ΕΣ/ΚΠΕ ΤΜ.1/39/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή αποδοχών :Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις (υπό στοιχ. ΙΙ) νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι υπηρεσίες της φερόμενης ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος προς την κρατική εταιρεία Α.Π.Ε. - Μ.Π.Ε. Α.Ε. παρέχονται στο πλαίσιο μιας εξωτερικής συνεργασίας και όχι μίας σχέσης εξαρτημένης εργασίας. Προς τούτο συνηγορούν, πέραν των σχετικών εγγράφων βεβαιώσεων του Προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της ως άνω εταιρείας, αφενός μεν το γεγονός ότι αυτή αμείβεται με την έκδοση τιμολογίων παροχής υπηρεσιών, αφετέρου δε το φορολογητέο εισόδημα που πραγματοποίησε κατά το φορολογικό έτος 2016, (βλ. το σχετικό αντίγραφο της πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου της Δ.Ο.Υ. Σερρών), δηλαδή κατά το προηγούμενο της προσλήψεώς της στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων έτος, το οποίο ανήλθε στο συνολικό ποσό των 12.831,41 ευρώ, από το οποίο ποσό 10.676,46 ευρώ προέρχεται από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και ποσό 1.892,01 ευρώ προέρχεται από μισθωτές υπηρεσίες. Με βάση αυτά και μη προσκομιζόμενου άλλου αποδεικτικού στοιχείου, από το οποίο να προκύπτουν τα αντίθετα, πρέπει να γίνει δεκτό ότι ο λόγος διαφωνίας προβάλλεται αναποδείκτως και ως εκ τούτου αβασίμως. Επομένως, η φερόμενη ως δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος πληρωμής, η οποία σύμφωνα με τα κριθέντα απασχολείται παράλληλα στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων Α.Ε. με σύμβαση παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών, δεν κατέχει δεύτερη θέση στο δημόσιο τομέα, όπως αυτός ορίζεται με το άρθρο 1 παρ. 6 του ν. 1256/1982, και συνεπώς νομίμως προσελήφθη και απασχολείται στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων σε θέση δημοσιογράφου με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Σημειώνεται δε, ότι η επίμαχη παράλληλη απασχόληση της ανωτέρω δημοσιογράφου στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων Α.Ε. δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 55 του ν. 4339/2015, η οποία αναφέρεται σε δημοσιογράφους, μεταξύ άλλων και του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων Α.Ε., οι οποίοι μπορούν κατόπιν άδειας να απασχολούνται παράλληλα με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ή παροχής υπηρεσιών ή έργου σε έντυπα, ηλεκτρονικά ή διαδικτυακά μέσα μαζικής ενημέρωσης του ιδιωτικού τομέα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ε/11/2020
Καθορισμός αποδοχών του Προέδρου Διοικητικού Συμβουλίου-Γενικού Διευθυντή και των αποζημιώσεων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας με την επωνυμία «Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (Α.Π.Ε.-Μ.Π.Ε. Α.Ε.).
ΝΣΚ/196/2011
Θητεία και αμοιβές μελών Δ.Σ. της ανώνυμης εταιρείας «Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων Α.Ε.».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Το χρονικό διάστημα της θητείας του Προέδρου-Γενικού Διευθυντή και του Αναπληρωτή Προέδρου της ανώνυμης εταιρείας ΑΠΕ-ΜΠΕ Α.Ε. είναι πέντε έτη και των μελών του Δ.Σ. τρία έτη. Σε περίπτωση δε αντικατάστασης οποιουδήποτε εκ των ανωτέρω ο χρόνος θητείας του αντικαταστάτη καλύπτει το υπόλοιπο του χρόνου μέχρι τη λήξη της θητείας του μέλους που αντικαταστάθηκε. β) Το ύψος των αποδοχών και της αποζημίωσης του Προέδρου – Γενικού Διευθυντή και του Αναπληρωτή Προέδρου και των μελών του Δ.Σ. της ανώνυμης εταιρείας «ΑΠΕ-ΜΠΕ Α.Ε.» καθορίζεται με κοινή απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού και του Υπουργού Οικονομικών λαμβανομένων υπόψη ως προς το ύψος αυτών των διατάξεων του Ν 3833/2010. (ομοφ.)
ΝΣΚ/3/2007
Επίδομα γάμου και τέκνων δημοσιογράφου, που έχει προσληφθεί στο Αυτοτελές Γραφείο Τύπου και Δημ. Σχέσεων του Υπ. Οικονομίας & Οικονομικών με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, σύμφωνα με την ΣΣΕ της 7.3.2006 και την υπ’ αρ. 25411/12.10.2006 ΚΥΑ.Δημοσιογράφος διαζευγμένος με ανήλικα τέκνα, που απασχολείται στο Δημόσιο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και αμείβεται με την υπ’ αριθ. 25411/12.10.2006 Κ.Υ.Α. δικαιούται: α) επίδομα γάμου, ως τούτο ορίζεται στην παραπάνω Κ.Υ.Α., έστω και αν δεν έχει την επιμέλεια των τέκνων και δεν συγκατοικεί με αυτά και β) επίδομα τέκνων κατά τα οριζόμενα στην ίδια Κ.Υ.Α.
ΝΣΚ/5/2018
Νομιμότητα της καταβολής αμοιβής στα μέλη της ομάδας εργασίας που συστάθηκε για την εκκαθάριση της δαπάνης που προέρχεται από την από 1-8-2010 σύμβαση παροχής υπηρεσιών, μεταξύ του Δημοσίου και της εταιρείας «ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ε. (ΟΑΛ Α.Ε.), αναφορικά με τέσσερα αεροσκάφη AIRBUS, κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμη η κάλυψη από τον Ειδικό Λογαριασμό υπ’ αριθ. 234339/0 «ΕΔ - Λογαριασμός Εσόδων από Αποκρατικοποιήσεις», της αμοιβής των μελών της ομάδας εργασίας που συστάθηκε για την εκκαθάριση της δαπάνης που προέρχεται από την από 1-8-2010 σύμβαση παροχής υπηρεσιών, μεταξύ του Δημοσίου και της εταιρείας «ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ε. (ΟΑΛ Α.Ε.), αναφορικά με τέσσερα αεροσκάφη AIRBUS, κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου, διότι έργο της ομάδας εργασίας ήταν ο έλεγχος της ως άνω σύμβασης και η εκκαθάριση των δαπανών που προέκυψαν από αυτήν, η οποία είναι παρεπόμενη της εν εξελίξει - τότε - διαδικασίας για την αξιοποίηση των τεσσάρων αεροσκαφών δυνάμει των διατάξεων του ν. 3049/2002, περί αποκρατικοποιήσεων. (ομόφ.)
45857/772/2017
Πρόγραμμα ενίσχυσης της απασχόλησης 40.000 αμειβόμενων με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών, με μετατροπή της σύμβασης παροχής ανεξάρτητων Υπηρεσιών σε σύμβαση εξαρτημένης εργασίας.
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/127/2017
Καταβολή αμοιβής για τις παρασχεθείσες εργασίες αποδελτίωσης ημερήσιου και περιοδικού τύπου και σύνταξης δελτίων τύπου.(...) Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις (υπό στοιχ. 2) νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η παροχή των ανωτέρω υπηρεσιών εκ μέρους του φερόμενου ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, για τις οποίες δεν έχει επιλέξει ο ίδιος τους βασικούς όρους της απασχόλησής του, ως προς τον τρόπο και το χρόνο παροχής των υπηρεσιών στον καθορισμένο από τη σύμβαση τόπο, δεν προσδίδει στην από 17.2.2016 σύμβαση που συνήψε με το Δήμο το χαρακτήρα της σύμβασης ανεξάρτητων υπηρεσιών. Αντιθέτως, η παροχή των προαναφερόμενων υπηρεσιών έχει τα χαρακτηριστικά της εξαρτημένης εργασίας, επί πλέον δε οι ανάγκες που καλύπτονται είναι πάγιες και διαρκείς, όπως αυτό συνάγεται και από το γεγονός ότι η σύμβασή του ανανεώνεται συνεχώς μετά τη λήξη της (βλ. 482/2016 Στε) αλλά και ενόψει των προεκτεθεισών αρμοδιοτήτων που ανήκουν στο Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων του Δήμου ...... Επομένως, ο φερόμενος ως δικαιούχος του εντάλματος, ο οποίος απασχολείται παράλληλα στο ....., με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, κατά παράβαση του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 1256/1982, προσέφερε μη νομίμως τις υπηρεσίες του σε δεύτερη θέση στον δημόσιο τομέα και συγκεκριμένα στο Δήμο ....., με συνθήκες εξαρτημένης εργασίας
12705/1067/2019
Μεταφορά ποσού στην Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε. (Ε.Ε.Τ.Α.Α) για τη χρηματοδότηση της Α΄ δόσης του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι» για το χρονικό διάστημα από 1.1.2019- 31.12.2019.
53027/4530/2018
Μεταφορά ποσού στην Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε. (Ε.Ε.Τ.Α.Α) για τη χρηματοδότηση της Γ δόσης του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι» για το χρονικό διάστημα από 1.1.2018- 31.12.2018.
οικ.51261/4453/2019
Μεταφορά ποσού στην Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε. (Ε.Ε.Τ.Α.Α) για τη χρηματοδότηση της Γ δόσης του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι» για το χρονικό διάστημα από 1.1.2019-31.12.2019».
Φ.3/6/19893/1617/2018
Μεταφορά ποσού στην Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε. (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) για τη χρηματοδότηση της Α΄ δόσης του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι» για το χρονικό διάστημα από 1.1.2018 - 31.12.2018.