ΝΣΚ/121/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αίτηση χορηγήσεως πληροφοριών που αντλούνται από διοικητικά έγγραφα σχετικά με καταβληθείσες επιδοτήσεις στον τομέα των εγγυήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ), υποχρεούται να χορηγεί στους παραγωγούς, κατόπιν αιτήσεώς τους, κατ άρθρο 5 του Ν 2690/99 πληροφορίες που αντλούνται από διοικητικά έγγραφα ή να επιτρέψει την μελέτη αυτών και άλλα στοιχεία σχετικά με τις οικονομικές ενισχύσεις (επιδοτήσεις), που καταβλήθηκαν στον τομέα των εγγυήσεων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/385/2000
Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων. Χορήγηση σε τρίτους στοιχείων αντλουμένων από διοικητικά έγγραφα, σχετικά με καταβληθείσες σε οινοποιεία οικονομικές ενισχύσεις. Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Το αίτημα του Συνδέσμου Οινοποιών Ελλάδος για χορήγηση πληροφοριών οι οποίες αντλούνται από διοικητικά έγγραφα, σχετικά με τις οικονομικές ενισχύσεις που κατεβλήθησαν σε οινοποιεία κατά δικαιούχο και μέτρο παρέμβασης, θεμελιούται νομίμως στο άρθρο 5 ν.2690/99. Υπό την προϋπόθεση ότι τα αιτούμενα στοιχεία αφορούν φυσικά πρόσωπα, η χορήγησή τους είναι επιτρεπτή κατ άρθρο 5 παρ.2 στοιχ.β του ν.2472/97 για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ως υποχρέωση επιβαλλομένη εκ του νόμου. Σε κάθε περίπτωση, εκ της χορηγήσεώς τους δεν παραβιάζεται το δικαίωμα προστασίας της ιδιωτικής ζωής, διότι δεν αφορούν αποκλειστικά το ιδιωτικό οικονομικό συμφέρον των επιχορηγουμένων οινοποιητικών επιχειρήσεων. Εφ όσον τα αιτούμενα στοιχεία αναφέρονται σε φυσικά πρόσωπα, η Υπηρεσία υποχρεούται, πριν από την χορήγησή τους, να ενημερώσει σχετικά, τόσο τα εν λόγω φυσικά πρόσωπα, όσο και την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
ΝΣΚ/473/2003
ΟΠΕΚΕΠΕ. Κράτηση 3% υπέρ ΜΤΠΥ επί της αξίας των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών στον εν λόγω Οργανισμό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νομίμως επιβάλλεται κράτηση 3% υπέρ ΜΤΠΥ επί της αξίας των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών (κατάρτιση Συστήματος Γεωγραφικών Πληροφοριών στον Ελαιοκομικό Τομέα), τις οποίες συνήψε τόσο το Ελληνικό Δημόσιο, όσο και ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ) μετά την έναρξη λειτουργίας του.
ΝΣΚ/21/2000
Κρατικές Προμήθειες. Υποχρέωση της Υπηρεσίας να επιτρέψει στους λαβόντες μέρος σε διαγωνισμό προμήθειας από το Δημόσιο των τεχνικών χαρακτηριστικών των λοιπών διαγωνιζομένων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Υπηρεσία η οποία διενήργησε δημόσιο διαγωνισμό προμήθειας διαφόρων υλικών, υποχρεούται να επιτρέψει στους διαγωνισθέντες να λάβουν γνώση των τεχνικών χαρακτηριστικών των προσφερομένων από τους λοιπούς διαγωνισθέντες ειδών, ανεξάρτητα αν τα σχετικά έγγραφα θεωρηθούν ως "διοικητικά" ή "ιδιωτικά", αν ο διαγωνισμός έλαβε χώρα μετά τις 9-3-99.
ΝΣΚ/433/2005
Κατάσχεση κοινοτικών επιδοτήσεων στα χέρια του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ) ως τρίτου – Ενίσχυση στο βαμβάκι – Εκκοκκιστής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η, παρά την από τον νόμο προβλεπόμενη απαγόρευση (άρθρο 982 παρ.2 περ.ε’ Κ.Πολ.Δ.), κατάσχεση στα χέρια του ΟΠΕΚΕΠΕ απαιτήσεων προερχομένων από κοινοτικές ενισχύσεις ή επιδοτήσεις είναι άκυρη, όπως εξάλλου, και η εκχώρησή τους. Στην περίπτωση της εκ μέρους των δανειστών του δικαιούχου της κοινοτικής ενισχύσεως, κατ’ επίκληση των ακύρων εκχωρήσεων ή κατασχέσεων, ασκήσεως οιουδήποτε ενδίκου βοηθήματος οι υποχρεώσεις του Οργανισμού Πληρωμών (ΟΠΕΚΕΠΕ) για την καταβολή των οφειλομένων ενισχύσεων θα προσδιορισθούν από το περιεχόμενο των αποφάσεων που θα εκδοθούν και την δεσμευτικότητά τους. Στην περίπτωση επιβολής κατασχέσεως εις χείρας του ΟΠΕΚΕΠΕ ως τρίτου, ο προαναφερθείς Οργανισμός, αφού προηγουμένως προβεί σε υποβολή σχετικής αρνητικής, λόγω του ακατασχέτου των απαιτήσεων, δηλώσεως, οφείλει να αναμείνει την πάροδο της νόμιμης προθεσμίας προς άσκηση εκ μέρους του κατασχόντος ανακοπής κατά της δηλώσεώς του. Και αν μεν η προθεσμία παρέλθει άπρακτη, ο ΟΠΕΚΕΠΕ δύναται να καταβάλει στον δικαιούχο, εάν όμως ο κατασχών ασκήσει ανακοπή εμπροθέσμως, τότε ο Οργανισμός οφείλει να αναμείνει την έκδοση τελεσίδικης δικαστικής αποφάσεως επί της ανακοπής. Ο εκκοκκιστής βαμβακιού είναι δικαιούχος κοινοτικής ενισχύσεως στο πλαίσιο του καθεστώτος ενισχύσεως για το βαμβάκι. (ομοφ.)
ΝΣΚ/31/2014
Διοικητικά έγγραφα – Χορήγηση ή μη σε ιδιώτες και φορείς στατιστικών στοιχείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Υπηρεσία δεν είναι υποχρεωμένη να χορηγεί σε ιδιώτες και φορείς στατιστικά στοιχεία, τα οποία δεν υπάρχουν, και τα οποία δύνανται να δημιουργηθούν μετά από ειδική και ξεχωριστή για κάθε περίπτωση μηχανογραφική επεξεργασία από εξειδικευμένους υπαλλήλους με σημαντική οικονομική και διοικητική επιβάρυνση και μπορεί να αρνηθεί την χορήγηση αυτών των στοιχείων.
ΝΣΚ/68/2015
Πρόσβαση στα διοικητικά έγγραφα – Σχέδια διοικητικών εγγράφων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση υποχρεούται, κατά τη διαδικασία και προϋποθέσεις του άρθρου 5 του ν. 2690/1999, να χορηγεί προς τους διοικούμενους αντίγραφα των σχεδίων των διοικητικών εγγράφων που περιέχουν τελειωμένη βούληση διοικητικού οργάνου, φέροντας τα στοιχεία του διοικητικού εγγράφου, τις μονογραφές των ενδιάμεσων οργάνων και την υπογραφή από το έχον την τελική αρμοδιότητα έκδοσης όργανο. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/105/2012
Πρόσβαση διοικουμένου σε διοικητικά έγγραφα κατ’ άρθρ. 5 του Ν. 2690/1999 – Συνδρομή ή μη λόγων εξαιρέσεως – Χορήγηση ή μη αποσπάσματος εγγράφου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση έχει υποχρέωση, κατά το άρθρο 5 παρ. 1 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, να επιτρέψει την πρόσβαση στα αιτούμενα εκ μέρους της εταιρείας Η.-L. A.E. έγγραφα, με τη χορήγηση αντιγράφων των εγγράφων αυτών, σε ικανοποίηση του υποβληθέντος αιτήματος της εταιρείας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν συντρέχει καμία από τις εξαιρέσεις των παραγράφων 3 και 5 του ιδίου άρθρου. Ενδεχομένως δ’ εφ’ όσον συντρέχει περίπτωση εξαιρέσεως, η οποία όμως δεν αφορά όλο το περιεχόμενο του συγκεκριμένου εγγράφου, αλλά μέρος αυτού, χορηγητέο είναι απόσπασμα του εγγράφου, με απάλειψη του τμήματος που εμπίπτει στην εξαίρεση και σχετική περί τούτου μνεία στο αντίγραφο του αποσπάσματος. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/428/2001
Κοινοτικό Δίκαιο. Κοινοτικές ενισχύσεις του τομέα των εγγυήσεων. Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από δημόσια υπηρεσία σε κρατικό ν.π.ι.δ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η μεταβίβαση των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της, δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 13-29 του Ν 2637/98, όπως αντικαταστάθηκαν και συμπληρώθηκαν με το άρθρο 4 Ν 2732/99, καταργουμένης ΓΕΔΙΔΑΓΕΠ που έχουν γεννηθεί κατά την υπ αυτής άσκηση των αρμοδιοτήτων πληρωμών και ελέγχων, ως και διαχειρίσεως του ΕΛΕΓΕΠ, προς τον ιδρυόμενο με τις ίδιες διατάξεις ΟΠΕΚΕΠΕ, η υποκατάσταση της πρώτης από τον δεύτερο ως διαδίκου στις εκκρεμείς δίκες, και η μεταβίβαση της κυριότητας των υπό καθεστώς δημοσίας αποθεματοποίησης προϊόντων, δεν χωρεί αυτοδικαίως, αλλά απαιτείται ρητή νομοθετική πρόβλεψη, ενόψει των ουσιαστικών, και δικονομικών προνομίων που συνοδεύουν τα δικαιώματα της ανωτέρω εκχωρούσης αυτά δημόσιας υπηρεσίας. Η προβλεπομένη στο άρθρο 14 παρ.2 στοιχ.η του Ν 2637/98 άσκηση από τον ΟΠΕΚΕΠΕ των αρμοδιοτήτων που ασκούσε η ΓΕΔΙΔΑΓΕΠ κατ άρθρο 5 παρ.2 ΠΔ 385/94 σε θέματα αγοραστικής παρέμβασης, καταργήθηκε με το άρθρο 4 παρ.21 του Ν 2732/99, ως ασυμβίβαστη με τη μορφή του ΟΠΕΚΕΠΕ ως ν.π.ι.δ. Τούτο, διότι η άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών αφορά στην κατ άρθρο 10 και 33 παρ.1 της Συνθήκης ΕΚ, υλοποίηση των στόχων της κοινής γεωργικής πολιτικής για την σταθεροποίηση των αγορών, και την ασφάλεια των εφοδιασμών σε τρόφιμα σε λογικές τιμές για τους καταναλωτές, στην κατ άρθρο 4 παρ.1β του Κανονισμού 1258/99 προώθηση της εναρμονισμένης εφαρμογής των κοινοτικών κανόνων, στην εξασφάλιση της κατ άρθρο 8 παρ.1α του αυτού Κανονισμού πραγματικότητας και κανονικότητας των χρηματοδοτουμένων από το ΕΓΤΠΕ πράξεων, και στην εν γένει ανάπτυξη του εθνικού τομέα της γεωργίας. Επομένως ανάγεται στην επιδίωξη σκοπών άσκησης της γενικής πολιτικής της χώρας, χάριν του γενικού συμφέροντος, και ανήκει κατ άρθρο 82 παρ.1 και 106 παρ.1 του Συντάγματος, στην αποκλειστική αρμοδιότητα και ευθύνη της κεντρικής κρατικής διοίκησης (Υπουργείου Γεωργίας), από την οποία δεν είναι δυνατόν να αφαιρεθεί δια νόμου, και να ανατεθεί στο, έστω κρατικό, νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου του ΟΠΕΚΕΠΕ.
ΝΣΚ/459/2000
Κοινοτικό Δίκαιο - Κτηνοτροφία. Πριμοδότηση στον τομέα του αιγοπροβείου κρέατος. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Για την συνδρομή περιστατικού ανωτέρας βίας, ικανού να θεραπεύσει την μη τήρηση της υποχρεώσεως διατηρήσεως των επιλεξίμων ζώων για 100 ημέρες, και να επιτρέψει την παρά την έλλειψή της, καταβολή στους παραγωγούς αιγοπροβείου κρέατος της σχετικής πριμοδοτήσεως, δεν αρκεί η επίκληση περιστατικού ασυνήθους (αντικειμενικό στοιχείο) που παρά την επιδειχθείσα επιμέλεια (υποκειμενικό στοιχείο) είχε αναπότρεπτες συνέπειες, αλλά επί πλέον απαιτείται το περιστατικό αυτό και οι σχετικές αποδείξεις του να γνωστοποιούνται εγγράφως από τον κάτοχο της εκμετάλλευσης στην αρμόδια υπηρεσία, εντός 10 εργάσιμων ημερών, αφ ότου είναι σε θέση να το κάνει. Η γνωστοποίηση του περιστατικού και των αποδείξεών του δεν είναι απαραίτητο να γίνουν συγχρόνως και αναποσπάστως, η υπέρβαση όμως της 10ημέρου προθεσμίας πρέπει να δικαιολογείται και αποδεικνύεται δεόντως. Εξέταση τεσσάρων περιπτώσεων με επίκληση λόγων ανωτέρας βίας.
ΝΣΚ/552/2004
ΔΕΗ – ΟΤΕ. Υπαγωγή στις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας για απάντηση σε αιτήματα πολιτών, διεκπεραίωση υποθέσεων και πρόσβασή τους σε διοικητικά έγγραφα. Δεσμεύσεις και χρηματικές κυρώσεις του άρθρου 5 του Ν 1943/1991.Η ΔΕΗ ως ανώνυμη εταιρεία δεν υπάγεται στις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και ειδικώτερα στα άρθρα 4 και 5 αυτού τα οποία αφορούν απαντήσεις σε αιτήματα πολιτών, διεκπεραίωση υποθέσεών τους μέσα σε ορισμένη προθεσμία και πρόσβασή τους σε διοικητικά έγγραφα, επειδή ο Κώδικας καταλαμβάνει μόνο τις δημόσιες υπηρεσίες, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ. Στις διατάξεις αυτές όμοια δεν υπάγονται και οι φορείς που εξέρχονται από τον δημόσιο τομέα κατ’ εφαρμογή των άρθρων 30 του Ν 1914/1990 και 22 του Ν 1947/1991 όπως η ΔΕΗ και ο ΟΤΕ, καθώς και οι δημοτικές και κοινοτικές επιχειρήσεις που συστήνονται με βάση τις διατάξεις του άρθρου 277 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (ΠΔ 410/1995). Στις δεσμεύσεις και χρηματικές κυρώσεις του άρθρου 5 του Ν 1943/1991 για μη απάντηση σε αιτήματα των πολιτών και μη διεκπεραίωση υποθέσεών τους μέσα σε ορισμένη προθεσμία δεν υπόκεινται ούτε η ΔΕΗ ούτε ο ΟΤΕ και ούτε οι παραπάνω δημοτικές και κοινοτικές επιχειρήσεις.