επαναπρόσληψης του παραιτηθέντος υπαλλήλου.


ΝΣΚ/255/2001

ΑΕΙ - ΔΕΠ. Μέλη. Νομιμότητα διορισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Η ανακλητική πράξη του Πρύτανη του Παν/μίου Αθηνών 5588/2000, επειδή έχει ως προϋπόθεση πράξη που ακυρώθηκε από το ΣτΕ με την απόφαση 3260/2000, δεν δύναται να αποτελέσει νόμιμο λόγο μη εκτελέσεως της αποφάσεως αυτής. 2) Η πειθαρχική δίωξη κατά μέλους ΔΕΠ ΑΕΙ, που έχει παύσει προ του διορισμού του σε θέση ανώτερης βαθμίδας, δεν αποτελεί κώλυμα διορισμού. 3) Ο διορισμός σε θέση Αναπληρωτή Καθηγητή, που εχώρησε παρά α) την προηγηθείσα παραίτηση του διορισθέντος από την εκλογή του στην εν λόγω θέση και β) την ανυπαρξία της θέσεως αυτής, είναι μη νόμιμος και δύναται να ανακληθεί. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/440/2012

Παραίτηση υπαλλήλου ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Εκκρεμής πειθαρχική δίωξη που ασκήθηκε μετά την υποβολή της αίτησης παραίτησης – Πάροδος εξαμήνου από την άσκηση της πειθαρχικής δίωξης χωρίς να εκδικασθεί – Συνέπειες – Υποβολή νέας αίτησης παραίτησης – Προϋποθέσεις αποδοχής της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από την ερμηνεία των σχετικών διατάξεων και το δεδομένο ιστορικό του ερωτήματος προκύπτει ότι, η πειθαρχική δίωξη κατά του ανωτέρω υπαλλήλου ασκήθηκε την 29-8-2011, μετά την υποβολή την 16-8-2011 της αίτησης παραίτησής του και ότι παρήλθε εξάμηνο από την άσκηση της πειθαρχικής δίωξης χωρίς να εκδικασθεί η πειθαρχική υπόθεσή του σε πρώτο βαθμό. Επομένως η αίτηση παραίτησης που υπέβαλε ο ανωτέρω υπάλληλος μετά την λήξη του ανωτέρω εξαμήνου, κατά την παρ.2 εδ.2 του άρθρου 148 Υ.Κ. πρέπει να γίνει αποδεκτή, αλλά κατά τους όρους του άρθρου αυτού, δηλ. η νέα αυτή αίτηση παραίτησης να μην περιέχει αίρεση, όρο ή προθεσμία, να μην εκκρεμεί ποινική δίωξη κατά την παρ.2 εδ.1 του άρθρου 148 Υ.Κ., ο υπάλληλος να μην έχει τις υποχρεώσεις του άρθρου 58 του Υ.Κ. και υπό τους λοιπούς όρους του ανωτέρω άρθρου, ενώ η απαγόρευση αποδοχής της παραίτησης λόγω της εκκρεμούσης πειθαρχικής δίωξης, λόγω παρόδου του ανωτέρω εξαμήνου δεν ισχύει πλέον.


ΝΣΚ/152/2013

Εγγραφή αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας ειδικών καθηκόντων, νομικού, στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Απόσπαση – Παραίτηση – Εφαρμογή ή μη της διάταξης για τον υποχρεωτικό χρόνο παραμονής στο Σώμα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας ειδικών καθηκόντων νομικός, ο οποίος εγγράφεται στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών, μετά από επιτυχή συμμετοχή του στο σχετικό διαγωνισμό, θεωρείται αυτοδικαίως εκ του νόμου ότι τελεί σε απόσπαση από την ημερομηνία εγγραφής του και καθόλη τη διάρκεια της κατάρτισής του στη Σχολή, όταν δε περατώσει επιτυχώς την κατάρτισή του και αποδεχθεί τον διορισμό του σε θέση δικαστικού λειτουργού, θεωρείται αυτοδικαίως παραιτηθείς από τη θέση αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας, χωρίς να εφαρμόζονται ως προς αυτόν οι διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 2 του Π.Δ. 373/2002, περί υποχρεωτικού χρόνου παραμονής στο Σώμα. (ομοφ.)