ΥΠΟΙΚ/ΑΠ/1230/2001
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Π.Δ.475/1976
Περί εκτελέσεως του Ν.Δ. 1266/1972 περί εκτελέσεως των δημοσίων έργων.
Καταργήθηκε από την περίπτ. α' της παρ. 1 του άρθρου 28 του Ν.1418/84, ΦΕΚ 23 Α',
ΕΣ/32γ/ΟΛΟΜ/2004
Δεν δύναται η συμμετοχή της αναπτυξιακής επιχείρησης να συνίσταται στην υλοποίηση του συμβατικού αντικειμένου και στη συνέχεια αυτή να αναθέτει περαιτέρω το συμβατικό αντικείμενο σε τρίτους ιδιώτες κατά παρέκκλιση των διατάξεων του Ν, 1418/84 «Περί Δημοσίων Έργων» και του Ν. 716/77 «Περί μητρώου μελετητών και αναθέσεως εκπονήσεως μελετών»
Δ17γ/161/8/2006
Υποχρέωση της Διοίκησης να αποφαίνεται επί των αιτήσεων θεραπείας κατά το άρθρο 12 του Ν. 1418/84.Εγκ 15
ΝΣΚ/247/2000
Δημόσια έργα. Εγγραφή των εργοληπτικών επιχειρήσεων στο Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Προκατασκευής Σκυροδέματος (Σ.Ε.ΒΙ.Π.Σ.) για τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων "προκατασκευής".(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Ν.Αντωνίου, Νομικός Σύμβουλος Από τις διατάξεις του ν.1418/84 δεν προκύπτει υποχρέωση των εργοληπτικών επιχειρήσεων που συμμετέχουν σε διαγωνισμούς για την ανάθεση δημοσίων έργων "προκατασκευής" να είναι εγγεγραμμένες ως μέλη στο Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Προκατασκευής Σκυροδέματος (Σ.Ε.ΒΙ.Π.Σ.).
22015/406/2015
Μετάθεση της ημερομηνίας έναρξης της χρήσης του Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. για δημόσιες συμβάσεις μελετών και εκτέλεσης έργων.
Ελσυν/Τμ 7/112/2009
Μη νόμιμη η απευθείας ανάθεση σε ιδιώτες των εργασιών καθαρισμού αγροτικών δρόμων, καθόσον η συνολική αξία των εργασιών αυτών υπερβαίνει το όριο των 8.804,11 ευρώ, μέχρι του οποίου επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση εργασιών (ν. 1418/84, ν.2539/97, ν.2623/98). Όμοια η 327/2009 πράξη του ιδίου Τμήματος
ΝΣΚ/205/2003
Δαπάνη για την μετατόπιση δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) κατά την κατασκευή δημόσιων έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η δαπάνη και ευθύνη για τη μετατόπιση των δικτύων των Ο.Κ.Ω., η οποία καθίσταται αναγκαία λόγω κατασκευής δημόσιων έργων στην Περιφέρεια Μείζονος Πρωτευούσης από το Δημόσιο και τα ΝΠΔΔ, βαρύνει τους ιδιοκτήτες των δικτύων Ο.Κ.Ω. και αν, συνεπεία αρνήσεώς τους να το πράξουν, η μετατόπιση γίνει από το Δημόσιο, η σχετική δαπάνη καταλογίζεται σε βάρος των Ο.Κ.Ω. και δεν συνυπολογίζεται για τον προσδιορισμό του επιτρεπόμενου ανώτατου ορίου αύξησης του αρχικού συνολικού ποσού κάθε εργολαβικής σύμβασης που προβλέπεται από το άρθρο 8 παρ.1 του Ν 1418/84.
ΝΣΚ/470/2002
Δημόσια έργα. Καθορισμός συντελεστών αναθεώρησης δημοσίων έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για τα δημοπρατούμενα ή απευθείας ανατιθέμενα δημόσια έργα, αρχικού προϋπολογισμού, χωρίς αναθεώρηση, ανώτερου από το όριο που γίνονται δεκτές εργοληπτικές επιχειρήσεις για έργα οδοποιίας τέταρτης τάξης, σύμφωνα με την (αντικατασταθείσα) διάταξη του άρθρου 16 παρ.4 του Ν 1418/84, ο υπό του άρθρου 41 παρ.1 του ΠΔ 609/85 προβλεπόμενος συντελεστής «σ» παραμένει σταθερός μόνο για το τρίμηνο που υποβλήθηκαν οι προσφορές ή εκδόθηκε η εγκριτική απόφαση, σε περίπτωση που η σύμβαση καταρτίσθηκε χωρίς δημοπρασία.
ΝΣΚ/320/2015
Δημοπράτηση και εκτέλεση του έργου «Νέο Υδροθεραπευτήριο Ιαματικού Νερού Λουτρακίου» από την ανώνυμη εταιρεία «Τουριστική Λουτρακίου Α.Ε. Ο.Τ.Α.» – Υπαγωγή ή μη αυτής, στο πλαίσιο της εκτέλεσης του ως άνω έργου, στις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.9 του π.δ. 60/2007 και του ν. 1418/1984.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Τουριστική Λουτρακίου Α.Ε. Ο.Τ.Α.» με τη νομική μορφή και την επωνυμία («Δ.Α.Ε.Τ.»), που είχε κατά τον κρίσιμο χρόνο δημοπράτησης και εκτέλεσης του έργου «Νέο Υδροθεραπευτήριο Ιαματικού Νερού Λουτρακίου», λειτουργούσε, στο πλαίσιο αυτό, ως Αναθέτουσα Αρχή του άρθρου 1 παρ.9 της οδηγίας 2004/18/ΕΚ, και β) η ως άνω εταιρεία υπαγόταν μεν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων περί εκτελέσεως δημοσίων έργων (ν. 1418/1984, όπως τότε ίσχυε), πλην, όμως, οι διατάξεις του νόμου αυτού δεν μπορούσαν να εφαρμοσθούν, αυτοτελώς, καθόσον δεν είχε εκδοθεί το εκτελεστικό του νόμου αυτού π.δ/μα για τα αποφαινόμενα και γνωμοδοτούντα όργανα κατά την εκτέλεση των έργων από δημοτικές επιχειρήσεις και ως εκ τούτου η απόφαση για τα σχετικά ζητήματα της εκτέλεσης του ως άνω έργου της «Δ.Α.Ε.Τ.» αποτελούσε αρμοδιότητα του Δ.Σ. της εταιρείας και των αρμοδίων οργάνων της (πλειοψ.). - ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ελσυν/Τμ 7/92/2009
Η εξόφληση του 1ου λογαριασμού της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης έργου είναι μη νόμιμη, διότι αυτή περιλαμβάνει και εργασίες που : α) δεν αποτελούν συμπληρωματικές, αλλά νέες εργασίες, οι οποίες επεκτείνουν το τεχνικό αντικείμενο του έργου και β) η αναγκαιότητα εκτέλεσής τους δεν οφείλεται σε απρόβλεπτα γεγονότα ή καταστάσεις, όπως αυτές ορίζονται στις διατάξεις του ν.1418/1984, του π.δ 609/1985 και του π.δ 60/2007. Περαιτέρω, η 1η συμπληρωματική σύμβαση, συνήφθη μετά τη λήξη της συμβατικής προθεσμίας περαίωσης του επίμαχου έργου, ενώ η παράταση που χορηγήθηκε με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, χωρίς μάλιστα να προηγηθεί γνωμοδότηση της Διευθύνουσας Υπηρεσίας, που διατυπώθηκε μεταγενέστερα, συνιστά στην πράξη χορήγηση νέας προθεσμίας, η οποία όμως δεν βρίσκει έρεισμα τις διατάξεις περί δημοσίων έργων (άρθρα 5 παρ.4, 43 του ν. 1418/84 και 4παρ.1 του ν.2372/1996). Όμοια η 99/2009 πράξη του ιδίου Τμήματος (συγγνωστή πλάνη)