×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/50/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 23/2000, 4412/2016/Α.45

Αμοιβή για την παροχή υπηρεσιών ναυαγοσώστη.(..) Με δεδομένα αυτά, η δαπάνη προς πληρωμή της οποίας εκδόθηκε το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος που αφορά σε αμοιβή της τέταρτης ναυαγοσώστριας (...), καθόσον αυτή δεν είναι κάτοχος άδειας άσκησης επαγγέλματος ναυαγοσώστη από λιμενική αρχή, η οποία είναι απαραίτητη βάσει του π.δ. 23/2000 και της διακήρυξης, όπου δεν γίνεται διάκριση μεταξύ κλειστών και ανοιχτών χώρων κολύμβησης ως προς το προσόν της άδειας λιμενικής αρχής για παροχή υπηρεσιών ναυαγοσώστη. Η κρίση δε αυτή δεν αίρεται από το γεγονός ότι η λιμενική αρχή δεν αναπτύσσει ελεγκτική δραστηριότητα σε χώρους κλειστών κολυμβητηρίων. Περαιτέρω, η υπό κρίση δαπάνη δεν κατέστη μη νόμιμη λόγω έλλειψης προσδιορισμού των ποσοτήτων των ανατεθεισών εργασιών, δεδομένου ότι στα προπαρατεθέντα άρθρα της διακήρυξης, οι όροι της οποίας ήταν εφαρμοστέοι και κατά τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, περιλαμβάνονται όροι στοιχειώδους προσδιορισμού των κρίσιμων μεγεθών των προς ανάθεση υπηρεσιών (απασχόληση τεσσάρων ναυαγοσωστών, σε δύο επακριβώς προσδιοριζόμενους χώρους κολυμβητηρίων, η λειτουργία των οποίων έπρεπε να καλύπτεται επτά ημέρες την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της συμβατικής περιόδου, συμπεριλαμβανομένων Κυριακών, εορτών και αργιών, με πρόβλεψη για την κατανομή των εργαζόμενων προσώπων στους τόπους εκπλήρωσης της παροχής του αναδόχου, για καθέναν από τους οποίους προβλέφθηκε διακριτή αμοιβή - πρβλ. και προβλεπόμενες επιμέρους ποσότητες και αμοιβές στο 55658/21.11.2017 έγγραφο του Αντιδημάρχου Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών).... Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.6/1247/2019

Υπηρεσίες ναυαγοσωστικής κάλυψης...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι, όσον αφορά στην πρώτη αναδειχθείσα υπό του Κλιμακίου πλημμέλεια, νομίμως η τιμή μονάδας ανά ανθρωπομήνα για την υπηρεσία της ναυαγοσωστικής κάλυψης παραλίας υπολογίστηκε βάσει οκτάωρης ημερήσιας απασχόλησης, δεδομένου ότι το άρθρο 7 παρ. 1 του π.δ. 31/2018 ορίζει το ελάχιστα αναγκαίο χρονικό διάστημα ναυαγοσωστικής κάλυψης, ενώ δεν αποκλείει τη δυνατότητα προαιρετικής ναυαγοσωστικής κάλυψης των λουτρικών εγκαταστάσεων για μία (1) ώρα επιπλέον του τεθέντος με το π.δ. 31/2018 ωραρίου, δοθέντος ότι αυτό συμβάλλει στην καλύτερη προστασία των λουομένων, όπως βασίμως προβάλλεται με την κρινόμενη αίτηση, υπό τον όρο να συμπεριληφθεί στο υποβληθέν σχέδιο σύμβασης αναλυτική διάταξη περί του ωραρίου ναυαγοσωστικής κάλυψης των παραλιών. Ακολούθως, όσον αφορά στις δεύτερη και τρίτη αναδειχθείσες υπό του Κλιμακίου πλημμέλειες, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι α) από το σύνολο των προσκομισθέντων ενώπιόν Του στοιχείων τεκμηριώνεται αναλυτικώς ο αναφερόμενος στην οικεία Τεχνική Μελέτη, κατά τον προσδιορισμό του μηνιαίου κόστους ανάθεσης της ναυαγοσωστικής κάλυψης παραλίας, μικτός μισθός του ναυαγοσώστη-επόπτη, στον οποίο έχουν συμπεριληφθεί αναλογία δώρου Χριστουγέννων, επιδόματος αδείας, αποζημίωσης αδείας, προσαυξήσεις Κυριακών και αργιών, καθώς και εργοδοτικές εισφορές, λαμβανομένης υπόψη και της αυξημένης ευθύνης εποπτείας και συντονισμού που αυτός φέρει έναντι του ναυαγοσώστη βάθρου και β) ο υπολογισμός του ημερομισθίου του χειριστή του ναυαγοσωστικού σκάφους 5,5 μέτρων και του οδηγού του ναυαγοσωστικού αυτοκινήτου 4Χ4 βάσει του ημερομισθίου του ναυαγοσώστη αιτιολογείται επαρκώς, καθόσον για τη χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη απαιτείται σύμφωνα με το άρθρο 5 του π.δ. 31/2018, μεταξύ άλλων, άδεια χειριστή ταχυπλόου εν ισχύ, ενώ για την οδήγηση οχήματος 4Χ4 δεν απαιτείται επαγγελματική άδεια οδήγησης και ως εκ τούτου είναι δυνατή η άσκηση των ως άνω καθηκόντων από τους έχοντες άδεια από την αρμόδια λιμενική αρχή ναυαγοσώστες, λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος ότι κατά τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται έτι περαιτέρω η δυνατότητα επέμβασης και η παροχή άμεσης βοήθειας στους λουόμενους και κατ’ επέκταση η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Ομοίως, όσον αφορά στην τέταρτη αναδειχθείσα πλημμέλεια, το Τμήμα κρίνει ότι από το σύνολο των προσκομισθέντων ενώπιον Του στοιχείων τεκμηριώνεται επαρκώς το αναφερόμενο στην οικεία Τεχνική Μελέτη, κατά τον προσδιορισμό του κόστους ανάθεσης της υπηρεσίας οργάνωσης και διαχείρισης του προγράμματος Γαλάζιας Σημαίας ανά ακτή, μικτό εργατικό κόστος των τριών ατόμων (εργάτη, οδηγού και επόπτη) που θα απασχοληθούν για την παροχή της υπηρεσίας. Τέλος, όσον αφορά στην πέμπτη αναδειχθείσα πλημμέλεια, το Τμήμα κρίνει ότι τόσο η ποσότητα των 144 πύργων όσο και η ποσότητα των 84 Γαλάζιων Ακτών που ελήφθησαν υπόψη για τη διαμόρφωση του ενδεικτικού προϋπολογισμού της οικείας διακήρυξης για τρία έτη προκύπτει με βάση την πιθανολογούμενη από την αναθέτουσα αρχή αύξηση των πύργων και των Γαλάζιων Ακτών ανά έτος με γεωμετρική πρόοδο (10 πύργοι και 24 ακτές για το έτος 2019, 12 πύργοι και 28 ακτές για το έτος 2010, 14 πύργοι και 32 ακτές για το έτος 2021), όπως βασίμως προβάλλεται με την κρινόμενη αίτηση. Ειδικότερα, λαμβανομένου υπόψη ότι αφενός οι ως άνω ποσότητες είναι πιθανολογούμενες και ενδεικτικές, δοθέντος ότι και ο χαρακτηρισμός των λουτρικών εγκαταστάσεων ως πολυσύχναστων γίνεται από την ειδική επιτροπή του άρθρου 11 του π.δ. 31/2018 σε ετήσια βάση και αφετέρου ότι σύμφωνα με την οικεία Τεχνική Μελέτη, σε περίπτωση μείωσης των παραλιών ο ανάδοχος δεν θα παρέχει τις αντίστοιχες υπηρεσίες και ως εκ τούτου δεν θα πληρωθεί την αντίστοιχη αμοιβή, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η εν λόγω πλημμέλεια δεν ασκεί εν προκειμένω ουσιώδη επιρροή, υπό τον όρο να προστεθεί στο υποβληθέν σχέδιο σύμβασης ρητή διάταξη με το ως άνω περιεχόμενο για την περίπτωση μείωσης των πύργων - Γαλάζιων Ακτών. Σε κάθε περίπτωση η πληρωμή του αναδόχου διενεργείται απολογιστικά και σύμφωνα με την υπηρεσιακή βεβαίωση των αρμοδίων υπηρεσιών του Δήμου. (...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη και να κριθεί ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο ότι θα προστεθούν διατάξεις για το οκτάωρο ωράριο ναυαγοσωστικής κάλυψης των παραλιών και για τη μη πληρωμή του αναδόχου σε περίπτωση μείωσης των πύργων - Γαλάζιων Ακτών.Ανακαλεί την 388/2019 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΝΣΚ/293/2009

Ανανέωση άδειας εγκατάστασης σε συγκεκριμένο οίκημα προσώπου εκδιδομένου επ’ αμοιβή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αρμόδια υπηρεσία, πριν ανανεώσει για δύο χρόνια την ισχύ άδειας εγκατάστασης σε συγκεκριμένο οίκημα, προσώπου εκδιδομένου επ’ αμοιβή, είναι υποχρεωμένη να ερευνήσει εκ νέου τη συνδρομή των προϋποθέσεων, που προβλέπουν οι διατάξεις του άρθρου 3 του Ν 2734/1999, τόσο εκείνων που αφορούν το πρόσωπο του ενδιαφερομένου, όσο και εκείνων που αφορούν το οίκημα. Η απαγόρευση εγκατάστασης σε οίκημα που δεν απέχει τουλάχιστον 200 μέτρα από κοινόχρηστους χώρους και κτίρια που χρησιμοποιούνται για ειδικούς σκοπούς δεν αντίκειται στο άρθρο 5 του Συντάγματος.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/273/2013

Παροχή ναυαγοσωστικών υπηρεσιών:..Επομένως, ο σχετικός λόγος διαφωνίας πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος. Ομοίως, ως αβάσιμος πρέπει να απορριφθεί και ο λόγος για την υπέρβαση του προσήκοντος μέτρου της επίμαχης δαπάνης, πρωτίστως διότι το τίμημα της σύμβασης, δεν αποτελεί την καθαρή αμοιβή του αναδόχου αλλά σε αυτό έχει συμπεριληφθεί το σύνολο των δαπανών με τις οποίες αυτός βαρύνεται για την παροχή των ναυαγοσωστικών υπηρεσιών (δαπάνες για την προμήθεια του προβλεπόμενου από τις διατάξεις του άρθρου 7 του π.δ. 23/2000 εξοπλισμού, υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών στα ασφαλιστικά ταμεία, αποκλειστική αστική και ποινική ευθύνη του αναδόχου για ζημιές ή ατυχήματα των ναυαγοσωστών ή τρίτων). Περαιτέρω και αν ληφθούν υπόψη οι από 30.5.2012 και 1.6.2012 προσκομιζόμενες από τον αναπληρωτή Επίτροπο συναφείς κατά το αντικείμενο συμβάσεις, σύμφωνα με τις οποίες το μηνιαίο κόστος εκάστου ναυαγοσώστη ανέρχεται στο ποσό των 2.460 ευρώ με Φ.Π.Α., το συνολικό τίμημα της παρούσας σύμβασης (κόστος 3.000 ευρώ του μοναδικού ναυαγοσώστη) δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, διότι για τον υπολογισμό του πρέπει να ληφθούν υπόψη οι ιδιαίτερες περιστάσεις της συγκεκριμένης σύμβασης, όπως η μεγαλύτερη απόσταση της παραλίας αυτής από την πόλη του .., γεγονός που συνεπάγεται πρόσθετες δαπάνες για τον ανάδοχο καθώς και η χρονική διάρκεια των παρεχομένων υπηρεσιών (4 μήνες).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα, δαπάνη είναι νόμιμη και συνεπώς αυτό πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1419/2022

Βιολογικός καθαρισμός & απολύμανση των οχημάτων.Διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης για κατεπείγοντες λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας από τη νόσο COVID-19.Επί του λόγου αυτού και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στη σκ. 8, το Δικαστήριο κρίνει ότι η παρ.3 του άρθρου 10 της από 11.3.2020 ΠΝΠ παρέχει στην αναθέτουσα αρχή την ευχέρεια προσφυγής στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης για τη σύναψη συμβάσεων προμήθειας υλικών ή παροχής υπηρεσιών, αναγκαίων για τη λήψη μέτρων πρόληψης της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 όταν υφίσταται κατεπείγουσα ανάγκη σύναψης της σύμβασης προσηκόντως αιτιολογημένη από αυτήν (αναθέτουσα αρχή).  H διάταξη αυτή, η ισχύς της οποίας έληξε στις 30.6.2022, δεν αποκλείει, ενόψει και της διάρκειας που έχει η πανδημία, τη δυνατότητα επιλογής των ανοικτών ή κλειστών διαδικασιών ακόμη και με σύντμηση της προθεσμίας υποβολής προσφορών όταν ο προγραμματισμός των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού επιτρέπει τη χρήση αυτών των διαδικασιών προς τον σκοπό ανάπτυξης ανταγωνισμού και επίτευξης καλύτερου τιμήματος/ανταλλάγματος.  Άλλωστε και οι Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη χρήση του πλαισίου για τις δημόσιες συμβάσεις στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης που σχετίζεται με την κρίση της νόσου COVID-19 προτρέπουν τις αναθέτουσες αρχές να εξεύρουν «σταθερές λύσεις» προκειμένου, ακόμη και στις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας, να δύνανται να χρησιμοποιούν τις ανοικτές ή κλειστές διαδικασίες (συμπεριλαμβανομένων των επισπευσμένων διαδικασιών με σύντμηση της προθεσμίας υποβολής προσφορών), ώστε να καθίσταται εφικτή η συμμετοχή περισσότερων οικονομικών φορέων και η ανάπτυξη ανταγωνισμού.  Συνακόλουθα, η επιλογή των ανοικτών ή κλειστών διαδικασιών για τη σύναψη συμβάσεων προμήθειας αγαθών ή παροχής υπηρεσιών αναγκαίων για την πρόληψη ή αντιμετώπιση της πανδημίας και για τη λειτουργία των υπηρεσιακών μονάδων των Δήμων και των Περιφερειών, εξαιρεί αυτές από το πεδίο εφαρμογής της παρ.3 του άρθρου τριακοστού εβδόμου της από 20.3.2020 ΠΝΠ περί μη διεξαγωγής προσυμβατικού ελέγχου.  Τούτων δοθέντων, τόσο η επιλογή από τον Δήμο Πειραιά της ανοικτής διαδικασίας με σύντμηση της προθεσμίας υποβολής προσφορών του άρθρου 27 του ν. 4412/2016 για τη σύναψη σύμβασης παροχής υπηρεσιών που εξυπηρετεί τις λειτουργικές ανάγκες απολύμανσης και βιολογικού καθαρισμού των απορριμματοφόρων οχημάτων του, στο πλαίσιο λήψης μέτρων για την πρόληψη της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, όσο και η υποβολή της επίμαχης σύμβασης στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας είναι νόμιμες. Ανακαλεί την 13/2022 πράξη της Αναπληρώτριας Επιτρόπου στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου


ΕΣ/(ΚΠΕ)ΤΜ.7/85/2019

Παροχή υπηρεσιών διατροφής και διαμονής:..Με αυτά τα δεδομένα, ο προϋπολογισμός της υπό κρίση σύμβασης παρίσταται ορισμένος, καθόσον το ημερήσιο κόστος διαμονής και διατροφής εκάστου των 67 μελών της Ορχήστρας προκύπτει ευχερώς ως ο λόγος της σχετικής δαπάνης, προς το γινόμενο του αριθμού των μελών της Ορχήστρας επί τις ημέρες παροχής των υπηρεσιών [διαμονή: 11.000,00 / (67 Χ 3) = 54,7 ευρώ την ημέρα ανά άτομο, διατροφή: 10.200,00 / (67 Χ 4) = 38,05 ευρώ την ημέρα ανά άτομο], ενώ προβλέπεται και ξεχωριστό κονδύλι για τις αμοιβές προσωπικού τριών ατόμων της εταιρείας και έξοδα διοργάνωσης και προβολής της καλλιτε-χνικής εκδήλωσης. Περαιτέρω, η παροχή υπηρεσιών διαμονής και διατροφής των μελών της Ορχήστρας προφανώς αποτελεί μέρος της διοργάνωσης και υλοποίησης της συναυλίας, ενώ δεν ασκεί επιρροή η επικαλούμενη ανάθεση της διοργάνωσης σε άλλη εταιρεία, καθόσον δεν αφορά σε ίδιο αντικείμενο με αυτό της υπό κρίση σύμβασης. Εξάλλου, η τμηματική καταβολή του συμβατικού ανταλλάγματος προβάλλεται αλυσιτελώς διότι δεν ασκεί επιρροή στη νομιμό-τητα της δαπάνης. Τέλος οι λόγοι α) περί αναγκαιότητας συνάφειας της προγραμματισμένης εκδήλωσης με την εδαφική περιφέρεια του Δήμου και την προαγωγή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των κατοίκων αυτού, β) περί του ότι η προβλεπόμενη τακτική επιχορήγηση από το Δήμο ... προς το ν.π.δ.δ. υπολείπονταν πλέον του 50% της απορρόφησής της και ως εκ τούτου δεν έπρεπε να του δοθεί έκτακτη επιχορήγηση, γ) ότι η έκτακτη επιχορήγηση δεν προβλέπεται ως πόρος στη συστατική πράξη του ν.π.δ.δ. και   δ) ότι η συναυλία δεν αποτελεί έκτακτο γεγονός και δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί με έκτακτη επιχορήγηση, πρέπει να απορριφθούν διότι αφορούν τη νομιμότητα της έκτακτης επιχορήγησης από το Δήμο στο ν.π.δ.δ. και όχι την υπό κρίση δαπάνη.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/201/2018

Ανάθεση υπηρεσιών καθαριστή:..Στη συγκεκριμένη περίπτωση από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν μπορεί να τεκμηριωθεί το ποσό των 2.500,00 ευρώ που διατίθεται ως μηνιαία αμοιβή στον εκκαθαριστή - ορκωτό ελεγκτή λογιστή - της ... που ανέλαβε την εκκαθάριση της .... και η οποία εισπράττεται από τη .... (άρθρο 4 της σύμβασης), ούτε το χρονικό διάστημα για το οποίο η αμοιβή αυτή θα πρέπει να καταβάλλεται, αφού σύμφωνα με το άρθρο 4 της σύμβασης αυτό είναι καταρχάς τρίμηνο, ωστόσο προβλέπεται δυνατότητα ανανέωσης χωρίς η χρονική περίοδος αυτής να προσδιορίζεται, ενώ στο 3793/18.7.2018 έγγραφο του Δήμου ... σημειώνεται ότι «η εκκαθάριση βρίσκεται σε εξέλιξη και πρέπει να διεκπεραιωθεί ομαλά, η λήξη της σύμβασης είναι 23.7.2018, όμως δεν έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση οπότε απαιτείται να γίνει παράταση του χρόνου πέραν των τριών μηνών που έχει υπογραφεί αρχικά. Η παράταση θα γίνει με απόφαση του Δ.Σ. ...». Ενόψει των ανωτέρω, η 357/2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ... περί απευθείας ανάθεσης υπηρεσιών εκκαθαριστή είναι πλημμελής, καθόσον δεν υπάρχει κανένα στοιχείο σχετιζόμενο με την περιουσιακή και οικονομική κατάσταση της ...., το αντικείμενό της και τη, συνεπεία αυτών, πολυπλοκότητα του αντικειμένου της εκκαθάρισης, που να τεκμηριώνει την ως άνω δαπάνη, για την οποία, επίσης, είναι ακαθόριστο για πόσο χρονικό διάστημα αυτή θα καταβάλλεται, αφού η καταβολή της συναρτάται απόλυτα από τη χρονική διάρκεια της εκκαθάρισης, η οποία, όμως, είναι άγνωστη, ούτε καν κατά προσέγγιση προσδιορισθείσα. Εξάλλου, ούτε προσφορά της εταιρείας ... προσκομίζεται, ώστε να γίνει αντιληπτό με βάση ποια κριτήρια αυτή διαμορφώθηκε. Επιπλέον, ούτε στο σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής υπηρεσιών προσδιορίζονται ποιες από τις εργασίες εκκαθάρισης που περιλαμβάνονται στο άρθρο 49 του κ.ν. 2190/1920 παρελήφθησαν, ώστε να μπορεί να συναχθεί κάποιο κριτήριο περί της εξαγωγής του ποσού της δαπάνης από το Δήμο ....Συνεπώς, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/145/2019

Αμοιβή για υπηρεσίες «υποστήριξης & σύνταξης μισθοδοσιών και συμβούλων»(...)Με τα δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη αντίκειται στην αρχή της οικονομικότητας, διότι αφορά στην πληρωμή εργασιών μη εξειδικευμένης φύσης που μπορούσε να εκτελέσει το υπηρετούν στο Δήμο προσωπικό. Συγκεκριμένα, οι παρεχόμενες με τη σύμβαση υπηρεσίες αφορούν στη μισθοδοσία του μη σημαντικού αριθμού υπαλλήλων του Δήμου (24 υπάλληλοι καταρχήν και στην παρούσα συγκυρία, λόγω άδειας και μετάταξης, 22, από αυτούς δε οι 5 είναι εποχικοί), για τη διεκπεραίωση της οποίας υφίσταται ήδη υπολογιστικό πρόγραμμα μισθοδοσίας και διαχείρισης προσωπικού (πρόγραμμα stuff), που ο Δήμος όφειλε να χρησιμοποιεί. Ενόψει αυτών αλλά και του ότι η καταβολή της μισθοδοσίας βασίζεται στις ίδιες παραμέτρους κάθε μήνα, ο αριθμός των πέντε υπαλλήλων που απασχολούνται στο Τμήμα Διοικητικού και Οικονομικού κρίνεται απολύτως επαρκής για την εκτέλεσή της, λαμβανομένου υπόψη ότι ήδη από 27.8.2018 ανατέθηκε σε υπάλληλο η έκδοση μισθοδοσίας. Περαιτέρω, από τα επισυναπτόμενα στο χρηματικό ένταλμα δικαιολογητικά, δεν προκύπτει η ποσότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και συνακόλουθα ο τρόπος υπολογισμού της προϋπολογιζόμενης δαπάνης αυτών, με βάση τιμή μονάδας ανά εργασία. Ειδικότερα, δεν τεκμηριώνεται από οποιοδήποτε στοιχείο η ποσότητα, έστω κατ’ εκτίμηση, των επιμέρους εργασιών υποστήριξης με αναφορά σε συγκεκριμένες εργατοώρες που απαιτούνται για την εκτέλεσή τους, ώστε να καθίσταται εφικτός ο έλεγχος της τήρησης της αρχής της οικονομικότητας ως προς τον προσδιορισμό του ύψους της προϋπολογιζόμενης δαπάνης της ανάθεσης.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/87/2018

Αμοιβή ιδιώτη λογιστή.(..)Με αυτά τα δεδομένα, ενόψει του ότι στο έγγραφο επανυποβολής του χρηματικού εντάλματος αφενός επισυνάπτεται αναλυτικός πίνακας κοστολόγησης των προαναφερθεισών τριάντα οκτώ υπηρεσιών που ανατέθηκαν, αφετέρου αναφέρονται οι ώρες κατά τις οποίες ο ανάδοχος υποχρεούται, βάσει και της 755/27.12.2017 πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, να εργάζεται ημερησίως με φυσική του παρουσία στην Επιχείρηση (πέντε ώρες ανά εργάσιμη ημέρα) και υπολογίζεται, περαιτέρω, το κόστος εργατοώρας (16,67 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α.), καθίσταται σαφής ο τρόπος υπολογισμού της προϋπολογιζόμενης δαπάνης της σύμβασης. Περαιτέρω, δεν αποδεικνύεται υπέρβαση του προσήκοντος μέτρου κατά την ανάθεσή της, καθόσον άλλοι φορείς (Κοινωφελείς Επιχειρήσεις Δήμων …, Δήμος …) ανέθεσαν μεν λογιστικές υπηρεσίες χαμηλότερου ποσού, δεν αποδεικνύεται όμως ότι αφορούν στο ίδιο αντικείμενο με την ελεγχόμενη σύμβαση (διαφορετικές ανάγκες εκάστου αναφερόμενου φορέα - τυχόν απασχόληση και τακτικού προσωπικού τους σε αντίστοιχες λογιστικές υπηρεσίες, κόστος εργατοώρας ανά φορέα, ώρες εργασίας των αναδόχων ημερησίως, χαρακτήρας της απασχόλησής τους ως αποκλειστικής ή επιβοηθητικής). Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/391/2010

Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή, σε υπάλληλο του κλάδου ΠΕ Ψυχολόγων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Η άσκηση από δημόσιο υπάλληλο ιδιωτικού έργου παροχής υπηρεσιών ψυχολόγου σε ιδιωτικό γραφείο που θα διατηρεί εκτός ωραρίου της υπηρεσίας, δεν συνιστά κατ’ επάγγελμα άσκηση εμπορίας από αυτόν, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι η προσφορά των υπηρεσιών τούτου δεν θα λαμβάνει χώρα εντός των πλαισίων της λειτουργίας εμπορικής εταιρείας και εν γένει οργανωμένης επιχείρησης.


ΝΣΚ/40/2018

Προϋποθέσεις χορήγησης άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή σε υπάλληλο της Γ.Γ.Α., προκειμένου να διδάξει στις Σχολές Προπονητών που ιδρύει η Γ.Γ.Α. κατόπιν αιτήματος και με δαπάνη της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας.(..)Αρμόδιο όργανο προκειμένου να γνωμοδοτήσει για την εκπλήρωση των θετικών και αρνητικών προϋποθέσεων χορήγησης άδειας, εκ μέρους της Διοίκησης, σε υπάλληλο, για την άσκηση ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή εκτός ωραρίου εργασίας και εφόσον τούτο δεν απαγορεύεται από άλλες διατάξεις, είναι, κατά το άρθρο 31 του ν. 3528/2007, το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα να εκφέρει ουσιαστική κρίση επί της αιτήσεως του υπαλλήλου, κατόπιν αξιολόγησης των πραγματικών δεδομένων που τέθηκαν υπόψη του (ομόφ.).