×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/283/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.32

Δαπάνες πυροπροστασίας με απευθειας ανάθεση. Με δεδομένα αυτά, η κήρυξη του Δήμου ... σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης στις 15.3.2017, η διάρκεια της οποίας καταλάμβανε το χρόνο λήψης της κρίσιμης ως άνω εγκριτικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, επιβεβαιώνει την απρόβλεπτη περίσταση, η οποία επέβαλε την κατεπείγουσα αντιμετώπιση του προβλήματος της διαρκώς αυξανόμενης συσσώρευσης απορριμμάτων σε έκταση απολύτως επικίνδυνη για την πρόκληση πυρκαγιάς,  το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία, και κατέστησε σαφές ότι δεν ήταν δυνατός ο εκ των προτέρων προγραμματισμός των σχετικών δράσεων για την έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπισή του και την τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται για τις διαγωνιστικές διαδικασίεςΕπομένως, δεδομένου ότι η ανάγκη εξεύρεσης άμεσης λύσης για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων κατά τη θερινή, μάλιστα, περίοδο κατέστη επιτακτική, ενόψει του αυξημένου κινδύνου για την εκδήλωση πυρκαγιών στην περιοχή όσο και για τη δημόσια υγεία, ορθώς ανατέθηκαν απευθείας οι επίμαχες εργασίες, με επίκληση των έκτακτων και απρόβλεπτων κατά τα ανωτέρω συνθηκών και επομένως σε ουσιαστική συμφωνία με τους προβλεπόμενους στο άρθρο 32 παρ. 2 εδ. γ΄ του ν. 4412/2016 όρους, χωρίς να ασκεί επιρροή για την ανάθεση αυτή η υπογραφή σύμβασης με όμοιο αντικείμενο σε προγενέστερο χρόνο...Κατ’ ακολουθία, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη παρίσταται νόμιμη


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/212/2019

Εκβάθυνση γεωτρήσεων...:Με τα δεδομένα αυτά υφίστατο κατεπείγουσα ανάγκη για την εκτέλεση του επίμαχου έργου, που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης του ΧΥΤΑ …, καθόσον σε διαφορετική περίπτωση θα ανέκυπτε σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια υγεία από τη συσσώρευση των απορριμμάτων ή την ενεργοποίηση χώρων ανεξέλεγκτης διάθεσής τους. Η κατεπείγουσα δε αυτή ανάγκη δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι οφείλεται σε υπαιτιότητα των αρμόδιων οργάνων του Δήμου ... Εξάλλου, τα χρονικά διαστήματα των τριών περίπου μηνών, που μεσολάβησαν μεταξύ της αρχικής ενημέρωσης του Δήμου και της θεώρησης της μελέτης και των δύο περίπου μηνών, που μεσολάβησαν μεταξύ της θεώρησης της μελέτης και της έγκρισής της από την Οικονομική Επιτροπή, δεν υπερβαίνουν τον εύλογο χρόνο εντός του οποίου περαιώνονται συνήθως οι σχετικές διαδικασίες. Τέλος, τα ανωτέρω δε διαφοροποιούνται λόγω του ότι η έγγραφη πρόσκληση για υποβολή προσφορών για την εκτέλεση του έργου προηγήθηκε χρονικά της ως άνω εγκριτικής απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


2982/113179/2018

Καθορισμός όρων για την υγεία των ζώων, τη δημόσια υγεία και την κτηνιατρική πιστοποίηση όσον αφορά την είσοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση νωπού γάλακτος, γαλακτοκομικών προϊόντων, πρωτογάλακτος και προϊόντων με βάση το πρωτόγαλα που προορίζονται για ανθρώπινη κατανάλωση.(ΑΔΑ:72ΡΜ4653ΠΓ-Δ8Β)


ΕλΣυν/Ε Κλιμ/431/2010

Συμπληρωματική σύμβαση. Η σύμβαση αυτή αφορά σε εργασίες, οι οποίες είχαν αρχίσει να εκτελούνται σε χρόνο προγενέστερο της υποβολής της σε προσυμβατικό έλεγχο. Το Κλιμάκιο στερείται αρμοδιότητας ελέγχου της νομιμότητας της σύμβασης αυτής. Με την 3142/2010 απόφαση του VI Τμήματος ανακλήθηκε η προμνησθείσα Πράξη του Κλιμακίου λόγω συγγνωστής πλάνης, αφού έκρινε ότι οι εκτελεσθείσες εργασίες αφορούν σε ένα μικρό ποσοστό 10% και ότι αυτές απαιτήθηκε να εκτελεστούν για την αποτροπή επικείμενου κινδύνου για τη δημόσια υγεία( κατασκευή παροχών και αγωγών λυμάτων σε δήμο).


οικ.21168/2020

Καθορισμός τρόπου αποζημίωσης των αναγκαστικά διατιθέμενων προς χρήση για τη δημόσια υγεία, υλικών και εγκαταστάσεων.


27866/2022

«Ειδικότερα θέματα υλοποίησης της Δράσης για τη δημόσια υγεία “Προληπτικές διαγνωστικές εξετάσεις μαστογραφίας κατά του καρκίνου”».


Ν.4865/2021

Σύσταση και οργάνωση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας», στρατηγική κεντρικών προμηθειών προϊόντων και υπηρεσιών υγείας και άλλες επείγουσες διατάξεις για τη δημόσια υγεία και την κοινωνική πρόνοια.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/89/2018

ΕΡΓΑ.Με τα δεδομένα αυτά, η κήρυξη του Δήμου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, η διάρκεια της οποίας κατόπιν διαδοχικών παρατάσεων μέχρι τις 24.4.2018 καταλάμβανε το χρόνο λήψης της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής περί απευθείας ανάθεσης του ελεγχόμενου έργου, επιβεβαιώνει την απρόβλεπτη περίσταση, η οποία επέβαλε την κατεπείγουσα αντιμετώπιση του προβλήματος της αποκατάστασης της αγροτικής οδοποιίας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν προβλήματα βατότητας κατά την διάρκεια της επικείμενης χειμερινής περιόδου.(..)Περαιτέρω, από τα έγγραφα που προηγούνται της σύναψης της σύμβασης και ειδικότερα από την από 61/2017 μελέτη,...προκύπτει ότι οι βλάβες στους κεντρικούς οδικούς άξονες, για την αποκατάσταση των οποίων και την αντιμετώπιση προβλημάτων βατότητας αυτών κατά τη χειμερινή περίοδο του έτους 2017 ανετέθη το επίμαχο έργο, συνδέονται αιτιωδώς με τα έντονα καιρικά φαινόμενα που έπληξαν το Δήμο και είχαν ως αποτέλεσμα την κήρυξή του σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, και ως εκ τούτου στοιχειοθετείται η συνδρομή απρόβλεπτων περιστάσεων, μη οφειλόμενων σε ευθύνη της αναθέτουσας Aρχής, ώστε να δικαιολογείται η προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης με διαπραγμάτευση. Τέλος, και ενόψει του ότι η προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης για λόγους κατεπείγοντος κρίνεται νόμιμη, αλυσιτελώς προβάλλεται ότι δεν επετεύχθη υψηλό ποσοστό έκπτωσης... Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη, ως ερειδόμενη σε νομίμως συναφθείσα σύμβαση, είναι νόμιμη και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί. 


1370/2021

Όροι και ρυθμίσεις σχετικά με τη διαχείριση, τον έλεγχο και την υλοποίηση της Δράσης 2 του Μέτρου 3.2.11 «Μέτρα για τη δημόσια υγεία ως συνέπεια της επιδημικής έκρηξης της COVID - 19», της Ενωσιακής Προτεραιότητας 2, του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας και Θάλασσας 2014-2020.


Δ1β/Γ.Π.οικ. 28907/2023

Όροι και διαδικασία υλοποίησης της δράσης για τη δημόσια υγεία «Αντιμετώπιση της Παιδικής Παχυσαρκίας» του Εθνικού Προγράμματος πρόληψης της Δημόσιας Υγείας «Σπύρος Δοξιάδης». 


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1830/2022

Προμήθεια  ασθενοφόρων:ζητείται η ανάκληση της 403/2022 Πράξης του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Δικαστήριο κρίνει ότι οι προβαλλόμενοι πρώτος, δεύτερος και τρίτος λόγοι, εξεταζόμενοι από κοινού ως βάλλοντες κατά της διαπιστωθείσας με την προσβαλλόμενη Πράξη πλημμέλειας, πρέπει να γίνουν δεκτοί, καθόσον αιτιολογείται επαρκώς και ειδικώς η συνδρομή της κατεπείγουσας ανάγκης που επήλθε από απρόβλεπτα γεγονότα συνδεόμενα αιτιωδώς με αυτή, όπως αναλυτικά παρατίθεται στην γνωμοδότηση της ΕΑΑΔΗΣΥ και υιοθετήθηκε από την Αναθέτουσα Αρχή και, επομένως, είναι νόμιμη η ανάθεση της ελεγχόμενης σύμβασης προμήθειας με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης. Ειδικότερα, η προμήθεια των δεκαεπτά (17) ασθενοφόρων πράγματι διενεργήθηκε από την αναθέτουσα Αρχή για την ενίσχυση του Ε.Κ.Α.Β. και του ΕΣΥ, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι αυξημένες ανάγκες για την διακομιδή στα νοσηλευτικά ιδρύματα ασθενών που είτε είχαν προσβληθεί από τη νόσο του κορωνοϊού Covid 19 είτε πάσχουν από συνήθεις ή χρόνιες παθήσεις. Η νόσος του κορωνοϊου που φέρει από την εμφάνισή της εως σήμερα πανδημικό χαρακτήρα μπορεί να επιβαρύνει σοβαρά την υγεία ή να αποβεί μοιραία για τη ζωή του νοσούντος από αυτή και συνιστά ένα διαρκώς εξελισσόμενο φαινόμενο με άγνωστη πορεία, καθώς νέες μεταλλάξεις της κάνουν συνεχώς την εμφάνισή τους. Τούτο καθίσταται εμφανές από την μελέτη του αριθμού των κρουσμάτων από τη νόσο,  της αύξησης των διακομιδών των ασθενών στα νοσηλευτικά ιδρύματα ένεκα αυτής, των θανάτων και του είδους των παρενεργειών της, που μεταβάλλονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, μη αναιρουμένου τούτου από την τυχαία πτώση των κρουσμάτων κατά το χρόνο εκκίνησης της διαγωνιστικής διαδικασίας.  Ως εκ τούτου η εν λόγω πανδημική νόσος δημιουργεί άμεσες και απρόβλεπτες ανάγκες διακομιδής ασθενών με ειδικά μέτρα και αυξημένες προφυλάξεις για την αποτροπή μετάδοσης αυτής, πέραν των συνήθων που τηρούνται κατά την διακομιδή των νοσούντων από συνήθεις ή χρόνιες παθήσεις και επιβάλλουν για την ικανοποίησή τους την προμήθεια δεκαεπτά (17) ασθενοφόρων με την άμεση και ταχεία ενίσχυση του Ε.Κ.Α.Β. και του ΕΣΥ, όπως παρατίθεται στο αναφερόμενο στη σκέψη 9.5. έγγραφο του Προέδρου του ΕΚΑΒ, αλλά και επισημαίνεται και στην ανάλυση συνεπειών της θεσπιθείσας με το άρθρο δωδέκατο παρ. 1-3 του ν. 4787/2021 ρύθμιση, με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος υγείας για την αντιμετώπιση της εξελισσόμενης πανδημίας COVID-19, και την εν γένει προστασία της δημόσιας υγείας. Άλλωστε, επισημαίνεται η εν τοις πράγμασι άμεση και  ταχεία διενέργεια αυτής λαμβανομένων υπόψη  ότι η εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας έως την περάτωσή της με την οριστική κατακύρωση διενεργήθηκε εντός σύντομου σχετικά χρονικού διαστήματος μόλις περίπου δύο μήνες (από 3.6.2022 έως 17.8.2022) και όχι οχτώ μήνες όπως διαλαμβάνει η προσβαλλομένη με την ύπαρξη αλληλουχίας μεταξύ των εκάστοτε σταδίων της. Τέλος, η οριζόμενη στα άρθρα 27 και 28 του ν. 4412/2016 δυνατότητα σύντμησης προθεσμιών αφορά μόνον στις προθεσμίες για την υποβολή προσφορών, χωρίς πάντως να διασφαλίζει την οικονομία και της λοιπής διαδικασίας που απαιτείται για την ολοκλήρωση ενός ανοικτού διαγωνισμού (πρβλ. ΕλΣυν Έβδομο Τμ. 1308/2021).Ανακαλεί την 403/2022 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου