ΝΣΚ/117/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Τεχνικά έργα – Διαδικασία έγκρισης τύπου μηχανήματος έργου – Υποβολή τεχνικού φακέλου, δήλωση πιστότητας ΕΚ και σήμανση «CE» επί του μηχανήματος – Πεδίο εφαρμογής διατάξεων ΠΔ 57/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι διατάξεις του ΠΔ 57/2010 εφαρμόζονται από τις 29-12-2009 και εντεύθεν και σε αυτές υπόκεινται τα μηχανήματα έργων, στα οποία δεν έχει τηρηθεί, πριν την ημερομηνία αυτή, η διαδικασία της έγκρισης τύπου, ήτοι μεταξύ άλλων δεν έχει συνταχθεί δήλωση πιστότητας ΕΚ και τεθεί επί του μηχανήματος η σήμανση «CE». β) Σύμφωνα με τις διατάξεις του ανωτέρω ΠΔ, μεταξύ των νομίμων δικαιολογητικών που πρέπει να υποβάλλονται στην αρμόδια υπηρεσία για την έγκριση τύπου του μηχανήματος περιλαμβάνονται και τα στοιχεία του άρθρου 5 του ΠΔ, τα οποία συντάσσονται από τον κατασκευαστή ή τον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπό του και αν τα πρόσωπα αυτά δεν έχουν τηρήσει την υποχρέωσή τους αυτή δεν είναι δυνατή η υπογραφή των ως άνω στοιχείων από οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο που διαθέτει το μηχάνημα ή το εξάρτημα ασφαλείας στην αγορά της Ε.Ε. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/565/2019
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της διακήρυξης του διαγωνισμού, ισχυριζόμενη ότι πολλές τεχνικές προδιαγραφές για τα είδη Α.1 (θερμοκοιτίδα), Α.2 (θερμοκοιτίδα ανοικτού/κλειστού τύπου) και Α.3 (νεογνικός αναπνευστήρας υψηλής συχνότητας) είναι παράνομες και ευνοούν συγκεκριμένα προϊόντα. Μεταξύ των αιτιάσεων περιλαμβάνονται: φωτογραφικές προδιαγραφές (π.χ. οθόνες συγκεκριμένων χαρακτηριστικών), απαιτήσεις που δεν προβλέπονται από πρότυπα (όπως συγκεκριμένες λειτουργίες αναπνευστήρα), και τεχνικές απαιτήσεις που περιορίζουν τον ανταγωνισμό. Η προσφυγή επισημαίνει ότι οι όροι εμποδίζουν την συμμετοχή προϊόντων με σήμανση CE, ζητώντας είτε ακύρωση είτε τροποποίησή τους.
7720/2023
Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ Διαδικασία Έγκρισης Δαπάνης του Μέτρου 22 - «Έκτακτη, προσωρινή στήριξη σε γεωργούς και ΜΜΕ που πλήττονται ιδιαίτερα από τις επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία »ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ ΒΛΕΠΕ ΕΔΩ:ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ (ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ) ΑΔΑ:93ΚΩ46ΨΧΞΧ-ΚΟ5
Αριθ. 13819/2001
Προϋποθέσεις έγκρισης τύπου και κυκλοφορίας διαξονικών γεωργικών και δασικών ελκυστήρων κατά ΕΕ, σε συμμόρφωση προς τις οδηγίες 1998/38, 1998/89, 1999/40, 1999/55, 1999/56, 1999/57, 1999/58, 2000/1, 2000/2 ΕΚ της Επιτροπής.
Ε2/915/81586/2018
Διαδικασίες ταξινόμησης, πιστοποίησης της συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του π.δ. 57/2010 (Α΄97) και έγκρισης τύπου ή απογραφής βαμβακοσυλλεκτικών μηχανών που εισάγονται από χώρες εκτός Ε.Ε., σε εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1628 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (ΕΕ L 252, 16.9.1016, σ.53) .
120141/2021
Έγκριση του Εγχειριδίου Διαδικασιών του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου του Ταμείου Ανάκαμψης, δυνάμει της με αριθμό 119126 ΕΞ 2021/28.09.2021 (Β’ 4498) απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών AΔA: 6ΝΞ3Η-ΨΘ0
154839 ΕΞ 2021Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 120141 ΕΞ 2021/30.09.2021 απόφασης του Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης περί Έγκρισης του Εγχειριδίου Διαδικασιών του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου του Ταμείου Ανάκαμψης.ΑΔΑ: ΩΗΠΟΗ-Υ3Μ
49994 ΕΞ2022 2 η τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 120141 ΕΞ 2021/30.09.2021 απόφασης του Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης περί Έγκρισης του Εγχειριδίου Διαδικασιών του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου του Ταμείου Ανάκαμψης, ως ισχύει ΑΔΑ:6Ρ94Η-ΕΟΟ
74791 ΕΞ 2022 3 η τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 120141 ΕΞ 2021/30.09.2021 απόφασης του Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης περί Έγκρισης του Εγχειριδίου Διαδικασιών του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου του Ταμείου Ανάκαμψης, ως ισχύει AΔA: 6ΝΞ3Η-ΨΘ0
138991 ΕΞ 2022 4η τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 120141 ΕΞ 2021/30.09.2021 απόφασης του Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης περί Έγκρισης του Εγχειριδίου Διαδικασιών του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου του Ταμείου Ανάκαμψης, ως ισχύει. A∆A: Ψ1ΕΝΗ-Ζ∆Β
Για το Εγχειρίδιο Διαδικασιών του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου του Ταμείου Ανάκαμψης βλεπε εδω:https://greece20.gov.gr/wp-content/uploads/%CE%95%CE%B3%CF%87%CE%B5%CE%B
73267/2023
Τροποποίηση της εγκυκλίου οδηγιών για τη διαδικασία έγκρισης δαπάνης ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Π3-71 "Ενισχύσεις σε περιοχές που χαρακτηρίζονται από φυσικά ή άλλα ειδικά μειονεκτήματα" του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027 ΑΔΑ:ΨΞΑΡ46ΨΧΞΧ-45Ρ
ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΔΕΣ ΕΔΩ:ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ
Ε2 211/26452/2019
Τροποποίηση της Ε2 915/81586/8.6.2018 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων “Διαβικασίες ταξινόμησης, πιστοποίησης της συμμόρφωσης προς τις βιατάξεις του π.β. 57/2010 (Α΄97) και έγκρισης τύπου ή απογραφής βαμβακοσυλλεκτικών μηφανών που εισάγονται από φώρες εκτός Ε.Ε., σε εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1628 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (ΕΕ L 252, 16.9.1016, σ.53)” (Β΄2362).
ΑΕΠΠ/736/2018
Με την προδικαστική προσφυγή ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση ορισμένων τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξης για την προμήθεια χειρουργικών ραμμάτων, οι οποίες κρίνονται ως πρόσθετες και υπερβαίνουν τα απαιτούμενα πρότυπα της σήμανσης CE. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια χειρουργικών ραμμάτων εκτιμώμενης αξίας 88.102,56 ευρώ (άνευ ΦΠΑ) για τις ανάγκες δημοσίου νοσομείου, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά βάσει τιμής. Οι προσβαλλόμενες προδιαγραφές αφορούν ιδιότητες όπως ελαστικότητα, σύσταση υλικών, διαδικασίες απορρόφησης και άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά που, κατά τον προσφεύγοντα, δυσχεραίνουν ή αποκλείουν τη συμμετοχή προϊόντων με σήμανση CE.
ΑΕΠΠ/199/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση, τροποποίηση και αναδιατύπωση των όρων της Διακήρυξης με αριθμό 2/2018 για ηλεκτρονικό ανοικτό διαγωνισμό άνω των ορίων, ώστε να μην αποκλείεται αδικαιολόγητα η συμμετοχή του. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια Ψηφιακού Τηλεχειριζόμενου Ακτινοσκοπικού Συγκροτήματος (CPV: 33111400-5). Ο προσφεύγων επικαλείται ότι οι όροι της διακήρυξης (συγκεκριμένα οι όροι 3.1, 3.3 και 3.5 της Ενότητας Τεχνικών Προδιαγραφών) τίθενται πέραν των απαιτούμενων προδιαγραφών με σήμανση CE και αποκλείουν το προϊόν του, το οποίο έχει διαφορετικές τεχνικές προδιαγραφές ως προς την κατάκλιση/ανάκλιση, τη δυνατότητα μετακίνησης της τράπεζας και τον ποδοδιακόπτη. Ζητεί η διακήρυξη να περιοριστεί σε απαιτήσεις συμβατές με τη σήμανση CE ή να αλλάξει το κριτήριο ανάθεσης.
ΑΕΠΠ/54/2020
Προμήθεια ειδών...Επειδή, αναφορικά με τον δεύτερο λόγο προσφυγής, όπως αναλύεται στις σελ. 31-33, υπό «7. Η απαίτηση για συγκεκριμένο τρόπο αποστείρωσης», η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι επίμαχες τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης έχουν τεθεί παράνομα και συνεπώς είναι ακυρωτέες, καθώς η εν λόγω απαίτηση βάλλει ευθέως κατά της σήμανσης των προσφερόμενων από αυτήν προϊόντων με σήμανση CE, καθώς στα σχετικά ευρωπαϊκά πρότυπα δεν γίνεται ουδεμία απολύτως μνεία στον τύπο της αποστείρωσης, αλλά απλά απαιτείται να υπάρχει αποστείρωση με έναν (όχι περισσότερους) από τους εγκεκριμένους τρόπους αποστείρωσης, στους οποίους περιλαμβάνεται και η Αριθμός Απόφασης: 54/2020 27 αποστείρωση με ακτινοβολία γ΄, την οποία διαθέτουν τα προσφερόμενα από την προσφεύγουσα είδη. Επί του ανωτέρω λόγου προσφυγής, η αναθέτουσα αρχή, αναφέρει τα αναλυτικώς εκτιθέμενα ανωτέρω στη σκέψη 23 της παρούσας, στην οποία παραπέμπουμε προς αποφυγή άσκοπων επαναλήψεων. Όπως πρόσφατα έγινε δεκτό από την Α.Ε.Π.Π. (βλ. ΑΕΠΠ 1263/2019) η απαίτηση για συγκεκριμένη μόνο μέθοδο αποστείρωσης των προς προμήθεια φίλτρων συνιστά πρόσθετη ειδική προδιαγραφή πέραν των προβλεπομένων βάσει του εγκεκριμένου προτύπου των προς προμήθεια ειδών, στο οποίο η διακήρυξη παραπέμπει, η οποία τέθηκε ως υποχρεωτική στον διαγωνισμό, παρόλο που κριτήριο ανάθεσης της σύμβασης ορίζεται η χαμηλότερη τιμή, και, ως εκ τούτου, τέθηκε κατά παράβαση των προεκτεθεισών διατάξεων του Ν. 4412/2016 και της ΔΥ8δ/Γ.Π.οικ.130648/30-9-2009, καθώς αποκλείει από τον διαγωνισμό είδη φίλτρων που καίτοι φέρουν σήμανση CE, συνεπώς πιστοποιείται ότι καλύπτουν τις βασικές προδιαγραφές του εγκεκριμένου προτύπου για την επίθεση της σήμανσης CE, δεν διαθέτουν τον αναφερόμενο τύπο αποστείρωσης .... Και τούτο, μολονότι από τους όρους της διακήρυξης προκύπτει ότι τα προσφερόμενα είδη πρέπει να φέρουν σήμανση CE, κατά τα ανωτέρω, και δεν προκύπτει, ούτε η αναθέτουσα αρχή ισχυρίζεται, ούτε αποδεικνύει το αντίθετο, ότι για την θέση της σήμανσης CE στα ζητούμενα φίλτρα απαιτείται η αποστείρωσή τους να πραγματοποιείται αντίστοιχα μόνο με τη μέθοδο ..., ούτε ότι η αναθέτουσα αρχή έθεσε τις απαιτήσεις για την επίθεση της σήμανσης CE των υπό προμήθεια φίλτρων υπό διερεύνηση, ενημερώνοντας σχετικώς τον αρμόδιο εθνικό οργανισμό (Ε.Ο.Φ.) προκειμένου να κινηθεί και ολοκληρωθεί η οικεία διαδικασία διασφαλίσεως (πρβλ. Σ.τ.Ε. 1654/2011 επτ., 491/2012), λόγω κινδύνων στην ασφάλεια των ασθενών από την μέθοδο αποστείρωσης των υπό προμήθεια φίλτρων με άλλες μεθόδους αποστείρωσης εκτός του αναφερόμενου τύπου .... Και υπό την εκδοχή, άλλωστε, ότι η θέση της επιπρόσθετης αυτής απαίτησης, μπορεί να θεωρηθεί ότι νομίμως τέθηκε, καίτοι αποκλείονται φίλτρα που φέρουν σήμανση CE και συμφωνούν με εγκεκριμένα πρότυπα προδιαγραφών των προς προμήθεια ειδών, αλλά δεν διαθέτουν αυτή τη μέθοδο αποστείρωσης, λαμβανομένου υπόψη ότι δεν αιτιολογείται επαρκώς στα έγγραφα της σύμβασης ότι ο αποκλεισμός άλλων μεθόδων αποστείρωσης είναι αναγκαίος και αναλογικός για τους σκοπούς της δημοπρατούμενης προμήθειας, μη νόμιμα δεν συνοδεύεται τουλάχιστον από τον όρο «ή ισοδύναμο», κατά την έννοια που εκτέθηκε ήδη ανωτέρω στις σκέψεις 25-26 της παρούσας. Κατά συνέπεια, από τα υπό προμήθεια φίλτρα αναιτιολόγητα αποκλείεται ισοδύναμη μέθοδος αποστείρωσης της μεθόδου ... κατά παράβαση της αρχής της ίσης μεταχείρισης και της απαγόρευσης των διακρίσεων, καθώς και της αρχής της αναλογικότητας (ΣτΕ 189/2015, ΕΑ 124/2015, 9/2015, 354/2014). Κατά συνέπεια, ενόψει των ανωτέρω εκτεθέντων, ο δεύτερος λόγος προσφυγής πρέπει να γίνει δεκτός ως νόμω και ουσία βάσιμος και αντίστοιχα κρίνονται απορριπτέοι οι αντίθετοι ισχυρισμοί της αναθέτουσας αρχής.